chanel1985 schreef:Een andere aanpak in opvoeding, beschouw jij als het niet kunnen aanpassen aan kinderen en je nieuwe leven en daar problemen mee hebben.
Dat is jouw interpretatie van het verhaal, jou ( heel tunnelvisie) mening.
Men kan ook zeggen van ouders die zich compleet over aanpassen aan het kind, dat zij beter geen kinderen hadden genomen, want zo'n opvoeding, daar komen problemen van.
Maar dat zijn uitspraken die ik niet doe, en waar je heel erg mee moet oppassen. Ieder doet zijn eigen ding, iedere aanpak heeft zijn voor en nadelen. Het is aan de persoon zelf om te beslissen hoe ze het gaan doen.
Waarom zo'n uitspraken doen? Moeder zijn ( of vader) is al moeilijk genoeg, onzekerheid, doe ik het wel goed,....
Als je dan zo'n reactie leest, dan kan men nog onzekerder worden, en gaat men misschien van aanpak veranderen terwijl dat dan juist een averechts effect heeft.
Ik snap dat ik het nogal onhandig geformuleerd heb en had misschien iets meer tekst en uitleg kunnen geven. Ik heb je nooit persoonlijk willen aanvallen of kwetsen en het is ook nooit mijn bedoeling geweest om iemand onzeker te maken