A3a1 schreef:Lucitana
Ik lees niet dat het gaat over huisjeboompjebeestje.
Dat kan maar hoeft niet.
Ik lees bezorgdheid voor jonge mensen die nog niet voldoende geestelijk/lichamelijk/verstandelijk ontwikkeld zijn en daardoor niet goed genoeg voor zichzelf op kunnen komen, als dat nodig is.
Dat is niet 1 op zichzelfstaand pakketje, oa hersenverbindingen moeten nog worden gemaakt.
Maar dat piepkleine verbindingen heeft erg veel invloed.
Waarom zou je voor jezelf op moeten komen in LIEFDE? Waarom wordt er vanuit gegaan dat er misbruik wordt gemaakt van de jongere door de oudere?
Het lijkt erop dat de bezorgde mensen niet weten wat liefde is. Want in liefde geef je. In liefde wil je de ander beschermen. Wil je dat de ander zich vrij kan ontwikkelen.
Lijkt mij dat er prachtige verbindingen worden gemaakt als de eerste ervaringen met liefde geweldig en evenwichtig zijn, anders dan met wietrokende pillenslikkende hitsige pubertjes die je dumpen als de sex tegenvalt of als je nog geen sex wilt.
Voor jezelf op moeten komen kan in ELKE relatie voorkomen en daarvan zijn volwassenen echt niet gevrijwaard.
Je kunt niet zeggen dat als je maar die en die leeftijd hebt en het alleen maar met mensen van je eigen leeftijd doet, dat je dan supergelukkig zal zijn.
.
) ik zou zelf een limit hebben van 23/24.. 
. Een goede vriend van ons heeft een 34 jaar jongere vriendin en zij kan hem mákkelijk aan