Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lucia88

Re: Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:54

Tot zover was t nog te doen, Joanieke, maar van jouw plaatje krijg ik echt jeuk, bestaat dat beest echt? :+
Liever alleen plaatjes zonder beweging hoor mensen, als t gaat om enge insecten :')

Kratskratskrats...jeuk! :brr:

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:17

Yup, dat ís een onschuldige cicade. Doet je niets, kan wel veel lawaai maken.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:25

Lucia88 schreef:
Tot zover was t nog te doen, Joanieke, maar van jouw plaatje krijg ik echt jeuk, bestaat dat beest echt? :+
Liever alleen plaatjes zonder beweging hoor mensen, als t gaat om enge insecten :')

Kratskratskrats...jeuk! :brr:

Het is inderdaad een onschuldige zangcicade! Maar heel eerlijk, eigenlijk zijn de meeste insecten wel onschuldig..

Oh ik heb gister nog een veel leukere facebook pagina ontdekt! Ik krijg normaal echt de kriebels van insecten, maar ik begin ze stiekem gewoon leuk te vinden.. _O- _O- https://www.facebook.com/bugsandscience/?fref=ts

Misschien komt het wel door de jongen, hij is best wel schattig... :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:21

Vriendje at net een stuk chocola in bed. Toen ging ik iets anders liggen en rolde er een nootje wat eruit was gevallen naar beneden op m'n arm. Dus ik ga van schrik omhoog imdat ik bang was dat het zo'n eng insect was wat hier op mij landde :').

Dat beest in dat filmpje is echt een griezel zeg! Vreselijk.
Ik ben afgestudeerd als docent biologie. Maar never nooit dat ik die beesten leuk ga vinden.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 23:54

UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE

Sorry, ik heb dit topic echt ontzettend verwaarloosd! En er is zoveel gebeurd daar op het kastje in de woonkamer...
Ik heb geleerd om in een slechtnieuwsgesprek het slechte nieuws altijd als eerste te brengen en er ook niet omheen te draaien, dat is namelijk voor de ontvanger niet leuk. Als ontvanger word je namelijk heel erg zenuwachtig omdat je niet direct weet wat de boodschap is, dat wil je als brenger van het bericht natuurlijk niet. Het zou zo vervelend zijn als je zo'n TS hebt die maar om de pot blijft draaien, die niet direct vertelt wat er aan de hand is...stormt het bij jullie trouwens ook zo? Ik had net tegenwind op de fiets, echt verschrikkelijk. Dikke flessen drinken in mijn tas natuurlijk, andere tas met pantoffels aan het stuur en die waaide steeds tussen mijn benen...wat ik dus wilde zeggen: je zal zo'n TS hebben zeg 8)7
Ow, weten jullie! Ik heb een methode om selluf krekels te voeren, ik was zó blij *\o/* de krekels minder denk ik.
En ik heb wederom nieuwe verblijven gemaakt, maar deze keer zelf gemaakt, op eigen initiatief. Voor dierenwelzijn enzo, je weet wel. Ik had nu kleinere verblijven gemaakt zodat de bidjes helemaal selluf konden jagen, ging het nog bijna leuk vinden ook <<) ze hebben zelfs even naast mijn computer gewoond zodat ik ze kon zien. Alleen toen één van beiden me steeds aan ging zitten kijken heb ik ze weer verhuisd.
En GROTE IEUW!! De kevers (pachnoda marginata peregrina, hoor ik in mijn oortje) komen ineens allemaal boven de grond. Er zat ineens zo'n vieze dikke kever op het raam van de bak. Mijn vriend hoopt dat er mannen en vrouwen zijn (nu alleen nog maar mannen gespot). Ik heb ze verteld dat ze zichzelf mogen zijn en dat ik ze niet uit het raam kegel als ze homo zijn, of lesbisch.
De miljoenpoot leeft ook nog, wat die precies aan het doen is weet ik niet, maar die dook ook ineens op. En werd vervolgens bijna opgevreten door een bidsprinkhaan die áltijd bovenin zit, behalve toen. Oké, hun nieuwe verblijven waren niet helemaal voor niets...ik heb dus de miljoenpoot gered!

Maar omdat ik dus geleerd heb om een slechtnieuwsgesprek te beginnen met het slechte nieuws: mevr. Bidsprinkhaan is ons ontvallen Y;(
Het ging zeg maar zo: ik alleen thuis (NATUURLIJK, IK BEN ALLEEN THUIS ALS ER IETS MET DIE BEESTEN IS :(:) )
Goed, alleen thuis dus. En ik ging bij de beesten kijken, checken of ze hun krekel op hadden enzo. En ik hing boven de bak, raar geurtje daar...heel gek. Bij hem: alles oké, de krekel bestond slechts uit restjes op de bodem. Bij haar: mijn blik gleed naar onderen, naar de krekel, en toen zag ik halverwege bij de bid iets dat wel wat leek op een wond. Ik, werkzaam in de zorg, zie dat natuurlijk. En het onderlijfje had een bruine verkleuring...ik vriend geappt, met foto's: heeft de krekel haar misschien aangevallen? Maar nee, dat zag er anders uit.
Mw bid was héél traag en ipv naar boven lopen, zakte ze alleen maar naar onderen. Onderlichaam hing ook wat scheef aan de rest: alarm dus. Wat ons al tijden (vanaf het begin) opviel was dat ze slecht at. Echt, de krekel moest je er zo'n beetje met dwang in duwen. Nou ja, so...vrouwen zijn nou eenmaal kieskeurig, karaktertje... Maar óf er was van binnen al iets mis en dat kwam er nu "uit". Of er ging iets mis bij het potentieel vervellen (moest nog adult worden). In elk geval: er was iets mis. En daardoor was er binnen in dat minilijfje iets gaan rotten.
Dus toen moest ik de bid uit dr lijden verlossen :evaw: en daarna natuurlijk wel even autopsie gedaan. Nou echt, dat het beest nog leefde! Zo'n rottingsproces al, en ook heel snel gegaan.

Ik denk dat we over een paar weken 2 konijntjes hebben O:)

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:44

Och jeetje. Wederom sterke met het verlies. ... wel super dat je weer een update plaatst! lees jullie avonturen altijd met veel plezier

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:36

Aahh, wat een nare dood -O- gecondoleerd! Y;(

Je schrijft ontzettend leuk! *\o/* het lijkt wel alsof je ze stiekum ook wel leuk vindt inmiddels <<)