Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:02

fleurtjeuh schreef:
Pluttersput schreef:
Ik kwam er pas een jaar of 4 achter dat horeca voor hotel, restaurant en café stond :') Ben nu bijna 26... Oeps..

Volgens mij heb ik dat dit jaar geleerd..
Ik ben nu 22

Ik ben momenteel 22 en heb het dankzij jou geleerd haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:11

kaylee schreef:
Bij mij heft het heel lang geduurd voordat ik besefften dat Jeroen van koningsbrugge en tyl bekkamp niet de zelfde persoon zijn :')

Tijl Beckand bedoel je? :D

Ik had laatst door waar de gleufjes aan de rasp voor dienen. Al die jaren heb ik lopen vloeken omdat ik de rasp niet fatsoenlijk op een schaal kon houden. :+

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:13

Toen ik jonger was, zag ik dus een donkere man op straat, waarnaar ik aan mijn moeder vroeg: 'waarom is die man bruin?'. Mijn moeder antwoorde: 'sommige mensen hebben dat.'

Een paar dagen later zag ik dus weer een donkere man, toen riep ik naar mijn moeder: 'kijk mama, een sommigemens!'

Tja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:16

Jaaaren geleden verhuisd. Had echte verhuisdozen in gebruik. Kwam een paar dozen tekort. Mijn jongste broer kwam een stel dozen brengen(opgevouwen) met een rol tape. Wilde vragen waar die rol tape voor was. Heb dat om vage redenen niet gevraagd. Kwam erachter met het in elkaar zetten van de dozen waarom er een rol tape bij geleverd was. Weken later het hele verhaal opgebiecht. :o?

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:17

Kwam er een paar maanden geleden achter waar horeca voor staat.
En ik kwam er laatst achter dat je Propoganda niet uitspreekt als "prop-Aganda", (van proppen en Aganda). :+
Toen ik de HPV prik moest halen vroeg ik aan mijn vriendin: "Als het op postcode gaat, dan gaat M (een jongensnaam) vast tegelijk met ons."
Ehm...tja. :+ Het duurde even voordat ik door had waarom mijn vriendin op de grond lag van het lachen. :')

En vast nog wel een heleboel andere dingen, maar daar kom ik zo gauw niet op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 18:24

Morganlefay schreef:
Jaaaren geleden verhuisd. Had echte verhuisdozen in gebruik. Kwam een paar dozen tekort. Mijn jongste broer kwam een stel dozen brengen(opgevouwen) met een rol tape. Wilde vragen waar die rol tape voor was. Heb dat om vage redenen niet gevraagd. Kwam erachter met het in elkaar zetten van de dozen waarom er een rol tape bij geleverd was. Weken later het hele verhaal opgebiecht. :o?

Ik snap 'm niet? :+

Sammie

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:28

Tape is voor de dozen en als je dat niet dichttaped heb je ze voor niks gevuld? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:29

Nog veeeel erger, originele verhuisdozen zijn zo te vouwen dat er geen tape nodig is om ze dicht te krijgen, zowel bodem als bovenkant.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:36

Hoeft niet hoor. Wij hebben pas geleden dozen gebruikt die je aan de onderkant wel met een stukje tape moest dicht plakken :j maar je hebt idd ook dozen die je dmv vouwen alleen dicht krijgt.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:13

O, nog een goeie: In Nederland en België komen veel bussen uit de Van Hool-fabriek. Wie dacht er vroeger dat die bussen van "Van 't Tool" waren? En hoe lang heeft het geduurd voordat je het een keer goed las?

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:43

LvA1993 schreef:
Pluttersput schreef:
Ik kwam er pas een jaar of 4 achter dat horeca voor hotel, restaurant en café stond :') Ben nu bijna 26... Oeps..

Ik dus nu ook :+

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:00

LvA1993 schreef:
Pluttersput schreef:

Sterker nog: de Horecava is de vakbeurs voor de Horeca!

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:02

Hilarisch topic! Zelf kan ik zo snel niet op een blond moment komen maar ik lees graag mee :D

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:13

Ik vond het toch wel heel raar toen mijn moeder het had over iets van Robbie Williams, omdat ik dacht dat die net een tijdje terug zelfmoord had gepleegd.. dacht dat Robbie een bijnaam was van Robin. :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:19

musiqolog schreef:
O, nog een goeie: In Nederland en België komen veel bussen uit de Van Hool-fabriek. Wie dacht er vroeger dat die bussen van "Van 't Tool" waren? En hoe lang heeft het geduurd voordat je het een keer goed las?

Nu :+

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:22

IsaCalixa schreef:
Ik had als kind veel van die domme dingen :')

Ik heb nooit geweten dat Bassie en Adriaan & de Baron en Vlugge Japie de zelfde personen waren :D

Of mijn moeder zei altijd dat mijn vader een ''Blockhead'' had (qua kapsel zegmaar), ik heb heel lang gedacht dat dat "Blokhert" was.....

Heb heel lang niet geweten dat je hier op Bokt topics kan aanstippen of ontstippen

Nouja, en zo is er vast wel meer, maar kom er nu even niet op :P

Heb niet het hele topic gelezen,maar de baron is een ander persoon :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:28

Tot mijn 13e afgevraagd wat hoog ovèns zijn, zelfs het antwoord op het proefwerk kon ik niet invullen omdat ik geen idee had wat dat voor dingen waren :+

Tot ik het hardop uit sprak in de klas en ik grinnikt hoorde: het zijn hoogovens.
Ah dat verklaarde waarom ik als enige in de klas die vraag maar niet snapte :')

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:30

Oh, en ik heb er nog eentje: ik had familie in Hoorn, een buurtschap van Heerde (op de Veluwe) wonen. Ik vond het toch altijd maar apart dat het bij geschiedenis over "de graaf van Egmond en de graaf van Hoorn" ging.. want Hoorn bestaat uit 3 straten, hoezo heeft het een graaf?

Kwam er pas later achter dat er ook nog een Hoorn in Noord-Holland is..

Oja, en ik heb jaren gedacht dat Hoek van Holland bij Den Helder lag. Want ja, dat is toch het hoekje van Nederland?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:31

Anoniem schreef:
Ik had laatst door waar de gleufjes aan de rasp voor dienen. Al die jaren heb ik lopen vloeken omdat ik de rasp niet fatsoenlijk op een schaal kon houden. :+

Echt? Ik dacht dat dat een schaaf was :')

osanta

SusanH schreef:
Ken ook mensen die pap zeggen ipv vla. Ik dacht dat ze havermoutpap oid als toetje zouden nemen, maar toen kwam er toch gewoon vanillevla op tafel.

Die had ik dus ook laatst, ik lust namelijk geen echte pap maar wel vla, komen ze daar opeens aan.met vla..:(

Colaaa

Om nog even even in de bassie en adriaan sfeer te blijven, de plaaggeest en de garagehouder waar ze dan zijn. Die 2 of 1 is ook de zelfde acteur eigenlijk gewoon bizar goed dat ze dmv dubbelrollen en best leuke kinderserie weten te maken

En adriaan was en acteur maar ook regiseur tijdens alle series/films !

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:33

musiqolog schreef:
Over die mensen die als kind niet doorhadden dat Vluuge Japie en Bassie door dezelfde werden gespeeld: ik ook niet. Maar ik ben dan ook superslecht in gezichten. Als mijn moeder zich als clown schminkt en een pruik opdoet (zoals Bassie dus hè), en ik kom haar tegen op straat, dan herken ik haar hoogstwaarschijnlijk ook niet, tot ze iets tegen me zegt.

Deze is mij letterlijk overkomen toen mijn moeder Zwarte Piet speelde op school. :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:44

Colaaa schreef:
Om nog even even in de bassie en adriaan sfeer te blijven, de plaaggeest en de garagehouder waar ze dan zijn. Die 2 of 1 is ook de zelfde acteur eigenlijk gewoon bizar goed dat ze dmv dubbelrollen en best leuke kinderserie weten te maken

En adriaan was en acteur maar ook regiseur tijdens alle series/films !

valt mee, er is een hele lijst met acteurs, die meerdere dubbelrollen hebben gehad..
De plaaggeest heeft volgens mij niet zoveel rollen gehad.
B1 was een andere acteur dan de twee die B2 gespeeld hebben..

Hele lijst is hier te vinden:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bassie_en_Adriaan

de meeste dubbelrollen zitten ook niet binnen dezelfde film/serie.

Leuk weetje nog..
volgens mij als ik het mij goed herinner is de stem van Robin, die van de vrouw van Bassie, maar dat weet ik dus niet meer zeker

lol Aad was regisiseur en producer idd Het bedrijf is een samenvoegsel van hem en zijn vrouw Ina.. Adrina producties. de regie doen hij pas vanaf de derde film.. ik weet niet wie de eerste twee geproduceerd/regiseert heeft.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 18-12-15 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:47

Die van ausfahrt ken ik wel. Horeca leer ook nu pas waar het voor staat.
Zelf heb ik ook heel wat van die dingen gehad maar mijn geheugen laat mij nu even in de steek voor concreter voorbeelden.

Mijn moeder kocht een paar jaar geleden van die rolletjes waarmee je pluizen en haren van kleding af kon halen. Zegt ze enthousiast wat ideaal alleen jammer dat ze zo snel niet meer plakken. Ik zag wel wel heel veel van die rolletjes voorbij komen in de maanden daarna. Pas toen ik haar bezig zag snapte ik waarom. Ze was helemaal verbaasd toen ik een velletje eraf haalde en daar nog een nieuwe onder zat

Moeders haar Engels is ook niet zo best en als je je dan verspreekt krijg je hele rare woorden zo werd muggen in het Engels; muskutten. Nou dat moet ze ook nog steeds een paar keer per jaar aanhoren

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:51

Dat botje helemaal geen beer is, maar een man die Berend heet -O-
(Beeeeeeeeren botje ging uit varen!!!!)