Leven met een verslaafde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Re: Leven met een verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:07

Vind dit een wijs besluit meid... bescherm je kinderen en jezelf... mocht hij ooit het licht zien... dan zie je dan wel weer wat er nog mogelijk is.

Maar zolang er drugs in het spel zijn: gaat hij niet veranderen... ik ben ook bang dat hij in zijn thuisland ook de oplossing niet gaat vinden...

Sterkte

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:06

Hoe gaat het nu met jullie ts? Went de nieuwe situatie al een beetje?

schaduwhero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 20:19

Weer een dikke maand later, en weer een boel gebeurd. Tijd voor een update!

Nadat mijn ex naar zijn thuisland is vertrokken heb ik eerst een moeilijke tijd gehad. De kinderen waren best verdrietig, de oudste boos ook. Na anderhalve week was dit over en kwamen ze tot rust, en ik ook. Heerlijk, geen zorgen meer maken over geld, gebruik, etc. Ondertussen wel dagelijks contact met mijn ex gehad. Hij werd niet met open armen ontvangen bij zijn familie, maar eerder uitgekost.
Terwijl het met mij en de kinderen elke dag beter ging, ging het met hem slechter. Via zijn familie hoorde ik dat hij niks gebruikte, zijn best deed en hard werkte in een familiebedrijf daar. Maar hij begon zich te realiseren wat hij kwijt was geraakt en werd steeds meer verdrietig.

Na een paar weken begon hij over terug komen. Hij wilde in de buurt zijn, de kinderen kunnen zien en proberen mij weer voor zich te winnen.
Of hij terug mocht komen naar Nederland?
Dat moet je zelf weten, zei ik.
Of hij dan eerst hier in huis kon wonen, tot hij iets voor zichzelf had gevonden?
NEE.

En dat heb ik volgehouden. Heel moeilijk, hij belde wel drie keer per dag om mij proberen over te halen. Beloftes, manipulaties, etc. Maar nee, ik vond het prima als hij terug kwam, mocht de kinderen zien wanneer hij wilde, maar niet hier in huis wonen. Ook voor de kinderen, ik wilde ze niet in verwarring brengen door papa terug te laten komen en na een paar weken weer te laten verhuizen.

Uiteindelijk had hij door dat ik serieus was en heeft een slaapplek bij een kennis van hem geregeld. Vorige week kwam hij aan in Nederland. Erg raar, mixed feelings. Voor ons allebei. Hij heeft meteen weer werk gevonden bij zijn oude werkgever en sinds een dag woont hij in een anti-kraakpand. Of hij het gaat volhouden om niet weer te beginnen weet ik niet.
Eerlijk gezegd maakt het mij ook niet meer uit, ik heb alles voor mezelf en de kinderen op de rit, ben niet meer verantwoordelijk voor hem.

De kinderen zijn blij om hem weer te kunnen zien, maar houden wat afstand. Lijkt of ze zichzelf wat beschermen om niet weer teleurgesteld te worden. Ikzelf heb heel duidelijk gezegd dat ik niet weet of het ooit weer wat kan worden, hij wil wel weer samen komen maar ik heb tijd nodig om dat uit te zoeken. Dat begrijpt hij, maar is er niet blij mee.
Voor nu in elk geval niet. Ik heb eindelijk rust en geniet er erg van, merk nu pas hoe ik mezelf heb weggecijferd de afgelopen tijd.
Ook merk ik dat ik sterk ben, ik red het prima alleen met de kinderen en ik heb hem niet nodig.

Wordt vervolgd dus weer, maar als ik nu teruglees naar mijn beginpost ben ik zó blij dat ik nu niet meer in die situatie zit, dat wil ik echt nooit meer.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:21

Ik kan maar een ding zeggen..
Je bent een kanjer! Je bent zo sterk! Jij komt er wel! :*

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:22

Ik vind dit wel een heel positief bericht eigenlijk.. Wat sta jij sterk in je schoenen! Een heel goed voorbeeld voor je kinderen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:26

wauw je komt over als een hele sterke en wijze vrouw!!!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:42

schaduwhero schreef:
Voor nu in elk geval niet. Ik heb eindelijk rust en geniet er erg van, merk nu pas hoe ik mezelf heb weggecijferd de afgelopen tijd.
Ook merk ik dat ik sterk ben, ik red het prima alleen met de kinderen en ik heb hem niet nodig.

Wordt vervolgd dus weer, maar als ik nu teruglees naar mijn beginpost ben ik zó blij dat ik nu niet meer in die situatie zit, dat wil ik echt nooit meer.

+:)+

Het is jammer dat hij nu pas ziet wat voor topgezin hij achter heeft gelaten voor zijn verslaving. Maar jij bent er niet van afhankelijk. Ik wens jullie een prachtig nieuw jaar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:56

Zo knap van je!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:37

Het had zo makkelijk geweest om hem weer terug in huis te halen dus echt TOP dat je dat niet gedaan hebt. Dat je de optie aan hem en de kinderen geeft om elkaar te zien is goed, maar vertrouw je hem wel met ze? Als in...dat hij niet onder invloed hun bezoekt? Of zijn de bezoekjes onder toezicht zeg maar?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:54

Fijn dat je de dingen helder hebt voor jezelf.
En dat jij en de kinderen jullie weggetje hebben gevonden.

Blijf in je achterhoofd houden dat alles wat er nu gebeurd, ws onder de noemer manipulatie valt.

Als ik naar mijzelf kijk, voor ik weer opnieuw zou beginnen, zou ik willen dat hij een sterk eigen leven heeft. Dus een leven waar beiden niet de intentie heeft de ander voor zich te willen winnen.
In mijn ogen gaat daar wel een aantal jaar over heen, ga je/hij door diepe dalen, zonder dat hij naar drugs grijpt. Maar verantwoordelijk wordt voor zijn eigen leven en vooral zijn eigen emoties.

Of ik weer samen zou komen, hangt dus helemaal af van dat.
En misschien, komt dat weer samenkomen wel helemaal niet meer aan de orde en wordt je goede vrienden, of alleen maar goede ouders.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 02:28

Echt, mijn welgemeende complimenten hoe je hiermee omgaat. Wat zal het moeilijk zijn geweest om te blijven weigeren maar wat vreselijk goed dat je 'nee' bent blijven zeggen!!

Girl power!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:35

Super hoe je het nu aanpakt!
Dat de kinderen nu iets terughoudend op hem reageren is misschien maar goed ook, toch een soort van zelfbescherming.
Dat ze je zelf voet bij stuk houd doe je in mijn ogen alleen maar goed. Hij had waarschijnlijk gehoopt dat zijn familie hem met open armen zou ontvangen en helpen er vanaf te komen. Daarna terug naar NL en dat jij daar weer klaar stond voor hem.

Ik wens je alle kracht voor de toekomst voor jouw en je kindjes.

schaduwhero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 10:14

Kiki, ben ik met je eens, ik snap ook heel goed dat de kinderen hem niet te dicht bij laten en ben trots op ze, ze doen het zo goed!

A3a1, zo denk ik ook precies! Ik wil dat hij laat zien dat hij kan vechten en zichzelf kan redden, niet dat hij zielig en zwak is. Sowieso zou een relatie niet gelijkwaardig zijn nu, dus ik heb hem ook gezegd dat hij eerst maar eens aan zichzelf moet werken en onafhankelijk moet worden.

Friendly, hij mag langskomen en de kinderen zien wanneer hij wil, als ik er bij ben. Ik ga dan ook rustig even naar de supermarkt ofzo, maar ik laat ze niet alleen met hem voor een langere tijd. Als ik werk gaan de kinderen dan ook naar mijn ouders, ook al is mijn ex vrij en zou hij kunnen oppassen, ik wil niet op hem hoeven rekenen.

Bedankt allen voor de complimenten, ik ben stiekem ook best trots op mezelf.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:05

En terecht ts! Heel knap van je! +:)+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:07

Echt knap van je ts! Ik weet zeker dat je de juiste beslissing hebt gemaakt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:22

Je mag retetrots zijn op jezelf.
Jij en je kinderen komen er wel.

Je ex, ik hoop dat hij ooit van de drugs af kan blijven en ook een fijn leven heeft.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:45

Wauw, wat ga jij sterk 2017 in!! Maar wat maakt hij het je moeilijk :( Voor jou is het wel vervelend dat hij terug gekomen is en daardoor de afstand zo heeft verkleind, maar het is wel fijn dat zijn familie hem niet steunt in zijn verslaving en hij er achter komt dat het niet geaccepteerd wordt.

Heeeeeeel veel sterkte!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:47

En terecht dat je trots op ze bent!
Enne niet stiekem trots op je zelf wezen, dat stiekem gewoon weg laten. Je kan super trots op jezelf wezen!
Heb het van dichtbij meegemaakt, dus weet wat je doormaakt! Bij mij niet m'n partner maar wel iemand dicht naast me in de familie.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:01

Wat een fijne update. Ik vroeg me al een poosje af hoe het met jullie gaat en wat doe je het fantastisch! Heel veel respect voor Hoe sterk jij bent. Hopelijk gaan jullie een fijn en vooral rustig 2017 tegemoet. Het is jullie zo gegund. ...

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:09

Wat ben jij een ontzettend sterke vrouw. Je mag onwijs trots zijn op jezelf. Ik wens jou en je kindjes een rustig en fijn 2017 +:)+ .

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:47

Jouw topic is eentje dat zeker is blijven hangen! En, wat ik vroeger al schreef, kan ik zeker herhalen: wat ben jij een verstandige, sterke vrouw.

Ik wens jou en je kinderen alle geluk toe in 2017! Jullie redden het zeker onder jullie 3'tjes! +:)+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 01:05

Topper! Zo ontzettend knap hou je duidelijk (gezonde) grenzen stelt voor het welzijn van je kinderen en jezelf (en dat helpt ook voor je ex)
Blijf sterk!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 02:50

Petje af..

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:07

TS wat ben jij een topper! Super hoe je voet bij stuk hebt gehouden en jezelf en je kindjes op 1 zet!

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:30

Sterke vrouw ben jij :j