Afzeik topic: Waarom dumpte je je ex?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Re: Afzeik topic: Waarom dumpte je je ex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:20

Wat mij betreft (lamzak van een vriend) ook het vergoeilijken... Hij heeft het zwaar, hij werkt hard enz enz.
En helaas te lang gebleven voor, hoe raar het ook klinkt, m'n kind.
Wilde haar een stabiele gezinssituatie geven, haar haar "papa-figuur" niet afnemen.
Dat zij ook onder zijn humeur en nutteloosheid leed zag ik wel, maar doordat ik zelf vrij veel "vaderfiguren" in m'n leven heb gehad wilde ik haar dat besparen en heb ik het veel te lang aan laten modderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:38

different1 schreef:
Wat mij betreft (lamzak van een vriend) ook het vergoeilijken... Hij heeft het zwaar, hij werkt hard enz enz.
Wilde haar een stabiele gezinssituatie geven, haar haar "papa-figuur" niet afnemen.
Dat zij ook onder zijn humeur en nutteloosheid leed zag ik wel, maar doordat ik zelf vrij veel "vaderfiguren" in m'n leven heb gehad wilde ik haar dat besparen en heb ik het veel te lang aan laten modderen

Dat klinkt helemaal niet raar, maar getuigt imo juist van het feit dat je gewoon het beste wilt voor je kind. Ik kan me heel goed voorstellen dat het dan misschien nog wel 1000 keer moeilijker wordt om weg te gaan bij iemand die zo z'n kuren heeft (om het maar licht uit te drukken)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:27

Kinke schreef:
Ik zie in dit topic best regelmatig ex-en voorbij komen die aan de drug waren of/en de hele dag niets uitvoerden… dat vind ik dan lastig te begrijpen, hoe kun je dan op zo iemand vallen? Voor mij zijn dat giga grote afknappers.

Ik kan niet voor iedereen spreken, maar ook dit is iets wat niet altijd van tevoren duidelijk aanwezig is. In mijn ervaring is dat er heel heel langzaam ingeslopen en ja als je dan van zo iemand houdt dan blijf je hopen dat het weer beter word of terug zoals het eerst was en blijf je toch steeds weer proberen. Daarom is dat ook bij iedereen anders. Als ik dat van tevoren had geweten was het idd ook een grote afknapper geweest! Mensen kunnen erg veranderen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:45

Omdat ik er serieus tegenop zat om naar hem toe te gaan, toen dacht ik... houdoe! }:0

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:55

Kinke schreef:
Ik zie in dit topic best regelmatig ex-en voorbij komen die aan de drug waren of/en de hele dag niets uitvoerden… dat vind ik dan lastig te begrijpen, hoe kun je dan op zo iemand vallen? Voor mij zijn dat giga grote afknappers.

Op het moment dat ik mijn 1e ex leerde kennen was ik net van school gewisseld omdat ik op de andere school enorm werd gepest (zit je dan op een mbo opleiding ...) Ik was dus kwetsbaar en aandacht was leuk/fijn. Ook zat ik erg in de knoop met het overlijden van mijn stiefpaps. Hij heeft hier overduidelijk gebruik van gemaakt. Hij stond regelmatig savonds voor mijn deur en dwong een bepaald gevoel bij mij. Ik heb altijd gedacht dat het een verliefdheidsgevoel was omdat het best nieuw was. Net als een half uur in de gang staan in een omhelzing ... vond het vreselijk maar durfde geen nee te zeggen.

Later kwam ik pas o.a van de drugs er achter .. maar toen had ie me al om z'n vinger gewonden. Ondertussen weet ik ook beter en laat ik zo'n gevoel niet meer afdwingen omdat ik dondersgoed weet dat ik het niet nodig heb om ook gelukkig te zijn :)

Wellicht durf ik zelfs wel te zeggen dat ik nu gelukkiger ben dan met het schoothondje of na de breakup van mijn '2e ex' ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:36

heidiLOVER schreef:
Kinke schreef:

Ik kan niet voor iedereen spreken, maar ook dit is iets wat niet altijd van tevoren duidelijk aanwezig is. In mijn ervaring is dat er heel heel langzaam ingeslopen en ja als je dan van zo iemand houdt dan blijf je hopen dat het weer beter word of terug zoals het eerst was en blijf je toch steeds weer proberen. Daarom is dat ook bij iedereen anders. Als ik dat van tevoren had geweten was het idd ook een grote afknapper geweest! Mensen kunnen erg veranderen.

Bij mij was dat ook zo. Ze zakken steeds verder af en je krijgt meer en meer het idee dat je iets verkeerd doet waarmee hun macht over jou groter wordt.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:11

Als mensen toch dingen gaan posten over exen van hun vriendinnen: ik heb ook zo'n vriendin. Altijd vriendschappelijk mee omgegaan, nooit meer dan dat, maar we kennen elkaar al jaren. Nu is ze getrouwd, en sinds ze samen is met die gozer wil hij niet meer dat ze mij ziet - ik ben tenslotte ook een man, stel je voor! Sindsdien spreken we af en toe stiekem af, en hoewel dat best iets spannends heeft - je hebt het gevoel met overspel bezig te zijn terwijl je doodgewoon een kopje thee drinkt en bijkletst - gaat het me niet in de kouwe kleren zitten. Ik zal het niet in haar gezicht zeggen (ik wil niet stoken in andermans relatie), maar volgens mij kan ze beter scheiden van die gozer. Als je zonder reden zo jaloers bent, heb je of te weinig vertrouwen in je vrouw, of in jezelf, of in beiden. :(

Sorry, dit moest ik even kwijt. Ik hoop maar niet dat ze meeleest - deze vrouw heeft in het verleden ook gereden.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:15

Na al die verhalen over mannen ben ik stiekem toch wel eens benieuwd, of het hier op bokt ook jongens/mannen zijn die iets te vertellen hebben over een meid...

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:32

Hij was mijn eerste vriendje en we woonden allebei thuis. Vaak fietsen we naar elkaars huis om te logeren , dat was toch zo'n 25 km.

Alles ging redelijk goed... totdat ik merkte dat ik kleding miste :o? . Ik dacht nog; dat zal nog wel in de was zitten, met een huishouden van 6 personen kan het soms even duren :j

TOTDAT meneer zijn rugzak een keer was vergeten. Ik ritste het grote vak open en jawel! Al mijn kleding!

-O-

Bij de confrontatie vertelde hij dat hij het erg leuk vond om zich te verleden en of ik hem niet wilde helpen met optutten <<)

Uhm. Nee. Dikke doei. :evaw:

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:23

wiebke schreef:
Hij was mijn eerste vriendje en we woonden allebei thuis. Vaak fietsen we naar elkaars huis om te logeren , dat was toch zo'n 25 km.

Alles ging redelijk goed... totdat ik merkte dat ik kleding miste :o? . Ik dacht nog; dat zal nog wel in de was zitten, met een huishouden van 6 personen kan het soms even duren :j

TOTDAT meneer zijn rugzak een keer was vergeten. Ik ritste het grote vak open en jawel! Al mijn kleding!

-O-

Bij de confrontatie vertelde hij dat hij het erg leuk vond om zich te verleden en of ik hem niet wilde helpen met optutten <<)

Uhm. Nee. Dikke doei. :evaw:

Uhhhh whut? :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:54

Nou als dat alles is... :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:59

Ja, ik zie het probleem ook niet. _O-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:18

Volgens mij bedoelt ze dat hij zich wel graag als vrouw wilde kleden?

Dat is best raar dan lijkt me..

Edit;
Omg,, ik zie m nu ja :') :')
T is nog vroeg.. :=
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 21-02-16 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:05

Heerlijk topic om even door te lezen! :) Maar wat een dingen komen er voorbij...

Ik heb mijn ex na 3 maanden gedumpt, omdat hij veel en veel en veelte lief was :') Klef, geen eigen mening, deed alles wat ik vroeg... En ohja, enorm bang voor m'n paard :') Hij hoeft d'r echt niet leuk te vinden, maar er bang voor zijn is nou ook niet heel handig ;)
Hij was trouwens beveiliger, daar heb ik 'm ook leren kennen, had toch een wat "harder" type verwacht ;) Ohja, en hij was 28 en woonde thuis...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:06

musiqolog schreef:
Als mensen toch dingen gaan posten over exen van hun vriendinnen: ik heb ook zo'n vriendin. Altijd vriendschappelijk mee omgegaan, nooit meer dan dat, maar we kennen elkaar al jaren. Nu is ze getrouwd, en sinds ze samen is met die gozer wil hij niet meer dat ze mij ziet - ik ben tenslotte ook een man, stel je voor! Sindsdien spreken we af en toe stiekem af, en hoewel dat best iets spannends heeft - je hebt het gevoel met overspel bezig te zijn terwijl je doodgewoon een kopje thee drinkt en bijkletst - gaat het me niet in de kouwe kleren zitten. Ik zal het niet in haar gezicht zeggen (ik wil niet stoken in andermans relatie), maar volgens mij kan ze beter scheiden van die gozer. Als je zonder reden zo jaloers bent, heb je of te weinig vertrouwen in je vrouw, of in jezelf, of in beiden. :(

Sorry, dit moest ik even kwijt. Ik hoop maar niet dat ze meeleest - deze vrouw heeft in het verleden ook gereden.

Ik snap bij dit soort dingen niet dat je je zo laat commanderen door je vent, en dat je die oude vriendschap gewoon bij het vuil gooit (en inderdaad..hoezo vertrouwen)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:24

different1 schreef:

Ik snap je helemaal...niks zo moeilijk als beslissingen moeten/willen nemen, als het niet alleen meer jezelf aangaat :( . Maar, ondanks dat je er nu achter bent dat je het misschien anders had moeten doen, kun jij je kindje (en jezelf) wel recht in de ogen kijken...je hebt er immers alles aan gedaan :)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:27

Kinke schreef:
musiqolog schreef:

Ik snap bij dit soort dingen niet dat je je zo laat commanderen door je vent, en dat je die oude vriendschap gewoon bij het vuil gooit (en inderdaad..hoezo vertrouwen)

Nee ik ook niet...daarbij...nu gebeurd het stiekem (wat je ook denk ik wel kunt verwachten)...lijkt het me toch prettiger als je gewoon op de hoogte bent van wat je partner doet en wie deze ziet.
Erger nog, vaak is het ook nog zo dat partner 1 stik jaloers is en de ander alles verbiedt, maar zélf wel alles moet kunnen doen en iedereen moet kunnen zien (wat vaak dan ook nog gebeurd, omdat partner 2 dan weer niet jaloers is...)
Ik snap echt niet waarom partners mekaar dingen gaan verbieden :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:29

waarom ik mijn ex dumpde?...Hij sloeg te hard.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:57

geerke schreef:

Je dacht nog: sloeg hij maar een beetje zachter, dan was ik wel gebleven...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:03

musiqolog schreef:
geerke schreef:

Je dacht nog: sloeg hij maar een beetje zachter, dan was ik wel gebleven...

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:30

Ik verbaas me echt over hoe veel mannen hier losse handjes hebben zeg, wow! Ik geloof niet dat het mijn vriend uberhaupt ooit in zich op is gekomen om mij een tik uit te delen. Wat een eikels!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:43

Nou ik moet ook heel eerlijk zeggen dat als ik de verhalen hier zo lees, ik blij mag zijn dat mijn ex alleen maar een kind verwekte bij mijn (voormalige) beste vriendin :').

Hij had tenminste geen losse handjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:57

M_D_H schreef:
Nou ik moet ook heel eerlijk zeggen dat als ik de verhalen hier zo lees, ik blij mag zijn dat mijn ex alleen maar een kind verwekte bij mijn (voormalige) beste vriendin :').

Hij had tenminste geen losse handjes :+

Wat intens sneu voor dat kind maar jezus Karma came back hard :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:22

Omdat ik van zijn beste vriend hoorde dat hij vreemd was gegaan, ik hem hierop had aangesproken maar hij bleef ontkennen. Totdat ik zei dat het een redelijk goede vriendin van me was en zij dit zelf aan mij vertelt had (wat niet zo was) en hij het toen wel toegaf. Sukkel :+