DatBenIkNou schreef:Grote valkuil is in mijn ogen toch wel het moederschap, veel vrouwen worden daar volledig door opgeslokt, en ja dat is een megaverandering van persoonlijkheid.
Wordt daarbij volstrekt ontkent, onderschat en al helemaal niet als een potentieel probleem voor de partner gezien; integendeel zelfs. Dit, het niet erkennen van de eenzijdige verandering van de (rand)voorwaardes, het niet kunnen bespreken als probleem, is imo DE grond voor bedrog en 'midlife-crisis'.
We zijn er imo vooral doordat er geen huwelijk was/is en wel vrije afspraken gemaakt waren al bijstellend uitgekomen.
Hoewel ik voltooid verleden tijd schrijf is het nu weer een andere fase met eenzijdige verandering, de overgang, welke er een uitdagend project van maakt.
Na de overgang is ons jong ook zelfstandig en voorzie ik weer een verandering; zichzelf herontdekken. Veel plezier ermee; gun ik haar van harte
Even terzijde; ik vind het erg amusant dat de drie grote vrouwen-crises; moederschap, overgang en zichzelf herontzekken niet als crises benoemd worden terwijl het

vrijheid beleven door mannen een midlife-crisis genoemd wordt.
Dit terwijl DAT in het geheel geen basis van persoonlijkheidsverandering/crisis heeft, maar een zijstap onder een jarenlang keurslijf van beperkingen en verboden vandaan,