Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Leffroi schreef:Als TS nou dagelijks enkele uren op haar gitaar zat te spelen, wil ik me nog stil houden. Als mijn buurman nou dagelijks een paar uur de muziek keihard aan heeft, wat overdag 'gewoon mag', dan zou ik ook maatregelen nemen. Maar als dat 2 keer in de week nou eens een uurtje is, jongens waar zeur je dan over? Ja, dan vind ik je echt een zeur.
chanel1985 schreef:Leffroi schreef:Als TS nou dagelijks enkele uren op haar gitaar zat te spelen, wil ik me nog stil houden. Als mijn buurman nou dagelijks een paar uur de muziek keihard aan heeft, wat overdag 'gewoon mag', dan zou ik ook maatregelen nemen. Maar als dat 2 keer in de week nou eens een uurtje is, jongens waar zeur je dan over? Ja, dan vind ik je echt een zeur.
Als dat uurtje zou zijn, op het moment dat mijn zoontje zou moeten slapen maar niet slaapt door de het gitaar spelen, dan ga ik zeker klagen. Kan me mij een zeur vinden, so be it.
Ts: Super dat het opgelost is.
Schuur_ schreef:Dus dan moet de buurvrouw (die misschien bewust geen kinderen heeft) haar ontspanning, hobby en vrije tijd maar aanpassen aan jouw zoontje?
Had je bij mij toch van een koude kermis thuisgekomen hoor. Als ik in mijn huis nog geen uurtje muziek kan spelen en er geen tijden af te spreken 'want hij slaapt onregelmatig'
chanel1985 schreef:Nee, dat hoeft natuurlijk niet maar dan moet je ook niet klagen dat mijn zoontje uren aan een stuk schreeuwt en brult omdat hij moe is en niet heeft kunnen slapen door jou muziek.
De deur is niet ver weg, dus men kan ook in 2 seconde even komen horen of we thuis zijn en als we thuis zijn, hij slaapt of niet.
Mijn zoon is geen robot waar ik kan bepalen door een aan en uit knop, dat hij moet slapen of wakker moet zijn.
chanel1985 schreef:Ik zeg niet dat er geen muziek gemaakt mag worden, ik zeg enkel dat er wel rekening mee kan gehouden worden en dat men misschien bv eens even te kloppen om te horen of hij slaapt of niet.
. Ik vind het knap dat TS zo de afspraken maakt. Met mij als buuf was die buurvrouw echt aan het verkeerde adres geweest en ik ben écht de moeilijkste niet in aanpassen. Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen in mijn omgeving me bovengemiddeld redelijk vinden.