Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:12

Ik kom uit een gezin met 5 kinderen, maar dat zijn allemaal jongens. En ik kan je zeggen, zoveel speelden wij echt niet met elkaar. M'n broers op zich wel met elkaar en ik kon wel is oppassen op mijn jongste broertje, maar we hadden geen band dat we ontzettend vaak samen speelden, ondanks dat we ook een drieling zijn.

Je kan alles wel heel leuk bedenken, maar de praktijk kan heel anders zijn. Ik zou daar in ieder gevoel niet te veel rekening mee gaan houden. En inderdaad, je kinderen zijn veel langer volwassen dan kind, dus om nou alleen daarom veel kinderen te willen.

Ik wil geen kinderen, voornamelijk omdat het me vreselijk lijkt om mijn hele leven aan de kant te moeten schuiven, maar ook omdat de wereld als vol genoeg is zo. Het is zeker niet zo dat mensen geen kinderen moeten krijgen, maar wat minder zou wel goed zijn.

Hanneke137

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:24

Ik kom ook uit een gezin van 5. Oudste een jongen en de rest allemaal dames.
Bij ons is het bijna altijd goed gegaan. Er was natuurlijk een periode waarbij onze broer niks met ons te maken wilde hebben. Maar nu variëren de leeftijden van 18 tot 25 jaar, en wat vind ik het gezellig. Nou hebben wij het geluk gehad dat onze ouders de zaak aan huis hadden. Dus tot mijn 18e waren mijn ouders eigenlijk altijd wel thuis. Dit is met het opvoeden een stukkie makkelijker.

Maar zoals ik er zelf in sta zou ik geen groot gezin willen. Mijn ideaal is 2 denk ik. Maar wie weet, komen er ook wel 5. Al weet ik niet of mijn vriend het daar mee eens.