Overpriced producten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:54

phormicola schreef:
En dat komt dan toch uit de belasting? Uiteindelijk betaal je dus en voor dure supermarkt eieren en indirect aan de boer. Lekker systeem zo :+

Ja mooi geregeld he :=
Zelfs ik als vegetariër betaal voor de kooieieren die ik nooit zal kopen en betaal gewoon mee aan de intensieve veeteelt waar ik zo op tegen ben.. Zodat anderen zich lekker goedkoop kunnen volstoppen met dierlijke producten.. Dan denk ik, als je dan ergens subsidie in wil stoppen, doe dat dan in de gezonde verse nederlandse groentes en fruit enzo..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:57

phormicola schreef:
Hoe houden die kippenboeren hun bedrijven dan draaiden? Lang niet allemaal verdienen ze erbij door zelf eieren te verkopen, toch?

Momenteel draaien veel boeren op eigen vermogen, verdienen ze bij met nevenactiviteiten, gaat de vrouw des huizes elders werken of verkleinen ze het bedrijf en gaan ze zelf erbij werken.

En niet zomaar subsidie :n

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:00

Ik vind de verhoudingen van groentenprijzen wel scheef:
Zo heb je voor een paar cent 4 stengels prei, maar een bloemkool kost 2,49 :=
En tuurlijk snap ik dat het seizoensgevoelig is, maar ook mensen in de minima willen graag gevarieerd groenten kunnen eten. Want elke dag prei eten is ook niet gezond genoeg (je krijgt niet alle vitamines binnen).

Nu zet ik het heel zwart-wit neer als voorbeeld.
Tuurlijk kun je op zoek gaan naar een teler o.i.d, maar het feit is dat in deze snel/haast/tijd=geld-wereld mensen gewoon graag in 1 keer al hun producten kunnen kopen.

Over de prijzen van melk en eieren etc. (Varkensvlees! Het is belachelijk wat een boer per kilo krijgt voor zijn varkens)
Van mij zou er meer geld naar de boeren mogen,en minder winst naar de tussenstations,want uiteindelijk zijn dat degenen die profiteren van wat wij als consument betalen.
Dat vind ik bijna net zo slecht als 700% winst maken op levensreddende medicatie,brrr!

Zo kijk ik ook nog steeds vreemd op van de compressed deo's.
De grote bus is 2,19 en de kleine 3,29 :?
Ik snap het idee,maar tegelijk vind ik het zo krom!

8nnemiek

Re: Overpriced producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:26

Bloemkool vind je in het seizoen ook voor 1,50.. Maar als dat nog te duur is dan kun je ook kiezen voor diepvriesgroente. Goedkoper en toch net zo gezond :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:28

Ik kan het wel betalen,en ik bedoelde ook buiten het seizoen. Maar mensen die 30 euro per week hebben voor boodschappen, hebben minder keuze.
Sommige dingen zijn gewoon belachelijk duur.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:34

8nnemiek schreef:
Shenavallie schreef:
Ik zie heel vaak producten in de winkels liggen die op E-bay een fractie van de prijs zijn. Exact hetzelfde! Dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je toch in de winkel koopt.

:j
Ik heb me rot gezocht naar een simpele iphone kabel.. eentje gevonden bij heuts; 28 euro :$
Via ebay; €1,50 :wow: en gratis verzonden ook nog

Ha ha ha, inderdaad! :D
Een keer raden waar die dure winkels inkopen. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:37

Mayiva schreef:
Betalen jullie met E-bay trouwens altijd met PayPal?

Ja. Volgens mij kan het tegenwoordig ook niet anders meer.

Loolotte

Tivoli schreef:
Ik kan het wel betalen,en ik bedoelde ook buiten het seizoen. Maar mensen die 30 euro per week hebben voor boodschappen, hebben minder keuze.
Sommige dingen zijn gewoon belachelijk duur.

Per persoon of voor meerdere mensen? Want voor 30 euro in de week zou je toch prima moeten kunnen eten voor mijn gevoel..

Shenavallie

Ladyingreen schreef:
amoj schreef:
Maar als jij zo'n menu besteld bij de mac, dus met friet, drinken en burger, ben je goedkoper uit dan zoiets in de winkel kopen plus klaar maken.

Voor € 6,95 kan ik wel een broodje hamburger maken, met frietjes en een glaasje prik.

En dan meteen voor vier personen, als je het inderdaad bij Lidl of Aldi inkoopt. :j

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:39

Eten wel ja...
Maar als je dan je wasmiddel,shampoo,tandpasta, deo,schoonmaakmiddelen, tampons/maandverband, medicatie etc meetelt wordt het al moeilijker....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:40

Wasverzachter kun je bijvoorbeeld prima vervangen door een fles witte natuurazijn van 37 cent. Uiteraard niet de hele fles, maar een scheutje. Je was ruikt heerlijk fris! :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:43

Ladyingreen schreef:
LadyMadonna schreef:
Maar: koop eens een kant en klaar maaltijd, boerenkool stamp met worst oid...
1,59/2 euro...
Als ik het vers wil maken: boerenkool, aardappels, melk, worst, boter, etc etc... Red je niet....

Ik kan er echt niet bij dat je om de prijs (al denk ik dat het weinig scheelt) voorgefabriceerd voedsel gaat eten. Misschien verschilt het € 0,50 cent of voor mijn part een € 1,-. Je wilt toch iets gezonds eten? En om vers gemaakte boerenkool nu duur te noemen, nee dat gaat er bij mij écht niet in.

Waar zeg ik dat ik het eet? Ik geef enkel aan dat uit pakjes eten over het algemeen goedkoper is dan vers... Vind ik niet logisch....

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:43

8nnemiek schreef:
Shenavallie schreef:
Ik zie heel vaak producten in de winkels liggen die op E-bay een fractie van de prijs zijn. Exact hetzelfde! Dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je toch in de winkel koopt.

:j
Ik heb me rot gezocht naar een simpele iphone kabel.. eentje gevonden bij heuts; 28 euro :$
Via ebay; €1,50 :wow: en gratis verzonden ook nog

Moet je wel vij weten dat je telefoon zijn garantie dan verlopen is, kunnen ze tegenwoordig zien..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:44

Shenavallie schreef:
Wasverzachter kun je bijvoorbeeld prima vervangen door een fles witte natuurazijn van 37 cent. Uiteraard niet de hele fles, maar een scheutje. Je was ruikt heerlijk fris! :j

Als het moet kan ik de wasverzachter wel missen,maar zonder wasmiddel wordt het al gauw minder hygiënisch :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:46

8nnemiek schreef:
amoj schreef:
Maar als jij zo'n menu besteld bij de mac, dus met friet, drinken en burger, ben je goedkoper uit dan zoiets in de winkel kopen plus klaar maken.

Dat lukt je echt wel goedkoper zelf hoor! Een aardappel: 50 cent max
Een halve liter aanleng-frisdrank, neem voor het gemak echte coca cola: 60 cent
Broodje: 50 cent
Burger: een dure AH bio rundvleesburger: 1,20 euro
Dan zit je op 3 euro met de saus erbij. Dat is de helft van een mac menu.

Ik ben het er niet helemaal mee eens, een pizza kost 2 euro. Wat maak ik voor 2 euro?

Zak aardappels, twee stuks vlees, een brocolli dan ben ik al gauw 8 euro verder..

Gaat me niet om het geld maar hoe zou het komen dat de hele wereld dikker wordt? zak diepvriespatat, pizza, etc het is allemaal goedkoper dan groente.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:46

Wasmiddel koop ik bij de action een hele grote doos omo poeder voor een tientje... Doe nu al een jaar met die doos.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:57

Tiggs schreef:
Mja, maar toen dacht ik ook dat 4.000 gulden per maand verdienen super veel was :D

Nou, eind jaren 90 was een loon van 4000 gulden (zeker als het netto is) ook een heel mooi en goed loon, waar je zeker heel veel extraatjes mee kon doen naast je vaste lasten. Dus die gedachte die je toen had klopte dan ook wel :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:00

mvdbijl schreef:
Ik ben het er niet helemaal mee eens, een pizza kost 2 euro. Wat maak ik voor 2 euro?

Zak aardappels, twee stuks vlees, een brocolli dan ben ik al gauw 8 euro verder..

Gaat me niet om het geld maar hoe zou het komen dat de hele wereld dikker wordt? zak diepvriespatat, pizza, etc het is allemaal goedkoper dan groente.

Ook een pizza maak je zelf veel goedkoper :j
Pizzadeeg zelf maken kost je 15 cent. Klein potje tomatenpurree kost 5 cent oid.. doe er wat olijfolie en kruiden doorheen en je pizzasaus is klaar. Wat beleg erop naar wens, en voor 50 cent tot een euro heb je een grote pizza vol lekkere groente :9

En ik mag hopen dat je geen zak aardappelen op een dag eet :)) Aardappelen kosten een euro per kilo ongeveer.. broccoli momenteel 50 cent tot een euro.. Dan heb je voor twee personen nog 7 euro over voor dat stuk vlees/vis/vleesvervanger als je 8 euro rekent per maaltijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:04

De haarverf die mijn moeder gebruikt kost bij het kruidvat 15 euro. Bij de op=op voordeelshop een straat verder kun je ze krijgen voor 3 voor 15 euro....

Verder vind ik inderdaad tampons, shampoos etc duur. Ook de zorg in Nederland is gewoon belachelijk duur.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:05

Alleen al een zakje kaas wat onmisbaar is op pizza vind ik kost al bijna 2 euro. Als je er iets van vlees op wilt is ook weer bijna 2 euro. Natuurlijk ligt het er aan wat je er op doet, maar ik denk dat als je de topping wilt hebben van bijvoorbeeld een pizza hawaii of salami van ristorante dat je echt wel meer kwijt bent dan als je het zelf maakt?

En de zorgverzekering. Ik snap dat het best wat mag kosten maar voor 2 personen betaal ik om een nabij 240 per maand wat uitkomt op zo'n 2880 per jaar :( de laatste keer dat ik medische zorg nodig had was toen ik naar hawaii was 2 jaar terug en dat werd uitbetaald door de reisverzekering. Voor de rest gebruik ik alleen de tandarts.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:15

Meeste dingen heb ik niet eens in huis. Ik eet bijvoorbeeld 1 aardappel per keer. Ga ik geen zak van een kilo voor halen want ik kan het weggooien. Maar zo denk ik ook over fruit. Zonde van m'n geld. Soms haal ik wel iets als een paar stukken

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:48

Toen ik 16 was (nu ben ik 40) kostte mijn zorgverzekering per maand 20 gulden.
Nog geen €10 en zo'n beetje alles werd vergoed.
Ik betaal nu €150 per maand.

Overigens is ziek zijn ook duur.
Orthopedische schoenen katen een vermogen, medicatie ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:53

Ik vind de eigen bijdrage ook zo ontzettend veel geld. :\

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:58

Nou idd... Je betaalt je scheel en niks wordt vergoed := en zo wel, moet je de eerste €385 nog zelf betalen :roll:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:01

Eigen risico a 385 euro. Per maand eigen bijdrage van 16 euro aan medicatie en gister ook nog een bedrag van 14 euro.
Maar beseffen jullie je 1 ding. Het zorgstelsel is zo gek nog niet. Tuurlijk is het veel wat je per jaar neerlegt maar wat denk je van hoeveel het je zou kosten als je in het ziekenhuis terecht komt? Of voor mensen psychologische zorg. Dan betaal ik liever alleen de premie en het eigen risico dan dat ik m'n hele nota van de psych a 3900 euro moet betalen