Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 16:44

Sammie schreef:
Ik heb een heel ander 'dilemma'. Wij zijn uitgenodigd voor een trouwfeest door mensen die ik al vijf jaar niet gezien heb _O- Althans haar.. hem ken ik helemaal niet :')

Maar jullie zijn dus wel samen uitgenodigd :))

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:45

Sowieso een vrijgezellenavond als verplichting vind ik nergens op slaan. Je mag blij zijn dat je vrienden/vriendinnen dat voor je willen organiseren en betalen. Dan ga je geen wensen op tafel gooien. Echte vrienden weten wel wie je als bruid/bruidegom er bij zou willen hebben.

orkaan

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:48

vrijgezellen feesten..ik heb zo op 1 na allemaal afgezegd.

Reden ik vond het te duur:-) 100 euro pp kosten (minimaal..daar moest de drank dan nog bij en ik drink geen druppel alcohol en 10 appelsap op een avondje drink ik ook niet)...en als ik te horen kreeg wat wij zouden gaan doen was het mij geen 100 euro waard.

Ik wil best 100 euro uitgeven maar dan moet het wel iets heel erg leuks zijn. Ik werk hard voor mijn geld en kan het maar 1x uitgeven.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:49

Kan allemaal wel hun dag zijn maar een koppel trek je niet uit elkaar. Op onze uitnodigingen naar collega's toe stond dan ook "naam collega" en partner.

En zeker bij de situatie van TS zet ik er grote vraagtekens bij

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:54

Majolen schreef:
Kan allemaal wel hun dag zijn maar een koppel trek je niet uit elkaar. Op onze uitnodigingen naar collega's toe stond dan ook "naam collega" en partner.

En zeker bij de situatie van TS zet ik er grote vraagtekens bij

TS is iemand die fijn mee kan betalen aan het vrijgezellen feest...ik zou daar voor bedanken....

Overigens ik zou gewoon net doen of mijn neus bloed en overdag ook mee gaan :+

Stelletjes apart uitnodigen vind ik not done en staat ook heel raar.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:55

Ik ben inderdaad ook echt niet van 'alles samen doen', maar in deze specifieke situatie is het gewoon raar. Daar kan je hoog of laag om springen, maar het bruidspaar weet het zelf ook anders hadden ze die uitnodigingen zelf wel even langs gebracht. De vriend van TS was immers de dag dat de uitnodigingen bij een minder goede vriend een straat verderop persoonlijk werden gebracht ook gewoon de hele dag thuis.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:59

Lastig, TS.
Ik zelf zou het nooit zo doen als het bruidspaar to be.
Op mijn eigen bruiloft hadden we een zeer intiem feestje met mensen die ons heel dierbaar waren. Toch had ik 2 mensen op de gastenlijst staan die mijn man en ik beiden nog nooit gezien hadden. Ik heb 2 heel dierbare collega's die ik heel hoog heb zitten en vind zelf het niet kunnen om mensen voor een dergelijke avond zonder hun partner uit te nodigen. 1 collega was verhinderd, er was dus uiteindelijk 1 persoon op mijn feest aan wie we ons beiden moesten voorstellen en 1 persoon die mijn man vnl. uit mijn verhalen kende en van 1 X kort gezien.

Het is uiteraard het feest van het bruidspaar, maar het is aan de gasten om wel of niet op een uitnodiging in te gaan.
Wanneer ons een dergelijke in onze ogen vreemde uitnodiging in de bus zou vallen, zouden mijn man en ik of samen 's avonds gaan of misschien wel helemaal niet. We zouden iig zeker niet ons laten dwingen tot met 2 auto's of dat de een de ander al brengt en de ander later komt.

Als mijn beste vriendin mij (als enige in de vriendengroep) zonder partner uit zou nodigen zou dat wel degelijk wat doen veranderen aan onze vriendschap. Ik zit absoluut niet aan hem vast, maar zeker als de hele vriendinnengroep met partner is uitgenodigd en alleen de mijne maar half, dan valt er mijns inziens wel wat uit te leggen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:00

Toch zou ik het bij collega's wel anders vinden. Ik heb de partners van de collega's zelf nog nooit gezien en ik zou uit mijn hoofd zelfs niet weten welke er wel of geen partner hebben. :+
Maar in dit geval is de bruidegom gewoon op de hoogste van de relatiestatus van de TS en kent de TS dus ook.

Dat het bruidspaar TS niet de gehele dag wil hebben is "hun recht" betreft het uitnodigen, maar ze moeten wel weten dat daar bijv. de consequentie aan hangt dat partner van TS er dus ook voor kan kiezen om alleen de avond komt ipv wel de gehele dag. Misschien niet eens als statement, maar ook logistiek ivm vervoer. Ikzelf zou dus nooit mijn vriend afgooien bij een feest waar ik "op dat moment niet welkom ben". Om vervolgens enkele uren later wel weer op te komen draven.
Vrijgezellen feestjes heb ik eigenlijk nooit gesnapt en mocht ik ooit gaan trouwen hoeft dat van mij eigenlijk ook niet zo. Maar dat komt misschien meer omdat mijn vriend en ik een gezamelijke vriendengroep hebben. Buiten die vriendengroep heb ik misschien 3 goede vriendinnen. Dus in mijn geval zou ik gewoon stemmen voor een rondje bier in "ons kroegje" :Y)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:08

Marije_jiplover schreef:
Het is uiteraard het feest van het bruidspaar, maar het is aan de gasten om wel of niet op een uitnodiging in te gaan.
Wanneer ons een dergelijke in onze ogen vreemde uitnodiging in de bus zou vallen, zouden mijn man en ik of samen 's avonds gaan of misschien wel helemaal niet. We zouden iig zeker niet ons laten dwingen tot met 2 auto's of dat de een de ander al brengt en de ander later komt.

Als mijn beste vriendin mij (als enige in de vriendengroep) zonder partner uit zou nodigen zou dat wel degelijk wat doen veranderen aan onze vriendschap. Ik zit absoluut niet aan hem vast, maar zeker als de hele vriendinnengroep met partner is uitgenodigd en alleen de mijne maar half, dan valt er mijns inziens wel wat uit te leggen.

Dit dus :j . Niks mis met bepaalde zaken en die en die niet uitnodigen omwille van...maar als alle andere vrienden van dezelfde categorie, allemaal uitgenodigd worden mét partner, en jij als enige "beste" vriend, mag alleen gaan terwijl je samenwoont met iemand met wie je al jaren een relatie hebt...ja dan vind ik dat je gewoon je eigen beste vriend te kijk zet. Van zie daar, alle anderen mogen samen komen maar jouw vriendin moet maar aanschuiven op het avondfeest, wat zou er tussen hun voorgevallen zijn? En jouw feestje of niet, dat doe je je beste vriend van jaren toch gewoon niet aan? Dan kan je ze beter alletwee gewoon voor het avondfeest uitnodigen.

En ik zou er absoluut not amused om zijn als mijn beste vriendin dit voor mijn partner zou doen, al helemaal niet zonder mij op voorhand in te lichten waarom ze mijn vriend er niet bij zou willen hebben.

Ben wel erg benieuwd naar hun beweegredenen. Soms heb je toch ook dat er een hele simpele verklaring bij is waar je gewoon stomweg niet bij stilstond :Y) .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:14

Ik snap niet dat het bruidspaar dit zo doet. Is toch ook helemaal niet leuk voor de vriend van de TS dat de andere vrienden daar gezellig met hun partner lopen en hij is er zonder z'n partner. Zou verwachten dat de bruidegom er wel aan zou denken dat dit ook echt niet leuk is voor zijn vriend. Overigens, als ik zoiets had willen flikken dan had mijn man daar echt wel een stokje voor gestoken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:22

Majolen schreef:
Het zinnetje: "Het is hun dag." Vind ik gel*l. Betekend dat dat je dan zomaar iemand mag kwetsen?

Maar als je iemand dus niet mag kwetsen, betekend dat dan dat je op jouw grote dag opgezadeld moet zitten met mensen die je niet mag?

Edit: over 'stelletjes uit elkaar halen'. Het is een bruiloft van één dag hè. Geen 10 jaar durende expeditie naar de Siberië.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 18-07-16 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:23

Ik ben echt wel een apart mens en ook zo klaar als het aankomt op het uitnodigen van vrienden en familie. Zo is mijn to be schoonzusje echt absoluut niet mijn favoriete mens, maar ik kan het toch niet maken om haar niet uit te nodigen en de broer van mijn verloofde wel?

Dat vind ik echt uit ten boze!

In jou situatie zou ik helemaal niet meer gaan. Vriend niet en jij niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:28

Even vlug wat reacties gelezen, maar ik zou echt niet 's avonds samen gaan.

Hoe zie je dat voor je? Doodleuk daar met een envelop met geld komen aanlopen "Hartelijk gefeliciteerd!"

Als ik dan al in de avond ging, dan zou ik het klaar krijgen om de envelop alleen aan hem te geven, met zijn naam erop. :Y)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:30

Als je net samen bent of er is duidelijk uitgesproken dat jullie geen klik hebben/ruzie hebben dan kan ik mij er iets bij voorstellen. Dit klinkt meer als het maken van een statement en vind het nogal kinderachtig. Ik snap dat je van bijvoorbeeld collega´s of kennissen misschien geen partner uitnodigd, maar het is zijn beste vriend en daar hoor jij gewoon bij :) . Mocht er zoals hierboven als argument gegeven word mensen zijn die niet opgezadeld willen zitten met mensen die je niet mag dan vind ik dat je dat altijd nog persoonlijk mag vertellen wanneer het gaat om mensen zijn in je directe kring.

Ik zou of samen de avond gaan of niet en dit ook zo vertellen tegen het stel of niet. Vrijgezellenfeest zou ik dan weer niet bij aansluiten als je niet zo dicht bij staat. Overigens wel vreemd dat je dan geen dag gast bent maar wel bij het vrijgezellenfeest zou zijn. :z

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:34

Ik zou niet naar de vrijgezellen avond gaan en gewoon 's avonds komen. Aan mijn vriend als hij 's ochtends al heen gaat, maar ik zou zelf echt niet 's ochtends heen willen gaan als ik niet uit genodigd ben. Sowieso niet als ik al weet hoe ze over me denkt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:34

"Als bruidspaar ogezadeld met mensen die je niet mag"...?!?

Ik ben dus pas getrouwd en daar waren ook gasten waar ik het niet 100% mee kan vinden, maar je kan nu eenmaal niet met iedereen superdupervriendjes zijn. Heb ik er mij die dag aan geërgerd? Nee, totaal niet, heb niet eens tijd gehad om deftig te eten, laat staan om me te ergeren :+ En degenen waar ik qua drinkgedrag wat zorgen om had, zijn netjes in het gareel gehouden door die vriendengroep. Ik heb echt het feestje van mijn leven gehad.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:36

Sammie schreef:
Oh dat is wel menselijk, maar ze weet tegelijkertijd nog helemaal niks..! Eerst maar eens gewoon neutraal iets navragen ipv gelijk roepen ik ga liever zelf, want dan horen ze het ook gelijk van mij... Met een veelzeggend smiley erachter.. Dat klinkt toch eerder alsof ts zélf een wrok heeft richting de bruid en dat kan onbewust of bewust gewoon invloed hebben op de reactie van deze uitnodigingen. Eerst eens navragen.. het invullen komt daarna wel. Heb je immers ook meer info.

TS met alle best wil, ik denk dat het beter is dat je vriend eventjes belt.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:40

Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt. Mijn ouders waren uitgenodigd voor een bruiloft van mensen die ik ook gewoon ken. Ik (nog-thuis-wonend-kind) mocht alleen op de bruiloft zelf komen en daarna moest ik wieberen :')

Ik heb niet alle 11 pagina's gelezen, maar heeft je vriend al contact opgenomen met het stel? Ik vind het heel raar allemaal hoor, als je iemand uitnodigt voor zoiets dan is imo de partner van ook automatisch gewoon uitgenodigd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:54

Enamorada
Dat is wel vaker bij kinderen zo. Voordat ze jengelend het hele feest verpesten.
Of bedoel je dat je 16 jaar of ouder was of zo?

Vrijgezellenfeest vind ik echt iets voor goede vriendinnen.
Daar zou ik sowieso nooit heen gaan.

Het feest daar zou ik als ik jou vriend was alleen in de avond gaan.
Niet overdag alleen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:55

Als ik zo'n uitnodiging kreeg van man de hele dag en ik s'avonds en na het telefoongesprek zou het zo blijven. Dan ging ik naar de winkel, lekkers voor mezelf kopen en ik bleef lekker thuis.
Ik ging al niet meer.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:02

Je hebt altijd wel iemand op je bruiloft die je misschien niet zo mag. Maar dat hoort er nu eenmaal bij. Partners horen bij elkaar. Toen wij zijn getrouwd kwamen met man zijn collega's en ook alle partners die wij niet eens of nagenoeg niet kenden. Vind dat iets heel normaals en zou ook niet in mijn op komen dat niet te doen. Maar zie het wel vaker dat mensen de één wel uitnodigen en de ander niet van een koppel. Wij gaan dan beiden niet.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:05

Ik snap niet waar je je druk over maakt.
Je zegt zelf dat je niet zo'n goede relatie met ze hebt als je vriend. Als hij de hele dag wil gaan zou ik hem de hele dag laten gaan. Ik zou bij mezelf denken mooi ben ik er niet de hele dag aan kwijt..
Vrijgezellenfeest zou ik niet heen gaan en ik zou me er ook geen minuut druk over maken dat je er niet heen gaat.
Misschien ben ik in dit soort dingen heel makkelijk, maar als ik weet dat ik toch al niet zo'n enorme klik met iemand heb zou ik het helemaal prima vinden alleen savonds te gaan.
Dat ze jullie de uitnodigingen niet persoonlijk hebben gegeven en jullie vrienden wel... Nou en? Misschien kwamen ze er toevallig langs. Of misschien hadden ze even geen zin in jullie.
Als ik zou trouwen zou ik ook alleen de mensen uitnodigen met wie ik iets heb. Als dat betekent dat er dan mensen niet komen omdat ze zich druk maken over dit soort dingen... Prima joh! Mijn bruiloft mijn keuzes.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:10

Als samenwonend koppel waarbij de ene de hele dag 'mag' gaan en de andere 'maar' van savonds?
Niemand gaan gewoon.
Zegt genoeg.

partner voor de keuze zetten: vriend die trouwt of jij?
Dat hij kiest.
Je weet nu waar jij staat met het 'vriendengroepje' en dan weet je nadien waar je staat met je partner.

Een bestaand koppel splits je niet.
hoe grof ben je dan als trouwpaar?

Ik zou je vriend laten bellen voor uitleg, of die man het laten komen uitleggen.
Kun je meteen laten weten waar het op slaat, 2 of geen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:19

Def schreef:
Als ik zou trouwen zou ik ook alleen de mensen uitnodigen met wie ik iets heb. Als dat betekent dat er dan mensen niet komen omdat ze zich druk maken over dit soort dingen... Prima joh! Mijn bruiloft mijn keuzes.

eens! Mensen die zich druk maken om mijn keuzes en daarom weg blijven is helemaal top, kom je makkelijk vanaf zo. Laten we eerlijk zijn, niemand wil toch mensen om zich heen waarbij je op je tenen moet lopen want oh, jee dadelijk zeg je iets verkeerd en heb je daar weer ellende om.

Ik loop altijd met een boogje om ingewikkelde mensen heen

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:25

bruintje123 schreef:
Enamorada
Dat is wel vaker bij kinderen zo. Voordat ze jengelend het hele feest verpesten.
Of bedoel je dat je 16 jaar of ouder was of zo?

Vrijgezellenfeest vind ik echt iets voor goede vriendinnen.
Daar zou ik sowieso nooit heen gaan.

Het feest daar zou ik als ik jou vriend was alleen in de avond gaan.
Niet overdag alleen.

Ik ben 16 en het stel in kwestie kent mij ook als een rustig iemand die niet snel jengelend het feest zou verpesten :P
Ik zou ook geen kleine kinderen op mijn bruiloft willen later hoor. Maargoed, een klein kind ben ik niet meer en ik gedraag me ook zeker niet zo.