-21 en zwanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: -21 en zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:03

Mijn vriend en ik hebben wel al een naam voor onze kinderen. :') is dat raar? _O-

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:11

_Dominique schreef:
Mijn vriend en ik hebben wel al een naam voor onze kinderen. :') is dat raar? _O-

Hahaha, ik hoef nog even geen kinderen en heb ook geen vriend, maar namen zat in m'n hoofd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:13

_lautje_ schreef:
Dat je uitstel krijgt van toetsen en er mee wordt gewerkt snap ik. Maar dat noem ik geen verlof.

Verlof zoals ik bedoel is dat je werk wordt overgenomen (godzijdank als ik alles moet inhalen mag ik een jaar lang 12uur per dag werken :+ ) en je wordt betaald door het UWV dus inkomen hebt.

Medewerking van je school mogen ze zelf wel verlof noemen, maar is toch een iets andere inhoudt. Ik noem dat meewerken in een lastige situatie en proberen student aan boord te houden.

Ik denk dat het er niet om gaat of het wettelijk verlof is, maar hoe degene die het betreft het ervaart. Als die het later inhalen van toetsen ervaart als verlof: prima toch?

Als het leren je makkelijk af gaat en je bent jong en flexibel, kan ik me goed voorstellen dat je het zo ervaart.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:01

_Dominique schreef:

Nee is niet raar , al hebben geen van de namen die jaren voor de zwangerschap zijn bedacht het gered haha voelde niet goed die namen voor hem :+

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:17

Haha de namen liggen hier ook al een tijdje klaar hoor _O- Ben nu 20 en wil heel graag jong moeder worden. Woon samen met vriend in een leuke een gezins woningen heb een full time baan waar ik het erg naar mijn zin heb. Alleen zijn er elke keer wel weer dingen waardoor ik het mama willen worden nog even uitstel :')

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:37

Wij hadden ook al de naam voor een meid voor we aan kinderen begonnen. Nu zwanger van een meid en die krijgt idd die naam!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:17

Een onderwerp waar altijd veel (uitgesproken) meningen over komen.
Valt me op dat het mensen op de een of andere manier heel erg fascineert ofzo... (??)
Ik heb het zelf gemerkt toen ik op mn 21e bewust moeder werd. Inmiddels ben ik 26 en zwanger van ons 4e of 3e, wat jij wil kindje.

Bij ons speelde leeftijdsverschil een rol, maar ook het feit dat we ons leven verder gewoon goed op de rit hadden maakte de keuze mogelijk.

Ik ben van mening en er eigenlijk zelf van overtuigd dat er twee soorten jonge moeders zijn. Ik vond het jammer dat ik vergeleken werd met een type "tokkie" of laaggeschoolde moeder.
Laatst bijgewerkt door Elicious op 29-04-16 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:56

Nou indd vooral dat laatste. Ik ben niet piepjong, maar lijk een stuk jonger. Hoe je dan al word veroordeeld. Vond altijd verschrikkekijk.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:19

Ik werd op mn 23 voor het eerst moeder, bewust, maar hoe vaak ik de vraag heb gekregen of het gepland was en wat mijn ouders er van vonden. Ik ben getrouwd en woon samen, wat mijn ouders er van zouden vinden doet er niet toe. (Ze vinden het reuze leuk!) Nu 24 en bijna 40 weken zwanger, dit keer niet gepland maar oh zo welkom. Maar aangestaard word ik wel.. Alsof er alleen maar "verkeerde" jonge moeders zijn.. niet elke jonge moeder doet het slecht.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:26

Hier had ik ook graag Jong mama willen worden.
En ook altijd geroepen dat het zeker voor mijn 30ste zou moeten zijn.
Inmiddels ben ik 32 en zijn mijn vriend en ik 2 jaar samen en gaan we dit jaar trouwen.
Maar voor nu nog echt even niet toe aan kinderen.
Al voel ik wel ergens de druk van mijn leeftijd.... we zien het wel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:26

Ik ben trots als ik mijn dochter zie met haar kinderen, zij is klein en tenger en haar zoon van 14 komt boven haar uit en dan zie je de mensen kijken in de winkel als hij haar ma noemt. Ze heeft het toch maar geflikt, alle vooroordelen ten spijt en menig volwassene doet het haar niet na.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:06

chanicha schreef:
Ik ben trots als ik mijn dochter zie met haar kinderen, zij is klein en tenger en haar zoon van 14 komt boven haar uit en dan zie je de mensen kijken in de winkel als hij haar ma noemt. Ze heeft het toch maar geflikt, alle vooroordelen ten spijt en menig volwassene doet het haar niet na.

Het is ook zeker knap van je dochter, maar was je ook trots op haar geweest als ze een paar jaar later pas besloten had een kind te krijgen? :) Of is het dan ''minder'' bewonderingswaardig?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:11

Aight schreef:
chanicha schreef:

Het is ook zeker knap van je dochter, maar was je ook trots op haar geweest als ze een paar jaar later pas besloten had een kind te krijgen? :) Of is het dan ''minder'' bewonderingswaardig?

Beetje vreemde vraag mij inziens...is toch top als je trots op je kind en kleinkind kan zijn en dat ben je vast niet minder als het later geboren was maar je dochter heeft het wel allemaal voor elkaar gekregen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:11

Natuurlijk ben je dan ook trots :')

Het baren van een kind is sowieso bewonderingswaardig :Y)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:21

Ik vind het topic overkomen alsof we allemaal maar heel trots op jonge moeders moeten zijn. Terwijl eigenlijk (zoals hierboven ook wordt gezegd) we trots zijn op het uberhaupt krijgen van iets moois als een kindje.

Persoonlijk vind erger ik me er een beetje aan om telkens te lezen hoe ónwijs trots we zijn op al die jonge meisjes van 18 die het toch maar voor elkaar krijgen om een kind te krijgen, terwijl ze (al dan niet een) man en studie hebben, en niet hoe trots we zijn op meiden van latere leeftijd die hun rit op orde hebben en een kind krijgen.

Maargoed, dat is mijn mening. Verder vind ik het heel interessant om te lezen wat de beweegredenen zijn van deze jonge moeders :j Maar daar heeft ''hoe trots we allemaal zijn'' vrij weinig mee te maken.
Laatst bijgewerkt door Aight op 30-04-16 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:25

Ik ben trots op mensen (man en vrouw) die een kindje krijgen en het kindje op de eerste plaats zetten. Welke leeftijd dan ook.

Maargoed, laten we wel wezen het maken van die switch is een stuk moeilijker bij een ongeplande zwangerschap.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:47

Ik had al eerder gereageerd hier, ik was ongepland zwanger en als ik de vraag krijg of ik het over kon doen (in de zin van niet voor het kind gaan) dan zal mijn antwoord nee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:05

Aight schreef:
chanicha schreef:

Ik kan me voorstellen dat als je dochter op heel jonge leeftijd moeder wordt en ze blijkt desondanks goed met die situatie om te kunnen gaan, dat je daar trots op bent. Heel erg trots op bent zelfs. Misschien niet omdat ze jong zwanger was, maar wel omdat ze zich goed heeft weten te redden. Omdat ze op die jonge leeftijd haar verantwoordelijkheden genomen heeft en haar kind een goede start in het leven heeft weten te geven. Dat is iets om trots op te zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 06:58

Juist Safina, jij snapt het helemaal!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 07:52

Jeetje, ik ben nu 19 maar moet er totaal nog niet aan denken om nu een kind te krijgen. Dat vind ik nog veeel te vroeg! Ik voel me zelf soms nog niet eens volwassen.

Niet gericht naar diegenen die wel jong kinderen hebben gekregen hoor, maar ik kan me er in mijn geval gewoon letterlijk niets bij voorstellen haha.

Edit: ik denk vooral eigenlijk: waarom zo'n haast hierbij? Waarom niet nog even genieten van je vrijheid, je jeugd, genieten van de wereld... er is nog genoeg tijd om zwanger te worden en te settelen. Maar als je 19 bent kom je net uit je puberteit joh..

Maar zo denk ik :P de gedachte om nu al te settelen vind ik benauwend. Ik zou het later wel willen, rond mijn 30e, maar nu zou ik echt nog niet mijn vrijheid weg willen gooien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:14

Het ging meer om ongepland zwanger worden onder je 21e. Het houden en ermee omgaan ervan etc. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:17

_Dominique schreef:
Ongeluk of niet, gewenst of niet ik ben zo benieuwd hoe zo'n jong stel het voor elkaar krijgt.
Tekst in de OP

Verder vind ik het 'het houden en ermee omgaan' een beetje denigrerend. Alsof het maar vanzelfsprekend is dat je het niet houdt en alsof mensen van onder de 21 geen of slechter kinderen op kunnen voeden en een leven kunnen 'bieden'.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:19

Ik denk dat je er veilig vanuit kan gaan dat TS het niet denigrerend bedoelde, niet zo negatief denken hoor :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:21

Ik denk dat je er veilig vanuit kan gaan dat ik gewoon een opmerking maak, niet negatief denken dus :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:22

Jouw feestje :P