Winter has arrived!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Winter has arrived!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:54

Het ijzelt niet meer actief, maar het blijft wel vreselijk glad. Vanavond/vannacht opnieuw ijzel, het zal mij benieuwen...

Afbeelding
Poes wilde zelfs de temptations niet uit de sneeuw halen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:56

Ik woon in het goede deel van frl..

Geimproviseerde deken op en maar naar buiten om te langelijnen :D Afbeelding

Al was schaatsen toffer geweest..

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:10

Froukje schreef:
Treinen rijden gewoon hoor, althans Arriva wel. Woordvoerster was net op de radio.

De trein Steenwijk-Leeuwarden zou om 13.14 weer rijden, maar ook die is uitgevallen.

Hier is het inmiddels op straat weer goed te doen. Ook de middelbare scholen in Steenwijk hebben vandaag geen lessen. Komt niet alleen Door de ijzel van vanmorgen, maar docenten moeten ook uit het Noorden komen. Veiligheid van kinderen en personeel gaat gelukkig voor!
Inderdaad ook kans dat morgen de scholen nog dicht zijn.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:31

Weet iemand uit Groningen of de verlengde hereweg een beetje begaanbaar is?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:32

Ik heb een eerste pijnstiller gepakt, ik ben het stilzitten zat, al 3 dagen rust en nog 0,0 verbetering. Een voet die enorm dik is zodat je er amper een sok over krijgt (en dan zit er nog geen tape omheen want dan past het helemaal niet meer) Dan zie ik mensen schaatsen in de straat en denk ik van zou dat lukken met 10 pijnstillers en de enkel goed ingetaped? Ik wil ook namelijk. Veel meer kan er niet kapot gaan lijkt me en rust roest, dat blijkt nu al wel weer. Ben gewoon woest dat ik nu gewoon niets kan. Er rust een vloek op mij. @#$@#@$@#$%^%^$^%%$^%$%$#$#@%$#%$
Laatst bijgewerkt door germie op 05-01-16 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:36

Net schaatsen aan gedaan en over de weg naar m'n ouders geschaatst. Toch wel een hele bijzondere ervaring :Y)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:40

germie schreef:
Ik heb een eerste pijnstiller gepakt, ik ben het stilzitten zat, al 3 dagen rust en nog 0,0 verbetering. Een voet die enorm dik is zodat je er amper een sok over krijgt (en dan zit er nog geen tape omheen want dan past het helemaal niet meer) Dan zie ik mensen schaatsen in de straat en denk ik van zou dat lukken met 10 pijnstillers en de enkel goed ingetaped? Ik wil ook namelijk. Veel meer kan er niet kapot gaan lijkt me en rust roest, dat blijkt nu al wel weer. Ben gewoon woest dat ik nu gewoon niets kan. Er rust een vloek op mij. @#$@#@$@#$%^%^$^%%$^%$%$#$#@%$#%$

Of je houdt je nu gewoon rustig, pootje hoog en pijnstillers, zodat je vakantie wellicht door kan gaan...?
Schelden op je verzekering dat ze niet uitkeren, maar wél met een dikke poot willen schaatsen, sorry, maar die logica zie ik niet :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:43

Die vakantie red ik niet denk ik (ik wil wel hoor), want ik kan echt niets, maar ik kan geen rust nemen, zit me hier gewoon op te vreten. Schaatsen zal ook niet gaan, maar dat is waar ik nu aan moet denken. Mijn voet intapen gaat niet met met wandelen en klimmen waarvoor ik op vakantie wil gaan. Daarom heb ik nu ook niets er om heen. Voet wil amper in een sok zo dik. Meer kapot maken kan gewoon niet. En ik leef al 3 dagen niet. Ik ben enorm rusteloos en zal dat ook blijven totdat ik weer 100% fit ben. Ik baal gewoon zo. Heb net een ibuprofen gepakt, straks nog maar een 2e en een paracetamol erbij. Naar m'n paard gaat ook niet. Maar als ik met pijnstillers weer gewoon wat dingen kan doen, dan helpt dat alleen maar bij het genezingsproces, want een lichaam is niet gemaakt om stil te zitten.
Rust roest, alles is stijf en dat omdat ik dus al 3 dagen netjes met de poot omhoog zit. Ik ben gewoon meer dan boos. Zal niet helpen, maar ik ben het wel. Dus ik ben echt aan het bedenken hoe ik toch wat kan doen met allerlei paardenmiddelen. -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:52

germie schreef:
Die vakantie red ik niet denk ik, want ik kan echt niets, maar ik kan geen rust nemen, zit me hier gewoon op te vreten. Schaatsen zal ook niet gaan, maar dat is waar ik nu aan moet denken. Mijn voet intapen gaat niet met met wandelen en klimmen waarvoor ik op vakantie wil gaan. Daarom heb ik nu ook niets er om heen. Voet wil amper in een sok zo dik. Meer kapot maken kan gewoon niet. En ik leef al 3 dagen niet. Ik ben enorm rusteloos en zal dat ook blijven totdat ik weer 100% fit ben. Ik baal gewoon zo. Heb net een ibuprofen gepakt, straks nog maar een 2e en een paracetamol erbij. Naar m'n paard gaat ook niet. Maar als ik met pijnstillers weer gewoon wat dingen kan doen, dan helpt dat alleen maar bij het genezingsproces, want een lichaam is niet gemaakt om stil te zitten.
Rust roest, alles is stijf en dat omdat ik dus al 3 dagen netjes met de poot omhoog zit. Ik ben gewoon meer dan boos. Zal niet helpen, maar ik ben het wel. Dus ik ben echt aan het bedenken hoe ik toch wat kan doen met allerlei paardenmiddelen.

Soepel houden door in huis rond te kuieren (of ijsberen kennelijk) is niet zo'n probleem, maar de boel gaan overbelasten door de waarschuwingssignalen van je lijf stil te leggen met pijnstillers is op zijn minst onverstandig. Wat wil je, 2-4 weken rust nemen of 2 jaar en 8 operaties als het al gerepareerd kan worden? Overbelasting van al gescheurde weefsels geeft enkel meer schade. Ja je kan/zal absoluut meer stuk maken als je nu op het ijs gaat spelen.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:55

sneeuw, ijzel :brr:

Hier in het zonnige zuiden gelukkig nog 8 graden

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:55

Poes heeft gelijk!
Arme dier, nu krijgt ze koude voetjes :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:58

Ik ijsbeer al flink rond, maar het helpt niets. Pijnstillers lijken niet te werken helaas. Dat een poot zo dik kan worden, grrrrrrrrr. Het steekt aan de binnenkant van de enkel enorm als ik de voet scheef neerzet, op tenen staan kan ik ook niet (probeer ik de hele tijd, hihi). Ik moet eigenlijk een hometrainer in huis hebben, maar heb dat niet. Het is helaas te glad om naar het zwembad te gaan, anders ging ik eens even zwemmen, dat is immers onbelast en doe je voor 90% met je armen en zal wel gaan denk ik. Zwemmen is verder enorm saai, maar ik moet m'n energie kwijt. Ik vreet me gewoon op in huis met dat sh itweer en de pijn. En dan moet ik ook nog die vakantie zeker dubbel betalen, want die ga ik ook inhalen. topsportmentaliteit rules hier, ben gewoon woest dat dit mij moet overkomen.
Hirudoid helpt ook nog niets tegen zwelling en pijn en stijfheid.
Paard staat ook al 3 dagen op stal, maar goed, die zal dat wel overleven. Daar wordt verder wel om gedacht. Maar ik wil er zelf natuurlijk ook zo snel mogelijk weer op.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:07

Sjongejonge, jij kunt ook overdrijven! Een paar weekjes rust en je kunt weer aan de gang. Zoveel mensen die dit niet kunnen. Een topsportmentaliteit betekent ook dat je met tegenslagen moet om kunnen gaan.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:13

Topsporters balen van een blessure, maar doen alles voor een optimaal herstel zodat ze terug kunnen keren op oud niveau. Ze nemen dus ook hun rust als dat nodig is. Ik begrijp je frustratie echter wel, maar door er steeds op te wijzen wat er allemaal niet kan raak je nog gefrustreerder!

Een beetje door huis hobbelen kan best, maar nu overbelasten maakt nog meer kapot. Ik heb ooit mijn kniebanden stuk gekregen door te veel te willen met een gekneusde knie.;)

Bedenk wat je wel kunt en misschien ook leuk vindt en probeer er niet over na te denken dat je vol energie zit. Misschien zijn buikspieroefeningen ook wel iets om je toch een beetje in te spannen zonder je enkel te belasten? Lezen, film of serie kijken, recepten uitzoeken om te koken of bakken?

Het komt goed, maar richt je even op wat wèl mogelijk is i.p.v niet. :(:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:15

Ik baal gewoon enorm. Ik kan dus NIET op mijn tenen staan, dat steekt enorm aan de binnenkant. Ook een voet scheef neerzetten of niet geheel op de trap steekt. De knie steekt dan mee, maar dat geloof ik wel, daar kan ik prima doorheen gaan, die pijn is niet zo dat ik moet ophouden. Ik wil gewoon weer alles doen. Ben vanmorgen om Hirudoid te halen buiten geweest (hadden ze niet op voorraad), ben 4 keer weggegleden met 4 keer een nieuwe enorm pijnlijke steek. Terwijl men zegt dat na 2 dagen de pijn al minder moet worden. Ik zit al op dag 3.5 inmiddels. Ik merk het echt niet. Ik baal gewoon zo.
En ja, dat moet ik dan van me afschrijven. Het is gewoon kl ote.
Laatst bijgewerkt door germie op 05-01-16 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:16

Ik lees hier echt geen topsportmentaliteit hoor, sorry!
Mijn peuter kan net zo tekeer gaan wanneer ze "nee" te horen krijgt.
Dat het niet gaat, is het teken van jouw, kennelijk topsport, lijf, dat je dus nog te veel doet.
Pootje hoog en rust nemen.
Ondertussen misschien inlezen in homeopatische ondersteuners van zowel de kneuzing als je mentale toestand...

Of gewoon lekker doortieren en blijven overbelasten, dan kun je mss over een maand een "heb medelijden" topic openen, dat je je enkel aan gort hebt geholpen en nu voor langere tijd niks kunt en mag, áls het al weer goed komt...

Lighten up, er zijn ergere dingen in het leven :o

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:19

Ik ontstip dit topic denk ik even, nu ontstaat er een soort van gekke discussie of klaagtopic, terwijl het toch over winter in Nederland zou moeten gaan?

Wat een ontzettend leuke foto van je kat, Berdien! Zulke pootjes in de sneeuw zijn altijd geweldig hè :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:21

Ho, het is ontstaan door de winter, mag je daar niet over klagen? ik doe dat dan lekker wel. Ik baal gewoon. Van mij mag het warm water gaan regenen en doe mij maar gewoon 25 graden. Ik zal er wel over ophouden en ga eens even kijken of ik een stukje kan schuifelen door huis. Maar ook klagen hoort bij een wintertopic. Wat denk je hoe ik me voel? iedereen lacht om de winter, vindt het leuk en ik zit maar zielig thuis te zijn en niets te kunnen. Dan mag ik dat wel even laten weten. Dan reageer je maar niet of negeert maar wat postings. Ik ben de winter in ieder geval al meer dan zat. Ik ga er wel van uit dat ik over een paar weken weer tiptop fit ben en weer net zo als voorheen, maar nu moet ik gewoon even flink balen.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:24

De film Frozen komt nu wel erg dichtbij. :Y)
Als het vanavond/vannacht weer gaat ijzelen, zouden we morgen (de mensen uit het noorden) nog steeds ijsvrij hebben ?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:25

Nou ja, je hebt inmiddels 10 (!) berichten in dit topic geplaatst waarin je klaagt. Ik snap dat het vervelend voor je is maar het is nu eenmaal zo vandaag en door te huilen wordt het ook niet beter.

Ik zag dat de fietspaden bij de v Iddekingeweg/verlengde Hereweg prima begaanbaar zijn dus ik ga zo eens een rondje joggen :D.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:25

Waarom denk je dat iedereen het leuk vind? Voor mij hoeft het ook niet, was allang blij dat de feestdagen voorbij waren en ik weer lekker aan de slag kon, cursus en sportschool. In plaats daarvan zit ik weer op mijn kont niks te doen. He, thats life....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:26

hielkebro schreef:
Als het vanavond/vannacht weer gaat ijzelen, zouden we morgen (de mensen uit het noorden) nog steeds ijsvrij hebben ?

Afbeelding

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:28

Het is zo maf om dit allemaal te lezen terwijl het hier 8 graden is! Ik wil ook wel over straat schaatsen eigenlijk :D. Al is een flink pak sneeuw eigenlijk fijner, dan durf ik nog wel auto te rijden, met ijzel is dat gewoon geen doen.

Plien91 :') :')

Thasja

hielkebro schreef:

Zou wel erg leuk zijn, heerlijk zo horen dat we ijsvrij hebben *\o/* Wil echt nog wel een dagje langer rustig en chill anime kijken op de bank met noodles en chocolademelk :))

miccamaaike

Lees al even mee hier voor alle mooie winterse verhalen. Maar jeetje Germie, overdrijven is ook een vak zeg. Je bent geblesseerd en je voet heeft rust nodig, dus als je verstandig bent geef je je voet die rust. T valt toch nooit te zeggen hoe lang zoiets duurt voordat t hersteld is.

Hier zijn de doorgaande wegen gelukkig wel ok. Vriend heeft me naar mn werk gebracht (paar km maar) en is zelf gelukkig thuis aan t werk gegaan. Leuk al die winterse plaatjes, vooral dat schaatsen in de straat!