"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:58

Dat is echt asociaal. Je gaat toch niet vragen of iemand Nederlands wil praten.... Maar goed we gaan een beetje off topic

Nies_

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:25

Lekkere omgang met de klanten is dat :') Er zitten helaas veel vervelende tussen, maar daar kies je voor met zo'n baan. Moet wel bekennen dat ik vorige week als klant in de slagerij een andere klant, een kakmadam in de leeftijdscategorie 50-60, heb aangesproken op haar gedrag. Het is echt niet alleen de jeugd en buitenlanders die vervelend zijn, was het maar zo simpel. Je moet ook niet vergeten dat die kinderen door iemand worden opgevoed (of niet dus) en dat daar dus eigenlijk de schuld ligt, niet bij de kinderen zelf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:33

Mijn klanten zijn voor 75% van buitenlandse afkomst. Verder dan Engels en Duits ga ik niet.
Hebben degene die de plaatjes sparen de app al gedownload? Die is echt leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:36

purny schreef:
Mijn klanten zijn voor 75% van buitenlandse afkomst. Verder dan Engels en Duits ga ik niet.
Hebben degene die de plaatjes sparen de app al gedownload? Die is echt leuk

Ja de app heb ik ook! En een VR bril :') voel me net een kleuter maar 't is briljant!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:39

Ja zo zat ik ook gister. Freek brengt het kind in ons naar boven

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:49

Hier ook veel schreeuwende kinderen bij de AH en Plus, gelukkig niet van die asociale die zo in je karretje duiken. Pfff wat een verhalen ook hier.
Het grappigste/meest confronterende wat ik heb meegemaakt was met de moestuintjes. Ik liep met m'n vriend de AH uit en we werden opgewacht door een hele horde kinderen achter dranghekken. "HEBBEN JULLIE MOESTUITJES?!" "Ja" zegt mijn vriend, "maar die zijn voor haar" (wijst naar mij). We zijn nog geen 3 meter verder, hoor ik een meisje schreeuwen tegen de andere kinderen: "Wat moet zo'n oude vrouw met moestuintjes?" (Waaaaat? oud? ;( ik ben pas 28) Gelukkig werd ik gered door een jongetje wat terug riep "Dat is helemaal geen oude vrouw!". Maar dan nog -O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:04

Voor die kinderen is alles ouder dan 20 oud :D Hebben ze nog gelijk in ook :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:16

Ik spaar ze voor mijn zoontje, die wordt bijna 2, maar als hij ouder is en ze hebben dit soort acties mag hij van mij niet voor de deur gaan bedelen. Heb ik vroeger nooit gedaan en gaat hij dus ook niet doen.
Nou gaat het bij ons niet zo vlot, want ik kom bijna niet bij de AH (iets met een beetje buiten budget) dus ik heb wel via fb aan mijn vrienden daar gevraagd dat als ze ze zelf niet willen of ze dan die kaartjes voor ons mannetje zouden willen meenemen. En er zijn een paar mensen die dat graag doen, dus dat vind ik superlief. En tja anders is het jammer hebben we het boek niet vol straks, maar ik hoop natuurlijk dat het lukt.
Van de week stond ik bij de kassa en er was een mevrouw voor ons die had iets van 13 pakjes gekregen en die nam ze in eerste instantie mee. Toen was ik aan het afrekenen en kreeg mijn zoontje ineens dat hele pakket in zijn handjes, dus ik heb haar echt uitvoerig bedankt, vond dat zo ontzettend lief.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:37

Ideaal die kinderen! Ik ga altijd 1x per week boodschappen doen dus heb veel boodschappen en dinoplaatjes. Als er om dinoplaatjes wordt gevraagd krijgen ze die bij de auto.. Nadat m'n spullen zijn ingeladen. Dus..

De kinderen duwen mijn karretje naar de auto, laden mijn auto in en zetten zelfs mijn karretje terug. En dat alles voor 4/5 dinoplaatjes. :=
Ik hou van gratis werknemers _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:51

Ik heb gister wel tegen een jongetje gezegd dat toen ie de plaatjes van een ander kreeg dat ie de mevrouw moest bedanken

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:52

Als ze helpen met de boodschappen inladen en karretjes wegzetten vind ik het dan wel terecht dat ze de plaatjes krijgen. Voor wat hoort wat. Echter alleen als je ze zelf niet spaart voor je eigen kinderen of als je ze al aan iemand belooft hebt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:54

petraaken schreef:
Als ze helpen met de boodschappen inladen en karretjes wegzetten vind ik het dan wel terecht dat ze de plaatjes krijgen. Voor wat hoort wat. Echter alleen als je ze zelf niet spaart voor je eigen kinderen of als je ze al aan iemand belooft hebt.

Mwah vind ik niet. Als er ongevraagd een kind aan mn kar of aan mn boodschappen staat te sjorren om die rotplaatjes te krijgen vind ik dat nou niet echt prettig en die krijgen echt niks. Hetzelfde geldt voor de straatkrantverkoper die hier in de buurt staat. Je wagentje wordt nog net niet uit je handen getrokken zodat hij het weg kan zetten en je 50 cent eruit kan vissen. Zulke mensen hebben aan mij toch een verkeerde of het nu een kind is of een volwassene.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:05

ongevraagd zou ik er ook niet van gediend zijn maar als ze het vriendelijk vragen ben ik echt niet van de kwaadste. Al zou het er ook wel erg van afhangen hoe ze het vragen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:23

Mijn conclusie na dit alles te lezen, kom allemaal in België winkelen :') .
Ik heb nog nooit een bedelend kind gezien,nog nooit een agressieve krantenverkoper. Hooguit een paar keer jaar een of andere goede doel organisatie die braafjes in een hoekje je interesse probeert te vangen.
Ik denk dat ik wat dankbaarder moet worden en het niet zo vanzelfsprekend moet vinden dat je gewoon normaal kan gaan winkelen :D .

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:33

Hahahaha dat is inderdaad misschien wel de beste oplossing voor degene die niet zo ver van de belgische grens wonen. :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:39

Ach laat die kinderen. Ik zeg gewoon dat ze voor mijn kleinzoon zijn en klaar. Ze staan wel achter een dranghek hier. Andere optie is, zo mogelijk, onder schooltijd boodschappen doen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:41

Kwanyin schreef:
Mijn conclusie na dit alles te lezen, kom allemaal in België winkelen :') .
Ik heb nog nooit een bedelend kind gezien,nog nooit een agressieve krantenverkoper. Hooguit een paar keer jaar een of andere goede doel organisatie die braafjes in een hoekje je interesse probeert te vangen.
Ik denk dat ik wat dankbaarder moet worden en het niet zo vanzelfsprekend moet vinden dat je gewoon normaal kan gaan winkelen :D .
De mentaliteit is in België sowieso anders dan in Nederland. Het had mij verbaasd als het bij jullie ook zou gebeuren.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:42

Ik word ook helemaal gek van die kinderen, ook al spaar ik ze niet. Je hoeft er niet voor te gaan bedelen.

Net stond ik bij de kassa en werd nog net niet opzij geduwd door twee oudere dames die mijn plaatjes wilde. En dan als kleine kinderen gaan kibbelen over wie het eerder vroeg, pff .. Heb ze aan het kindje achter mij gegeven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:44

chanicha schreef:
Andere optie is, zo mogelijk, onder schooltijd boodschappen doen.

Of ga naar een andere supermarkt :)*

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:52

"Voor wat hoort wat" als het gaat om kinderen en om gratis dinoplaatjes!?!?!

-O- -O- -O-

Ben ik de enige die dit triest vind?

Over verharding en verruwing gesproken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:54

petraaken schreef:
Als ze helpen met de boodschappen inladen en karretjes wegzetten vind ik het dan wel terecht dat ze de plaatjes krijgen. Voor wat hoort wat.

Ik doelde op dit bericht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:54

Ik zie het probleem niet zo, eerlijk gezegd... :+ Maar dan wel op een iets andere, vooral wat lossere, manier :')

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:56

Hier meldt zich degene die ze weg mag sturen uit de winkel.. Die kinderen die de plaatjes vragen :evaw:

Ik werk als baliemedewerker bij de Albert Heijn, en ik ben werkelijk waar de hele dag bezig met die kinderen weg te sturen bij de kassa's. Het is geen probleem als ze buiten bij de uitgang staan. Als ze de uitgang maar vrij houden.
Sommige zijn dus zo brutaal dat ze gewoon tussen de kassa's gaan lopen, en om de plaatjes vragen als de klant ze net heeft gekregen. Dan raakt mijn geduld snel op... -O-

Ik snap überhaupt niet dat ouders dit toelaten. Het gewoon heel brutaal als je kind gaat 'bedelen'.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:59

Staat er bij jullie geen hek dan met spanbord hier mag je om plaatjes vragen..?

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:02

Sammie schreef:
Staat er bij jullie geen hek dan met spanbord hier mag je om plaatjes vragen..?

Onze Albert Heijn doet dat niet. Daar is 'ie denk ik te klein voor. Als er een hek staat kunnen de mensen niet eens bij de karretjes. :Y)