Het paranormale kritisch bekeken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:57

Zwerte schreef:
A3a1 schreef:
Nou, ik durf wel proef op de som te nemen.
Voor opleiding Luisterkindwerker deel 2 zoek ik mensen.
http://www.luisterkindwerker.nl

Je kunt me een recente foto, waar je alleen op staat, met je naam, je leeftijd en je woonsituatie en vragen die je hebt per pb sturen.
Jij krijgt een afstemming van mij.

Als je afstemming voor kind boven 10 wil, moet die toestemming geven, je kunt ook vragen of die vragen heeft.

In ruil wil ik dan feedback.
Antwoord zsm maar doordat ik ook gewoon werk kan het ff duren.

Ik ken niemand persoonlijk hier, dus voel je vrij.

Wat voor vragen moet ik dan aan denken? En wat is een afstemming? Enals ik dan toch bezig ben, waarom moet je de woonsituatie daarvoor weten?

Een afstemming is dat ik ga zitten en contact maak met foto voor een gesprek, dit gesprek werk ik meteen uit.
Vragen neem ik mee.

Thuissituatie is handig om te weten, stel er komt een vertrouwde man in voor maar jij bent alleenstaand weet ik dat dit bv je vader is en niet je man of vriend.
Of dat ik in een eerdere relatie ben beland.

Ik hoef alleen te weten ik ben vrouw 39 jaar, man, 3 kinderen j/m en leeftijd.

Vragen als
Waarom ben ik zo boos, verdrietig?
Slaap ik zo slecht?
Doet PietjePuk het op school?

Vragen gaan over jou, anderen moeten toestemming geven.
Dus moet ik mij zorgen maken om PietjePuk, doe ik niet, tenzij PietjePuk ook toestemming heeft gegeven.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 12:10

@wendyenbram: zoiets is wel erg toevallig inderdaad. 20 jaar later is je herinnering ook nog zeer beinvloed door tijd/gedachtes/ervaring etc dus echt objectief is dit niet meer te benaderen. Weet je nog of de lamp kapot ging of barstte het glas echt kapot? Want natuurlijk gaan lampen vaker stuk en dan kan stom toeval zijn. Misschien schoot er een stukje van het potlood af en raakte die de lamp wel. En waar ik in deze situaties altijd rekening mee houd: iemand liep jullie te plagen ermee en heeft de lamp kapot gemaakt.
Wat sowieso een belangrijke nuance hierbij is, is dat je emotie altijd mee gaat spelen. Je zegt dat je er niet in geloofde, maar je wist wel van dat potlood... Ik heb er nog nooit van gehoord. Dus je was er wel ergens mee bezig, op wat voor manier dan ook, maar het speelde wel. En juist tieners kunnen elkaar flink opnaaien met zulke dingen, niemand is daar echt ongevoelig voor. Een bepaalde mate van angst speelt gewoon altijd mee en dat vertroebelt je waarneming per definitie.

@resistance: is dat een bestaand iets, de pineal gland? Dus fysiek aantoonbaar? Als ik er tijd voor heb zal ik er ff naar zoeken, maar ik heb er nog nooit van gehoord.

Wat betreft het uitsluiten van verklaringen, zie ik het relatief simpel. De meest logische en meest eenvoudige verklaring is vrijwel altijd de juiste. Zo werkt het bijv ook in de gedragstherapie. Als bijv een kat van een jaar oud steeds handen aanvalt, is de kans zeer groot dat het dit geleerd heeft in het nest. Veel mensen spelen met kittens met de handen, kat gaat het zien als speelgoed en je hebt een keurig recept voor agressie richting handen op latere leeftijd. Simpele principes, eenvoudig te begrijpen en te verklaren. Nou zou je best kunnen gaan denken dat die kat van zn buren ingefluisterd krijgt dat handen gevaarlijk zijn en dat hij daarom aanvalt... Maar waarom zou je voor die verklaring gaan als er een bewezen en meer eenvoudige verklaring klaar ligt?
Dus in het geval van hersenspinsels... We weten en hebben bewezen dat bepaalde hersenspinsels bestaan. Als dit dus jouw ervaring kan verklaren, ben ik tevreden en is dat imo de juiste verklaring. Dan is er imo geen reden om te zoeken naar meer spirituele verklaringen. Pas wanneer onze bekende en logische verklaringen tekort schieten, dan wordt het echt interessant....

@A3a1: ik vind je aanbod heel aardig en wil er graag gebruik van maken, maar moet nog ff nadenken hoe ik dat wil doen. Ik moet ff nadenken over de vragen want ik heb zelf weinig vragen....en online is er ontzettend veel van en over mij te vinden, ik ben nogal een open boek.
Aangezien we hier wel in het kritische topic zitten, heb ik wel meteen een kritische vraag voor je. Als je werkelijk contact maakt en antwoorden krijgt, waarom is het dan wel zo vaag of het mn vader of vriend zou zijn? Dan zou dat toch ook duidelijk moeten doorkomen? Ik snap dat nooit zo goed... Dat sommige dingen kraakhelder en gedetailleerd overkomen maar je zou niet weten welke man het is? Dat vind ik altijd lastig te verklaren.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:38

Hoi! Ik meld me ook! Ik vind het altijd super interessant.

Ik loop stage op een gastouderopvang. Mijn stagebegeleidster was boven en ik zat alleen op een kamer bij een kindje. Opeens begon de wipstoel heel hevig hard te "wippen". En het kindje sliep. Het is niet echt een wipstoel maar een stoel die van links naar rechts beweegt wiegent. Ik heb verder niks met dat kindje maar kan het ook niet verklaren haha.

famoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:37

Nu ik dit topic gelezen heb moet ik ook even mijn ervaring kwijt...

Een aantal jaren geleden is mijn tante overleden na een gruwelijke strijd tegen kanker.
Ze geloofde zelf altijd wel dat er meer was en was hier ook veel mee bezig.
Na haar overlijden, 1 a 2 dagen erna zat mijn ouders en oom buiten in de tuin van hun huis.
Mijn tante deed altijd veel aan creatieve dingen, in de tuin had zij een hoekje met eigen muurschildering en een spiegel met mozaïek eromheen.
Mijn ouders en oom zaten samen buiten om natuurlijk over het overlijden e.d. te praten.
De hele dag was het windstil en mooi weer, tot dat er ineens een klein windvlaag komt die de spiegel van de muur af rukt waarna de spiegel kapot valt.

Die spiegel hing er al jaren in weer en wind en dan wanneer mijn tante overleden is en er 1 klein windvlaagje komt belande hij op de grond in duizenden scherven...

Mijn ouders die er totaal niet in geloven zeiden meteen, ze is over!
We zijn er toch wel van overtuigd dat het met mijn tante te maken had, en scherven brengen geluk!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:56

Zwerte schreef:
Aangezien we hier wel in het kritische topic zitten, heb ik wel meteen een kritische vraag voor je. Als je werkelijk contact maakt en antwoorden krijgt, waarom is het dan wel zo vaag of het mn vader of vriend zou zijn? Dan zou dat toch ook duidelijk moeten doorkomen? Ik snap dat nooit zo goed... Dat sommige dingen kraakhelder en gedetailleerd overkomen maar je zou niet weten welke man het is? Dat vind ik altijd lastig te verklaren.

Ik ben ruim 1 uur met een afstemming bezig, soms nog langer, dingen zijn niet altijd helder, dan moet ik doorvragen.
Dan vraag ik liever door over de dingen waar het werkelijk over gaat dan aan het eind te horen, ik heb geen man en al mijn werk verdwijnt in de prullenbak.

Haha, ik werk 30 uur, heb dieren, ik heb geen tijd en zin om internet af te struinen naar iemand zijn verhalen. Ik snap dat je het af wil dichten.
Vraag dan even iemand die je kent of die de gegevens naar me stuurt via haar bokt account.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 06-09-16 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:58

sorry, dubbel

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:46

A3a1 schreef:
Zwerte schreef:
Wat voor vragen moet ik dan aan denken? En wat is een afstemming? Enals ik dan toch bezig ben, waarom moet je de woonsituatie daarvoor weten?

Een afstemming is dat ik ga zitten en contact maak met foto voor een gesprek, dit gesprek werk ik meteen uit.
Vragen neem ik mee.

Thuissituatie is handig om te weten, stel er komt een vertrouwde man in voor maar jij bent alleenstaand weet ik dat dit bv je vader is en niet je man of vriend.

Vragen als
Slaap ik zo slecht?

Dus moet ik mij zorgen maken om PietjePuk, doe ik niet, tenzij PietjePuk ook toestemming heeft gegeven.

Verder gaant op het voorbeeld van je. Een vertrouwde man is zo ongelofelijk algemeen. Zelfs al zeg je dat het een vader kan zijn, dan willen mensne graag dat het antwoord klopt. Dus zeggen ze bijvoorbeeld "oh ja hij is wel als een soort vader van me." Vertrouwd persoon kan ook een agent of een docent zijn. Vertrouwde vader misschien ook wel de pastoor van de kerk.
Mensne willen bij dit soort lezingen altijd dat de antwoorden kloppen, dus maken ze het kloppend. Heb zelf ook jaren geleden een lezing gehad dmv een tekening van ren boom. Had de takken wat puntig en weinig getekent. Dus zei de 'lezer' je bent vast prikkelbaar en doelgericht. Ik dacht ja af en toe opzich wel nu ik er overna denk. Dus braaf je geantwoord omdat ik wilde dat het klopte wat ze zei. Terwijl ik juist en chaoot ben en helemaal niet prikkelbaar ben.
Ze stellen altijd zulke vage en brede vragen, natuurlijk vind je dat een antwoord dat past. En dan kan de lezer verder gokken.
(Sorry voor typfouten, zit op me mobiel. :o )

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:18

Als je het goed doet hoeft de lezer niet te gokken.

En klopt soms kan niets meerdere dingen betekene dat is idd ook voor mij lastig.
En brede antwoorden geef ik zelf bijna nooit.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:39

Oke hele rare ervaring vandaag! Natuurlijk is er een logische verklaring voor maar het blijft raar.

Mijn vader ging zich omkleden in zijn slaapkamer en deed de deur dicht. Mijn vriend en ik lagen nog in bed, hij wil de deur weer openen (sleutel aan buitenkant van de deur) en de deur zit op slot. Dit is in al 25 jaar dat we er wonen nog nooit gebeurd en dus ontzettend bizar. Ik moest de sleutel ook echt open draaien voor hij weer de slaapkamer uit kon komen.

Uiteraard uiteraard... T was geen geest maar wij konden ook geen logische verklaring bedenken. Jullie wel?

Er was verder niemand thuis.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:13

A3a1 schreef:
Zwerte schreef:

Vragen neem ik mee.

Vragen als
Slaap ik zo slecht?

Verder gaant op het voorbeeld van je. Een vertrouwde man is zo ongelofelijk algemeen. Zelfs al zeg je dat het een vader kan zijn, dan willen mensne graag dat het antwoord klopt. Dus zeggen ze bijvoorbeeld "oh ja hij is wel als een soort vader van me." Vertrouwd persoon kan ook een agent of een docent zijn. Vertrouwde vader misschien ook wel de pastoor van de kerk.
Mensne willen bij dit soort lezingen altijd dat de antwoorden kloppen, dus maken ze het kloppend. Heb zelf ook jaren geleden een lezing gehad dmv een tekening van ren boom. Had de takken wat puntig en weinig getekent. Dus zei de 'lezer' je bent vast prikkelbaar en doelgericht. Ik dacht ja af en toe opzich wel nu ik er overna denk. Dus braaf je geantwoord omdat ik wilde dat het klopte wat ze zei. Terwijl ik juist en chaoot ben en helemaal niet prikkelbaar ben.
Ze stellen altijd zulke vage en brede vragen, natuurlijk vind je dat een antwoord dat past. En dan kan de lezer verder gokken.
(Sorry voor typfouten, zit op me mobiel. :o )[/quote]

Ik zou zeggen, vraag een afstemming aan, oordeel dan.
Je mag de afstemming hier als kritische noot gebruiken, als je dat wil.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:52

Leuk ben benieuwd wat er uit komt.
Afbeelding

18 Jaar, Vrouw, Thuiswonend, geen kinderen/niet zwanger.
Vragen heb ik niet, zeg maar wat er in je op komt.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:29

[quote="Zwerte"]@wendyenbram: zoiets is wel erg toevallig inderdaad. 20 jaar later is je herinnering ook nog zeer beinvloed door tijd/gedachtes/ervaring etc dus echt objectief is dit niet meer te benaderen. Weet je nog of de lamp kapot ging of barstte het glas echt kapot? Want natuurlijk gaan lampen vaker stuk en dan kan stom toeval zijn. Misschien schoot er een stukje van het potlood af en raakte die de lamp wel. En waar ik in deze situaties altijd rekening mee houd: iemand liep jullie te plagen ermee en heeft de lamp kapot gemaakt.
Wat sowieso een belangrijke nuance hierbij is, is dat je emotie altijd mee gaat spelen. Je zegt dat je er niet in geloofde, maar je wist wel van dat potlood... Ik heb er nog nooit van gehoord. Dus je was er wel ergens mee bezig, op wat voor manier dan ook, maar het speelde wel. En juist tieners kunnen elkaar flink opnaaien met zulke dingen, niemand is daar echt ongevoelig voor. Een bepaalde mate van angst speelt gewoon altijd mee en dat vertroebelt je waarneming per definitie.

Ik geloof (de) er echt niet in, maar he je bent jong en je wilt spanning... Tuurlijk wilden we een bord maken, dus ga je erover lezen. Toen las je over dat potlood. Die lamp spatte echt totaal uit elkaar. op 2 m afstand, in de zelfde kamer als waar wij zaten. Niemand wist dat we dit aan het doen waren. alleen wij. de deur was dicht is ook niet open geweest... potlood was netjes over midden gebroken. en een eventuele splinter zal niet de kracht gehad hebben om 2 m weg te springen en een bureau tl lampje uiteen te laten spatten.

Natuurlijk de jaren erna waarna ik mij gejaagd voelde is door de ervaring... Maar kan ook.. nou ja ik weet niet.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:44

De eerste afstemmingen zijn weg, ik heb er nog een paar in de pen.

Er zijn een paar mensen die aangaven belangstelling te hebben maar die geen foto en/of vragen hadden.
Mocht je willen, stuur me dan alsnog een foto met vragen.

En nee, ik ga niet bokt ofzo afstruinen naar info ( facebook kan niet, ik weet niet jullie volledige namen, althans van de meesten niet )

Maar ik doe een gecertificeerde opleiding, ik heb er helemaal niks aan om info te zoeken, ik ben juist zo blij dat ik proefkonijnen heb.

Wel vond ik de eerste bere spannend, jeetje, wat als ik er helemaal naast zit :-)
Maar goed, so be it, ik ben aan het leren.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:02

Ik heb een afstemming ontvangen... Ik kan mij in delen herkennen, maar ook een deel helemaal niet...
In mijn PB had ik al gezegd dat sommige delen wat onsamenhangend geschreven waren, dat je even niet weet wie of wat.

de "typetjes" die je gebruikt (door krijgt) kan ik niet thuis brengen. echter mijn eerste typetje legt wel precies uit hoe ik mij nu voel...

Het 2e typetje snap ik niet direct wat dat te maken heeft ik snap de boodschap die eronder ligt dat past bij mij, maar de manier hoe die opkwam nee.

het gedeelte over de kinderen klopt niet (denk ik) vond ik ook wel vrij algemeen geschreven.

De info: Mocht ze wel op internet rondkijken, was het meeste info wel te vinden.
Mijn ziek zijn bijv. Maar niet de plek waar ik mij het fijnste voel.. Dat staat nergens!!!
de plek waar ze mij in de afstemming vond ja staat iets over op Bokt dus dat kan ze vinden.
Maar ook weer niet met zoveel detail als dat ze beschreef.

Het stukje over de boeren vroeger en nu is een algemeen gegeven, echter.... de boodschap welke eronder ligt (staat in mijn verhaal en is privé.) klopt als een bus.. Daar nooit over gesproken buiten de 4 muren van de therapeut...

Ik heb in een PB haar alleen gemeld, naam, getrouwd 5 kinderen.
Geen vragen gesteld, omdat ik vind dat dat kan beïnvloeden.

Succes met de andere afstemmingen en probeer de overgangen iets vloeiender te beschrijven.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:54

Mooi dat het gelukt is.
Al doende leert men.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:43

Dank je wel, ik ga zeker op mijn schrijfstijl letten, het moet, ook om te slagen een goed leesbaar geheel zijn.

Ohhh en nog een vraag, wat zou je hier voor geven ( als de schrijfstijl goed is )
Want over een maand wordt mijn website ontworpen en gemaakt, zodat als ik Luisterkindwerker ben, deze meteen de lucht in kan.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:50

Ik ben benieuwd naar mijn afstemming. :)
heb geen idee hoe lang zoiets duurt en hoe veel aanvragen je al hebt.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:34

maava schreef:

Reken maar ergens deze week, begin volgende week.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:47

Mag ik vragen hoe zo'n afstemming precies werkt? Op wat voor manier ligt de informatie over een persoon opgeslagen in zo'n foto?
Is het puur een kwestie van goed naar de gezichten kijken of is er nog een extra, 'paranormale' laag die is vastgelegd?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:22

maava schreef:

Ik heb idd ook een pb gestuurd :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:50

A3a1 schreef:
maava schreef:

Je had het via PB toch over een week of 3 tot een maand?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:03

Shenaville schreef:

Je had het via PB toch over een week of 3 tot een maand?[/quote]

Ja, maar jij bent later dan maava, ik doe het op volgorde van binnenkomst, tenzij iemand echt met een brandende vraag over een kind zit, die geef ik voorrang.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:09

oomens schreef:
Mag ik vragen hoe zo'n afstemming precies werkt? Op wat voor manier ligt de informatie over een persoon opgeslagen in zo'n foto?
Is het puur een kwestie van goed naar de gezichten kijken of is er nog een extra, 'paranormale' laag die is vastgelegd?

De foto is bedoelt om contact te maken, hoe het precies werkt dat contact....pffff....dat weet ik niet.
Ik lees ook niet de foto, het kan zijn dat iemand met een hele vrolijke foto, een heel triest of enorm boos verhaal heeft.
Wat het verhaal wordt, ik weet het niet, ik wordt zelf helemaal verrast door wat er komt, ik weet alleen dat het erg vaak klopt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:25

A3a1 schreef:
Shenaville schreef:

Je had het via PB toch over een week of 3 tot een maand?

Ja, maar jij bent later dan maava, ik doe het op volgorde van binnenkomst, tenzij iemand echt met een brandende vraag over een kind zit, die geef ik voorrang.[/quote]
Oh, vandaar! :D

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:41

A3a1 schreef:
Dank je wel, ik ga zeker op mijn schrijfstijl letten, het moet, ook om te slagen een goed leesbaar geheel zijn.

Ohhh en nog een vraag, wat zou je hier voor geven ( als de schrijfstijl goed is )
Want over een maand wordt mijn website ontworpen en gemaakt, zodat als ik Luisterkindwerker ben, deze meteen de lucht in kan.

Sorry ik heb geen idee wat ik daarvoor zou geven. Misschien indien er nog vragen nadien gesteld kunnen worden 30 euro op dit moment zoals het nu is... maar nog maals ik weet het echt niet...