Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 16:30

Nee dit weet ze ook niet.
-----
Ik snap jullie wel maar ik vind het wat makkelijker om tegen mijn moeder te vertellen dan tegen mijn vader. :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:31

Ik vind het helemaal niet raar dat TS dit eerst even met haar moeder wil bespreken.
Vader weet wat hij doet en heeft er blijkbaar geen moeite mee dat zijn 15jarige dochter slaapt en mee krijgt wat er snachts gebeurd .
Lijkt me dat het lastig bespreken is met iemand die weet wat hij doet en het blijkbaar normaal vindt.

Dat haar vader dit willesenwetens doet met zijn verliefde kop is nog punt 1 maar dat die vriendin dit ook laat gebeuren, daar kan ik echt met mijn pet niet bij |o

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:51

Ik snap je antwoord TS. Maar ook ik ga met de posters boven mij mee.

Als je "bang" bent dat je niet goed uit je woorden kan komen bij je vader, zou ik in een brief een en ander aan hem schrijven en hem die geven met de woorden: "Pap, ik wil graag met je praten, maar ik weet niet hoe. Daarom heb ik geprobeerd om mijn gevoelens op te schrijven. Ik hoop dat je begrijpt hoe ik me voel en dat we samen dingen kunnen oplossen". Bijvoorbeeld.

En in de brief kun je bijvoorbeeld aangeven dat je heel blij bent dat hij weer een nieuwe liefde heeft in zijn leven (tenminste, ik haal uit je antwoorden hier, dat dat het probleem niet zozeer is. Als dat wel het probleem is, dan dit maar niet opnemen in je brief ;)..)

En dan kan je bijvoorbeeld aangeven dat je niet goed weet hoe je met A om moet gaan en dat je het gevoel hebt dat jullie allebei erg afwachtend naar elkaar zijn, waardoor er een afstand is tussen jullie. Dat je dit graag opgelost wilt zien, omdat jullie toch veel met elkaar overweg moeten.
En dan kun je bijvoorbeeld aangeven wat je wel / niet met A wilt
wel/niet kussen
wel/geen leuke "meiden" dingen doen
dat je graag wilt dat A ook aan jou vraagt hoe je dag was. Dat je het gevoel hebt dat A je niet aardig vindt als ze dat niet vraagt en dat jij gaat proberen ook wat meer interesse in A te tonen

En daarna kun je aangeven dat je het begrijpt dat er bij A te weinig ruimte is om iedereen een plek te geven, maar dat je je erg opgelaten voelt als je bij hun op de kamer ligt. Dan kun je nog voorstellen of het mogelijk is dat de jongens die dagen dat jij er bent, bij elkaar op de kamer slapen. Of dat je eventueel wel in de woonkamer wilt slapen (ik noem even een dwarsstraat). Of vragen of het een optie is dat jullie vast bij hem thuis slapen, omdat hier wel de ruimte is. (wellicht dat dit nog niet kan, ivm de afronding van de scheiding ofzo en evt afspraken die je vader en moeder samen hebben gemaakt).
Ik zou zelf dan ook in de brief zetten, dat dit al een hele tijd speelt, maar dat je niet wist hoe je dit moest aangeven. Omdat je bang bent om de fijne band die je met hem hebt kwijt te raken. Maar dat je ook geleerd is (denk ik dan maar) dat eerlijk zijn belangrijk is, dus dat je het nu op deze manier aangeeft.
En dan afsluiten met de vraag of hij hier snel op kan antwoorden, zodat jullie samen tot een voor iedereen afdoende oplossing kunnen komen.

Ik zou ook niet eerst met je moeder gaan praten. Dit zou ik bewaren tot je vader echt niets doet.

Kom op hoor meissie, jij hebt ook recht op een Eigen mening en je mag (mits netjes gebracht) deze best wel geven en vragen om wat ruimte voor jezelf.

En weet je, je hebt hier al heel vaak en netjes omschreven wat het met je doet. Ik heb je niet betrapt op "zeiken om het zeiken", dus ik denk dat je dit best zo kunt aanpakken.

Ik wil trouwens die opmerking over het kijken niet bagatelliseren. Ik was er niet bij (en wil er niet bijzijn :+ ), maar als ik mijn partner een zoen geef of in de kamer even knuffel, zeggen wij ook wel eens tegen de kinderen: "Niet stiekem kijken he!". Meestal komen de kids dan meeknuffelen of ze gieren het uit. Maar goed, als je de volwassenen al verdenkt van het vrijen waar je bijligt krijgt zo'n opmerking natuurlijk een heel andere lading

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 16:58

Dankjewel voor alle tips!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:43

Het is niet omdat pa en ma uit elkaar zijn dat ze niet meer met elkaar kunnen praten he dames. :) Mijn ouders zijn altijd fatsoenlijk met elkaar blijven om gaan als het om ons ging. :) Ook toen er nieuwe partners in het spel waren en ook toen ik wat moeite had met stiefmams (en stiefmams beetje met mij, we wisten allebei niet wat we aan moesten met die nieuwe situatie zeg maar.) hebben zij het daar gewoon over gehad. :)
Wellicht kunnen moeder en vader van TS wel nog gewoon communiceren over TS. :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 17:48

Ja mijn ouders kunnen het heel goed met elkar vinden! Ze hebben na de uitspraak van de scheiding zelfs nog 4 (!) Maanden in eem huis gewoont dus dat is voor vele uniek denk ik zo. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:04

Jeetje TS, wat een nare situatie. Ik heb al heel veel tips gelezen waar je vast en zeker wat mee kunt, je komt op mij over als een hele lieve, verstandige meid. Doe waar jij je goed bij voelt, al is dat door het eerst aan je moeder te vertellen. Als je ouders nog zo goed door één deur kunnen zal dat vast geen problemen opleveren. :)

Daarnaast wil ik Rocamore wel even complimenteren, wat een superlieve reacties plaats jij, waar TS ook écht iets aan heeft. Wat fijn dat er nog zulke mensen zijn, ik vind het oprecht hartverwarmend om dit te lezen :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:08

Yenni schreef:
Ja mijn ouders kunnen het heel goed met elkar vinden! Ze hebben na de uitspraak van de scheiding zelfs nog 4 (!) Maanden in eem huis gewoont dus dat is voor vele uniek denk ik zo. :)

Dat is heel erg fijn. Dan denk ik dat als je moeder het weet er ook normaal over kan praten met je vader.

Wat andere zeggen dat je pa het niet leuk zal vinden als je achter zijn rug om naar je moeder gaat, snap ik op zich maar jij moet doen wat voor jou het prettigst voelt.

Als dat is dat je het je moeder vertelt, want die heeft er zeker mee te maken, jij bent haar dochter
of dat je met je vader praat of hem een brief stuurt dan is dat allemaal helemaal goed. :(:)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:30

Yenni schreef:
Kahawa schreef:
Ik vind ook dat TS er goed mee omgaat. Ze heeft al aangegeven welke concrete dingen ze gaat oppakken. Dat ze voor sommige dingen een beetje terugdeinst kan ik goed begrijpen. Haar vader is duidelijk niet de meest fijngevoelige persoon.

Mijn vader is opzich wel fijngevoelig maar heel recht voor zijn raap. Zegt alles heel eerlijk zonder pardon...

Maar als jou vader recht voor zijn raap is, en dat zijn de meeste mannen, dan moet je hem ook op die manier zeggen hoe je het wil. Dat werkt namelijk het beste. Duidelijk zeggen: pap ik wil best mee naar A maar ik slaap niet meer bij jullie op de kamer. Waarom niet? Omdat jullie te verliefd zijn. Niet erg maar niks voor mij.
Het is niet een kwestie van niet in de woonkamer mogen slapen. Je hebt een leeftijd waarop je moet leren om je grenzen aan te gaan geven. En die van jou zit blijkbaar bij de drempel van de slaapkamer. En terecht.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:49

Als echte moeder dor je ook veel "fout" met een"echte" dochter van 15 die heel gevoelig is. Laat staan als stiefmoeder.

Ik laat mijn stiefkinderen het tempo ook bepalen en ga niet doen alsof en intens lopen knuffelen en zoenen om maar te laten zien dat ik ontzettend veel van ze houd. Het gaat zoals het gaat en het is een wisselwerking. Stel jezelf open dan stelt zij zich ook open. Hoe relaxter ik ben hoe relaxter mijn stiefkinderen.

Ik heb met hun moeder een prima contact en mijn vriend met zijn ex ook. Dus maak je niet te druk, ze heeft niets tegen jou, maar je bent nou eenmaal niet haar kind en die vanzelfsprekend heid zit er niet in en denk niet dat ze je niet mag. Moeders sneren ook naar hun kind en zijn soms streng en stiefmoeder voeden nou eenmaal ook op, zeker als je een Co ouderschap hebt. En opvoeden is altijd opzoeken van grenzen en dat kan soms botsen.

Misschien kun je een keer vragen of je iets met haar kunt doen wat ze niet met haar zoons doet en zo een betere band opbouwen. Ik ga weleens winkelen met de ex van mijn vriend zo leer je elkaar direct kennen in plaats van via verhalen van de ex schoonfamilie of vrienden. We worden geen dikke mik want we zijn intens verschillend maar je bouwt wel respect op voor elkaar.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:54

Lieve TS, vertel het alsjeblieft gewoon tegen een persoon waarbij jij je het meest op je gemak voelt. Of dat nou je vader of moeder is, dat maakt niks uit. Ik kan het me juist goed voorstellen dat je het makkelijker tegen je moeder vertelt. En als je vader daar verbolgen over gaat doen is hij een kleuter. Het gaat hier immers niet om zijn gevoel over jouw gesprek. Het draait om jouw gevoelens, jouw grenzen en jouw recht op privacy. Een goede vader zou alleen maar blij zijn dat je je hart hebt gelucht en gaat samen met jou op zoek naar een oplossing. Een goede vader is trots wanneer zijn dochter van 15 in staat is dergelijke grenzen aan te geven, want dat is belangrijk om te leren, helemaal als (jonge) vrouw!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:51

Wat een vervelende en droevige situatie Yenni. Hopelijk lossen jullie dit heel snel op want voor een meisje van 15 is dit niet niets. Het is in ieder geval een positief teken dat je vader en moeder goed met elkaar kunnen praten. Ik denk zeker dat het geen kwaad kan om je moeder te betrekken om dit 'probleem' op te lossen. Je moeder kan je ondersteunen om de boodschap te brengen aan je vader want het lijkt mij niet gemakkelijk om dit als 15 jarige te doen. Zeker als je wat verlegen/gevoelig bent. Liefde maakt soms blind en misschien is dit nu eventjes het geval bij je vader. Het belangrijkste is en blijft dat alles op een vriendschappelijke manier gebeurt zodat er geen ruzie komt. Maar dat moet zeker lukken. Succes, ik duim voor een fijne oplossing zodat je weer kan genieten van je jeugd.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 20:55

Dankje wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:08

Als je vader niet naar jou luistert, dan misschien wel naar je moeder. Goed dat je eerst met haar gaat praten.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 17:21

Dankjewel Joolien!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:10

Ik snap heel goed dat TS dit eerst met mams wil bespreken. Zeker als beide ouders nog goed overeenkomen, dan kan mama eerst tips geven zonder de papa gelijk dood te wensen. Al kan ik me wel voorstellen dat ze lichtjes woest zou reageren op het feit van de slaapkamer. :)

Yenni, vertel het gewoon, je mag dit niet blijven opkroppen. :(:)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 19:53

Ik zie mama pas morgen dus dan ga ik het vertellen. Net kwam A binnen en zei mijn vader tegen haar:" ook hoi tegen Yenni (mij)". Toen zei ze:" ja zij zegt toch ook niks. Ik wou nog hoi zeggen maar ze bleef maar met papa praten dus... en net aan tafel vroeg ze of ik nog had gereden deze week en ik zei nee aangezien ik nu met de pony in een dip zit en meteen kreeg ik een preek dat ik dit en dit en dit moet doen. En dan leg ik uit wat ik doe en wat ik eng vind en dan zegt ze: nee jij vind dat niet eng jij ben gewoon bang. Ik heb zelf met mijn instucrice een plan van aanpak en dan is dit niet leuk als iemand je komt vertellen wat je moet doen... maar goed.

Ze zijn weer roken. Op zich niks mis maar als iemand al weinig tegen me zegt vind ik dat dan wel vervelend.

Ik heb naar haar dag gevraagt en of ze het leuk heeft gehad op dr werk. :)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:31

Wat vind ik jou toch moedig en dapper! Dikke pluim hoor voor hoe je het aanpakt ook naar je stiefmoeder toe. Succes als je met je moeder gaat praten.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 21:07

Dankjewel <3

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 13:27

Hallo! Ik heb het net gezegt tegen mijn moeder en ze vond het heel erg! Ze vind het niet normaal dat ik nog als 15 jarige bij hun op de kamer slaap en vind ook dat ik prima in de woonkamer kan slapen. Ze heeft aan mij gevraagt hoe vaak A en de jongens bij ons komen slapen en dat is maar 2/3 keer geweest in die 7 maanden dat we nu bij elkaar slapen. Ik mag beslissen of ik het tegen papa ga zeggen of als mama dat gaat doen.

Liefs Yenni.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:31

Fijn dat je met je moeder hebt kunnen praten! Ik zou toch eerst zelf met je vader praten hoor. Het komt heel anders over als jij dat doet in tegenstelling tot als je moeder het doet.
Als er niets opgelost word kan zij het natuurlijk nogaltijd doen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:49

Goed gedaan Yenni !

Ik denk ook dat het een goed idee is om het zelf eerst met je papa te bespreken. Je weet nu dat je mama achter je staat.
Je mama kan nog altijd zelf met je papa praten als jullie er onderling niet zouden uit geraken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 13:56

Oke dankjewel voor de tips! Ik ben best een beetje trots op mezelf :o

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:10

Dat mag ook. :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:17

Goed gedaan!!