Welk beroep zou jij NIET kunnen/willen uitoefenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Re: Welk beroep zou jij NIET kunnen/willen uitoefenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:47

bankier, leraar

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:53

Druif_01 schreef:
liliekska schreef:
Ambulance medewerker, en dat terwijl ik dan wel weer bij de politie zou willen.. Lijkschouwer zou ik ook nooit willen worden.

Dit is inderdaad best een interessante keuze :D Waarom zou je wel bij de politie willen?

Ik zou overigens nooit in de huishouding willen werken, maar ook niet als pedicure of iets dergelijks ieuw! Verder ook niets waarbij de werkdagen voorspelbaar zijn en alle dagen hetzelfde.

Omdat de politie wat dat betreft gevarieerder is, Het ene moment ben je bij een ongeluk en het andere moment doe je weer iets compleet anders, het is ook niet alleen maar met zieke of gewonde mensen werken.

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:11

Fleur_a schreef:
Sheran schreef:

verkeerde topic denk ik :D

Zeggen wat je wel leuk lijkt moet ook eens een keer kunnen :D. Ik vind de verschillen zo leuk om te zien.

daar is nav dit topic ook een topic over gemaakt :j
Citaat:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:14

Verloskundige is ook niets voor mij; de controles vind ik prima om te doen maar een bevalling ondersteunen? Brrrrrrrr

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:40

Oja, ik weet er nog eentje... Ambtenaar van de burgelijke stand... Ik heb namelijk een ontzettende hekel aan standaard bruiloften met bijbehorende langdradige, saaie verhalen en allemaal emotionele mensen. Lijkt me dus hééélemaal niks om dat zelf allemaal te moeten doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:46

Mirjamsel schreef:
Oja, ik weet er nog eentje... Ambtenaar van de burgelijke stand... Ik heb namelijk een ontzettende hekel aan standaard bruiloften met bijbehorende langdradige, saaie verhalen en allemaal emotionele mensen. Lijkt me dus hééélemaal niks om dat zelf allemaal te moeten doen :P

Mijn moeder doet dat en zorgt er juist voor dat er niks standaards aan is :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:51

Zo te lezen heb ik een baan waar het gros hier van walgt: mondhygiënist! En dan ook nog op de kaakchirurgie. Dus ik zie en verzorg de oncologie, trauma's en niet te vergeten de verstandelijk beperkte patiënten :D droombaan! Wat ik absoluut niet zou kunnen is een baan achter een computer (met cijfertjes) :))

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:53

Deurwaarder (werk nu als bewindvoerder/schuldhulpverlener en zou nooit aan de andere kant kunnen staan)
En slager...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:30

Of advocaat. Ik snap echt niet hoe die mensen kindermoordenaars en pedofielen kunnen verdedigen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:30

In de zorgverlening :n (weet niet of chirugen daar ook onder vallen, zo ja, die uitgezonderd). Ik bedoel echt in de ouderenzorg, ziekenhuis hulp en zorg, thuiszorg etc. Niet mijn ding :n.

En ik zou nevernooit agent kunnen en willen zijn.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:02

Niemand wil slager worden omdat ze het slachten zo lastig zouden vinden, maar het is toch niet de slager die de beestjes doodt? Ik heb altijd geleerd dat het slachten gebeurt door een slachter, en dat een slager enkel het vlees bereidt :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:33

Verloskundige lijkt me juist super mooi. Kijk ook altijd naar die tv programma's op TLC :j alleen die nachtdiensten lijkt me dan weer minder. Kan niet zo goed functioneren als ik slaapgebrek heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:13

liliekska schreef:
Druif_01 schreef:

Dit is inderdaad best een interessante keuze :D Waarom zou je wel bij de politie willen?

Ik zou overigens nooit in de huishouding willen werken, maar ook niet als pedicure of iets dergelijks ieuw! Verder ook niets waarbij de werkdagen voorspelbaar zijn en alle dagen hetzelfde.

Omdat de politie wat dat betreft gevarieerder is, Het ene moment ben je bij een ongeluk en het andere moment doe je weer iets compleet anders, het is ook niet alleen maar met zieke of gewonde mensen werken.

Precies dit :=
En handhaving er nog bij :D

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:35

Leuk om te zien inderdaad dat sommige mensen niet moeten denken aan bepaalde beroepen terwijl dat voor anderen echt hun droombaan is :D

Liliekska, politiewerk is inderdaad zeer gevarieerd! Dus wat je zegt klopt volledig, dat maakt het werk zowel fantastisch als af en toe bizar :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 00:16

Als agent zou ik bang zijn voor aggressiviteit, en ik zou het soms te eng vinden om mensen aan te spreken :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:33

Sheran schreef:
Als agent zou ik bang zijn voor aggressiviteit, en ik zou het soms te eng vinden om mensen aan te spreken :')

Daar krijg je een gedegen opleiding voor.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:45

Lichttechnicus in een darkroom....lijkt me erg saai...:-)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:52

papagroom schreef:
Lichttechnicus in een darkroom....lijkt me erg saai...:-)

_O-

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:59

Eline91 schreef:
Niemand wil slager worden omdat ze het slachten zo lastig zouden vinden, maar het is toch niet de slager die de beestjes doodt? Ik heb altijd geleerd dat het slachten gebeurt door een slachter, en dat een slager enkel het vlees bereidt :)

Klopt Eline, vorige pagina had ik daar ook wat over getypt :-).
M'n vader was slager, maar heeft nog nooit een dier geslacht. Denk ook dat ie dan flauw valt haha

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:43

iets met voeten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:49

buschauffeur. Je werkplek zal toch acht uur lang die stomme bus zijn... juk!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:12

Grappig de beroepen die hier genoemd worden. Ik heb al in de ouderenzorg gewerkt en in het hospice en werk nu in de psychiatrie. Dus best wat beroepen die veel mensen niet willen doen, wat ik ook begrijp. Het moet je echt liggen.

Ik zou niet kunnen werken als prostituee, iets in de lucht of de diepte of als begrafenisondernemer. Veel te emotioneel, dan sta ik zelf de hele dag te huilen. :')

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:03

Begrafenisondernemer. Enige voordeel is dat ik de komende jaren geen make-up meer moet kopen omdat ik elke dag zou moeten huilen op m'n werk en het dan continu uitloopt.

Tandarts want dan zou ik bang zijn voor mezelf.

Kapster want ik kan nog niet een papiertje recht knippen en vind het vervelend om aan andermans haar te zitten. Knip m'n eigen haar wel is zelf, loopt ook nooit heel goed af.

En beroepen als slager, prostituee of iets met gehandicapten ook niet denk ik.
Ik werk nu als bijbaantje in de horeca en studeer voor journalist.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:36

Dolfijnentrainer. Staat gelijk aan dierenbeul. :(

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:32

HorseyDude schreef:
Dolfijnentrainer. Staat gelijk aan dierenbeul. :(

Nou dat vind ik wel erg zwart-wit gesteld. En paardrijden dan? Dat doe je vaak ook niet puur voor het welzijn en plezier van het paard.

Beroepen die ik niet zou kunnen of willen uitoefenen ...

Advocaat lijkt mij geen fijn beroep. Je zou maar iemand moete bijstaan die onder invloed iemand heeft doodgereden bijv.

Begrafenisondernemer zou ik ook niet willen, dan zou ik ook steeds staan mee te huilen :').

In een fabriek continue dezelfde handelingen uitvoeren lijkt me vreselijk en doodsaai.

Schoonmaakwerk en dan met name openbaar sanitair schoonmaken lijkt me erg vies :o