Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:46

Kirri, er staat: iemand naast de flat :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:51

LadyMadonna schreef:
Maar dat is andersom net zo superpony...
Ik damp, en dat ruik je echt niet. Toch ben ik een keer aangesproken... Tja...

Dat dampen wist ik eerst ook niet hoe dat zat. Wij waren in het Ziggo en mensen stonden te dampen. Ik dacht zelf ook dat het rook was, maar het was verder weg van ons en wij stonden iets hoger op rolstoel platform.
Je zag wel dat de beveiliging met regelmaat erop af ging, want die zien ook het verschil niet als er een rookwolkje boven je uitkomt.

Overigens wordt je wel op gewicht aangesproken. Probeer maar te vliegen als je bijv 150kg of meer weegt.
*edit* sowieso worden mensen met overgewicht aangekeken. Ze worden zeker wel gediscrimineerd als lui, lelijk, vies etc. Solliciteren zal ook vast lastiger zijn.

Maar ook daarin weer verschillende groepen. Mensen die ook echt lui zijn en 100 smoesjes hebben. En mensen die ermee zitten en er keihard aan werken.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:53

ahh mijn fout niet goed gelezen! Is een luchtreiniger geen idee? Die werkt hier als een tierelier :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:27

kirri schreef:
Fortitude schreef:
Ik zou aan de buren vragen of ze er misschien met eten rekening mee willen houden, want dat is gewoon echt naar. Voor de rest? Chill, Let it go.

Wij wonen nu nog op een flat. Iemand naast de flat heeft een vieze vuurkorf die nu ieder weekend aanstaat en dan kan bij ons alles potdicht want die lucht blijft wel echt hangen. Weet niet wat die gast erin stookt, maar goed, ook daar ga ik niet over klagen.

Mag dat dan op een flat? want hier is dat striktverboden en je krijgt gigantische boetes. Als je het te vaak doet kan je zelfs worden uitgezet

Nee joh, haha misschien had ik dat iets duidelijker moeten opschrijven. Gaat om het rijtje woonhuizen schuin naast de flat.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:12

beatje schreef:
chanel1985 schreef:
Ik zeg dat mijn appartement niet riekt naar de rook, ik riek er niet naar, mijn zoon riekt er niet naar. Dat je het aan mijn vriend zijn kleren kan rieken, wil ik wel geloven. Maar het is nooit zo erg als bij mijn vader die overal en altijd rookte. Die rook zat in alles, in de gordijnen, vloerbekleding, alle kleren van ieder gezinslid, de auto,....Dat stonk.

Hier stinkt het niet naar een muffe sigarettenasbak die een hele nacht heeft gestaan, zoals iemand het mooi verwoord heeft. Net omdat hij altijd buiten rookt en zich aanpast.

Ik rook zelf niet, dus ik riek het oprecht wel als het hier zou stinken naar sigaretten binnen.

Daar vergis je je [naam], een lucht waar je altijd aan blootgesteld word,of het nu honden zijn of een oud huis ,die kunnen ook een muffe lucht hebben.Mijn vriendin geloofde ook oprecht dat niemand haar rook lucht ruikte omdat ze er aan gewoon was.Ze vroeg ook altijd aan mij of ik wilde ruiken of haar huis niet naar rook stonk.Dus je kan oprecht denken dat je dat niet ruikt en toch stinken.

Wat dat betreft is geur een gek ding,een vrouw is eens enorm kwaad op mij geworden omdat haar parfum die ze droeg bij mij een acute astma aanval uitlokte .Ze had een enorm zware walm om zich heen en die triggerde mijn aanval.Zelf vond ze de geur waarschijnlijk heel lekker :-)

Daarmee dat ik het ook vraag aan andere, daarjuist nog aan een vriendin die altijd eerlijk haar gedacht zegt. Ze zei dat het hier in geen geval naar sigaretten ruikt.

Dus ik in het niet alleen zelf dat het hier niet riekt, het riekt hier echt niet naar sigaretten.

Parfum is heel persoonlijk, de een vind het stinken, de andere niet. Dat jij daar een aanval van kreeg, heeft ook niets te maken met het goed rieken of niet.
Desalnietemin is het niet de fout van de vrouw dat jij daar een aanval van kreeg.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:14

GamblersCup schreef:
gohya, je kunt beleefd en aardig willen zijn, maar de difinitie van "stinken" in het Nederlands is toch echt "vies ruiken". En dat is precies wat ze dan doen.

Net zoals paardenmensen ook stinken naar paarden. Misschien moeten men daar ook rekeniing mee houden en andere kleren aandoen als ze buiten de stal komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:16

chanel1985 schreef:
[naam] schreef:

Hoe ruikt het dan bij jou? Naar geurkaarsen en luchtverfrissers die de stank moeten verbloemen?
Weet je wel hoe slecht die voor je gezondheid zijn?

En supergevoelig?? Ahum.

Het ruikt hier gewoon, zoals het in een huis riekt. Ontvang heel vaak vrienden, die allemaal niet roken en niemand die al ooit gezegd heeft dat het hier stonk. Ik heb er zelf al achter gevraagd, en het zijn vrienden die een eerlijke antwoord geven en geen blad voor de mond nemen.

Het riekt hier niet, daarom heb ik geen geurkaarsen nodig :D

Jij denkt echt dat je niet kunt ruiken dat er bij jou in huis gerookt wordt?
Dat het bij jou fris ruikt?
Sorry maar in huis roken en een fris huis zijn twee dingen die niet samen gaan.
Maar je mag jezelf wijsmaken wat je wilt natuurlijk. Dat is jouw goed recht :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:17

Maar er wordt ook niet in huis gerookt, Repelsteel. Enkel buiten.
Dat heb ik nu al tig keren herhaald, er over lezen is natuurlijk ook uw goed recht.

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:22

en als je vraagt of de buren in de voortuin willen gaan roken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:22

chanel1985 schreef:
Maar er wordt ook niet in huis gerookt, [naam]. Enkel buiten.
Dat heb ik nu al tig keren herhaald, er over lezen is natuurlijk ook uw goed recht.

Ja dat las ik net ook, als ik inlog gaat het topic verder waar ik gestopt was. Waarom maak je dan zo'n ophef over je woning. Het ging over mensen die roken die stinken. Heb je wel eens de lucht geroken die een roker nog 20 minuten lang uit zijn longen uitademt na het roken van een sigaret. Tijdens het praten bijvoorbeeld wanneer ze dicht op je staan? Brrrrr.
Verbrande putlucht vind ik het. Erg onaantrekkelijk :r

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:24

Omdat er mensen zijn die beweren dat het stinkt in huis en alles, ook als ik zeg dat dat niet waar is omdat er niet binnen gerookt word. Daarom ga ik in het verweer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:26

GamblersCup schreef:
gohya, je kunt beleefd en aardig willen zijn, maar de difinitie van "stinken" in het Nederlands is toch echt "vies ruiken". En dat is precies wat ze dan doen.

Nogmaals, dat is een mening. Jouw mening. Geen feit. Jij kan vinden dat iets stinkt, dat iets vies ruikt, een ander kan vinden dat het heel erg lekker ruikt.
Net als iemand kan vinden dat iemand die van stal komt stinkt en de ander juist denk hmmmm bij de paardjes geweest?
De geur van rozen vinden de meesten heerlijk ruiken, ik vind het verschrikkelijk.
Overigens ben ik 10 maanden geleden gestopt met roken en vind ik over het algemeen de geur van sigaren en sigaretten zeer onprettig. Bij enkele mensen ruik ik het enorm en kan ik er misselijk van worden, maar bij anderen heb ik weer nergens last van
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-09-16 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:27

chanel1985 schreef:
Omdat er mensen zijn die beweren dat het stinkt in huis en alles, ook als ik zeg dat dat niet waar is omdat er niet binnen gerookt word. Daarom ga ik in het verweer.

Hoe vind je het om je vriend te zoenen direct nadat hij een sigaret heeft gerookt. Niet vies?
Helemaal geen last van? Of houd je dan je adem in?
( Is geen rel vraag, vraag ik me oprecht af namelijk)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:55

superpony schreef:
LadyMadonna schreef:
Maar dat is andersom net zo superpony...
Ik damp, en dat ruik je echt niet. Toch ben ik een keer aangesproken... Tja...

Dat dampen wist ik eerst ook niet hoe dat zat. Wij waren in het Ziggo en mensen stonden te dampen. Ik dacht zelf ook dat het rook was, maar het was verder weg van ons en wij stonden iets hoger op rolstoel platform.
Je zag wel dat de beveiliging met regelmaat erop af ging, want die zien ook het verschil niet als er een rookwolkje boven je uitkomt.

Overigens wordt je wel op gewicht aangesproken. Probeer maar te vliegen als je bijv 150kg of meer weegt.
*edit* sowieso worden mensen met overgewicht aangekeken. Ze worden zeker wel gediscrimineerd als lui, lelijk, vies etc. Solliciteren zal ook vast lastiger zijn.

Maar ook daarin weer verschillende groepen. Mensen die ook echt lui zijn en 100 smoesjes hebben. En mensen die ermee zitten en er keihard aan werken.

Snap dat het lastig is, daarom damp ik ook zelden in openbare ruimtes. Maar ik werd aangesproken dat het stonk, en dat is, met de vloeistoffen die ik damp, gewoon onzin.
Een klant van mij dampt vanille, en die ruik je idd wel (maar ervaar ik niet als stinkeb)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:00

chanel1985 schreef:
GamblersCup schreef:

Net zoals paardenmensen ook stinken naar paarden. Misschien moeten men daar ook rekeniing mee houden en andere kleren aandoen als ze buiten de stal komen.

Oh je insinueert nu dat ze dat niet doen. Sterk punt hoor, pfooe.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:03

chanel1985 schreef:
GamblersCup schreef:

De meerderheid zal dat wel doen ook. Anders zal je snel merken dat niet iedereen een paardeluchtje zo kan waarderen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:09

Nederlanders stinken sowieso ;)
vraag maar in Azië

we stinken ontzettend naar zure en verschraalde zuivel

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:19

BloemBloem schreef:
Vele zullen mij een asociaal wicht vinden :+, maar ik zou mij
niet aanpassen in mijn eigen tuin :n

nee ik dus ook niet, ik heb net zoveel recht om van mijn huis en tuin te genieten dan jij( ts)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:25

De mooiste hoorde ik laatst van vrienden..

Jullie kater sproeit tegen jullie schutting en de geur in onze tuin is niet te harden.
buren waren daar enorm fel en aggressief in qua benadering van mijn vrienden met hun probleem.

Situatie:

Hun hond was fanatiek op katten en kon de kat van mijn vrienden niet eens verdragen aan de andere kant van de schutting (lees, kat was dus in eigen tuin). Kat werd hierdoor geraaakt en dat hij terretoriumdrift en zijn tuin begon af te bakenen tegen de hond (alleen dus die zijde).. Mijn vrienden waren er zelf ook niet heel gecharmeerd van en reinigden zo goed en zo kwaad als het kon

buren wilde het eerst niet geloven.. dus vrienden hebben uiteindelijk hun cam op de tuin gericht zodat duidelijk was waar de kat sproeide en op welke momenten dit verergerde..

'ruzie' is daarmee ook volkomen uit de wereld.. buren klagen niet meer en proberen hun hond af te leren om op de kat te jagen. en het sproeien is al een stuk minder.

ik ben altijd voorzichtig, heb een wijs gezegde geleerd:

pas op met het wijzen van vingertjes, want voor iedere vinger die je wijst, zullen er minstens tien terugwijzen in reactie.

(variatie op: wie zonder zonde is, werpe de eerste steen)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:25

Anoniem schreef:
Hoe vind je het om je vriend te zoenen direct nadat hij een sigaret heeft gerookt. Niet vies?
Helemaal geen last van? Of houd je dan je adem in?
( Is geen rel vraag, vraag ik me oprecht af namelijk)

Mijn man rookt (ook alleen buiten), maar die ga ik echt niet zoenen als hij net gerookt heeft. Zo smerig.
Mijn schoonmoeder rookt ook, in haar eigen huis rookt ze binnen, maar als de kleinkinderen er zijn rookt ze buiten.
Als mijn man daar met de kinderen geweest is, stinken hun kleren naar de rook. Terwijl er dan niet binnen is gerookt, het hele huis stinkt ernaar.
Zolang het mooi weer is valt het mee, omdat dan alles open staat en de kinderen buiten spelen. Maar zodra het minder weer is, wordt de stank binnen erger.

Mijn man rookt altijd buiten en met slecht weer rookte hij in de schuur. Maar we hebben een inpandige schuur en de babykamer is daarboven. De rooklucht ging gewoon naar boven naar die kamer. Dus sinds we die kamer zijn gaan opknappen, rookt mijn man niet meer in de schuur. Want die lucht is hartstikke schadelijk voor de baby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:41

Gelukkig hoeft TS niet aan de kleren van de buren te ruiken en hoeft ze ze niet te zoenen dus wat dat betreft gaat het lekker off-topic.
Of iets wel of niet stinkt is een mening en er zijn genoeg mensen met geurtjes die misschien niet zo prettig kunnen zijn voor anderen ( kleding die ruikt naar de paarden bijv. inderdaad) daar kan een hele discussie over gevoerd worden maar dit topic gaat over rokende buren in de tuin, niet over wie er wel of niet zou stinken..

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:47

vrouwke schreef:
BloemBloem schreef:
Vele zullen mij een asociaal wicht vinden :+, maar ik zou mij
niet aanpassen in mijn eigen tuin :n

nee ik dus ook niet, ik heb net zoveel recht om van mijn huis en tuin te genieten dan jij( ts)

Even een nieuwsgierige vraag :zijn jullie dan ook heel tolerant naar jullie buren, als die bv regelmatig buiten luide muziek draaien of een vuilnisbak die niet zo fris ruikt net naast de grens zetten? Want die doen dan ook wat ze willen op hun terrein.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:55

dees_daan schreef:
Gelukkig hoeft TS niet aan de kleren van de buren te ruiken en hoeft ze ze niet te zoenen dus wat dat betreft gaat het lekker off-topic.
Of iets wel of niet stinkt is een mening en er zijn genoeg mensen met geurtjes die misschien niet zo prettig kunnen zijn voor anderen ( kleding die ruikt naar de paarden bijv. inderdaad) daar kan een hele discussie over gevoerd worden maar dit topic gaat over rokende buren in de tuin, niet over wie er wel of niet zou stinken..

het gaat mede over de tolerantie van overlast van je buren.
dat kan dus van alles omhelzen.
want zoals TS zelf al schrijft, buren ergeren zich ook op hun beurt aan dingen die zij doet.

het gaat dus om hoe gaan we met z'n allen om met overlast van elkaar en hoe kun je met elkaar zorgen dat overlast beperkt blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:15

Maar vragen over het zoenen van mensen die roken etc zijn toch behoorlijk offtopic, je hoeft namelijk niet met iemand te zoenen die rookt dus wat dat betreft heb je daar geen overlast van. Het wordt nu een welles nietes discussie over of je rook in kleren of tijdens het zoenen nu wel of niet ruikt en dat heeft niks met het roken in de tuin te maken, je hoeft niet aan de kleren van de buurvrouw te ruiken, hoeft haar niet te zoenen en je hoeft niet bij ze in huis te zitten. Het gaat er hierin om of er wat aan de rooklucht waar TS last van heeft gedaan kan worden of niet, zoals ik eerder al zei maakt het niet eens uit of TS overdrijft of niet want je kan de buren niet verbieden om te roken in de tuin, dus TS zal daar zelf een oplossing in moeten vinden aangezien de buren vast niet stoppen omdat TS dat graag wil. Net als dat TS zal blijven stofzuigen wanneer dat nodig is.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:19

Gewoon pech en accepteren dat andere mensen andere gewoontes kunnen hebben. Wat een gezeur zeg. Mijn benedenburen hebben drie dagen in de week de kleinkinderen. Mijn achterburen doen het gordijn niet dicht en hebben 200 watt in hun lamp, De diezel van de vuilniswagen kan ik hier binnen ook vaak ruiken omdat hij voor mijn deur zo nodig moet keren. Als je niet met mensen wilt leven ga dan naar een hutje op de hei... Het is nog altijd geven én nemen...