Situatie met ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:06

Omdat er een KIND in het spel is, die met alle ouders (als de relatie serieus is) te maken krijgt en het gewoon prettig is als je weet wat en wie er in het leven van een jong kind met de opvoeding te maken heeft. Om op eventuele problemen of dingetjes in te kunnen spelen, te overleggen etc etc etc. En ik zou daar inderdaad voor openstaan als mijn ex mijn nieuwe vriend zou willen ontmoeten omwille van het kind. Er zijn mensen zo krampachtig; ja maar je hebt niks meer te zeggen over mij, want we zijn gescheiden, aan het reageren. Daar gaat het toch niet om? Dat zou ik ook vervelend vinden.... Wat is het probleem? Zie het niet zo.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:09

Huertecilla schreef:
Abercrombie schreef:
Inderdaad. Die persoons realiteit.
Ga daar maar eens tot doordringen dan.

Dat HOEFT niet. Laat maar lekker vinden wat zij/hij wil: Ze zijn gescheiden.
De rest is goede wil of niet.

Als 'vlam' zijnde wil ik in principe niets met een ex van doen hebben.
Die kan daarvan vinden wat hij wil. Ze zijn gescheiden. Heb ik in principe geen enkele overlapping mee.

Rien10; waarom 'moet' dat een beetje raar voelen?

Wat is er toch met jou gebeurt dat je zo reageert op het onderwerp? Ervaringsdeskundige? Mag je zelf van een jaloerse ex je kind niet meer zien omdat je een ander hebt?

Even voor de goede orde ik ben het voor een zeer groot deel met je eens. Als een van de weinige geloof ik. Maar kennis maken met de persoon die voor mijn minderjarige kind gaat zorgen lijkt mij toch heel normaal.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:09

Ayasha schreef:
Wie heeft het in hemelsnaam over geheimzinnigheid?
Dat halen jullie er allemaal bij.

TS had graag geweten dat haar ex een nieuwe partner heeft. Dan zijn er mensen over voorstellen begonnen, zijn er een paar in een kramp geschoten ivm hun privacy en zo zijn we nu aan het discussiëren over iets dat imaginair is. Ene gaan zover als het aan mekaar willen voorstellen, andere zegt dat er een muur moet gebouwd worden waar de ex niet overheen mag kijken of daar zelfs nog maar aan denken. Zo komen we daar dus bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:10

Eens met Abercrombie! Waarom niet gewoon open en vriendelijk en van goede wil zijn omwille van je gezamenlijke kind. Dat is wat telt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:11

Hier zijn er nooit problemen geweest ondanks dat ze elkaar niet officieel ontmoet hebben. Ik snap niet waarom dat allemaal zo gewichtig en plechtig moet. Gewoon normaal doen, da's al gek genoeg. Alsof zoveel gewicht aan de andere persoon leren kennen/ontmoeten wel een goed signaal afzend naar het kind.
Ik zou me veel ongemakkelijker gevoeld hebben als kind als mijn moeder (of vader) perse de andere zijn/haar vriendin had willen ontmoeten. IMO geeft dat een signaal van wantrouwen af. Da's ieder voor zich hoe ie er in staat maar om maar weer te geven dat het ook anders kan overkomen op kinderen. Voor mij was het toen gemakkelijker dat ze allebei niet zo gewichtig deden over elkaars leven en de mensen er in. Dat gaf veel meer vertrouwen en ook onderling heeft dat een hoop gespaard.
Zo kan het dus ook.
Je hoeft geen muur te bouwen, je hoeft ook niet krampachtig elkaar "verplichten" met de gordijnen open te leven en op de koffie te gaan bij elkaar. Iets er tussen in kan ook maar dat scenario is blijkbaar ondenkbaar ofzo... :?

TS wéét toch dat er een nieuwe partner is. Ze kon het zien op FB, waarom moet TS daar speciaal van op de hoogte gesteld worden? Ex heeft niks verborgen gehouden wat dat betreft, hij heeft er alleen ook niet meer van gemaakt dan het is.

Callisto04

Re: Situatie met ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:17

Ayasha, ik zeg al heel de tijd dat ik de partner van mijn ex niet wens te ontmoeten, maar dat ik zelf ook wel zou zeggen tegen de mama van mijn kindjes als er iemand in mij leven zou zijn die er ook is als de kinderen er zijn en op die manier een stuk van hun leven uitmaakt.
Op zich weet TS het ja, tenzij ze nooit op zijn facebook kijkt. Ik ben ook bevriend op fb met ex maar kijk nooit op haar profiel. Hij had dit toch gewoon kunnen zeggen? Dat was als ik het mij goed herinner ook haar enige vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:20

Dat hoeft toch ook niet plechtig en omslachtig te zijn? Gewoon normaal doen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:22

Ayasha: laten we het erop houden dat jij hele andere normen en waarden hebt dan ik bijvoorbeeld. Ik vind het niet meer dan fatsoenlijk om elkaar in ieder geval op de hoogte te brengen van veranderingen als deze.

Bovendien, wat ik mij nog afvroeg: was jij niet 1 van de bokkers die echt helemaal geen kinderwens heeft? Misschien verklaart dat dat je zo tegen dit onderwerp aan schopt en weinig begrip hebt voor de TS.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:23

Jammer dat er regelmatig berichten te lezen zijn waarin een andermans visie afgeschilderd word als onzin/control freak/ bemoeizucht/ en meer zaken. Dit gaat overigens heen en weer.

Iedereen spreekt namens een eigen gevoel en/of visie en daar is ook niks mis mee. Maar dat iemand anders een ander gevoel of visie heeft maakt die niet minder of onzin.

En als beide partijen er zich goed bij voelen en het zo regelen/doen wie zijn wij om daarover te oordelen?
Iedereen doet het op hun eigen manier en daar heeft niemand anders als buitenstaander wat over te zeggen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:24

Kiki: zo is het uiteindelijk ook :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:25

Tja, als je een oppas zoekt dan ga je daar ook even het gesprek mee aan, een nieuwe partner betekend vaak (als het echt serieus is) een grotere invloed op het kind. En mannen zijn daar veel sneller in, vrouwen bouwen een relatie vaak op en stellen de nieuwe partner toch veel minder snel aan de kinderen voor. Mannen vinden het maar wat gemakkelijk dat er weer gekookt word en de was word gedaan, wonen vaak veel eerder weer samen enzenz. Ik vind, wanneer je goed met elkaar omgaat je rustig elkaar even aan kunt spreken en zeggen dat je graag even kennismaakt . En al die kreten hier, IK WIL NIETS met een ex te doen hebben getuigd meer van onzekerheid en lichtelijke jaloezie dan van gezond verstand. Heb je kinderen dan heb je een verleden samen met iemand waar je meestal ook in de toekomst mee moet zien te dealen, alleen maar in het belang van de kinderen en moet je je eigen ego maar even on hold zetten.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 15-06-16 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:25

Ja zo is het Kiki; mag wel weer een slotje op het topic :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:28

SophievdV schreef:
Ayasha: laten we het erop houden dat jij hele andere normen en waarden hebt dan ik bijvoorbeeld. Ik vind het niet meer dan fatsoenlijk om elkaar in ieder geval op de hoogte te brengen van veranderingen als deze.

Bovendien, wat ik mij nog afvroeg: was jij niet 1 van de bokkers die echt helemaal geen kinderwens heeft? Misschien verklaart dat dat je zo tegen dit onderwerp aan schopt en weinig begrip hebt voor de TS.

Ik heb geen kinderwens inderdaad maar ik heb wel degelijk begrip voor het willen weten wat er om gaat in het leven van je kind. Ik heb echter moeite met de "manier waarop" maar wellicht interpreteer ik die fout, dat kan. :)
Ik denk, als ik alles lees, dat er simpelweg een communicatiefout is geweest; ik denk dat ex-man (en opnieuw; ik kan fout zijn) niks verkeerd bedoelt heeft door het alleen op FB te zetten, die dacht wsl gewoon makkelijk "dan weet iedereen het ineens" en heeft er verder niet bij stil gestaan en dat TS dat een beetje als een belediging opgevat heeft of als "willen verbergen" terwijl de man het zo misschien helemaal niet bedoelt heeft. :)

Jij noemt het tegen het onderwerp aan schoppen. IMO werp ik gewoon een ander licht op de zaak. :) Maar goed, ook dat is weer voor interpretatie vatbaar dus als je die kijk zo persoonlijk wil maken dan moet je dat vooral doen.
Bovendien is het geen kwestie van niks van doen te willen hebben met de ex maar nee, ik zou me ook niet gaan voorstellen nee. :+ Als je elkaar tegen komt gewoon normaal doen enz prima maar om nu speciaal langs te gaan enzo.. IK zou dat heel gek vinden. (misschien inderdaad omdat ik geen kinderen heb of wil) en dat zou me dus ook tegen houden om dat te doen, niet zozeer onwil maar meer het idé hebben dat dat erg vreemd is om te doen. :) Wellicht deze vriendin ook wat haar misschien tegen houdt.
Je weet als "nieuwe vriendin" ook niet wie je voor je krijgt he. Dat wordt imo ook wat uit het oog verloren.
Ts doet er nu heel normaal over maar voor hetzelfde geld heb je een heel andere ex voor je staan.... :=

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:40

Daarom dat een aantal mensen ook tegengas geeft. Er kwamen reacties die terecht zouden zijn bij "een heel andere ex", maar het gaat hier inderdaad over iemand met een normale vraag zonder de behoefte aan inmenging in het leven van de ex.
Het gaan voorstellen vind ik ook niet nodig en zou dat zelf ook niet doen, lijkt wel geforceerd. Mss ook een cultuurverschil tss België en Nederland haha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:45

Ik denk dat Belgen in het algemeen wat terughoudender zijn tov elkaar met gevolg dat dat ook sneller een "drempel" zal zijn. Al zal dat niet voor elke belg gelden. :D Maar voor mij zou dat een behoorlijke drempel zijn, en dat heeft echt niks te maken met de ex niet willen kennen ofzo... :D
Nu kan ik me voorstellen dat er ook ingetogen nederlanders zijn dus misschien is de drempel voor deze vriendin ook gewoon hoog... :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:51

Ik kan je als kaaskop helemaal volgen hoor Ayasha. :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:53

Zelf 2x de nieuwe vriendin geweest. De eerste keer kennis gemaakt met ophalen van de kinderen.
Vond het zelf wel prettig om goed contact met de moeder te hebben zeker als het ging over bepaalde dingen waar ik in de opvoeding tegen aan liep. Gewoon vragen hoe zij bepaalde dingen oploste zodat het voor de kinderen duidelijk was.
Met mijn huidige partner was dat veel minder aan de orde. Zijn zoon was al ouder en ik kende hen al drie jaar. Waarvan het eerste jaar hij nog samen met zijn ex was. Zijn ex zagen we ook dagelijks op de manege.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:55

Zoals ik in een eerdere post al benoemde werd er hier gewoon even kort kennisgemaakt met de nieuwe vriendin van m'n vader bij het ophalen/wegbrengen van mij.
Een simpel, 'dit is *naam*, mijn nieuwe vriendin' en mijn moeder had de naam eigenlijk altijd al eerder gehoord om dat ik dan al thuis kwam met een 'dit en dat hebben we het weekend gedaan met *naam/namen*. Oh ja, *naam* is papa's nieuwe vriendin je zult haar volgende keer ofzo wel zien'.
M'n moeder wachtte dat gewoon af tenzij ik iets zei wat haar zorgen baarde, dan belde ze m'n vader op om te vragen wat er achter die opmerking van mij zat en of het wel goed ging.
Niet controlerend verder, maar gewoon om te zorgen dat mocht er iets zijn ze op 1 lijn kwam met mijn vader erover en evt dingen aan mij kon verduidelijken.
Ook omdat ik regelmatig dingen niet goed meekreeg of verkeerd verstond omdat ik slechthorend ben. ;)
Andersom gebeurde het ook weleens dat ik me die week had misdragen op school en als ik dan zei dat het goed was gegaan dat m'n vader gewoon liet merken dat ik eerlijk moest zijn want dat hij m'n moeder allang had gesproken erover en dat hij het nog even rustig met mij wilde bespreken (omdat ik bij mijn vader veel opener was). :)

Mijn ouders hebben vrijwel altijd de houding gehad dat het feit dat zij niet meer samen leefden niet betekende dat ze niet door 1 deur konden en dat ze altijd met elkaar te maken zouden hebben omdat ik er was.
Was niet altijd gezellig, maar ze hebben wel altijd geprobeerd om mijn belangen voorop te laten staan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:48

Ayasha schreef:
Om eerlijk te zijn, als mijn man kinderen had, zou ik me niet willen gaan "voorstellen" aan zijn ex. Moet zij me keuren? Moet zij onze relatie goed keuren? Zo zou dat voor mij aanvoelen. Kan me voorstellen dat zijn nieuwe vriendin ook zo iets heeft van "waarom zou ik me moeten laten keuren".

Inderdaad.

De nieuwe vlam heeft het meeste te zeggen over aan wie zij voorgesteld 'moet' worden. Daarbij is een ex ... ex.

Dat de ex dat graag wil weten is alleen in haar belang. Niet in dat van het grut, niet van de man, niet van de nieuwe vlam.

Nogmaals ik begrijp niet wat het nut is van dat kennismaken, voorstellen anders dan een misplaatst gevoel van recht op controle/inspraak.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:56

Even terug naar het begin:

UltimOo schreef:
Maar nu komt de situatie waarvan ik niet echt weet wat ik er mee moet.
Je weet dat er een keer een dag komt dat 1 van ons/beide een nieuwe relatie begint.
Alleen nu is dus het geval dat ik hier via Facebook achter moet komen.
Ik vind het ergens een beetje gek dat hij me dat niet persoonlijk verteld.

.....

Moet ik hem er mee confronteren?
Of moet ik gaan afwachten tot hij er zelf over begint? (waarvan ik vind dat hij dit ergens al had moeten doen persoonlijk i.p.v. een relatie status update via facebook).

Het is helemaal niet gek dat hij dat niet direct vertelt of niet eerst persoonlijk vertelt.
Je bent gescheiden.
Het is al heel wat dat je het via Facebook verneemt.
Het betreft ZIJN prive leven.

Je weet het nu en klaar.
Er naar vragen, direct of indirect is imo een stap te ver. Vragen naar prive zaken staat NIET vrij.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:58

Wat een ongelofelijke non-discussie is dit geworden zeg. :roll:

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:04

Huertecilla schreef:
Even terug naar het begin:

UltimOo schreef:
Maar nu komt de situatie waarvan ik niet echt weet wat ik er mee moet.
Je weet dat er een keer een dag komt dat 1 van ons/beide een nieuwe relatie begint.
Alleen nu is dus het geval dat ik hier via Facebook achter moet komen.
Ik vind het ergens een beetje gek dat hij me dat niet persoonlijk verteld.

.....

Moet ik hem er mee confronteren?
Of moet ik gaan afwachten tot hij er zelf over begint? (waarvan ik vind dat hij dit ergens al had moeten doen persoonlijk i.p.v. een relatie status update via facebook).

Het is helemaal niet gek dat hij dat niet direct vertelt of niet eerst persoonlijk vertelt.
Je bent gescheiden.
Het is al heel wat dat je het via Facebook verneemt.
Het betreft ZIJN prive leven.

Je weet het nu en klaar.
Er naar vragen, direct of indirect is imo een stap te ver. Vragen naar prive zaken staat NIET vrij.

Amen. Ik zou het zeker niet trekken als de ex van mijn lief zich zo op zou stellen. We treffen elkaar af en toe op de smalle toegangsweg naar zijn huis gaan netjes comform verkeersregels voor elkaar aan de kant, steken een hand op en klaar.
Al dat gemiep en ge-bemoei. :+

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:14

Tivoli schreef:

Goh, op zich nog wel interessant want je (generiek) kan gewoon morgen een situatie krijgen waarbij deze discussie je het leven en dat van je kinderen moeilijk maakt.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:22

Callisto04 schreef:
Tivoli schreef:

Goh, op zich nog wel interessant want je (generiek) kan gewoon morgen een situatie krijgen waarbij deze discussie je het leven en dat van je kinderen moeilijk maakt.

Ik heb ook al mee gediscussieerd aan het begin van dit topic. :)
Wat ik ermee bedoelde was dat er na het heropenen van dit topic gewoon weer verder gegaan wordt met het wellus-nietus spelletje tussen een handjevol bokkers. :P

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:28

Snap je wel, soms is de verleiding groot, maar soms toch nog interessant zoals de ervaring van lor1_1984. Als ouder doe je soms best wel moeite om dingen te doen voor de kinderen, dan is het wel leuk dat anderen hun ervaringen delen zodat je dat een beetje kan meenemen. Heeft mij moeite gekost om normaal te doen in het begin, ook door een gedeukt ego etc, maar ben nu blij dat we zonder moeite normaal kunnen doen tegen mekaar. In de eerste plaats voor de kindjes.