Vreemde dingen waarvan je ontspant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Re: Vreemde dingen waarvan je ontspant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:38

Tussen de 100 en 200 km fietsen op een dag, op een gewone stadsfiets, met gemiddeldes tegen de 20 kilometer. Eigenlijk heb ik dat altijd normaal gevonden (wie gaat er nou niet af en toe voor zijn plezier fietsen?), maar ik ben intussen al zo vaak voor gek verklaard...

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:42

Douchen.. voeten in de zee of modder tussen mijn tenen xD
Ook wind door mijn haar en geur van hout (ook brandend hout zoals Resistance), de frisheid van de ochtend met dauw en mist.
De vacht van mijn hond tussen mijn vingers.. hun zien rennen op het veldje.

Maar het ultieme is onweer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:49

Bralindy schreef:
Douchen.. voeten in de zee of modder tussen mijn tenen xD
Ook wind door mijn haar en geur van hout (ook brandend hout zoals Resistance), de frisheid van de ochtend met dauw en mist.
De vacht van mijn hond tussen mijn vingers.. hun zien rennen op het veldje.

Maar het ultieme is onweer.

Jaaa, en dan open raam en in een heel groot kozijn zitten en luisteren terwijl het tekeet gaat. <3

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:50

Leuk topic om inspiratie op te doen!

Mijn stallen uitmesten / mest ruimen in de wei. Gewoon even heerlijk fysiek bezig zijn met zicht op de paarden na een lange werkdag. Als afsluiter even heerlijk borstelen en knuffelen en dan naar huis (mijn paarden zijn met pensioen).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:29

Soloduiken. Heerlijk. Helemaal op jezelf zijn onder water.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:08

Zitten met m'n hoofd naar beneden dat al t bloed naar m'n hoofd stroomt. Klinkt gek, maar voelt erg rustgevend :')

Of dingen in het dossier doen op m'n werk. Tijdens intake print je super veel uit voor dossiers. Ik voel me dan helemaal zen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:39

Toen ik nog op Curaçao woonde vond ik het heerlijk om tijdens een flinke stortbui in de tuin te gaan staan :')
Nu ik weer in Nederland woon doe ik dat nooit haha.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:31

Toen mijn bed nog onder mijn raam stond ging ik daar 's nachts bij het open raam zitten, op een grote hoop opgestapelde kussens. Muziekje aan, sterren kijken en dingen opschrijven. Heeel fijn :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:16

Formule 1 kijken. Vind er eigenlijk niets aan, maar na 10 minuten lig ik lekker ontspannen te slapen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:21

Alles waar David Attenborough de narrator is. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:38

Bizzybijtje schreef:
Alles waar David Attenborough de narrator is. :')

_O-

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:12

Rebeccaa schreef:
Formule 1 kijken. Vind er eigenlijk niets aan, maar na 10 minuten lig ik lekker ontspannen te slapen. :Y)

Dit heb ik met menig voetbalwedstrijd, tot de mannen beginnen te juichen :')

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:19

xMaxxiee schreef:
Rebeccaa schreef:

Dit heb ik met menig voetbalwedstrijd, tot de mannen beginnen te juichen :')

Beide is zo saai, dat je wel in slaap moet vallen :')

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:22

Wat een fantastisch topic is dit! De gedachtes alleen al, helemaal zen hier :D
Ik wordt rustig van
- cavia's in slaap zien vallen
- in mijn eentje overdag over een kerkhof lopen
- met rihanna op door de stad lopen, het geeft me echt een gevoel van 'I'm a bitch so don't touch me', en ik kan nogal angstig worden van bv langs oudere jongens lopen
- WINTER <3 openhaarden, dekentjes, warme truien, thee en chocolademelk, het niet bloedje heet krijgen tijdens paardrijden,... Vroeger ging ik altijd om 7uur de deur uit, helemaal bepakt met sneeuwspullen. Het hele dorp slaapt dan nog en daar loop in dan als een zombie, sneeuw van de straat te pakken en het op te eten. Heer-lijk.
-In de trein uit het raam kijken naar alle weilanden, en mij voorstellen dat ik daar gallopeer op een paardje.. Goals goals goals
- in mijn kamer, als een dode kip op de grond liggen, luisterend naar Justin Bieber
-gebeten worden door puppies, klinkt raar maar voelt gewoon fijn :D
- alles wat mogelijk is ordenen. #puber maar je zal mij nooit in een niet opgeruimde kamer vinden.
- 's avonds mijn rondje door het dorp doen, lamgs alle paardjes, om ze gewoon even te aaien terwijl het langzaam donker wordt.. :))

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:48

Het luchtalarm :+

(Die test om 12:00 natuurlijk :P)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:04

Soms, heel soms als ik extreme stress heb of enorm verdrietig ben ga ik duimen. Dan raak ik direct enorm ontspannen <3

Als ik mijn haar pas heb laten knippen dan met het uiteinde van een pluk haar in mijn bovenlip prikken :') doodzonde, want daarna zit mijn haar nooit meer goed...

En aan een specifieke pluk haar van mijn eigen haar ruiken. En dan oprecht balen als de geur eruit is :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:07

Jaa duimen is fijn wanneer jij je rot voelt, en dan vooral heel dicht tegen mijn vriend aan terwijl hij op m'n rug kriebelt. Dan verdwijnt alle ellende direct! <3 :o

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:18

Kijken naar een grazen de pony of slapende kat
Een schoon en opgeruimd huis of een mooie stapel gestreken was
De geur van schone was, ik snuffel graag aan mijn was tijdens het vouwen
De geur van regen in het voorjaar

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:19

De oren van mijn hond. Die zijn zo zacht! En al helemaal als ze koud zijn, ondertussen wordt mijn hond me zat omdat ik zovaak aan zijn oortjes zit. Het is dan ook echt een verslaving geworden. Zit nu aan elke hond zn oren die friemelen maar die van Jacky overtreft alle oortjes tot nu toe !!

Met mn handen in mn haar en dan met je vinger zoeken naar dat zachte stukje en dan daar overheen blijven 'aaien'. Uuh ja best apart maar vooral op mn slaap is het zacht :D

De frisse ochtend die wel zacht is en vogeltjes horen fluiten dan je hond even uitlaten.

In de winter de echte winsterse dag. Lekker fris/koud maar niet guur, weinig wind en een zonnetje die het compleet maakt. Ik hou ervan!

Onweer kijken doe ik ook graag, niet voor de onweer zelf (als het te hard is doe ik mn vingers in mn oren) maar de hoosbuien hoe harder hoe beter en kijken hoe de bliksem door de lucht heen gaat!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:55

MarlindeRooz schreef:
Jaa duimen is fijn wanneer jij je rot voelt, en dan vooral heel dicht tegen mijn vriend aan terwijl hij op m'n rug kriebelt. Dan verdwijnt alle ellende direct! <3 :o

Ik dacht dat ik de enige was. Als ik overstuur ben en echt helemaal van slag dan duim ik ook nog wel eens. Soms kan ik m'n ademhaling dan niet onderncontrole krijgen maar door duimen lukt t binnen 1 seconde.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 00:04

Als ik 's morgens nog in bed lig en het begint herfst te worden dan hoor ik de roodborstjes op een bepaalde manier fluiten. Of 's nachts als de uilen naar elkaar roepen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 00:15

Ik kan 's avonds na het werk enorm ontspannen van de tuin sproeien en onkruid trekken. :+

Verder ook overdag van een stevige bergwandeling met de monsters, maar dat lijkt me wel normaal. :)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 01:11

De eerste keer in t voorjaar dat ik 's ochtends wakker word met koerende duiven <3
En als het hard regent luisteren naar het tikken tegen m'n raam, (terwijl ik lekker in mn warme bed lig)
In de winter voor de openhaard zitten met een boek en een biertje,
Bij m'n bijenkasten gaan zitten en kijken hoe m'n bijen in en uit vliegen :o
Een flinke bult hooi in de wei leggen en lekker een beetje soezen in de zon terwijl mn paard van mn 'bed' eet :D
En (believe it or not) heavy metal luisteren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:53

Ik kan op een of andere manier heel erg ontspannen als het midden in de winter is, ijskoud en je stapt in je dikke winterjas met 6 laagjes de deur uit hartstikke vroeg 's morgens. Dat het echt nog stikdonker is en dat het voelt alsof de hele wereld nog slaapt.

Anderzijds kan ik net zo hard genieten van de eerste zomernacht, waarop je besluit met blote benen op avontuur te gaan, het halverwege de nacht toch net wat koud krijgt maar toch ook weer niet zo koud dat je je benen moet bedekken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:56

HorseTimeXL schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik dacht dat ik de enige was. Als ik overstuur ben en echt helemaal van slag dan duim ik ook nog wel eens. Soms kan ik m'n ademhaling dan niet onderncontrole krijgen maar door duimen lukt t binnen 1 seconde.

Ik heb het echt jaren niet meer gedaan, maar als ik ziek ben of nachtmerries heb dan is het fijn soms. :o