Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Huertecilla schreef:Abercrombie schreef:Inderdaad. Die persoons realiteit.
Ga daar maar eens tot doordringen dan.
Dat HOEFT niet. Laat maar lekker vinden wat zij/hij wil: Ze zijn gescheiden.
De rest is goede wil of niet.
Als 'vlam' zijnde wil ik in principe niets met een ex van doen hebben.
Die kan daarvan vinden wat hij wil. Ze zijn gescheiden. Heb ik in principe geen enkele overlapping mee.
Rien10; waarom 'moet' dat een beetje raar voelen?
Ayasha schreef:Wie heeft het in hemelsnaam over geheimzinnigheid?
Dat halen jullie er allemaal bij.

SophievdV schreef:Ayasha: laten we het erop houden dat jij hele andere normen en waarden hebt dan ik bijvoorbeeld. Ik vind het niet meer dan fatsoenlijk om elkaar in ieder geval op de hoogte te brengen van veranderingen als deze.
Bovendien, wat ik mij nog afvroeg: was jij niet 1 van de bokkers die echt helemaal geen kinderwens heeft? Misschien verklaart dat dat je zo tegen dit onderwerp aan schopt en weinig begrip hebt voor de TS.
Maar goed, ook dat is weer voor interpretatie vatbaar dus als je die kijk zo persoonlijk wil maken dan moet je dat vooral doen.
Als je elkaar tegen komt gewoon normaal doen enz prima maar om nu speciaal langs te gaan enzo.. IK zou dat heel gek vinden. (misschien inderdaad omdat ik geen kinderen heb of wil) en dat zou me dus ook tegen houden om dat te doen, niet zozeer onwil maar meer het idé hebben dat dat erg vreemd is om te doen.
Wellicht deze vriendin ook wat haar misschien tegen houdt.
Maar voor mij zou dat een behoorlijke drempel zijn, en dat heeft echt niks te maken met de ex niet willen kennen ofzo...

Ayasha schreef:Om eerlijk te zijn, als mijn man kinderen had, zou ik me niet willen gaan "voorstellen" aan zijn ex. Moet zij me keuren? Moet zij onze relatie goed keuren? Zo zou dat voor mij aanvoelen. Kan me voorstellen dat zijn nieuwe vriendin ook zo iets heeft van "waarom zou ik me moeten laten keuren".
UltimOo schreef:Maar nu komt de situatie waarvan ik niet echt weet wat ik er mee moet.
Je weet dat er een keer een dag komt dat 1 van ons/beide een nieuwe relatie begint.
Alleen nu is dus het geval dat ik hier via Facebook achter moet komen.
Ik vind het ergens een beetje gek dat hij me dat niet persoonlijk verteld.
.....
Moet ik hem er mee confronteren?
Of moet ik gaan afwachten tot hij er zelf over begint? (waarvan ik vind dat hij dit ergens al had moeten doen persoonlijk i.p.v. een relatie status update via facebook).
Huertecilla schreef:Even terug naar het begin:UltimOo schreef:Maar nu komt de situatie waarvan ik niet echt weet wat ik er mee moet.
Je weet dat er een keer een dag komt dat 1 van ons/beide een nieuwe relatie begint.
Alleen nu is dus het geval dat ik hier via Facebook achter moet komen.
Ik vind het ergens een beetje gek dat hij me dat niet persoonlijk verteld.
.....
Moet ik hem er mee confronteren?
Of moet ik gaan afwachten tot hij er zelf over begint? (waarvan ik vind dat hij dit ergens al had moeten doen persoonlijk i.p.v. een relatie status update via facebook).
Het is helemaal niet gek dat hij dat niet direct vertelt of niet eerst persoonlijk vertelt.
Je bent gescheiden.
Het is al heel wat dat je het via Facebook verneemt.
Het betreft ZIJN prive leven.
Je weet het nu en klaar.
Er naar vragen, direct of indirect is imo een stap te ver. Vragen naar prive zaken staat NIET vrij.
Callisto04 schreef:Tivoli schreef:Wat een ongelofelijke non-discussie is dit geworden zeg.
Goh, op zich nog wel interessant want je (generiek) kan gewoon morgen een situatie krijgen waarbij deze discussie je het leven en dat van je kinderen moeilijk maakt.