Gefascineerd door drugs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:50

Er is ook een levendige zwarte handel in Ritalin, trouwens ook in pammetjes. Ben het ook met je eens Moonfish dat dat rotzooi is. Als je daar zwaar lichamelijk verslaafd aan bent, is het nog moeilijker om vanaf te komen als heroine. Ik neem dat je met wietolie de medicinale versie bedoelt, ik geloof ook wel dat dat een stuk veiliger is :D. Maar daar weet ik dan weer niet zoveel vanaf. Wel van de echte hasholie daar word je weer niet zo vrolijk van.
Logish dat je van ritalin mager wordt dat is meestal zo met amfetamine-achtige stoffen. In Amerika gebruiken veel vrouwen adderall een amerikaanse variant van Ritalin om slank te blijven :o

wemkelover

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:32

Mijn vriend blowt af en toe, vooral voor het slapen gaan. Hij heeft ook adhd. Hij heeft ook ritalin en nog een aantal van dat soort troep geslikt. Maar hij veranderde daar zo van dat hij zichzelf niet meer voelde. Hij voelde zich een emotieloze zak zand en niks boeide hem nog. Verschillende doseringen geprobeerd maar het was gewoon niet. Huisarts heeft toen gezegd dat hij cannabis zou kunnen proberen. En hij voelt zich daar veel beter bij. Dat hij steeds meer zou moeten roken is onzin, hij rookt juist steeds minder en hij gooit zo'n joint ook niet helemaal vol. Heel weinig maar. Voor hem werkt het, je merkt aan hem niet eens als hij geblowd heeft. Hij zelf wel, hij kan alles beter een plekje geven en alles beter overdenken. Ik vind het prima, hij heeft het onder controle. Ik ken ook een paar die er wel in zijn doorgeslagen, en van hun laatste geld perse wiet of anders moeten halen. Dat lijkt mij vreselijk om zo te leven. Gelukkig is mijn vriend niet zo.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:29

wemkelover schreef:
Mijn vriend blowt af en toe, vooral voor het slapen gaan. Hij heeft ook adhd. Hij heeft ook ritalin en nog een aantal van dat soort troep geslikt. Maar hij veranderde daar zo van dat hij zichzelf niet meer voelde. Hij voelde zich een emotieloze zak zand en niks boeide hem nog. Verschillende doseringen geprobeerd maar het was gewoon niet. Huisarts heeft toen gezegd dat hij cannabis zou kunnen proberen. En hij voelt zich daar veel beter bij. Dat hij steeds meer zou moeten roken is onzin, hij rookt juist steeds minder en hij gooit zo'n joint ook niet helemaal vol. Heel weinig maar. Voor hem werkt het, je merkt aan hem niet eens als hij geblowd heeft. Hij zelf wel, hij kan alles beter een plekje geven en alles beter overdenken. Ik vind het prima, hij heeft het onder controle. Ik ken ook een paar die er wel in zijn doorgeslagen, en van hun laatste geld perse wiet of anders moeten halen. Dat lijkt mij vreselijk om zo te leven. Gelukkig is mijn vriend niet zo.

Dan heb je mij niet begrepen, ze gaan steeds meer blowen omdat ze rust willen in hoofd en lijf , dat werkt dus niet en daardoor gaan ze meer blowen. Je bedoelt cannabis die je bij de koffieshop koopt? Goeie huisarts heb je :+ :(:) . Mijn ervaring met huisartsen is dat ze over het algemeen niet veel over verslaving en verdovende middelen weten. Met de wiet die je tegenwoordig bij de koffieshop haalt, heb je ook niet veel nodig de THC gehalte is zo hoog!
Fijn dat jouw vriend niet zo is! :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:17

Hier nog een ADHD-er die zich totaal niet in jouw stelling kan vinden thembi... En zo ken ik veel meer ADHD-ers die niet aan dat beeld voldoen

Mensen met ADHD waarbij middelen gebruik uit de hand loopt daar spelen meestal andere onderliggende oorzaken aan mee ipv meer nodig hebben om rustig te worden.

Wat betreft speed en cocaïne
Daarvan val ik in slaap ... Wel weer lekker rustig... Dat dan weer wel
Maar dan lijkt me een kleine joint een veel wijzer idee

Edit: Maar hier dus recreatief gebruik en zelfmedicatie en dat gaat helemaal prima
Eventuele verslavende issues uit het verleden daar speelde heel wat meer in mee dan ADHD

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:02

Shadow0 schreef:
Pijnbestrijding is echt niet alleen bij mensen die terminaal zijn? Pijnbestrijding is een heel normaal onderdeel van de geneeskunde op allerlei niveau's: ook bij kiespijn en gekneusde ribben en blaasontsteking en weet ik veel wat is het vrij gebruikelijk.

Maar daarnaast is het onterecht om te denken dat medische redenen precies zijn af te bakenen. Zo blijken veel mensen met psychische problemen naar middelen te grijpen om exact dezelfde reden dat de dokter ze angstremmers ofzo zou voorschrijven. Sterker nog: in die gevallen is het 'genezen van verslaving' eigenlijk vooral het omzetten van die verslaving naar een meer maatschappelijk geaccepteerde vorm van middelengebruik waarbij je niet meer van drugskoeriers maar van de apotheek afhankelijk bent (en dus niet alleen omdat iemand niet kan afkicken, maar omdat die persoon door bepaalde neurologie last heeft van ernstige klachten, die met middelen te remmen zijn.)
Een klein verschil in vorm, maar fundamenteel gezien niet ineens wezenlijk anders. Die medische redenen zijn er namelijk gewoon.

En een ander interessante visie is dat verslaving bij ratten onder andere flink in stand gehouden werd door eenzaamheid: ratten die alleen in een saai kooitje zaten, dronken zich dood aan met morfine-gespiked water... maar ratten die leefden in een kolonie met andere ratten wilden dat middel niet, en als ze verslaafd waren gemaakt, dan kickten ze in een gemeenschap weer af. ( http://www.stuartmcmillen.com/comics_nl/rattentuin/ )

Citaat:
Echt alleen het voor de lol doen vind ik zó knap stom.

Maar je hebt dus geen ervaring met mensen/ die het alleen voor de lol doen, want veel mensen die het voor de lol doen raken niet verslaafd. Die doen het werkelijk een keer voor de lol. En vervolgens doen ze het ook een tijd (of misschien wel een leven lang) niet. Wat is daar stom aan?

(Het heeft wat risico's ja. Ik rij paard voor mijn lol, dat heeft ook risico's. In mijn geval 1-3 gebroken enkels en 2 keer gekneusde ribben. En ik ken mensen die ernstiger letsel hebben, en via via iemand die levenslang verlamd is.
En toch stap ik over een week weer met veel plezier op het paard, gewoon voor de lol.)

Zei ik altijd dan? Nee ik zei meestal, dus er zijn nog steeds uitzonderingen.

Pijnbestrijding voor gekneusde ribben of blaasontsteking: het is niet voor niks dat je maar voor een week of 2 medicijnen mee krijgt en ook dat je je aan de voorgeschreven dosering moet houden. Bij blaasontsteking is het trouwens meer antibiotica dan pijnbestrijding en die kuur moet je ook echt afmaken. De medicijnen bij gekneusde ribben tegen de pijn kun je mee stoppen of minderen naar mate het geneest.

Niemand heeft als doel verslaaft te worden, allemaal begint het met voor de lol doen, daarom vind ik het stom :j

Mensen die psychische problemen hebben en daarom medicijnen nodig hebben daar weet ik niks van is ook weer iets heel anders dan waar het hier in het topic om draait " het voor de lol gebruiken en daarna verslaafd worden"
Die mensen nemen over het algemeen geen lijntje coke of spuiten geen heroine bijvb.

Verslaving vergelijken met paardrijden qua risico moet ik echt hard om lachen hoor. Je kan ook van de trap vallen of omkomen met een auto ongeluk etc... Dat is gewoon een normaal risico van het leven. Een risico waar je helder over kunt nadenken wat anders is als met drugs want je weet voordat je het gebruikt helemaal niet hoe je er op reageert.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:17

Sonja_vR schreef:
Hier nog een ADHD-er die zich totaal niet in jouw stelling kan vinden thembi... En zo ken ik veel meer ADHD-ers die niet aan dat beeld voldoen

Mensen met ADHD waarbij middelen gebruik uit de hand loopt daar spelen meestal andere onderliggende oorzaken aan mee ipv meer nodig hebben om rustig te worden.

Wat betreft speed en cocaïne
Daarvan val ik in slaap ... Wel weer lekker rustig... Dat dan weer wel
Maar dan lijkt me een kleine joint een veel wijzer idee

Edit: Maar hier dus recreatief gebruik en zelfmedicatie en dat gaat helemaal prima
Eventuele verslavende issues uit het verleden daar speelde heel wat meer in mee dan ADHD

Het is niet mijn stelling hoor :). Het is bewezen uit medische onderzoeken. Er zijn altijd uitzonderingen en mensen denken dat ze een uitzondering zijn. Dan heb je ook nog eens het placebo-effect. Zelfmedicatie toe te passen door speed, cocaïne en cannabis zou ik als ervaringsdeskundige nooit iemand aanraden :D .
Ben het wel met je eens dat er vaak meer dingen mee spelen dan alleen maar ADHD waarom mensen verslaafd worden.
Opvallend is wel dat deze groep prominent aanwezig is in de verslavingszorg. Als je bv een groep van 10 mensen in bv de dagbehandeling of behandelgroep in de kliniek hebt, zijn er altijd wel 1 of 2 mensen met ADHD.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:21

Ineke2 schreef:
Zei ik altijd dan? Nee ik zei meestal, dus er zijn nog steeds uitzonderingen.

Zei ik altijd dan?
(Maar tegen meestal heb ik ook bezwaar.)

Citaat:
Mensen die psychische problemen hebben en daarom medicijnen nodig hebben daar weet ik niks van is ook weer iets heel anders dan waar het hier in het topic om draait " het voor de lol gebruiken en daarna verslaafd worden"
Die mensen nemen over het algemeen geen lijntje coke of spuiten geen heroine bijvb.

Als je er niets van weet, moet je misschien ook niet zo snel zijn met er dingen over schrijven. Die heldere lijnen die je denkt te kunnen trekken, die zijn er niet. Er is heel veel overlap tussen psychische problemen en mensen die verslaafd raken, en aan de andere kant veel minder overlap tussen mensen die goed in hun vel zitten, een keer drugs proberen om hun ervaringen en bewustzijn te verruimen, en dan verslaafd raken.

Citaat:
Verslaving vergelijken met paardrijden qua risico moet ik echt hard om lachen hoor.

Ik ben blij dat ik je dag heb opgefleurd, maar ik vergeleek niet verslaving en paardrijden maar drugsgebruik en paardrijden.
Maar als je mijn uitspraak belachelijk wilt maken, misschien dat je dat kunt doen met onderbouwde cijfers, hoeveel mensen gebruiken drugs, in hoeveel gevallen leidt dat tot problemen, en vergelijk die met de risico's van paardrijden? Dat soort dingen zijn relevant, vooroordelen niet echt.

Citaat:
Een risico waar je helder over kunt nadenken wat anders is als met drugs want je weet voordat je het gebruikt helemaal niet hoe je er op reageert.

Waarom zou je niet vooraf na kunnen denken over de risico's van drugs? Dat is volgens mij echt niets anders. (Bij paardrijden kun je immers ook alleen maar in algemene zin over de risico's nadenken, maar je weet ook daar niet specifiek wat je paard die dag gaat doen.) Da's ook een van de kenmerken van het nadenken over risico's: dat je de specifieke toekomst niet exact weet, maar dat je de kansen en omstandigheden beoordeelt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:24

Kom maar met die cijfers dan Shadow? Blijkbaar weet jij die, zo kom je over dus ik ben benieuwd.
Je weet in elk geval met je quotes heel vaak dingen uit zijn verband te halen. Heb ik al bij heel veel topics waarin jij reageert gemerkt.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:34

Kom,we gaan persoonlijk worden :roll:

Trouwens,dit topic ging niet over drugsverslaving maar over de fascinatie voor drugs.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:56

Mijn broertje is drugs verslaafd.
Hij is ooit begonnen met blowen toen hij 14 was, naar mijn idee om erbij te horen.
Hij zegt zelf dat het hem ook rust geeft, hij is namelijk een nogal druk baasje.

Ondertussen is hij ehh 28 in de tussen tijd is hij ook veel andere drugs gaan gebruiken.
Geen idee wat allemaal maar hij slikt in elk geval me regelmaat een pilletje en stopt allerlei witte poeders in zijn neus.

Jaren terug was het al drama thuis, hij dulde geen weer woord en wilde geen advies.
Als we zeiden dat we niet meer wilde hebben dat er lijntjes werden gesnoven op zijn slaapkamer werd hij bloed link hij is met regelmaat op de vuist gegaan met me vader.

Iedereen zei tegen ons zet hem toch de deur uit kan toch niet langer zo, uit eindelijk kwam hij zelf met de oplossing hij wilde op kamers, bij ons in het dorp zit een soort huis die allemaal kamers verhuren en daar wilde hij graag wonen. De huur was nog wat hoog dus me ouders hebben 2 jaar lang flink bij gelapt in de huur.

Na 2 jaar toen hij onder invloed was is hij uit huis gezet hij had op het dak gezeten.

Hij heeft toen tijdelijk weer thuis gewoond tot hij gelukkig een woning kreeg van de woningbouw.
Zijn woning ziet er meestal uit als een hol van een junk, eten van 4 dagen geleden staat nog op tafel het stinkt er en ook zich zelf lijkt hij niet goed schoon te kunnen houden.

Een jaar of 5 geleden heeft hij vermoedelijk een psychose gehad, hij kwam bij me ouders en hij kraamde allemaal onzin uit, onverstaanbaar gebrabbel, me moeder barst in huilen uit, waarop me broertje me moeder om de nek vloog om haar te vertellen hoeveel hij wel niet van ons hielt, was dachten toen echt hij neemt afscheid van ons en springt dadelijk van een brug af of zo.
We hebben toen gelukkig zonder problemen zijn auto sleutels af kunnen nemen zodat hij in elk geval geen auto kon rijden in deze staat.

Hij zag ook van alles de kabouters sprongen van de kast, mijn overleden opa gaf hem tekenen en zo kan ik nog wel door gaan, de politie zat hem achterop, wij hadden stinkbommen in de koelkast gelegd. We neuzen in zijn huis rond als hij er niet was en we hadden zijn portemonnee volgens hem.

In die tijd is hij ook werkloos geworden, hij lag veel in bed het drugs gebruik werd wat minder. Zijn vrienden sliepen bij hem in bed omdat ze bang waren dat hij zich wat aan zou doen.
Zich laten helpen wilde hij niet, en als je de huisarts belde over de situatie of de politie dan konden ze niks voor je doen.
Uit eindelijk heeft deze periode maanden geduurd en is hij er zelf uit gekomen.
Hij is nog heel lang werkloos geweest maar is nu begonnen als ZZPer en dat gaat goed, hij komt om in het werk en vind het prachtig dat hij zo veel geld heeft.
Ondertussen heeft hij 3 katten waar hij zich heel verantwoordelijk voor voelt, me moeder maakt weekelijks zijn huis schoon waar hij haar netjes voor betaald.
Hij kookt zelf, eet weer aardig goed en gezond af en toe maakt hij draadjes vlees en dan brengt hij ook een stukje naar me oma toe.
Ik ben heel blij dat langzaam aan mijn lieve broertje weer beetje terug keert op deze wereld.

Ik ben ook blij dat hij hobby's vind, hij heeft nu een boot een oud ding, de garage van me vader word als werk plaats gebruikt, en hij steekt er veel geld in. Maar ben blij dat hij nu hier zijn geld aan uit geeft en niet alles naar de drugs gaat.
Hij is nog steeds verslaafd, blowt nog steeds heel veel, maar het word minder. Als een werk gever zegt dat er tussen de middag niet geblowt mag worden in de pauze dan houd hij zich er netjes aan.
Of hij verder nog andere drugs gebruikt weet ik niet, in elk geval niet meer zo veel, eerder ging hij 4 keer per week naar allerei feesten toen waar hij gebruikte. Hij is nu te druk met werken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:07

Thembi, wat ik me dan afvraag, als er in een groep van 10 een x aantal mensen met ADHD zitten (in een kliniek of andere behandel situatie) hoeveel adhders die niet in die kliniek zitten staan daar tegenover ?
Ik ken serieus momenteel meer goed functionerende adhders die aan zelfmedicatie doen dan niet functionerende bij wie de zelfmedicatie uit de hand is gelopen
(En dan doel ik op cannabis , speed is sowieso wel een afrader , maar goed ik ben ook niet van de ritalin en aanverwante medicatie door het afvlakkende effect bij langer termijn gebruik )

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:40

Sonja_vR schreef:
Thembi, wat ik me dan afvraag, als er in een groep van 10 een x aantal mensen met ADHD zitten (in een kliniek of andere behandel situatie) hoeveel adhders die niet in die kliniek zitten staan daar tegenover ?
Ik ken serieus momenteel meer goed functionerende adhders die aan zelfmedicatie doen dan niet functionerende bij wie de zelfmedicatie uit de hand is gelopen
(En dan doel ik op cannabis , speed is sowieso wel een afrader , maar goed ik ben ook niet van de ritalin en aanverwante medicatie door het afvlakkende effect bij langer termijn gebruik )

Poeh dat zou ik niet durven zeggen Sonja vR.

Ik wil ook heel duidelijk maken dat ik niet iedereen met ADHD over een kam scheer. Want er zijn mensen die prima om hebben leren omgaan met ADHD zonder enige vorm van medicatie.
En als mensen met ADHD blowen en zeggen dat het hen helpt en hun leven loopt op rolletjes, prima toch! Als je maar eerlijk naar jezelf bent en wie ben ik dan, om te zeggen dat moet je niet doen. Maar aanraden... Nee :)

De mensen die je in de verslavingszorg ziet is er vaak meer aan de hand. Ze komen dan bv uit een gebroken gezin en hebben geen goede begeleiding gehad, of een laag IQ en makkelijk beinvloedbaar, aggressie, en sommige hebben gewoon een extreem vorm van ADHD.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:56

Na een weekend met festival waar genoeg werd geslikt etc.... En ik gewoon aan de drank zat... Vraag ik mij af wat er word geslikt en waarom. Ik snap het gewoon echt niet, vind het wel boeiend, wat is nou het nut?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:00

Er zijn veel onderzoeken die laten zien dat mensen met ongediagnosticeerde ADHD een hogere kans op drugsgebruik en -afhankelijkheid hebben vanuit het idee van zelfmedicatie. Deze kans neemt af wanneer ze reguliere medicatie krijgen, maar zoals hier al een paar keer aangestipt is die medicatie ook niet alles.

Winged, ik denk dat dat inmiddels wel een paar keer is genoemd hier :)

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:06

dondeyne schreef:
Er zijn veel onderzoeken die laten zien dat mensen met ongediagnosticeerde ADHD een hogere kans op drugsgebruik en -afhankelijkheid hebben vanuit het idee van zelfmedicatie. Deze kans neemt af wanneer ze reguliere medicatie krijgen, maar zoals hier al een paar keer aangestipt is die medicatie ook niet alles.

Klopt, ik heb er zelf ook voor mijn opleiding een workshop over gehouden

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:11

Winged schreef:
Na een weekend met festival waar genoeg werd geslikt etc.... En ik gewoon aan de drank zat... Vraag ik mij af wat er word geslikt en waarom. Ik snap het gewoon echt niet, vind het wel boeiend, wat is nou het nut?

Waarom nam jij alcohol? Wat is het nut?

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:15

Winged schreef:

Waarom? Omdat ik het leuk vind hahaha
Ligt er een beetje aan wat voor festival het is. Vorige week naar decibel geweest en daar cocaïne gebruikt, nee geen hele lijnen maar puntjes (topje van sleutel bv) en aan het eind nog een kwart van een xtc pilletje.
Heerlijke en leuke dag gehad.
Vorig festival 3x een kwart xtc pilletje gehad en festival daarvoor een 4fmp capsule en nog twee kwartjes xtc.
Ik zit dan een beetje in je eigen bubbel en kan echt heerlijk genieten van de muziek en de mensen om me heen en ik krijg een beetje een euforisch gevoel van. Nog nooit is het voorgekomen dat ik het gevoel had van totale verlies van controle van m'n lichaam of brein.

Hetzelfde zou zijn als ik jou zou vragen waarom drink je alcohol?

Dat is voor mij echt een no go op festivals. Moet er vaak van plassen, krijgt er een kater van, ik word er ontzettend loom van en zeker in de volle zon kan het (bij mij) nogal wat harder binnen komen dan de bedoeling was.

Ik ga altijd met een klein groepje vrienden die ik vertrouw en waar ik me heel erg op m'n gemak voel. Alle drug die ik neem is getest en ken mijn eigen grenzen ook heel erg goed.

Kies ik nu bewust voor het "slechte pad"
nee, vind ik niet. Ik heb een goede baan, werk fulltime, verzorg mezelf en m'n dieren goed en niemand heeft er last van.

Dat mensen tegen het gebruik van drug (in welke vorm dan ook) is hun goed recht.
Wat mensen zoals Inkeke denken over mensen zoals mij kan mij eigenlijk niet zoveel schelen. Hooguit dat ik het wat kortzichtig vind.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:19

Ik denk dat ik drink omdat alcohol meer sociaal geaccepteerd is. Nu heb ik wel gedoseerd gedronken over de hele dag en ook heel wat water. Overigens zit ik nu vrijwel voor een druk sportseizoen en gaat eigenlijk alle drank achter de deur denk ik.

Drugs vind ik eng. Ik heb geen idee wat het doet met mij. Weet ook dat als ik drink wanneer ik mij rot voel ik mij nog rotter ga voelen. Daarom komt er in een depri bui ook echt geen druppel in. Ik weet niet of drugs gevoelens ook versterken ja of nee. Weet ook niet hoe lang iets werkt. Maar om nou de eerste keer te proberen op een festival, vol in de zon... Hmmmm.. Lijkt mij niet verstandig :')

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:29

ja drugs kan dat ook doen.
Vriendin van mij wilde ook graag een keer xtc proberen op een festival maar had precies dezelfde "angst" als jij.
We hebben het toen met z'n drieën thuis gedaan waar er een van ons nuchter bleef. Zo kon ze zelf ervaren hoe het zou zijn en voelen in een vertrouwde omgeving.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:34

@ winged En dat is ook niet verstandig.

Beter doe je het in een gecontroleerde omgeving waar je je veilig voelt en met mensen wasr je je prettig voelt.

En neem wat jij wilt nemen niet wde dosis die andere doen.

Toen ik bijv eerste keer mdma gebruikte dipte ik mn vinger in het poeder (lik je vinger errst zodat het aan je vinger plakt).
Terwijl andere een bommetjr doen (poeder in een propje wcpapier en doorslikken) waar de dosis een stuk groter is.

Je merkt het van zelf wel. Je krijgt een soort rollend gevoel.

In het engels hier zeg je ook "I'm rolling" "I'm rolling hard".
Kan het niet zo goed uitleggen. Je voelt je lekker. Ik heb soms dat ik er van ga stotteren en lachen als dat gebeurd.

Overigens soms kan het wat veel worden en dan moet je daar even doorheen. Als in alle.impressies worden veel. De muziek is intens. Dr menigte is intens. De lichten zinn intens. Je krijgt het warm. Dat is niet eng maar je moet er soms even doorheen en daarom is het t beste om met vrienden te zijn in een vertrouwde omgeving.

Mn vriend gaat dan even in een rustig hoekje met me zitten en we drinken dan een flesje water ofzo.
En dan na 20 min is alles weer hoe het hoort en kan ik genieten van het effect.

Ik kan overigens niet tegen menigted als ik xtc gebruik. Ik wil altijd aan de kant staan of in elk geval ergens zodat ik ruimte heb.
Zou sober of met drank op ook niet in de menigte staan, maar high heb ik dat nog iets erger.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:37

Grappig feitje trouwens: een vriendin van mij moet altijd poepen als ze mdma gebruikt hahaha

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:39

Nagini schreef:
Grappig feitje trouwens: een vriendin van mij moet altijd poepen als ze mdma gebruikt hahaha

Hahahaha "mijn groepje" ook :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:45

Ik weet niet zozeer of ik het zou gaan proberen hoor. Zie het nut ook eigenlijk niet (reden waarom ik mij t serieus afvraag is omdat iemand die ik heb gedate gebruikt. Is geen geode reden om het zelf te proberen :+ )

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:54

Soms hoeft er geen nut te zijn en is het gewoon leuk. Net zoals alcohol leuk is.

Maar gewoon op je gevoel afgaan. Als je er niets voor voelt gewoon niet doen. :)

@srsW haha zodra t begint een rondje wc met zn allen? Haha

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:05

Van alle keren dat ik drugs heb gebruikt kan ik de keren dat ik het op een feestje heb gebruikt nog op 1 hand tellen. "Wij" vinden het veel leuker om bijvoorbeeld lekker de natuur in te gaan, uiteraard waar we zo min mogelijk mensen tegenkomen. Of om gewoon bij iemand thuis lekker te dansen, te praten over de essentie van het leven (bijvoorbeeld :') ) of gewoon uren op de bank te liggen en naar visuals te kijken :)) Heeft het nut? Nee, behalve voor een leuke avond heeft het over het algemeen weinig nut. Maar er zijn ook keren geweest dat ik alles wat ik opkropte er met een pilletje op wel uit durfde te gooien en dat heeft op de wat langere tijd voor mij wel nut gehad :j