Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kwanyin schreef:TS ik heb een beetje te snel gereageerd. Ik dacht eerst te maken te hebben met een nogal vrijgevochten moslim met angst voor zijn conservatieve ouders, maar de vork blijkt toch iets anders aan de steel.
Vraagje: jij zegt dat je ouders blij zijn met jullie en jullie steunen. Heb jij hun ook àlles verteld? bv, dat jij een verbod hebt gekregen om een deel van je vriendenkring te zien? Dat hij jouw controleert en verbied sociale media te hebben (ofja, hij jou ervan overtuigd heeft dat jij dit zelf allemaal graag wil)? Dat hij jou controleert en jij voor alles wat je doet verantwoording moet afleggen? Weten zij dat ook allemaal en vinden ze dat nog altijd zo goed dat hun dochter zich zo volledig opofferd en wegcijferd om maar in het culturele plaatje van haar vriendje te passen?
Diablo schreef:Kwanyin schreef:TS ik heb een beetje te snel gereageerd. Ik dacht eerst te maken te hebben met een nogal vrijgevochten moslim met angst voor zijn conservatieve ouders, maar de vork blijkt toch iets anders aan de steel.
Vraagje: jij zegt dat je ouders blij zijn met jullie en jullie steunen. Heb jij hun ook àlles verteld? bv, dat jij een verbod hebt gekregen om een deel van je vriendenkring te zien? Dat hij jouw controleert en verbied sociale media te hebben (ofja, hij jou ervan overtuigd heeft dat jij dit zelf allemaal graag wil)? Dat hij jou controleert en jij voor alles wat je doet verantwoording moet afleggen? Weten zij dat ook allemaal en vinden ze dat nog altijd zo goed dat hun dochter zich zo volledig opofferd en wegcijferd om maar in het culturele plaatje van haar vriendje te passen?
Ik denk dat de ouders alles niet weten, want dan hadden de ouders de relatie niet zo leuk meer gevonden denk ik. De meeste ouders willen geen relatie voor hun kind als ze op het punt staat onderdrukt te worden.
Envoler schreef:vuurneon schreef:Hoe vinden je ouders hem als je hen eerlijk verteld over de beperkingen die hij je oplegd? Kan mij geen ouder voorstellen die zegt: oooo geweldig dat jij niet meer met vrienden mag stappen omdat hij dat blieft!
En dan niet de situatie baggetaliseren door te zeggen: ja maar ik... Nee, hij vindt dat en hij wil dat.
Mijn ouders kunnen heel goed met mijn vriend.
Misschien omdat mijn vader vroeger ook jaloers was en mijn moeder toen ook niet met mannen omging.
Mijn ouders snappen hem heel erg goed.
Envoler schreef:Ik wil hem tot eind van het jaar geven. Dat zou dan nog zo'n 3 maanden zijn. Als hij mij dan nog niet 'goed genoeg' vind voor zijn toekomst dan hak ik de knoop door. Al draai ik al helemaal door met de gedachte.
Daarnaast wil ik mezelf aan de halal houden.
Als hij oprecht van mij houd dan doet hij dat ook als wij tot ons trouwen niet meer seksueel actief zijn.
Verder ga ik toch vissen naar zijn toekomstbeeld over ons, en misschien moet ik ook eens vragen wat hij vind van de veranderingen die ik maak, niet enkel over mijn doen en laten maar ook persoonlijk. Ik voel en gedraag me immers al voor een deel als moslima en ga hier steeds dieper in.
Praten kunnen wij goed, ik wil dit onderwerp ook niet dood laten bloeden. Alles gaat goed tussen ons en daarom moet ik dit blijven aankaarten, ik wil dat hij het serieuzer neemt als dat hij nu doet (naar mijn idee)
Envoler schreef:Hij helpt mij zelfs met kleding. Ik draag ook gewoon broeken hoor alleen ik ben bedekter en loop er niet meer bij als Pamela Anderson, als je snapt wat ik bedoel. Hij helpt mij met lezingen en geeft overal zijn eerlijke mening in. Van hem hoef ik mij niet in zijn geloof te storten, maar als ik dat wel doe steunt hij mij en hij vind het belangrijk dat ik dit allemaal met hem bespreek omdat hij ook wil dat ik de juiste informatie krijg. Zo wijst hij mij ook op moskeeën waar ik beter niet heen kan gaan en geeft mij contact personen die mij verder kunnen helpen in mijn zoektocht binnen de islam.
Ik ben nog steeds dat Hollandse meisje maar wel diegene die een toekomst wil opbouwen met een moslim man en daardoor nieuwsgierig is geworden.
verootjoo schreef:TS gaf ook aan dat haar vader ook jaloers was... Dus misschien vinden TS haar ouders het gedrag van die jongen heel normaal en het wel een veilig idee dat TS geen andere jongens mag zien, niet alleen mag stappen, etc...
Dorien66 schreef:verootjoo schreef:TS gaf ook aan dat haar vader ook jaloers was... Dus misschien vinden TS haar ouders het gedrag van die jongen heel normaal en het wel een veilig idee dat TS geen andere jongens mag zien, niet alleen mag stappen, etc...
En misschien vindt TS het zelf ook heel normaal... Als dit het voorbeeld is dat je altijd hebt gezien...
Dorien66 schreef:Envoler schreef:Hij helpt mij zelfs met kleding. Ik draag ook gewoon broeken hoor alleen ik ben bedekter en loop er niet meer bij als Pamela Anderson, als je snapt wat ik bedoel. Hij helpt mij met lezingen en geeft overal zijn eerlijke mening in. Van hem hoef ik mij niet in zijn geloof te storten, maar als ik dat wel doe steunt hij mij en hij vind het belangrijk dat ik dit allemaal met hem bespreek omdat hij ook wil dat ik de juiste informatie krijg. Zo wijst hij mij ook op moskeeën waar ik beter niet heen kan gaan en geeft mij contact personen die mij verder kunnen helpen in mijn zoektocht binnen de islam.
Ik ben nog steeds dat Hollandse meisje maar wel diegene die een toekomst wil opbouwen met een moslim man en daardoor nieuwsgierig is geworden.
TS, je blijft hem verdedigen. En persoonlijk word ik onpasselijk van de vetgedrukte stukken tekst. Het draait bij jou alleen maar om hem, niet om jou zelf.
Envoler schreef:Klopt en daarom begrijp ik ook niet waarom hij niet gewoon voor ons kiest na al zijn mooie woorden en daden