Relatie hangt aan een zijden draadje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:55

Rocamor schreef:
En TS heeft het nog geen 24 uur volgehouden he. 2 weken is wat anders.

Ik weet niet hoe gesprekken dussen ts en haar vriend weren, net zomin de afspraken tussen hun. Ik zeg alleen dat ik kan begrijpen als je ultimatum stelt en er voor mij ook situaties zouden zijn dat ik het zou doen. Ik heb geen oog op de gehele situatie van ts, dus ga ook niet oordelen of ik het in deze situatie zelf zou doen..

MarjanB

Re: Relatie hangt aan een zijden draadje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:00

Tja speculeren heeft geen zin en heeft TS ook zo weinig aan..

Ik ging van huis en 5 jaar relatie naar vrijgezel in 10 minuten met een huis waar eea in vernield was, een ex die zelfmoord wilde plegen en die net daarvoor was vreemdgegaan. Tja dat ik hem toen gelijk het huis uit heb geflikkerd was voor veel mensen erg rigoureus. Maar goed zij waren er niet bij toen ie compleet door het lint ging en er gaten in deuren werden geschopt. Zo zal TS ook niet alles vertellen en zo zal er ook heus een aandeel in zitten vanaf haar kant. Maar ik denk niet dat TS alles maar uit haar duim zuigt of bewust dingen achter houd.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:02

Dat je doet wat je gezegt hebt, is iets wat je dan moet doen, inderdaad. Maar dan moet je niet de schuld steken op je vriend, want je hebt zelf een ultimatum ingesteld. Bij ts was dit al na maar 24 uur rust voor haar (ex)vriend. Of zo'n ultimatum op dat moment al terrecht is, is een ander vraag natuurlijk.
Voor ts waarschijnlijk wel, maar voor haar vriend niet. Dus was is het wederzijds tegemoet komen naar elkaars wens?

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:30

Wat een situatie... ontzettend snel gegaan! Van ruzie tot sloten vervangen, dan lijkt het me wel duidelijk dat dit niet van de laatste dagen is (in elk geval bij 1 van beiden). Maar als je gevoel niet goed is, dan is dit de beste oplossing. Samen een huis is dan al moeilijk...

Misschien dat een tijd uit elkaar, waarbij hij in het huis blijft wonen, dus op eigen benen leert staan (wat hij tot nu toe nog nooit gedaan heeft) bijdraagt aan het volwassen worden. Pas daarna kan je een gelijkwaardige relatie aangaan. Sterkte met alle dingen die nog op je af gaan komen.....

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:33

Alleen maar veel sterkte en wijsheid gewenst.. Ts :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:37

Marjan, ik ging ook van een 12 jarige relatie naar single binnen 12 uur. Hij flikt ook dingen die niet algemeen geaccepteerd worden (en terecht overigens). Ik kwam erachter, heb hem op zijn werk gebeld om te horen of het klopte wat ik zag. Dat klopte. Toen hij in de avond thuis kwam, heb ik hem gemeld dat hij zichzelf de verdommenis in mocht helpen, maar dat ie mij niet meer kon meenemen, omdat ik mijn Eigen pad ging. 2 dagen later was ik weg.

Ik heb jaaaaaaaren voor hem (ons) gevochten om hem te helpen. Pas toen ik wegging, gingen de schellen van zijn ogen en kon hij het loslaten (gelukkig, voor zijn huidige vriendin en overigens ook voor hemzelf).

maar jouw verhaal en het verhaal van TS vind ik op basis van de vermelde gegevens niet overeenkomen. Ex van TS breekt bij het zien van de foto van de trouwjurk, wil graag met haar door, maar geeft aan wat tijd voor zichzelf nodig te hebben. TS kan en wil hem die tijd kennelijk niet geven en stelt binnen 24 uur een ultimatum. Als dan ook de ex nog alle sloten op de deuren verandert, kan ik me niet voorstellen dat ze gezegd heeft: "Het is uit, het is jammer, ik haal morgen vast mijn tandpasta en tandenborstel op".

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:42

Ik snap wat je bedoelt! Maar toch, soms doen mensen vreemde dingen.. mn ex heeft toen ook zulke rare dingen gedaan echt bizarre dingen ook. Waar in mijn ogen geen reden toe was, maar omdat hij ineens in de stress schoot kennelijk wel.

Wat ik wel denk is dat er wel langer dingen moeten spelen als je op zo'n manier ineens uit elkaar gaat (zonder mega grote aanleiding)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:18

Jeetje meid wat een vreselijke situatie zeg! Ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen maar ik hoop dat je vandaag een goed gesprek met hem kan voeren en dat daar wat uitkomt. Heel veel sterkte in ieder geval !

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:45

Wat hij nu doet verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik snap het eerlijk gezegd wel.
Hij zal zich zo onder druk gezet voelen, dat hij zijn voorzorgsmaatregelen neemt....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:52

Liezel1 schreef:
Wat hij nu doet verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik snap het eerlijk gezegd wel.
Hij zal zich zo onder druk gezet voelen, dat hij zijn voorzorgsmaatregelen neemt....

Tja, dus wanneer een relatie plots stopt is je vertrouwen in je ex partner ook meteen weg?? Sorry maar dan heeft het echt nooit goed tussen een koppel gezeten.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:01

En dat hij meteen de sloten vervangt is normaal en blijkbaar was hij dat al van plan dat hij het had liggen en het meteen kon doen.

Waar 2 mensen ruzie maken hebben er 2 schuld dat is meestal zo, er worden dingen gezegd, verweten.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:03

jeetje heftig TS! Heel veel sterkte!! :(:)

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:15

Wat een rotsituatie!
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:27

bigone schreef:
Liezel1 schreef:

Tja, dus wanneer een relatie plots stopt is je vertrouwen in je ex partner ook meteen weg?? Sorry maar dan heeft het echt nooit goed tussen een koppel gezeten.

Aan ieder verhaal zitten 2 kanten en ik heb het gevoel dat de exvriend van TS dit verhaal misschien heel anders heeft beleefd.
Bovendien zou ik ook niet blij zijn wanneer iemand mij zo voor het blok zet als TS heeft gedaan en het niet respecteert dat iemand ruimte en tijd nodig heeft.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:33

bigone schreef:
Liezel1 schreef:

Ik ben ook door schade en schande wijs geworden (been there, done that) en zo naïef als ik een jaar of 10 geleden was ben ik niet meer. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat vertrouwen idd binnen 5 seconden weg kan zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:28

idd ik ben ook wat ouder en heb wat meer meegemaakt op het liefdespad dat ik kan me voorstellen dat exvriend zulke stappen neemt :(

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:37

Helaas leert men door schade en schande. Ts heeft ook zelf direct een punt achter de relatie gezet en direct gezegt dat ze de helft van alles wou (heeft ze ook recht op)
Maar zoals ze zelf beschrijft wil vriend er voor vechten, maar krijgt daar niet de kans toe.
Als je twijfels hebt zijn die niet binnen 24 uur over, daar is tijd voor nodig. Iedereen kent het gevoel wel dat we twijfelen aan ons zelf, de toekomst en de partner.
Dit heeft tijd nodig om weer in balans te komen en met forceren schiet je niks op omdat je gedachten zich niet laten dwingen.
Je had ook niks verloren als je even rust nam zodat jullie beiden konden nadenken.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:44

Dat is het inderdaad, je had niks verloren als je even de tijd had genomen. Maar goed, dat is achteraf. Als jullie er nu allebei zo veel verdriet van hebben kun je je wel afvragen of het verstandig is dit door te zetten. Het hoeft niet gelijk alles of niets te zijn, er is ook een middenweg waarbij je alles even rustig laat bezinken en de dingen even laat komen zoals ze komen. Even tot jezelf komen en van daaruit verder beslissen. Emoties zijn zelden goede raadgevers.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:46

Zo, topic even gelezen, maar wat een onverwachte wending ineens! Sterkte met alles

czarina schreef:
Helaas leert men door schade en schande. Ts heeft ook zelf direct een punt achter de relatie gezet en direct gezegt dat ze de helft van alles wou (heeft ze ook recht op)

Hier moet je echt mee uitkijken! Het is namelijk niet zo dat TS automatisch recht heeft op de helft van de spullen. Ze heeft wel het recht op de helft van de waarde van alles, maar dit hangt ook af van de hypotheek. Kan dus ook nog nadelig uitvallen.
Huis en spullen moeten getaxeerd worden, dan wordt bekeken hoe hoog de hypotheek is. Zijn het huis en de spullen meer waard dan de hypotheek, dan krijgt TS wat (dan moet ex haar uitkopen) maar als de hypotheek meer waard is dan het huis moet TS haar ex betalen en krijgt ze dus niks.
TS kan dus nu ook nog geen spullen uit het huis gaan halen om alvast te gaan verdelen.

TS; ik las ook dat je hoopt dat dit vandaag geregeld kan worden, maar het splitsen van een hypotheek gaat niet in een dag, daar gaan weken/maanden overheen. Tot die tijd ben jij (en je ex ook) 100% verantwoordelijk voor de hypotheek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:47

Ik zeg ook koppel, inderdaad, waar er twee vechten hebben er meestal ook twee schuld en eerder in het topic al aangegeven dat ts wel heel dwingend overkwam. Ik weet niet hoe het is om een relatie, waar trouwplannen waren , af te breken vandaar mijn opmerking over vertrouwen.
Kan me wel voorstellen dat de ex het zaakje niet vertrouwd maar om nu meteen alle sloten te vervangen?? Maar misschien weet hij ook niet wat hem overkomt, het ene moment nog trouwen en het andere moment alles over omdat je zo voor het blok gezet word dat je eigenlijk maar één ding kunt doen als je toch al twijfelt en dat is kappen met de hele zaak.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:51

Meid sterkte hopelijk komen jullie er samen in alle rust uit.

Sloten vervangen is 5 minuten werk. Haal een paar nieuwe cilinders paar schroefjes los en weer vast en je bent klaar. Heb zelf ook nog 2 totale extra sets liggen die ik kan gebruiken.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:56

verootjoo schreef:
Zo, topic even gelezen, maar wat een onverwachte wending ineens! Sterkte met alles

czarina schreef:

Hier moet je echt mee uitkijken! Het is namelijk niet zo dat TS automatisch recht heeft op de helft van de spullen. Ze heeft wel het recht op de helft van de waarde van alles, maar dit hangt ook af van de hypotheek. Kan dus ook nog nadelig uitvallen.
Huis en spullen moeten getaxeerd worden, dan wordt bekeken hoe hoog de hypotheek is. Zijn het huis en de spullen meer waard dan de hypotheek, dan krijgt TS wat (dan moet ex haar uitkopen) maar als de hypotheek meer waard is dan het huis moet TS haar ex betalen en krijgt ze dus niks.
TS kan dus nu ook nog geen spullen uit het huis gaan halen om alvast te gaan verdelen.

TS; ik las ook dat je hoopt dat dit vandaag geregeld kan worden, maar het splitsen van een hypotheek gaat niet in een dag, daar gaan weken/maanden overheen. Tot die tijd ben jij (en je ex ook) 100% verantwoordelijk voor de hypotheek.

Ja klopt, weet ik. Zij noteert dat ze recht heeft op de helft. Dit kan in de plus zijn. Maar net zo goed ook in de min.
Ik had het even simpel gezet dat ze recht heeft op de helft. Of dat nu in de plus of de min is

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:06

czarina schreef:
Ja klopt, weet ik. Zij noteert dat ze recht heeft op de helft. Dit kan in de plus zijn. Maar net zo goed ook in de min.
Ik had het even simpel gezet dat ze recht heeft op de helft. Of dat nu in de plus of de min is

Ze zei dat ze niet van plan was met lege handen weg te gaan., omdat de helft (van de spullen) van haar was.
En dat laatste klopt niet zomaar.

Je kan kiezen om alles apart te verdelen:
1 spullen (zo van: ik het bankstel en jij het bed).
2 (gezamenlijke) bankrekening(en)
3 hypotheek/waarde huis

Kom je daar in overleg niet uit (en het staat niet genoemd in samenlevingsovereenkomst), dan wordt alles bij elkaar gegooid.
Dan wordt alles getaxeerd en met elkaar verrekend.
Er wordt sowieso gerekend met de dagwaarde van de spullen, en die zakt best snel.

Voordat de boel officieel geregeld is, mag TS alleen haar persoonlijke bezittingen (kleding/toiletartikelen) meenemen.
Dus geen meubels/keukengerei ed, tenzij in goed overleg natuurlijk.
Deze spullen worden wel meegerekend in de verdeling.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:19

Jeetje TS. Ik schrik wel van die sloten die zo snel vervangen zijn :oo

Heel veel sterkte de komende tijd..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:29

Vriend:
*Twijfeld
*Maakt kwetsende uitspraken
*Heeft tijd nodig
*Dat TS bij haar zus is appt hij haar steeds.
*Geeft aan dat het tijd nodig heeft maar dat het goed komt.

TS:
*Geeft alles op voor hem, gedaan uit liefde lijkt mij.
* TS geeft eerder aan dat hij haar appt terwijl ze bij haar zus zit, en het daarom allemaal erg moeilijk vind.
*TS kan de onzekerheid niet aan en stelt hem een ultimatum.

Gevolg:
*Relatie over.
TS geeft aan recht te hebben op de helft (dit kan + of - wezen)
TS gaat weg.

Vriend verschiet;
*Haalt de gezamenlijke bankrekening leeg.
*Verandert alle sloten zodat TS niet meer in haar eigen huis kan komen, behalve als hij er is.

Er vallen er een heleboel nu TS aan omdat ze hem een ultimatum heeft gegeven.
Terwijl er een gros eerder haar adviseerde bij hem weg te gaan. Omdat hij haar niet waard was (broodsmeren, niks in huis doen, mama's kindje, twijfelen en meer).
Niemand behalve ts weet wat er in het betreffende gesprek gezegd is. Maar als hij al eerder van die rot opmerking kon maken over het litteken (operatie er geplant staat) denk ik niet dat hij zelf ook heel subtiel geweest is.

TS hopelijk kunnen jullie jullie boosheid laten zakken en als 2 volwassen mensen een gesprek hebben en alles oplossen. Of dit het nu het uitpraten betreft of het verdelen van de spullen.