Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Maar dat is andersom net zo superpony...
Ik damp, en dat ruik je echt niet. Toch ben ik een keer aangesproken... Tja...
kirri schreef:Fortitude schreef:Ik zou aan de buren vragen of ze er misschien met eten rekening mee willen houden, want dat is gewoon echt naar. Voor de rest? Chill, Let it go.
Wij wonen nu nog op een flat. Iemand naast de flat heeft een vieze vuurkorf die nu ieder weekend aanstaat en dan kan bij ons alles potdicht want die lucht blijft wel echt hangen. Weet niet wat die gast erin stookt, maar goed, ook daar ga ik niet over klagen.
Mag dat dan op een flat? want hier is dat striktverboden en je krijgt gigantische boetes. Als je het te vaak doet kan je zelfs worden uitgezet
beatje schreef:chanel1985 schreef:Ik zeg dat mijn appartement niet riekt naar de rook, ik riek er niet naar, mijn zoon riekt er niet naar. Dat je het aan mijn vriend zijn kleren kan rieken, wil ik wel geloven. Maar het is nooit zo erg als bij mijn vader die overal en altijd rookte. Die rook zat in alles, in de gordijnen, vloerbekleding, alle kleren van ieder gezinslid, de auto,....Dat stonk.
Hier stinkt het niet naar een muffe sigarettenasbak die een hele nacht heeft gestaan, zoals iemand het mooi verwoord heeft. Net omdat hij altijd buiten rookt en zich aanpast.
Ik rook zelf niet, dus ik riek het oprecht wel als het hier zou stinken naar sigaretten binnen.
Daar vergis je je [naam], een lucht waar je altijd aan blootgesteld word,of het nu honden zijn of een oud huis ,die kunnen ook een muffe lucht hebben.Mijn vriendin geloofde ook oprecht dat niemand haar rook lucht ruikte omdat ze er aan gewoon was.Ze vroeg ook altijd aan mij of ik wilde ruiken of haar huis niet naar rook stonk.Dus je kan oprecht denken dat je dat niet ruikt en toch stinken.
Wat dat betreft is geur een gek ding,een vrouw is eens enorm kwaad op mij geworden omdat haar parfum die ze droeg bij mij een acute astma aanval uitlokte .Ze had een enorm zware walm om zich heen en die triggerde mijn aanval.Zelf vond ze de geur waarschijnlijk heel lekker
GamblersCup schreef:gohya, je kunt beleefd en aardig willen zijn, maar de difinitie van "stinken" in het Nederlands is toch echt "vies ruiken". En dat is precies wat ze dan doen.
chanel1985 schreef:[naam] schreef:
Hoe ruikt het dan bij jou? Naar geurkaarsen en luchtverfrissers die de stank moeten verbloemen?
Weet je wel hoe slecht die voor je gezondheid zijn?
En supergevoelig?? Ahum.
Het ruikt hier gewoon, zoals het in een huis riekt. Ontvang heel vaak vrienden, die allemaal niet roken en niemand die al ooit gezegd heeft dat het hier stonk. Ik heb er zelf al achter gevraagd, en het zijn vrienden die een eerlijke antwoord geven en geen blad voor de mond nemen.
Het riekt hier niet, daarom heb ik geen geurkaarsen nodig
chanel1985 schreef:Maar er wordt ook niet in huis gerookt, [naam]. Enkel buiten.
Dat heb ik nu al tig keren herhaald, er over lezen is natuurlijk ook uw goed recht.
GamblersCup schreef:gohya, je kunt beleefd en aardig willen zijn, maar de difinitie van "stinken" in het Nederlands is toch echt "vies ruiken". En dat is precies wat ze dan doen.
chanel1985 schreef:Omdat er mensen zijn die beweren dat het stinkt in huis en alles, ook als ik zeg dat dat niet waar is omdat er niet binnen gerookt word. Daarom ga ik in het verweer.
superpony schreef:LadyMadonna schreef:Maar dat is andersom net zo superpony...
Ik damp, en dat ruik je echt niet. Toch ben ik een keer aangesproken... Tja...
Dat dampen wist ik eerst ook niet hoe dat zat. Wij waren in het Ziggo en mensen stonden te dampen. Ik dacht zelf ook dat het rook was, maar het was verder weg van ons en wij stonden iets hoger op rolstoel platform.
Je zag wel dat de beveiliging met regelmaat erop af ging, want die zien ook het verschil niet als er een rookwolkje boven je uitkomt.
Overigens wordt je wel op gewicht aangesproken. Probeer maar te vliegen als je bijv 150kg of meer weegt.
*edit* sowieso worden mensen met overgewicht aangekeken. Ze worden zeker wel gediscrimineerd als lui, lelijk, vies etc. Solliciteren zal ook vast lastiger zijn.
Maar ook daarin weer verschillende groepen. Mensen die ook echt lui zijn en 100 smoesjes hebben. En mensen die ermee zitten en er keihard aan werken.
chanel1985 schreef:GamblersCup schreef:gohya, je kunt beleefd en aardig willen zijn, maar de difinitie van "stinken" in het Nederlands is toch echt "vies ruiken". En dat is precies wat ze dan doen.
Net zoals paardenmensen ook stinken naar paarden. Misschien moeten men daar ook rekeniing mee houden en andere kleren aandoen als ze buiten de stal komen.
chanel1985 schreef:GamblersCup schreef:gohya, je kunt beleefd en aardig willen zijn, maar de difinitie van "stinken" in het Nederlands is toch echt "vies ruiken". En dat is precies wat ze dan doen.
Net zoals paardenmensen ook stinken naar paarden. Misschien moeten men daar ook rekeniing mee houden en andere kleren aandoen als ze buiten de stal komen.
Anoniem schreef:Hoe vind je het om je vriend te zoenen direct nadat hij een sigaret heeft gerookt. Niet vies?
Helemaal geen last van? Of houd je dan je adem in?
( Is geen rel vraag, vraag ik me oprecht af namelijk)
vrouwke schreef:BloemBloem schreef:Vele zullen mij een asociaal wicht vinden, maar ik zou mij
niet aanpassen in mijn eigen tuin
nee ik dus ook niet, ik heb net zoveel recht om van mijn huis en tuin te genieten dan jij( ts)
dees_daan schreef:Gelukkig hoeft TS niet aan de kleren van de buren te ruiken en hoeft ze ze niet te zoenen dus wat dat betreft gaat het lekker off-topic.
Of iets wel of niet stinkt is een mening en er zijn genoeg mensen met geurtjes die misschien niet zo prettig kunnen zijn voor anderen ( kleding die ruikt naar de paarden bijv. inderdaad) daar kan een hele discussie over gevoerd worden maar dit topic gaat over rokende buren in de tuin, niet over wie er wel of niet zou stinken..