Ben ik onredelijk? (klagende buurvrouw)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: Ben ik onredelijk? (klagende buurvrouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:32

als mijn buurman de hele dag muziek knetterhard aan heeft staan zou ik er ook wel langs gaan op den duur.. om te overleggen.. knetterhard bedoel ik dat het over je tv uitkomt..

fijn dat het opgelost is!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:37

Leffroi schreef:
Als TS nou dagelijks enkele uren op haar gitaar zat te spelen, wil ik me nog stil houden. Als mijn buurman nou dagelijks een paar uur de muziek keihard aan heeft, wat overdag 'gewoon mag', dan zou ik ook maatregelen nemen. Maar als dat 2 keer in de week nou eens een uurtje is, jongens waar zeur je dan over? Ja, dan vind ik je echt een zeur.

Als dat uurtje zou zijn, op het moment dat mijn zoontje zou moeten slapen maar niet slaapt door de het gitaar spelen, dan ga ik zeker klagen. Kan me mij een zeur vinden, so be it.

Ts: Super dat het opgelost is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:42

chanel1985 schreef:
Leffroi schreef:
Als TS nou dagelijks enkele uren op haar gitaar zat te spelen, wil ik me nog stil houden. Als mijn buurman nou dagelijks een paar uur de muziek keihard aan heeft, wat overdag 'gewoon mag', dan zou ik ook maatregelen nemen. Maar als dat 2 keer in de week nou eens een uurtje is, jongens waar zeur je dan over? Ja, dan vind ik je echt een zeur.

Als dat uurtje zou zijn, op het moment dat mijn zoontje zou moeten slapen maar niet slaapt door de het gitaar spelen, dan ga ik zeker klagen. Kan me mij een zeur vinden, so be it.

Ts: Super dat het opgelost is.

Maar dat zijn dan de uurtjes die prima bespreekbaar zijn. Ik speel ook niet na 20.00 savonds omdat de kids van de buren dan slapen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:45

Tuurlijk, maar overdag slaapt mijn zoontje ook en dat is heel onregelmatig en niet op gezette tijden.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:55

Dus dan moet de buurvrouw (die misschien bewust geen kinderen heeft) haar ontspanning, hobby en vrije tijd maar aanpassen aan jouw zoontje?
Had je bij mij toch van een koude kermis thuisgekomen hoor. Als ik in mijn huis nog geen uurtje muziek kan spelen en er geen tijden af te spreken 'want hij slaapt onregelmatig'

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:04

Schuur_ schreef:
Dus dan moet de buurvrouw (die misschien bewust geen kinderen heeft) haar ontspanning, hobby en vrije tijd maar aanpassen aan jouw zoontje?
Had je bij mij toch van een koude kermis thuisgekomen hoor. Als ik in mijn huis nog geen uurtje muziek kan spelen en er geen tijden af te spreken 'want hij slaapt onregelmatig'

Precies dit.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:05

Nee, dat hoeft natuurlijk niet maar dan moet je ook niet klagen dat mijn zoontje uren aan een stuk schreeuwt en brult omdat hij moe is en niet heeft kunnen slapen door jou muziek.

De deur is niet ver weg, dus men kan ook in 2 seconde even komen horen of we thuis zijn en als we thuis zijn, hij slaapt of niet.
Mijn zoon is geen robot waar ik kan bepalen door een aan en uit knop, dat hij moet slapen of wakker moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:07

Als een kind er aan went slaapt hij er zo doorheen lijkt mij?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:10

Zal navenand de hoogte van de decibels zijn en aan het muziekinstrument, bv een drumstel is iets anders dan een piano en natuurlijk aan de kunde van de speler.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:14

Al die ouders van tegenwoordig zijn juist zo gestrest omdat uk in t kader van rust en regelmatig precies om twee uur zijn dutje moet doen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:15

Schuur_ schreef:

Een beetje rekening houden met elkaar kan best hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:17

chanel1985 schreef:
Nee, dat hoeft natuurlijk niet maar dan moet je ook niet klagen dat mijn zoontje uren aan een stuk schreeuwt en brult omdat hij moe is en niet heeft kunnen slapen door jou muziek.

De deur is niet ver weg, dus men kan ook in 2 seconde even komen horen of we thuis zijn en als we thuis zijn, hij slaapt of niet.
Mijn zoon is geen robot waar ik kan bepalen door een aan en uit knop, dat hij moet slapen of wakker moet zijn.

Jeetje, dan mag de school over mijn deur blij zijn dat ik niet jou mentaliteit heb. Sinds vorig jaar mei zetten ze hier bij goed weer iedere pauze de muziek knalhard, werd ook totaal niets over gecommuniceerd met de buren. Pech voor mij als ik net dan een weekje nachtdienst heb, de oordopjes staan gelukkig standby.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:21

Lezen is precies ook een optie op een zondag.

Ik zeg niet dat er geen muziek gemaakt mag worden, ik zeg enkel dat er wel rekening mee kan gehouden worden en dat men misschien bv eens even te kloppen om te horen of hij slaapt of niet.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:47

Ik zou echt blij zijn met de ts als buur. Ik heb boven me jonge mensen wonen die op de vreemdste tijden de trap af stormen (al dan niet dronken) of roepend dronken bezoek voor de deur hebben staan om 4 uur snachts.

En beneden woont sinds kort een hele aardige dame maar met een zoontje dat ze nou niet bepaald consequent opvoed. Die begint om 7 uur smorgens met deuren te smijten en te gillen tegen zijn moeder. Ik heb de buuf erop aangesproken, maar ja ze heeft haar 6 jarige dus echt niet onder controle het is geen onwil. Alleen in dit oude huis valt bij mij bijna alles van de muur als ze de deur keihard dicht smijten beneden.

Maar goed aan de ene kant dus mensen die snachts luidruchtig zijn en aan de andere kant vroeg in de ochtend wordt niemand blij van natuurlijk. En dan ben ik ook nog 38 weken zwanger. Ik ben er zo klaar mee dat ik bijna hoop dat mijn baby op alle tussenliggende tijden mijn buren uit hun slaap huilt. :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:01

chanel1985 schreef:
Ik zeg niet dat er geen muziek gemaakt mag worden, ik zeg enkel dat er wel rekening mee kan gehouden worden en dat men misschien bv eens even te kloppen om te horen of hij slaapt of niet.

Sorry hoor, maar dat is écht niet realistisch. Vind het zelfs bijzonder onredelijk. Je kunt toch niet verwachten dat iemand elke keer komt aanbellen. Oh nee kloppen. Want bel maakt kind natuurlijk weer wakker :7 . Ik vind het knap dat TS zo de afspraken maakt. Met mij als buuf was die buurvrouw echt aan het verkeerde adres geweest en ik ben écht de moeilijkste niet in aanpassen. Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen in mijn omgeving me bovengemiddeld redelijk vinden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:24

Nee, inderdaad je hebt gelijk.
Heb ook niets gezegd over ts, die heeft het super opgelost.