vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:32

Weet hij dan ook dat je alles hier op Bokt zet? Denk je dat hij dàt ok zou vinden?
Want eigenlijk doe jij net hetzelfde, zelfs openbaar.

Met controleren geef je duidelijk aan hem niet te vertrouwen. Je zal toch ook moeten leren dat als je iets uitpraat, dat je het van jouw kant ook moet loslaten. Klaar is klaar. Je creëert hier idd zelf waar je bang voor bent. Je wilt toch niet dat je zelf iemand wordt die haar partner verbiedt om vrouwelijke vrienden te hebben?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:21

Ga nooit andermans berichten lezen. Ikzelf wil niet eens iets lezen wat niet aan mij gericht is.Je snapt dan toch ook de context niet en gaat overal iets achterzoeken. :(

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:02

TS, even nu gewoon puur op de inhoud die je gelezen hebt: Ik durf ook gerust wel eens praten met een derde persoon over mijn relatie. Over goede dingen, soms over dingen die me dwarszitten. Niet omdat ik iemand ben die dingen te verbergen heeft, gewoon omdat het soms goed kan doen om iemand van buitenaf te hebben die een heel andere blik op de situatie kan hebben of die misschien wel een goed advies kan hebben in hoe iets aanpakken. Gewoon ervaringen delen of soms als het nodig is gewoon puur je hart eens kunnen luchten. Ik zal nooit diepe geheimen verklappen van mijn vriend of vroeger van mijn ex, maar gewoon eens praten kan soms goed doen. Het is niet omdat jij partner van bent, dat jij daarmee het voorrecht hebt om altijd van alle gesprekken op de hoogte te zijn. Ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn vriend mijn berichten bewust naleest. Niet omdat ik iets te verbergen heb en ik heb met mijn huidige partner eigenlijk nog nooit een echte klaagmuur nodig gehad, maar ik heb als mens gewoon recht op mijn eigen privégesprekken. Al bij al lees ik dus niets verkeerd in die chat. En daarbij, eigenlijk doe jij net hetzelfde: jij bespreekt je relatieproblemen met nog wel véél meer mensen, ook hier krijg je de vragen "en hoe is het nu met je vriend?".

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:12

maximuss schreef:
Zeker van: jij hebt stiekem in zijn facebookberichten geneusd en daar ga je wrs over liegen als hij iets vraagt en je gaat zelf ongemakkelijk blijven lopen omdat jij nu weet dat hij met haar over jou praat, maar dat mag je niet laten merken want dan weet hij direct dat je hem gecontroleerd hebt. Het is een wespennest ts...

Ze saboteert zelf de relatie.
Arme knul.
Doet niets verkeerd.
Het enige wat hem 'verweten' kan worden is dat hij de jaloerse klemmen en voetangels probeert te vermijden.

Dat hij zijn ei niet bij de ts kwijt kan omdat zij zo jaloers is, kan hem niet aangewreven worden. Ze zet nota bene zelf alles op Bokt inderdaad.

Het is wel een groot probleem voor hem. Dat maakt de ts nu NOG groter.
Het stiekem controleren is imo echt een grove grens over.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:18

Neem maar aan van een oude taart, dat stiekum zijn berichten lezen net zo erg is als liegen, zo niet erger.
Ergens heb ik gelezen dat iemand schreef dat dit het begin van het einde is, en diegene heeft gelijk. Zelf ben ik in mijn jonge jaren ook dat pad afgewandeld, en steevast plofte die taart in mijn gezicht.

Als je relatie je lief is, dan zeg je hem vandaag nog onder diepe verontschuldigingen dat je de berichten gelezen hebt, je houd het bij jezelf omdat je het gedaan hebt vanuit jouw eigen onzekerheid en gaat de komende periode veel kopjes koffie brengen, boterhammetjes smeren en proberen dit weer goed te maken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:21

Ik snap uberhaupt niet waarom je hem in eerste instantie hebt gevraagd om haar van fb te verwijderen??

Als hij liever bij/met haar wil zijn dan met jou, dan gebeurd dat toch wel. Je jaagt hem alleen maar weg met dit jaloerse gedrag.

Zijn berichten lezen vind ik echt not done. Niet netjes van je, zeker niet naar je vriend toe. Want ga jij dit eerlijk aan hem vertellen of erover liegen? En hoe hypocriet is het dan, aangezien dit hele topic is begonnen omdat híj gelogen had?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:25

@TS: daar jij eerlijkheid zo hoog in het vaandel heb staan mag ik er vanuit gaan dat jij, zodra je vriend wakker wordt, hem netjes verteld dat je in zijn telefoon hebt zitten neuzen?

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 13:04

Palmera schreef:
@TS: daar jij eerlijkheid zo hoog in het vaandel heb staan mag ik er vanuit gaan dat jij, zodra je vriend wakker wordt, hem netjes verteld dat je in zijn telefoon hebt zitten neuzen?

Hebben we het inderdaad over gehad. Omdat er gister wat is gebeurt en thuis ook problemen kon ik ook echt niet slapen. Heb dat uitgelegd en gezegd dat ik ook ff zijn fotos enzo bekeken had. Hij zei ohh je gaat je gang maar.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:07

Maar "foto's enzo", of "foto's en een gesprek met dat meisje"? Want met "enzo" weet hij natuurlijk ook helemaal van niets.Dan heb je niets verteld.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:08

Wilde hetzelfde vragen, Kwanyin.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:13

lelberse schreef:
Hij zei ohh je gaat je gang maar.

even voor de goed orde; dat is GEEN goed nieuws voor je, als een man dat tegen je zegt.

Dat afgezien van het bepaald niet oprecht ziijn van de TS over wat ze gecontroleerd heeft.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:16

Huertecilla schreef:
lelberse schreef:

even voor de goed orde; dat is GEEN goed nieuws voor je, als een man dat tegen je zegt.

Dat afgezien van het bepaald niet oprecht ziijn van de TS over wat ze gecontroleerd heeft.

Ik wilde net hetzelfde zeggen, lijkt me echt geen goed teken -O-

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:30

Huertecilla schreef:
lelberse schreef:

Hoezo? Het kan misschien een teken zijn dat de relatie hem niets meer kan schelen, maar zelf zou ik het ook kunnen zeggen, al zou ik er wel bij zeggen: heb je niks beters te doen?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:36

Jullie zijn zo te horen aan elkaar gewaagd met halve waarheden :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:10

arno8 schreef:
heb je niks beters te doen?

en dat maakt het dan wel goed nieuws?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:13

lelberse schreef:
Ik heb zojuist een gesprek tussen hun gelezen. Hier weet mijn vriend niks vanaf want die slaapt maar ik kon niet slapen dus ging een beetje facebooken. Nou ben ik heel blij dat er geen hartjes kusjes of dat soort oliebol in staan. Dat is echt een last die van me af valt. Maar waar ik wel echt mee zit is dat ze het dus ook over mij hebben en over de ruzie die we om de situatie gehad hadden. Ik had hem gevraagd haar te verwijderen op Facebook een tijdje terug. Dit heeft hij gedaan maar tegelijkertijd dus naar haad bericht dat ik jaloers was en dat hij van mij haar moest verwijderen maar dat ze er niets achter moest denken want ze konden gewoon verder praten.. ook vraag ze een x hoe het met zijn meisje gaat. Ze hebben het dan buiten fb ook over mij gehad aangezien dat er niet in staat. Ik vind het heel erg dat hij mij dit niet verteld heeft of heeft laten lezen. Opzich snap ik het anderzijds ook wel dat hij niet wil dat ik dat weet maar toch hoopte ik dat hij 100% eerlijk was geweest en dat is hij voor mijj gevoel nu niet.

Haha, och jee. Jij waagt het over "100% eerlijkheid " te hebben in dezelfde post waarin je doodleuk vertelt hoe je achter zijn rug om in zijn facebook gesprekken loopt te wroeten.
Ik hoop dat die arme jongen zich beseft wat voor vlees hij in de kuip heeft met jou, en gauw een punt zet achter jullie "relatie".
En nu ontstip ik dit opgeklopte drama.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:18

lelberse schreef:
Palmera schreef:

Hebben we het inderdaad over gehad. Omdat er gister wat is gebeurt en thuis ook problemen kon ik ook echt niet slapen. Heb dat uitgelegd en gezegd dat ik ook ff zijn fotos enzo bekeken had. Hij zei ohh je gaat je gang maar.

Tuurlijk joh! Hele gesprekken, foto's.... Wil je zijn creditcard afschrift misschien ook even inzien? Dan kun je jezelf er hopelijk van overtuigen dat hij niet met haar in een hotel heeft gelegen.
8)7

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:22

TS zal niet voor niks in zijn telefoon hebben gekeken.
Ik kan haar heel goed begrijpen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:26

sabine1979 schreef:

Zucht.... Als je iets wilt weten kun je dat vragen. Een relatie is geen wetenschappelijk onderzoek waarin je zelf naar de antwoorden moet zoeken

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:30

Palmera schreef:
sabine1979 schreef:

Zucht.... Als je iets wilt weten kun je dat vragen. Een relatie is geen wetenschappelijk onderzoek waarin je zelf naar de antwoorden moet zoeken

Ze zal haar redenen ervoor hebben

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:32

sabine1979 schreef:
Ze zal haar redenen ervoor hebben

Ja:
Achterdocht.
Jaloezie.
Hypocrisie.
Etc.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:33

Dus omdat je denkt redenen te hebben hoeft privacy niet meer gerespecteerd te worden?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:44

Jullie hoeven haar ook niet direct te gaan afzeiken. Er zullen aan beide kanten wel "fouten" gemaakt worden. Ik heb zelf wel 4 jaar privacy gerespecteerd, maar ben er niet beter door af, integendeel, 4 jaar voor de gek gehouden. Liegen gaat sommige mensen echt wel goed af.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:44

Ach ja ik heb bij m'n ex ook wel eens in z'n telefoon gekeken. Dat kwam omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopte. Hij loog ook over geld en hij was erg onvoorspelbaar. Op een nacht kwam ie veel later thuis dan vooraf aangegeven en ging gelijk douchen.. Toen lag z'n telefoon er en op het scherm lichtten allemaal hartjes en berichtjes op. Die zag ik zonder dat ik in z'n telefoon keek dus. Gelijk gevraagd wat er was, hij ging door het lint vernielde het eea in huis en heb em gelukkig buiten gekregen en toen z'n zus gebeld en die hebben heel veel problemen met hem gehad daarna. Het is geresulteerd dat die avond gelijk het einde was. Mijn beste keuze ooit! Ik ben niet snel bang of wantrouwend maar achteraf waren er zoveel rode stoplichten.. Mijn huidige vriend is echt een schat! Open en eerlijk en vertrouw hem hoewel ik dus de nodige problemen heb gehad rondom vertrouwen. Soms past het ook gewoon niet bij elkaar en is er daardoor onterecht sprake van wantrouwen maar het kan dus ook echt gegrond zijn..

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:49

Dat bedoel ik dus Callisto en Marjan.
Maarja, bokt is bokt niet, als er niet afgezeikt wordt :x