Rijden in een kleine(re) auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Rijden in een kleine(re) auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:36

Ik zet hem eigenlijk alleen harder of zachter en dan doe ik aan het stuur.
Ik heb zelden de CD speler aan staan. Meestal een zender en dan wacht je gewoon even op een ander nummer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:41

Sorry maar ben ik echt bijna de enige die zoiets heeft van hoe moeilijk is het nou eigenlijk om oplettend auto te rijden terwijl je even iets aan je instellingen van je auto verandert?
Dan kun je maar beter geen vervelende peuter achterin je auto hebben zitten straks als de autoradio al teveel is :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:45

Het is nu eenmaal bewezen dat iets anders doen eerder kans op ongelukken geeft.
En ja met die vervelende kleuter achterin zal dat ook zo zijn.
Alleen wat ducttape over mondje en aan de handjes mag van de wet ook niet vermoed ik zo :+

Wat is er teveel gevraagd om te klooien aan de auto als je bij het stoplicht stil staat of voordat je aanrijdt.
En dan maakt het me niet uit of het je navigatie is, je mobiel of radio.
Dat is allemaal te doen als je stilstaat.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:49

Anoniem schreef:
Sorry maar ben ik echt bijna de enige die zoiets heeft van hoe moeilijk is het nou eigenlijk om oplettend auto te rijden terwijl je even iets aan je instellingen van je auto verandert?
Dan kun je maar beter geen vervelende peuter achterin je auto hebben zitten straks als de autoradio al teveel is :+

Ligt er aan wanneer je dat doet. Ik denk dat iedereen wel eens zit te prutsen met zijn radio, maar wel op momenten dat het kan. Niet als ik een bocht om moet (die dan opeens te groot wordt, waardoor een tegenligger op de rem moet. Maar al te vaak mee gemaakt. Men rijdt te snel of ze zijn ergens anders mee bezig en bam, wie kan er weer op de rem?) of als ik aan het inhalen ben, er mensen van rechts kunnen komen en ach, ga nog maar even door. En heus, ik kijk (op de snelweg welliswaar) ook wel eens op mijn telefoon om te kijken hoe laat het is (omdat mijn klokje in de auto het niet doet) maar ik ga NOOIT op mijn telefoon 'spelen', whatsappen of facebooken achter het stuur. De vriend van een kennis van mij speelt gewoon spelletjes achter het stuur vertelde ze. Nou geloof me, als je dat bij mij flikt ben je nog niet jarig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:49

Ik houd mijn hart vast voor als er hier straks baby's en kleine kinderen in het spel gaan komen. Dan zullen er nog heel wat zeilen bijgesteld moeten worden en als jullie jezelf dan nog niet hebben laten wennen aan dergelijke kleine handelingen tijdens autorijden zonder daarbij je focus op het omringende verkeer te verliezen dan zullen jullie met je kinderen meer stilstaan dan rijden. Misschien is het openbaar vervoer dan een betere keuze.

Telefoon is echt een no go inderdaad!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:55

Anoniem schreef:
Ik houd mijn hart vast voor als er hier straks baby's een kleine kinderen in het spel gaan komen. Dan zullen er nog heel wat zeilen bijgesteld moeten worden en als jullie jezelf dan nog niet hebben laten wennen aan dergelijke kleine handelingen tijdens autorijden zonder daarbij je focus op het omringende verkeer te verliezen dan zullen jullie met je kinderen meer stilstaan dan rijden. Misschien is het openbaar vervoer dan een betere keuze.

Tja, we weten nu wel hoe geweldig jij bent Repelsteel. Ik wil alleen niet degene zijn die in de krant staat wegens een auto-ongeluk dankzij ongepast rijgedrag. Als ik rij ben ik met mijn hoofd bij het verkeer. Uiteraard verander ik wel eens van zender en ja, ik kijk ook wel eens opzij. En dat heeft niks comma nul met onzekerheid te maken, maar gepast rijgedrag zoals ik dat geleerd heb. En als iedereen zich nou gewoon aan deze regels zou houden, zouden er een stuk minder ongelukken gebeuren. Maakt niet uit hoe groot, klein, snel of langzaam, rood, geel, roze, groen of wat voor auto je dan ook hebt.

En gelukkig begin ik niet aan kinderen. Vind ze in de winkel al irritant genoeg, laat staan achterin mijn auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:02

Leffroi schreef:
[naam] schreef:
Ik houd mijn hart vast voor als er hier straks baby's een kleine kinderen in het spel gaan komen. Dan zullen er nog heel wat zeilen bijgesteld moeten worden en als jullie jezelf dan nog niet hebben laten wennen aan dergelijke kleine handelingen tijdens autorijden zonder daarbij je focus op het omringende verkeer te verliezen dan zullen jullie met je kinderen meer stilstaan dan rijden. Misschien is het openbaar vervoer dan een betere keuze.

Tja, we weten nu wel hoe geweldig jij bent [naam]. Ik wil alleen niet degene zijn die in de krant staat wegens een auto-ongeluk dankzij ongepast rijgedrag. Als ik rij ben ik met mijn hoofd bij het verkeer. Uiteraard verander ik wel eens van zender en ja, ik kijk ook wel eens opzij. En dat heeft niks comma nul met onzekerheid te maken, maar gepast rijgedrag zoals ik dat geleerd heb. En als iedereen zich nou gewoon aan deze regels zou houden, zouden er een stuk minder ongelukken gebeuren. Maakt niet uit hoe groot, klein, snel of langzaam, rood, geel, roze, groen of wat voor auto je dan ook hebt.

En gelukkig begin ik niet aan kinderen. Vind ze in de winkel al irritant genoeg, laat staan achterin mijn auto.

oo nou dan ben je al net zo levensgevaarlijk als ik, met je zender wisselen :+
foei!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:04

Ik heb niet alles doorgelezen en weet ook niet waar de discussie ondertussen heen is gegaan. Om op de TS terug te komen;

Ik merk jouw stress ook in het verkeer, ik heb zelf een Citroën Saxo en mijn vriend een Peugeot 206. Als ik in mijn eigen auto rijdt word ik steeds afgesneden, snel ingehaald wanneer dit eigenlijk niet meer vertrouwd is en zie ik in mijn achteruit-kijk spiegel alleen maar een dikke grill van een andere auto. Terwijl dit allemaal niet (of tenminste niet zoveel) gebeurd wanneer ik in de auto van mijn vriend rijd. In mijn eigen auto rijdt ik zelfs altijd te hard, als ik ergens 80 mag rijd ik al gauw 90; het enige verschil is dat ik zo snel niet kan optrekken in mijn oude vertrouwde bakkie.

Ik negeer dit maar, als ik een ongeluk krijg door hun hoop ik dat ze goed zijn verzekerd. Bumperklevers zijn trouwens heel makkelijk vanaf te komen; ik raak heel voorzichtig de rem aan, zodat ik niet echt rem, maar die lichten achterop de auto wel oplichten. Moet je zien hoe snel er ruimte tussen jullie zit.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:13

Anoniem schreef:
Ik houd mijn hart vast voor als er hier straks baby's en kleine kinderen in het spel gaan komen. Dan zullen er nog heel wat zeilen bijgesteld moeten worden en als jullie jezelf dan nog niet hebben laten wennen aan dergelijke kleine handelingen tijdens autorijden zonder daarbij je focus op het omringende verkeer te verliezen dan zullen jullie met je kinderen meer stilstaan dan rijden. Misschien is het openbaar vervoer dan een betere keuze.

Dan nog is het ieder zijn keuze om stil te staan als je kind iets moet hebben in de auto als je aan het rijden ben.
Ik heb een zoontje van 10 maanden, maar ik ga echt niet zijn tut geven als ik aan het rijden ben of een speelgoedje. En ik sta niet meer stil dan dat ik rij hoor.
Of wat bedoel je met kleine handelingen bij kinderen al rijdend in de auto?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:18

Anoniem schreef:
Leffroi schreef:

Tja, we weten nu wel hoe geweldig jij bent Repelsteel. Ik wil alleen niet degene zijn die in de krant staat wegens een auto-ongeluk dankzij ongepast rijgedrag. Als ik rij ben ik met mijn hoofd bij het verkeer. Uiteraard verander ik wel eens van zender en ja, ik kijk ook wel eens opzij. En dat heeft niks comma nul met onzekerheid te maken, maar gepast rijgedrag zoals ik dat geleerd heb. En als iedereen zich nou gewoon aan deze regels zou houden, zouden er een stuk minder ongelukken gebeuren. Maakt niet uit hoe groot, klein, snel of langzaam, rood, geel, roze, groen of wat voor auto je dan ook hebt.

oo nou dan ben je al net zo levensgevaarlijk als ik, met je zender wisselen :+
foei!

Overdrijven is ook een vak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:20

chanel1985 schreef:
[naam] schreef:

Dan nog is het ieder zijn keuze om stil te staan als je kind iets moet hebben in de auto als je aan het rijden ben.
Ik heb een zoontje van 10 maanden, maar ik ga echt niet zijn tut geven als ik aan het rijden ben of een speelgoedje. En ik sta niet meer stil dan dat ik rij hoor.
Of wat bedoel je met kleine handelingen bij kinderen al rijdend in de auto?

Als ze 10 maanden zijn dan is er meestal nog niets aan de hand, veilig in hun autostoeltje. Als hij straks groter wordt mag je hopen dat hij een lief stil rustig jongetje is en geen uitbarstingen heeft of het moment midden op de snelweg in de auto aangrijpt om eens te kijken hoe ver hij kan gaan. Kinderen zijn geen robots en je kunt ze nog zo goed opvoeden maar soms krijg je op een moment dat het je echt totaal niet uitkomt in de auto er even je handen aan vol en dan is het toch wel donders handig als je al gewend bent om met iets meer "afleiding" zoals jullie het noemen goed door te kunnen blijven functioneren. Heb je er 1 met autisme of ADHD dan kun je je lol op.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:23

Ligt er maar net aan hoe je ze opvoedt Repelsteeltje. Kan me niet herinneren vroeger ooit zo te zijn geweest. En anders is het even 1 keer flink op de rem trappen en dan zijn ze ook wel weer stil :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:28

Leffroi schreef:
Ligt er maar net aan hoe je ze opvoedt Repelsteeltje. Kan me niet herinneren vroeger ooit zo te zijn geweest. En anders is het even 1 keer flink op de rem trappen en dan zijn ze ook wel weer stil :+

Dat lijkt mij ook een hele goeie manier om met een autistisch kind te reizen, dat had ik eerder moeten weten.
Vroeger toen ik 22 was reed ik een schoolbusje met kinderen met een beperking van huis naar school en terug. Die gingen wel eens zomaar in het gangpad staan. Daarbij had dat vast ook heel goed gewerkt :')
Maar nu gaan we wel erg ver van de OP af.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:32

Heb niet alles doorgelezen, maar zag wel een paar x bij je voorbijkomen dat die 140 je zo dwars zit + dat ze niet op tijd afremmen.
Nu heb ik een vriend die precies zo een geval is, ook als ik bij hem in de auto zit. Ik zal je even een kijkje geven in zijn "wel"dekendheid : Als ik zo hard aan kom rijden weten ze dat ze voor me aan de kant moeten.
En hij trapt gerust op het aller laatste moment op zijn rem (hij heeft dan ook al regelmatig een klap voor zn kop gehad als ik er naast zit :o )

Ik zelf rijd in de VW up! 1 liter motor, maar zeker met optrekken scheur ik er wel wat uit... Dat je motor even veel geluid maakt is (naar mijn inziens) niet verkeerd, tuurlijk moet je niet de hele tijd zo mee rijden. Maar als jij 130 op de snelweg rijdt zit je niet veel lager in je toeren hoor. Je hoort het alleen niet zo erg omdat je harder gaat.
Rijd zelf altijd wel pittig door (ja ook wel eens over de 140 heen) maar ook ik word soms wel pittig door.
Het maakt niet uit hoe hard je rijd of in welke auto, (okay een dikke Dodge oid wordt er minder snel afgedrukt) sommige mensen drukken graag mensen van de weg af. Of je je nou aan de snelheidslimiet houdt of daar ver over heen zit.

Ik raak vaak mijn rempedaal even aan zodat mijn remlichten branden, dat helpt meestal. Blijven ze doorgaan dat laat ik mijn gas los en ga ik van de 140 naar de 100 km/h. Halen ze me in, schakel ik goed terug om ze enigszins bij te kunnen houden en nog even te zwaaien :evaw:
Laatst bijgewerkt door KellyR op 23-04-16 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:32

Repelsteel: Maar wie zegt dat ik niet tegen afleiding tegen kan? Ik werk in een creche in een baby groep van 15 baby's, ik kan mij heel goed concentreren en gewoon doen waar ik mee bezig ben hoor. Dan mogen ze op de achterbank nog zoveel schreeuwen en doen wat ze willen, ik rij verder tot ik ergens veilig kan staan maar ga geen handeling uitvoeren die gevaarlijk zijn. Nog liever kinderen op de achterbank die over de zeik gaan, dan dode kinderen.

En hoe weet jij hoe mijn zoontje is in de auto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:12

Met 10 maanden kunnen ze over het algemeen nog niet veel vanuit hun autostoeltje dus ik kan wel zo'n beetje nagaan hoe jouw zoontje op dit moment in de auto is. Misschien iets meer of minder lawaai maar daar houdt het wel zo'n beetje op met zijn mogelijkheden.

Hij zal vast nog niet zelf zijn gordel los kunnen maken, naar voren kunnen kruipen en op de snelweg je auto op de handrem kunnen trekken omdat hem dat zo'n mooi speelt lijkt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:35

Als mijn kind dat laatste ook maar zou proberen, zou hij toch echt een flinke tik over zijn fikken krijgen. Maar gelukkig heb ik geen kinderen en was er ook niet meer van plan aan te beginnen.

Gelukkig weet repelsteel alles beter en perfect en maakt ze gelukkig nooit fouten :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:35

Wat een wijsheid en arrogantie zeg.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:22

Heeft me daarnet wel weer mijn auto gered, die wijsheid en arrogantie.

http://youtu.be/oL0j-OcuvLU

Die mevrouw vond vast dat ze heel goed zat op te letten met twee handjes netjes aan het stuur.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:26

Anoniem schreef:
Heeft me daarnet wel weer mijn auto gered, die wijsheid en arrogantie.

http://youtu.be/oL0j-OcuvLU

Die mevrouw vond vast dat ze heel goed zat op te letten met twee handjes netjes aan het stuur.

Als je hier al een applaus voor wil dan verdien ik een staande ovatie geloof ik :')... Hahah
Sorry het begon als een prima topic maar ondertussen gaat het nergens meer over hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:30

Inderdaad. Moeilijk doen over een muziekje opzetten en dan gaan insinueren dat iemand een gevaar op de weg is terwijl ik de gemiddelde automobilist 10x per dag moet ontwijken.

Het ging over bestuurders van kleine auto's die zichzelf bedreigt voelen door grote snelle auto's maar zoals je ziet is het andersom net zo goed het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:34

Ik denk altijd maar zo, als je 1 idioot tegenkomt op een dag, dan is hij de idioot. Als je 10 idioten tegenkomt op een dag, dan moet je aan jezelf gaan twijfelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:42

Mag jij me vertellen waar ik in het filmpje aan mezelf moet gaan twijfelen. Als je veel op de weg zit kom je meer tegen. Of doelde je op diegenen die de idioten die op hun bumper kleven en dergelijke niet zo goed kunnen verdragen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:46

Repelsteel, als ik kinderen zou hebben die zulke acties in hun hoofd halen dan kwam er doodleuk een veilige afsperring tussen.
Ik vraag me echt af hoe oud zo'n kind dan is als hij zulke dingen in het hoofd haalt.
Bij die nieuwe kinderstoelen met blok kunnen ze tot een jaar of 4 echt niet zelf bij de gordel.
Handelingen met kinderen tijdens het rijden zijn gewoon gevaarlijk. Ook als er tot nu toe nooit wat gebeurd is ben je een risico factor. Punt.

TS, gewoon normaal en veilig rijden. Had je medeweggebruiker maar 2 minuten eerder van huis moeten gaan ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:47

Als je dit al een close call vond. Jammer dat ze je geen voorrang verleende, auto's van rechts schijnt nogal een begrip te zijn..