Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:24

Vooral leuk als je op een terras zit waar duiven komen schooien en vervolgens op je rug poepen (helaas echt meegemaakt -O- )

dromertje2

Re: Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 11:25

Dat was was een grapje, erger mij daar niet aan, zou nogal overdreven zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:29

Op dat moment kon ik die duif wel schieten. Mijn vriend vond het echter hilarisch :))

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:37

Shadow0 schreef:
Wist je dat ratten en muizen ook overlast geven? Ik ben eigenlijk wel blij dat er wat katten buiten komen :)

Mijn Noorse Boskat heeft heel wat ratten en muizen gevangen de afgelopen jaren. :j

Ik heb mijn fanatiek tuinierende buurvrouw wel gevraagd of ze er veel last van heeft. (mijn poepende kat bedoel ik dan)

Mja...zei ze. Ik kom wel eens wat tegen. Maar ja: Ik trek wel goede waterdichte handschoenen aan en adem even niet door mijn neus.

We hebben allemaal wel eens last van elkaar besloot ze mee. Maar ze vond het attent dat ik er naar vroeg.

Maar goed de OP vraag was of er minder tolerantie is dan vroeger. Ik weet het niet. Ik heb er weinig last van. Wellicht ook omdat ik ook vraag wat de buren, vrienden, mijn omgeving ervan vind(en).
Communicatie is en blijft belangrijk. Zo kan je soms ergernis voorkomen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:03

chanel1985 schreef:
Inderdaad en vogels ook want die schijten ook in de tuin :D .

Ik heb buren van wie ik daarom geen vogels mag voeren... |( Maar hun kat loopt nog steeds wel buiten (en bij mij binnen |( )

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:06

bruintje123 schreef:
Echt niet mee eens.
Overlast hoor je niet te geven.
Hondenstront niet opruimen is niet netjes, maar kattenstront ook niet.

Nee ik heb geen last van katten hier in het buitengebied met een paar honden op het erf.
Toch deel ik deze mening.

Een ander vraagt niet om die poep en tuiniert misschien graag. Maar grijpt wel in de sh.t.
Een ander vind vogels leuk, houd ze netjes in een kooi op eigen erf, maar een ander die zijn beest niet bijhoud heeft vogeltjes die zich dood vliegen van angst.

Natuurlijk is vergiftigen niet de oplossing, de kat heeft zijn baasje immers niet uitgezocht en volgt zijn instinct.
Maar baasje is toch al lang de grens over al er voortaan katten vergiftigd gaan worden. En in mijn ogen geen kat waardig.
Tuinen zijn zeker wel af te maken dat een kat in de tuin blijft.
Ja kost wat en daar draait het om, het mag niks kosten. De ander overlast, dat is maar een zeur.

Dit. _/-\o_

Ik hoef echt de kat van de buren niet in mijn tuin. Met tuinieren in de kattenschijt grijpen, bah! :n

Ik vind het ook zo omgekeerde wereld dat ik mijn tuin kat-proof moet maken voor andermans katten! Wij hebben inmiddels zo'n ultrasoon apparaatje en cacaodoppen in de voortuin en de achtertuin is zo omheind dat katten hopelijk liever omlopen. Er zitten zelfs scherpe puntjes onder de poort zodat ze daar niet meer onder door kruipen (want dat gebeurde VAAK!).

Vreemde katten die zomaar ongevraagd bij buren in huis gaan vind ik ECHT Not Done! -:(-

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:36

Wat een kattenhaters hier zeg, het ene moment zie ik iedereen zeggen dat dolfinarium en weet ik wat allemaal dicht moet omdat het dierenbeul is, het volgende moment moeten katten maar binnen blijven want een ander heeft er last van.. Wat gaat er fout?
Dan de paarden ook maar nooit weer uit de stal want als die in het land staat kunnen we er last van hebben want dat stinkt, honden maar binnen laten want ja; blijkbaar ruimt geen enkele hondenbezitter hun poep nog op. Paardrijden is uit den boze, want wie weet waar je paard gaat poepen? In dat uurtje dat jij aan het rijden bent kan je paard wel één keer schijten wat iemand anders het leven kan kosten.

Kom op zeg, wees blij dat de katten nog een zo normaal mogelijk leven hebben en los buiten kunnen lopen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:40

Aedema schreef:
Wat een kattenhaters hier zeg, het ene moment zie ik iedereen zeggen dat dolfinarium en weet ik wat allemaal dicht moet omdat het dierenbeul is, het volgende moment moeten katten maar binnen blijven want een ander heeft er last van.. Wat gaat er fout?
Dan de paarden ook maar nooit weer uit de stal want als die in het land staat kunnen we er last van hebben want dat stinkt, honden maar binnen laten want ja; blijkbaar ruimt geen enkele hondenbezitter hun poep nog op. Paardrijden is uit den boze, want wie weet waar je paard gaat poepen? In dat uurtje dat jij aan het rijden bent kan je paard wel één keer schijten wat iemand anders het leven kan kosten.

Kom op zeg, wees blij dat de katten nog een zo normaal mogelijk leven hebben en los buiten kunnen lopen.

De paarden van de buren schijten niet in mijn tuin. De honden van de buren ook niet. De katten van de buren wel, en als ik met de auto weg wil, moet ik om de haverklap als een idioot op de rem stampen om te voorkomen dat mijn bumper en wielen voorzien worden van een bloederig donslaagje... Dus dat!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:44

Tja, poep is in wat? Drie of vier dagen vergaan bij katten? Beetje regen erbij en dit proces word versneld. Sorry, maar neem dan zelf een kat als je je zo moet aanstellen, dan poepen ze tenminste niet bij jou in de tuin.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 15:47

En paarden op de openbare weg, die schijten,niet, die verschieten niet waardoor je op de rem moet staan?
Genoeg accidenten gezien van paarden die ontsnapt zijn uit een weide, of ruiter er af hebben gekatapulteerd en alleen op schok zijn waardoor ze een ongeluk veroorzaken.
Paardeneigenaars moeten hun paard is onder controle houden en zien dat hun weide tegoei is afgespannen.
Nog afgezien van al de paardenmest op de openbare weg.

Mooi voorbeelden de laatst reacties van waar ze wel tolerant voor kunnen zijn en waarvoor niet. Hangt duidelijk van hun voorkeur van dier uit.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:50

chanel1985 schreef:
En paarden op de openbare weg, die schijten,niet, die verschieten niet waardoor je op de rem moet staan?
Genoeg accidenten gezien van paarden die ontsnapt zijn uit een weide, of ruiter er af hebben gekatapulteerd en alleen op schok zijn waardoor ze een ongeluk veroorzaken.
Paardeneigenaars moeten hun paard is onder controle houden en zien dat hun weide tegoei is afgespannen.
Nog afgezien van al de paardenmest op de openbare weg.

Mooi voorbeelden de laatst reacties van waar ze wel tolerant voor kunnen zijn en waarvoor niet. Hangt duidelijk van hun voorkeur van dier uit.

Amen to that! _/-\o_

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:52

Ik ben gek op katten;) maar ik hou ook van mijn moestuin.
En ik vind ook dat je paardenmest op de weg even in de berm moet schoppen. En dat je met een schrikkerig paard geen drukke weg op gaat als hij inderdaad voor auto's kan springen.

Ik neem later zeker weten een kat. Maar die blijft in de tuin (je tuin kan je afzetten weet je ;)).
woon nu in een flat, dus geen katten in de tuin, maar wel regelmatig lijken van katten op straat....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:53

Aedema schreef:
Tja, poep is in wat? Drie of vier dagen vergaan bij katten? Beetje regen erbij en dit proces word versneld. Sorry, maar neem dan zelf een kat als je je zo moet aanstellen, dan poepen ze tenminste niet bij jou in de tuin.

En weet je hoe erg het kan meuren in de zomer? En hoe lekker je gekweekte worteltjes zijn met kattenschijt er op?

Maar goed. De stroomklok deed zijn werk goed. Katjes uit de buurt een leuk nieuw kapsel;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 15:54

Paardenmest zou men ook moeten weg doen, als ik immers met mijn hond in die berm waar jij het mest van uw paard loop, stap ik er ten eerste in en ten 2de ik moet wel het kakske van mijn hond oprapen, en mag die niet opzei schuiven.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:55

En als de hele wereld hun katten zou gaan binnenhouden zullen mensen gaan zeuren over de ratten en de muizen. Ik durf mijn leven erop te zetten dat iedereen dan eist dat katten weer naar buiten mogen. Maar nee, hier word niet over nagedacht :)

Eilleen; mijn buren hadden hun moestuin afgeschermd, wat een stuk goedkoper is dan een stroomklok en ook een stuk diervriendelijker. Ik heb een hekel aan dat soort mensen, maar daar waren jullie vast al achter.

Daarbij begraven katten hun poep; wat niet stinkt in de zomer, het zijn waarschijnlijk vossen waar je dan last van hebt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:56

chanel1985 schreef:
Paardenmest zou men ook moeten weg doen, als ik immers met mijn hond in die berm waar jij het mest van uw paard loop, stap ik er ten eerste in en ten 2de ik moet wel het kakske van mijn hond oprapen, en mag die niet opzei schuiven.

Wij rijden meestal op eigen weg of ruiterpad, en volgens mij mag je het daar evt laten liggen. Maar onze paarden lozen hun ballast meestal al nu vertrek, haha!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:57

Aedema schreef:
En als de hele wereld hun katten zou gaan binnenhouden zullen mensen gaan zeuren over de ratten en de muizen. Ik durf mijn leven erop te zetten dat iedereen dan eist dat katten weer naar buiten mogen. Maar nee, hier word niet over nagedacht :)

Eilleen; mijn buren hadden hun moestuin afgeschermd, wat een stuk goedkoper is dan een stroomklok en ook een stuk diervriendelijker. Ik heb een hekel aan dat soort mensen, maar daar waren jullie vast al achter.

Daarbij begraven katten hun poep; wat niet stinkt in de zomer, het zijn waarschijnlijk vossen waar je dan last van hebt.

Zoiets dacht ik al ja :)
Maar na tig waarschuwingen aan de eigenaren... Dan ben ik er op een gegeven moment een keer klaar mee...
Maar deze discussie gaan we het nooit over eens worden ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:06

Aedema schreef:
Skyefate schreef:
Oh boy, ik lees hier echt belachelijke dingen om lastig over te worden :')

En ja, katten... Waar maken sommige mensen zich toch druk om. Je kan katten echt niet in je eigen tuin houden. Ja, soms poepen ze eens ergens anders. Maar meestal is dat gewoon in de tuin en normale katten begraven het ook. Er zijn vaker katten van ons vergiftigd omdat een buur ook niet stond op de stront of het vogeltjes vangen. Stel je toch niet zo aan. Ga in de stad wonen als je zo kleinzerig bent. Vind het niet opruimen van hondenpoep op het midden van een pad toch veel smeriger, hoor. Die begraven hun rotzooi niet.

Helemaal mee eens _/-\o_

Woon je in een stad, ligt er alsnog poep in je tuin en echt niet dat het wordt ingegraven. :)*
De dierenambulance rijdt hier ook regelmatig om de lijkjes van de weg te schrapen (gewoon in de stad). Er lopen op dit blok alleen al rond de 40 katten rond, de speeltuin is de plaatselijk kattenbak onderhand. :r
De poep van je eigen hond opruimen om vervolgens in de poep van een andere hond te staan (waarom ik blijf opruimen is mij nog een raadsel...).
Op de stoep omver gereden worden door fietsers ondanks dat het fietspad er naast ligt.
Als fietser niet normaal op het fietspad kunnen fietsen omdat daar tegenwoordig ook kinderwagens, mensen met rollators en rolstoelen schijnen thuis te horen.
Als wandelaar in een bos omver worden gereden door ruiters die niet op het ruiterpad willen rijden, welke er gewoon naast ligt.
Als ruiter omver worden gereden door mountainbaikers omdat deze hun pad ook kwijt zijn.

Zal ik nog even verder gaan?

Waar het naar mijn mening fout gaat? Alles kan en mag maar. Geen respect meer voor de regels en normen en waarden. Als jij je plezier maar hebt, dat anderen daar last van kunnen hebben is niet interessant.

[edit] Zou men maar weer beseffen dat er omgangsregels bestaan en dat het fijner leven is als jij overlast aan derden voorkomt. Weer normaal nadenken. Nederland is een overbevolkt land en als we allen weer normaal zouden doen, zou samenleven ook beter zijn.
In landen als Denemarken sta ik er altijd weer verbaasd van dat daar de maatschappelijke controle zo positief werkt, daar ruim je gewoon je hondenpoep op en laat je de hond vast waar dat verplicht is. Bij iedere vakantie verbaas ik mij daar steeds weer positief over.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:12

Ik ben persoonlijk van mening dat je sowieso beter geen kat kunt hebben als je in de stad woont, ik zou veel te bang zijn dat mijn kat zou worden dood gereden. Maarja, er zijn mensen die dat risico nemen.
Ik ben opgegroeid in een dorpje waar veel mensen katten hebben, en diegene die dat niet hebben hoor je niet zeuren.
Dit is uiteindelijk mijn punt ook helemaal niet; het gaat mij erom dat iedereen vind dat orka's en dolfijnen en alle andere wilde dieren in het wild horen, maar als we katten laten gaan en hun natuurlijke gedrag laten vertonen kan dit weer niet. Dát is waar ik mij aan stoor.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:27

Mijn hond zou ook dolgraag natuurlijk gedrag willen vertonen, maar die mag niet los waar het niet is toegestaan, laat staan de hele dag over straat zwerven.
Mijn paard (als ik die zou hebben) zou ook graag met zijn kudde de hele dag kilometers willen maken, maar die houd ik in het weiland.
Etc.

Orka's en dolfijnen vergelijken met gedomesticeerde dieren is echt appels met peren vergelijken. Een kat wordt niet slecht van een leven binnen grenzen, bij de dolfijnen en orka's zijn die grenzen veel te klein en de leefomstandigheden ook te slecht (na wat ik gehoor heb althans).
Als je dat punt niet snapt...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 16:33

Waar hoort een paard bij? Die wordt dan ook niet slecht in een stal hé?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:48

Een kat wordt niet slecht van een leven binnen grenzen, vertel dat maar eens aan die van mij, scheelt een hoop binnen en buiten laten :')

Zonder grappen, die van mij wordt gewoonweg agressief als hij binnen moet blijven of een te kleine ruimte heeft. Wel neemt hij in de zomer elke week een muis of 3 mee, dus hij is zeker niet nutteloos :)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:49

Waar kunnen sommige mensen zich wel niet aan ergeren. Daar verbaas ik me altijd wel over. De wereld wordt er niet leuker op zo.

Als iedereen wat meer zou tolereren van de ander was de wereld een stuk vrolijker en minder moeilijk. Ik zit ook wel eens naar bonje met de buren of de rijdende rechter te kijken en daar gaat het ook vaak om niets!
Pas gong het bijvoorbeeld over de bovenbuurvrouw die niet eens iets mocht schuiven boven of de onderbuurvrouwen begonnen al te huilen... :?

Ik snap ook niet dat mensen loslopende katten zo'n probleem vinden. Laat die katten lekker lopen joh! Ga je vervolgens ook vogels verbieden en muizen en egels? Die poepen ook!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:53

En vosjes.. Egels.. Ect..
Het is natuurlijk vies, maar ik vind niet dat een beest daardoor beperkt zou moeten worden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:59

chanel1985, zet je leesbril even op.

JudArthos, daarom zijn er ook genoeg katten die prima binnen en in een afgezette tuin kunnen leven. Katten schijnen intelligent genoeg te zijn om dit soort dingen aan te leren. In een stad zou ik het zelfs willen verplichten.

snuffie123, een enkele egel en muis in mijn tuin is anders dan de 40 katten die alleen al op dit blok rondlopen. Kom eens tuinieren in mijn tuin, benieuwd wat je daarna nog vind van de katten hier.
Vergeet dan ook niet meteen de dierenambulance een bezoek te brengen, die heeft gisteren wederom een plat gereden kat mogen ophalen.

In een dorp, geen probleem. In een stad zijn zulke aantallen gewoon niet tof, dat veroorzaakt te veel overlast. De speeltuin is ondertussen ook echt te ranzig voor woorden, zoveel poep. :n