Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:50

Of iets eten wat heel lekker ruikt.. En ke heb al zo'n honger maar geen eten meer. :')

Maarja altijd nog beter dan iets vies :+

Als de trein keihard over een wissel heen rijd en in een stoel naar links of rechts geslingerd word.. Vooral leuk als je dan stilstaat..
Of op laatste moment keihard remmen.. Ik snap dat je soms wat vaart moet maken.. Maar als je al 2 min eerder aankomt.. Ik zie soms echt mensen omvallen.. :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:51

Of broodjes pindakaas. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:52

Altijd als ik rond etenstijd in de trein zit en zelf geen eten bij me hebt stapt er iemand in met óf Burger King óf een broodje döner.. -O-

Wissels inderdaad, traject Utrecht - Schiphol is echt enorm hobbelig. Vooral als je Utrecht uitrijdt. Heerlijk in de spits, als je weet wanneer je door de trein geslingerd gaat worden en jezelf dus vasthoudt en alle andere mensen nietsvermoedend (los) staan en vervolgens keihard omvliegen _O-

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:55

Nouja hier Den helder-alkmaar noord.. Over algemeen heel rustig maar soms denken ze dat hun leven vanaf hangt ofzo. :')

Laatst ook, heel snel optrekken, vloog bijna vab mijn stoel af bij de wissels.. :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:14

Zat laatst iemand vis naast mij te eten, ik vind vis zo walgelijk dus ben maar verderop gaan zitten omdat ik anders bang was voor :r .

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:39

Morganlefay schreef:
Mooi, ik erger mij groen en geel aan de arrogantie van de vervoersmaatschappijen.
Kan iemand dan uitleggen hoe het komt dat er twee vervoerders op een lijn zitten en het onderwerp abonnementen onbespreekbaar is.
Kan je vertellen dat elke keer als ik een controleur tegenkom ze de volle laag krijgen.
O ja, provincie Utrecht verwijst naar provincie Zuid-Holland en Zuid-Holland weer naar Utrecht. Iets met aanbestedingen/concessies. Kan je vertellen dat ik een volle dikke Leitzmap heb met alle correspondentie.

En waarom krijgt die controlleur dan de volle laag? Alsof hij/zij er wat aan kan doen dat ze ergens boven in de boom waar ze aanzienlijk meer verdienen dan hij besloten hebben dat abonnementen niet mogelijk zijn. Maar hij heeft wel dag in dag uit te maken met het gezeur van reizigers..............[/quote]

[quote=Morganlefay]
Als je een bedrijf vertegenwoordigd wat lak aan zijn reizigers heeft is het helaas pindakaas.
Tariefsverhogingen van meer dan 45% lachend doorvoeren.
Je klanten aan het lijntje houden met vage beloftes en wetend dat ze geen andere keus hebben is ronduit stuitend.
Weken bezig zijn om onterechte afschrijvingen vanwege verkeerd afgestelde apparatuur terug te krijgen.
Eerst ijskoud zeggen dat ik het niet goed lees en dan na het hele verhaal doorgezet te hebben naar een andere instantie toch maar terugkomen op eerdere uitspraken.
Zonegrenzen zo toepassen dat tegenover elkaar liggende haltes een andere zone zijn
Kan nog wel even doorgaan hoor.[/quote]

Die man/vrouw vertegenwoordigd dat bedrijf niet die werkt daar en heeft nul invloed op het beleid, als je het er niet mee eens bent zal je de politiek moeten aanspreken die bepalen de tarieven en leggen de vervoersmaatschappijen regels op aangaande zone verdeling.
Een controleur de volle laag geven staat gelijk aan de caissière van de appie de volle laag geven omdat de melk duurder wordt ....kortzichtig en dom 8)7

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:54

Ik vind het vervelend dat mensen je veroordelen in de bus of trein. Ik heb (ernstige) voetproblemen en andere gewrichtsproblemen en na een lange dag school of een lange dag stad blijf ik zitten waar ik zit als er minder valide mensen of zwangere vrouwen erbij komen. Ik wil wel opstaan, maar ik kan niet opstaan en dan hoor ik veel verontwaardig gemompel...

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:00

Morganlefay schreef:
rox_en_wilvy schreef:
Ik werk in het openbaar vervoer en mijn grootste ergenis zijn "mensen" _-:( tijdens controle het fatsoen niet hebben om je aan te kijken en of terug te groeten! Mensen die hun kaartje pas gaan zoeken als je bij ze staat terwijl je allang hebt aangekondigd dat je eraan komt! Mensen die je vragen waar ze heen moeten en na je uitleg vervolgens naar je collega lopen en het nog een keer vragen ( overigens hebben ze dan heel vaak een uitdraai mee met Hoe ze moeten reizen) >;) en zo kan ik wel ff doorgaan ~~}>

Mooi, ik erger mij groen en geel aan de arrogantie van de vervoersmaatschappijen.
Kan iemand dan uitleggen hoe het komt dat er twee vervoerders op een lijn zitten en het onderwerp abonnementen onbespreekbaar is.
Kan je vertellen dat elke keer als ik een controleur tegenkom ze de volle laag krijgen.
O ja, provincie Utrecht verwijst naar provincie Zuid-Holland en Zuid-Holland weer naar Utrecht. Iets met aanbestedingen/concessies. Kan je vertellen dat ik een volle dikke Leitzmap heb met alle correspondentie.

Ik zou zeggen bel de klantenservice van de NS maar en vraag of ze je daar verder kunnen helpen!

Maar als je denkt mij de volle laag te moeten geven over iets waar ik niks aan KAN doen aangezien dat niks met MIJN werkzaamheden te maken heeft... nou dan krijg je van mij ook een volle laag :D

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:13

Als de NS een veel te kleine intercity inzet tijdens de spits kéér op kéér weer. Waardoor als jouw trein aankomt en de deuren open gaan de mensen er al uitpuilen en er dus gewoon GEEN plek is.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:13

Mensen die niet het fatsoen hebben om eerst anderen te laten uitstappen voordat ze zelf opstappen. Een kennis van me had zo laatst zijn halte gemist omdat hij gewoon teruggeduwd werd :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:23

Ik werk in het openbaar vervoer en mijn grootste ergenis zijn "mensen" _-:( tijdens controle het fatsoen niet hebben om je aan te kijken en of terug te groeten! Mensen die hun kaartje pas gaan zoeken als je bij ze staat terwijl je allang hebt aangekondigd dat je eraan komt! Mensen die je vragen waar ze heen moeten en na je uitleg vervolgens naar je collega lopen en het nog een keer vragen ( overigens hebben ze dan heel vaak een uitdraai mee met Hoe ze moeten reizen) >;) en zo kan ik wel ff doorgaan ~~}>
[/quote]

O ja, provincie Utrecht verwijst naar provincie Zuid-Holland en Zuid-Holland weer naar Utrecht. Iets met aanbestedingen/concessies. Kan je vertellen dat ik een volle dikke Leitzmap heb met alle correspondentie.[/quote]

Ik zou zeggen bel de klantenservice van de NS maar en vraag of ze je daar verder kunnen helpen!

Maar als je denkt mij de volle laag te moeten geven over iets waar ik niks aan KAN doen aangezien dat niks met MIJN werkzaamheden te maken heeft... nou dan krijg je van mij ook een volle laag :D[/quote]

Lezen is ook een vak.
Klantenservice doet alleen maar ohh wat vervelend want daar zijn ze voor opgeleid.
Maar concrete oplossingen, zelfs Rover en het OV loket |o
De provincies hebben veel te veel macht als het om aanbestedingen/concessies gaat.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:35

Morganlefay schreef:

O ja, provincie Utrecht verwijst naar provincie Zuid-Holland en Zuid-Holland weer naar Utrecht. Iets met aanbestedingen/concessies. Kan je vertellen dat ik een volle dikke Leitzmap heb met alle correspondentie.[/quote]

Maar als je denkt mij de volle laag te moeten geven over iets waar ik niks aan KAN doen aangezien dat niks met MIJN werkzaamheden te maken heeft... nou dan krijg je van mij ook een volle laag :D[/quote]

Lezen is ook een vak.
Klantenservice doet alleen maar ohh wat vervelend want daar zijn ze voor opgeleid.
Maar concrete oplossingen, zelfs Rover en het OV loket |o
De provincies hebben veel te veel macht als het om aanbestedingen/concessies gaat.[/quote]

Haha lezen is idd een vak apart! De Controleur is voor het checken van je vervoerbewijs, niet aangesloten bij de vereniging van psychologen!
En daarom zou ik je doorverwijzen naar de klantenservice :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:43

[quote=]Haha lezen is idd een vak apart! De Controleur is voor het checken van je vervoerbewijs, niet aangesloten bij de vereniging van psychologen!
En daarom zou ik je doorverwijzen naar de klantenservice[/quote]
Dat vind ik eigenlijk een heel zorgelijke instelling. Bij mijn weten is de conducteur ook de 'gastheer' op de trein, het eerste aanspreekpunt voor mensen, degene die de eerste zorg verleent bij incidenten, etc. Veel meer dus dan alleen degene met de kniptang/scanner, en ik had eigenlijk gehoopt dat daar een passende instelling bij hoorde. In ieder geval passender dan 'als je wil dat er naar je geluisterd wordt, dan zit je bij mij verkeerd'.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:49

Ze zal vast wel willen luisteren, maar in principe is daar inderdaad een klantenservice voor. Het bedrijf is gewoon te groot om voor een conducteur over alle informatie te beschikken :)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:26

Dat niet alleen maar een controleur de volle laag geven voor iets waar hij of zij geen invloed op heeft is gewoon not done.
Verder valt het me op dat de ergernissen vooral te maken hebben met mede reizigers, maar sins wanneer is de bus of trein een privé voertuig?
Tassen die op stoelen staan mensen die een broodje eten of verkouden zijn, herrie, geurtjes, honden en koffers... het hoort er allemaal bij hoor.
Wil je dat allemaal niet dan zal je voor eigen vervoer moeten zorgen of een andere oplossing moeten zoeken.
Reizen in de daluren kan ook en dan zit er geen kip in de bus

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:30

Joh af en toe gewoon klagen mag toch wel. Mensen weten heus wel dat ze geen prive taxi hebben

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:45

_sharonnn schreef:
Ze zal vast wel willen luisteren, maar in principe is daar inderdaad een klantenservice voor. Het bedrijf is gewoon te groot om voor een conducteur over alle informatie te beschikken :)

Juist _/-\o_ je wilt niet weten wat "wij" op een dag allemaal meemaken! Mensen die om wat voor reden in paniek zijn,weggelopen kinderen, mensen op het spoor, agressie in alle soorten en maten enzo kan ik wel even doorgaan, en even voor de duidelijkheid mijn functie is veiligheid&service bij de NS dus wel een andere functie dan de conducteur die op de trein zit, maar wij controleren wel vervoerbewijzen enzo. En voor mij persoonlijk heel simpel, als je mij bijvoorbaat de volle laag wil geven, dan kun je hem terug krijgen!

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:47

Sammie schreef:
Joh af en toe gewoon klagen mag toch wel. Mensen weten heus wel dat ze geen prive taxi hebben

Haha tuurlijk af en toe geen probleem :(:) maar helaas zijn er genoeg mensen die denken dat wij alle vertragingen persoonlijk veroorzaken en omdat wij als eerste "zichtbaar" zijn krijgen wij vaak ook de woede en ergenissen over ons heen!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:50

alex66 schreef:

Was dat maar zo. Voor het merendeel van de spitsreizigers geldt dat ze met een reden als haringen in een ton gaan staan. Dat doen ze echt niet omdat ze bang zijn dat na 9 uur de gratis krantjes op zijn ofzo.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:46

oomens schreef:
alex66 schreef:

Was dat maar zo. Voor het merendeel van de spitsreizigers geldt dat ze met een reden als haringen in een ton gaan staan. Dat doen ze echt niet omdat ze bang zijn dat na 9 uur de gratis krantjes op zijn ofzo.

En daarom hebben wij het drukst bezette railnet ter wereld, ik ben nu al ruim 24 jaar werkzaam in het OV en als ik zie wat wij op een dag verwerken aan reizigerskilometers en dan vooral in de spits, dat is echt niet normaal meer. Er hoeft dan ook maar heel weinig fout te gaan om de boel in de soep te laten lopen.
Meer of langere treinen kan gewoon niet daar is geen plek voor. Meer bussen is een optie maar daar is dan weer geen geld voor, want marktwerking.
Door die marktwerking vliegen de prijzen omhoog en nog moet er geld van de overheid bij om de boel te laten rijden.
Nou ben ik van de oude stempel en tegen de privatisering van het OV aangezien ik het een sociale voorziening vind (dat vind ik van de zorg ook) maar de politiek en met name Brussel denkt daar anders over en dus zullen we wel moeten.
Neemt niet weg dat ik en mijn collega's iedere dag weer op de meest maffe tijden ons best doen om de reiziger zo snel en comfortabel mogelijk op de plaats van bestemming te brengen.
Heel vaak lukt dat...soms ook niet...Soms is het de fout van de chauffeur heel vaak kan hij of zij er niets aan doen.
Mijn punt is, die chauffeur/conducteur is ook maar een mens en als jullie instappen dan stappen jullie mijn winkeltje binnen, mijn werkplek waar ik probeer mijn werk zo goed mogelijk te doen......en het enige wat ik graag zou willen is een goede morgen terug, maar dat is vaak al teveel gevraagd.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:59

Net nog in een overvolle intercity. We stoppen en mensen stappen uit, er staan gigantisch veel mensen te wachten die de trein in willen. Er stapten maar weinig mensen uit dus andere mensen beginnen met instappen, echt proppen. Vervolgens bedenken er 3 mensen met giga koffers, oh hier moet ik eruit! Ondertussen is het echt even drukte a la Japan. Het fluitje van de deuren begint op het moment dat die mensen met koffers nog aan het uitstappen zijn. Dus de mensen die in willen stappen krijgen stress, conducteur zag het dus liet de deuren langer open.

Maar dan nog, poeh. Die drukte is niet grappig meer :n Vervelend dat die mensen besloten op het laatste moment uit te stappen, dan kun je beter blijven zitten en dezelfde trein terug nemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:05

Dat ik net bij de ns automaat een euro extra kwijt ben voor een enkeltje. Hoezo ze willen rijk worden over de ruggen van reizigers

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:09

Ik snap de campagne wel om dagjes-uit mensen aan te moedigen om in de daluren te reizen. Toen ik nog in Amsterdam afstudeerde voor een half jaar heb ik veel vage dingen gezien met de metro; dan is ie al over en overvol (sardientjes in blik) en dan nog wordt een moeder boos omdat zij met de kinderwagen er niet meer bij kan. Natuurlijk weet je niet de exacte situatie maar dat had denk ik ook buiten de spits om gekund, toch? Of wat eerder vertrekken? Iig erg vervelend die drukke metro's daar.

En woensdag nog zo woest op diverse reizigers geweest, er was een aanrijding met een persoon, veel vertraging en dan die misselijke opmerkingen naar Arriva toe, je zou ze bijna zelf voor de trein gooien. -:(-

purny schreef:
Dat ik net bij de ns automaat een euro extra kwijt ben voor een enkeltje. Hoezo ze willen rijk worden over de ruggen van reizigers

Dat ontgaat mij ook, door die OV en automatische afschrijvingen ben ik per saldo per maand duurder uit dan dan ik per dag een kaartje zou kopen (ik werk net te onregelmatig om een abonnement af te kunnen sluiten helaas).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:15

Nadeel van de chip is dat er een x bedrag op moet staan , koop liever een los kaartje maar nu ook niet meer :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:17

Zowiezo dat de tarieven steeds vager zijn.
Laatst nog, moest met de bus en zou met ov-chipkaart ong €1,50 kosten (maar ov-chip was kwijt), zonder kost het dan €3,- en ik mocht €4,50 aftikken omdat de chauffeur wsl dacht dat het spits was ofzo.
Dat je iets meer betaald zonder ov-chipkaart kan ik nog snappen, maar dit is gewoon verdubbelen en verdriedubbelen. :oo 8)7