Sammie schreef:Ik heb een heel ander 'dilemma'. Wij zijn uitgenodigd voor een trouwfeest door mensen die ik al vijf jaar niet gezien hebAlthans haar.. hem ken ik helemaal niet
Maar jullie zijn dus wel samen uitgenodigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Majolen schreef:Kan allemaal wel hun dag zijn maar een koppel trek je niet uit elkaar. Op onze uitnodigingen naar collega's toe stond dan ook "naam collega" en partner.
En zeker bij de situatie van TS zet ik er grote vraagtekens bij
Marije_jiplover schreef:Het is uiteraard het feest van het bruidspaar, maar het is aan de gasten om wel of niet op een uitnodiging in te gaan.
Wanneer ons een dergelijke in onze ogen vreemde uitnodiging in de bus zou vallen, zouden mijn man en ik of samen 's avonds gaan of misschien wel helemaal niet. We zouden iig zeker niet ons laten dwingen tot met 2 auto's of dat de een de ander al brengt en de ander later komt.
Als mijn beste vriendin mij (als enige in de vriendengroep) zonder partner uit zou nodigen zou dat wel degelijk wat doen veranderen aan onze vriendschap. Ik zit absoluut niet aan hem vast, maar zeker als de hele vriendinnengroep met partner is uitgenodigd en alleen de mijne maar half, dan valt er mijns inziens wel wat uit te leggen.
Majolen schreef:Het zinnetje: "Het is hun dag." Vind ik gel*l. Betekend dat dat je dan zomaar iemand mag kwetsen?
Sammie schreef:Oh dat is wel menselijk, maar ze weet tegelijkertijd nog helemaal niks..! Eerst maar eens gewoon neutraal iets navragen ipv gelijk roepen ik ga liever zelf, want dan horen ze het ook gelijk van mij... Met een veelzeggend smiley erachter.. Dat klinkt toch eerder alsof ts zélf een wrok heeft richting de bruid en dat kan onbewust of bewust gewoon invloed hebben op de reactie van deze uitnodigingen. Eerst eens navragen.. het invullen komt daarna wel. Heb je immers ook meer info.
Def schreef:Als ik zou trouwen zou ik ook alleen de mensen uitnodigen met wie ik iets heb. Als dat betekent dat er dan mensen niet komen omdat ze zich druk maken over dit soort dingen... Prima joh! Mijn bruiloft mijn keuzes.
bruintje123 schreef:Enamorada
Dat is wel vaker bij kinderen zo. Voordat ze jengelend het hele feest verpesten.
Of bedoel je dat je 16 jaar of ouder was of zo?
Vrijgezellenfeest vind ik echt iets voor goede vriendinnen.
Daar zou ik sowieso nooit heen gaan.
Het feest daar zou ik als ik jou vriend was alleen in de avond gaan.
Niet overdag alleen.