Mignonne schreef:Wij rijden zelf in een groep van maximaal 10 personen, dit om te voorkomen dat er mensen dingen niet snel genoeg mee krijgen ect.
Maar ik heb in zat groepen mee gereden die gewoon niet goed genoeg opletten en dus wanneer ik op kop rij niet vol in de ankers ga als ik een ruiter zie of wat dan ook. Ja ik neem gas terug, steek mijn hand op zodat mensen weten dat ik gas terug neem en schreeuw het nog een keer naar de groep maar wanneer ik niet genoeg reactie van mijn groep zie en ik dus het risico loop om onder 10 man te liggen. Ja dan fiets ik liever door en trek mijn mond nog een keer open om wel de aandacht van de groep te trekken.
Mignonne schreef:Ik bedoelde hem niet zo, zoals je hem intepeteerd.
Juist door met 10 man te rijden kunnen wij wel goed met elkaar communiceren en dus remmen wanneer er andere weg gebruikers zijn. Wanneer de groep groter is komt de communicatie niet tot achteraan en gebeuren er ongelukken. Puur omdat er mensen zijn die het niet door geven en blind vertrouwen op de kop man maar zelf niet op signalen let van de kop man.
Aha, ik las in jouw eerste post dat jullie met 10 man reden en dat andere groepen minder functioneren, maar door jouw aanvulling begrijp ik je met die andere groepen grótere groepen bedoelt. Maar goed om te lezen dat jullie een groep zijn die wél gewoon elke keer netjes aan de kant gaat en vaart mindert waar vaart geminderd hoort te worden.
Wielrenners die zelf voor de risico's kiezen van hoge snelheid, kort op elkaar, weinig zicht en weinig (sociaal) remvermogen maar tegelijkertijd bij gewone verkeerssituaties ervoor kiezen om hun eigen hachje te redden, ten koste van de andere weggebruiker, ook al zijn zíj degene die voor die risico's hebben gekozen, zijn in mijn ogen echter net zo weinig waard als menners die als ze door toedoen van het paard niet snel genoeg kunnen reageren kiezen voor andermans auto tegen de boom ipv de eigen aanspanning tegen de boom.
Jíj bent degene die de risico's van een bepaald vervoermiddel accepteerde toen je besloot om met specifieke beperkingen (levend paard, koets, snelle vorm van fietsen zonder overzicht) aan het verkeer deel te nemen, dan ben jij ook degene die de gevolgen moet dragen. Dus ja, als je met z'n 12en over de weg racet en er steekt een kind/paard/fiets over dat daar ook gewoon mag zijn, dan zul je helaas in de rem moeten en dan krijg je de rest over je heen, ook al weet je dat het pijn doet. Hetzelfde geldt voor een kiezeltje op de weg; een auto voelt niets, een paard word kreupel, een stadsfietser rijdt er gewoon overheen en een wielrenner gaat vol onderuit. Dat ligt niet aan de kiezel, maar aan jouw keuze om op die manier aan het verkeer deel te nemen.