) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Wist je dat ratten en muizen ook overlast geven? Ik ben eigenlijk wel blij dat er wat katten buiten komen
bruintje123 schreef:Echt niet mee eens.
Overlast hoor je niet te geven.
Hondenstront niet opruimen is niet netjes, maar kattenstront ook niet.
Nee ik heb geen last van katten hier in het buitengebied met een paar honden op het erf.
Toch deel ik deze mening.
Een ander vraagt niet om die poep en tuiniert misschien graag. Maar grijpt wel in de sh.t.
Een ander vind vogels leuk, houd ze netjes in een kooi op eigen erf, maar een ander die zijn beest niet bijhoud heeft vogeltjes die zich dood vliegen van angst.
Natuurlijk is vergiftigen niet de oplossing, de kat heeft zijn baasje immers niet uitgezocht en volgt zijn instinct.
Maar baasje is toch al lang de grens over al er voortaan katten vergiftigd gaan worden. En in mijn ogen geen kat waardig.
Tuinen zijn zeker wel af te maken dat een kat in de tuin blijft.
Ja kost wat en daar draait het om, het mag niks kosten. De ander overlast, dat is maar een zeur.
Aedema schreef:Wat een kattenhaters hier zeg, het ene moment zie ik iedereen zeggen dat dolfinarium en weet ik wat allemaal dicht moet omdat het dierenbeul is, het volgende moment moeten katten maar binnen blijven want een ander heeft er last van.. Wat gaat er fout?
Dan de paarden ook maar nooit weer uit de stal want als die in het land staat kunnen we er last van hebben want dat stinkt, honden maar binnen laten want ja; blijkbaar ruimt geen enkele hondenbezitter hun poep nog op. Paardrijden is uit den boze, want wie weet waar je paard gaat poepen? In dat uurtje dat jij aan het rijden bent kan je paard wel één keer schijten wat iemand anders het leven kan kosten.
Kom op zeg, wees blij dat de katten nog een zo normaal mogelijk leven hebben en los buiten kunnen lopen.
chanel1985 schreef:En paarden op de openbare weg, die schijten,niet, die verschieten niet waardoor je op de rem moet staan?
Genoeg accidenten gezien van paarden die ontsnapt zijn uit een weide, of ruiter er af hebben gekatapulteerd en alleen op schok zijn waardoor ze een ongeluk veroorzaken.
Paardeneigenaars moeten hun paard is onder controle houden en zien dat hun weide tegoei is afgespannen.
Nog afgezien van al de paardenmest op de openbare weg.
Mooi voorbeelden de laatst reacties van waar ze wel tolerant voor kunnen zijn en waarvoor niet. Hangt duidelijk van hun voorkeur van dier uit.
).Aedema schreef:Tja, poep is in wat? Drie of vier dagen vergaan bij katten? Beetje regen erbij en dit proces word versneld. Sorry, maar neem dan zelf een kat als je je zo moet aanstellen, dan poepen ze tenminste niet bij jou in de tuin.

chanel1985 schreef:Paardenmest zou men ook moeten weg doen, als ik immers met mijn hond in die berm waar jij het mest van uw paard loop, stap ik er ten eerste in en ten 2de ik moet wel het kakske van mijn hond oprapen, en mag die niet opzei schuiven.
Aedema schreef:En als de hele wereld hun katten zou gaan binnenhouden zullen mensen gaan zeuren over de ratten en de muizen. Ik durf mijn leven erop te zetten dat iedereen dan eist dat katten weer naar buiten mogen. Maar nee, hier word niet over nagedacht
Eilleen; mijn buren hadden hun moestuin afgeschermd, wat een stuk goedkoper is dan een stroomklok en ook een stuk diervriendelijker. Ik heb een hekel aan dat soort mensen, maar daar waren jullie vast al achter.
Daarbij begraven katten hun poep; wat niet stinkt in de zomer, het zijn waarschijnlijk vossen waar je dan last van hebt.

Aedema schreef:Skyefate schreef:Oh boy, ik lees hier echt belachelijke dingen om lastig over te worden![]()
En ja, katten... Waar maken sommige mensen zich toch druk om. Je kan katten echt niet in je eigen tuin houden. Ja, soms poepen ze eens ergens anders. Maar meestal is dat gewoon in de tuin en normale katten begraven het ook. Er zijn vaker katten van ons vergiftigd omdat een buur ook niet stond op de stront of het vogeltjes vangen. Stel je toch niet zo aan. Ga in de stad wonen als je zo kleinzerig bent. Vind het niet opruimen van hondenpoep op het midden van een pad toch veel smeriger, hoor. Die begraven hun rotzooi niet.
Helemaal mee eens