Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pmarena schreef:Hoe meer kinderen hoe groter de kans op ruzie en onenigheid misschien
pmarena schreef:Ehm ik heb het in die quote over volwassenen rondom de zorg voor ouders
pmarena schreef:Nouja het is niet alleen de ervaring delen dat als het je eigen kind betreft je dan zaken beter kan plaatsen, want natuurlijk is dat vaak wel zo
Maar meer om toch meteen moeders die niet goed weten wat er nu weer loos is als ukkie begint te piepen, weg te zetten alsof dat iets heel bijzonders en abnormaals is waar professionele hulp aan te pas moet komen...
Ik denk ook dat die hele kraamtijd enzo voor nog best veel moeders een flinke ontgoocheling is omdat iedereen maar die zoetsappige belofte doet van de heerlijke tijd die je tegemoet gaat als je kleintje er eenmaal is...
Je ziet het al helemaal voor je, lekker knus met een tevreden babietje in alle rust aan elkaar wennen.... en dan kan de werkelijkheid toch wel even een poepie anders zijn als je een beetje pech hebt, zit je in een situatie die je als vreselijk akelig / slopend / uitzichtloos ervaart... en daar bovenop krijg je dan het gevoel dat er iets met je mis is omdat je er niet van geniet "zoals alle anderen"
![]()
Ik vind dat Sammie dat prima inschat dat dat niet zo tof is
anneliesdj schreef:Sammie schreef:En weet je wat nou het probleem is met zulke opmerkingen. Moeders die dat dus echt niet weten krijgen onterecht het idee dat ze dus geen goede moeder zijn.. want ze weten immers niet waarom ze huilen terwijl je dat wel zou moeten weten. Terwijl dat dus niet waar is. Komt geen handleiding mee. Bij elk kind moet je het wiel uitvinden met hulp van vriendinnen of moeders of kraamhulp of wat dan ook. En dan nog sta je soms met je handen in het haar.
Maar dat zijn dan ook geen normale situatie's en daarvoor zijn er talloze instantie's die kunnen helpen
Effy schreef:Ik denk dat geen enkele informatievoorziening je kan voorbereiden op de rotgeintjes van het leven, eerlijk gezegd. Niemand kan je voorbereiden op een traumatische bevalling, een ernstig ziek kind krijgen en/of gedragsproblematiek.
Jullie hebben het hier over baby's die niet leuk zouden zijn...wat denk je van een 17 jarige, 1.95 meter lange en 93 kilo wegende puber die met z'n hand opgeheven tegenover zijn smurf-formaat moeder staat??
Of ongeveer leven in het ziekenhuis, als je kleine meisje meer daar vertoeft als thuis in haar eigen bed? Het verdriet wat je van haar lijden hebt?
Het zijn allemaal scenario's waar je van te voren niet over nadenkt. Jong, goed opgeleid, alles goed voor elkaar...Je denkt dat overkomt anderen, niet ons. ..Het lot kan anders bepalen en je leven is nooit meer zorgenloos en vrij.
Shenavallie schreef:Oh jee, ik voel me bijna bejaard met deze opmerking (en bedoel het absoluut niet op een rot manier), maar toch: TS, pas 26? Je bedoelt vast AL 26. Ik vind het al aardig wat worden hoor en je wordt er niet jonger op (en de biologische klok tikt voor iedereen in een ander ritme. Ik ben bijvoorbeeld nog geen 40 en zit al in de overgang). Wel wordt je van kinderen geestelijk jonger, mits je op een normale leeftijd 'drachtig' wordt. Ken genoeg oude personen die op latere leeftijd nog even snel een kind in elkaar gingen zetten en erachter kwamen dat ze toch niet meer zo kwiek waren om met het kind mee te denken. Sterker nog: bij mijn zoon zat een jongen in de klas, waarvan de ouders pas rond hun 40e gingen 'fokken' en die ouders kunnen zich totaal niet inleven in hun zoon. Ze zijn teveel bezig met zichzelf en hun werk. De jongen hangt er maar een beetje bij en gaat nu interessant proberen te doen bij leeftijdgenootjes (wordt volgestopt met dure cadeaus, maar aandacht ho maar). Erg sneu.
De keuze of je wel of geen moeder wilt worden, is volledig aan jouzelf. Daar heeft een ander niets over te zeggen. Alleen zou ik niet te lang wachten met een beslissing nemen, want - zoals ik al zei - je biologische klok gaat in zijn eigen tempo door en voor je het weet lukt het zeker niet meer of is de kans dat het op een heel moeizame manier geprobeerd moet worden (kunstmatig geklooi) groter.
cooper schreef:Shenavallie schreef:Oh jee, ik voel me bijna bejaard met deze opmerking (en bedoel het absoluut niet op een rot manier), maar toch: TS, pas 26? Je bedoelt vast AL 26. Ik vind het al aardig wat worden hoor en je wordt er niet jonger op (en de biologische klok tikt voor iedereen in een ander ritme. Ik ben bijvoorbeeld nog geen 40 en zit al in de overgang). Wel wordt je van kinderen geestelijk jonger, mits je op een normale leeftijd 'drachtig' wordt. Ken genoeg oude personen die op latere leeftijd nog even snel een kind in elkaar gingen zetten en erachter kwamen dat ze toch niet meer zo kwiek waren om met het kind mee te denken. Sterker nog: bij mijn zoon zat een jongen in de klas, waarvan de ouders pas rond hun 40e gingen 'fokken' en die ouders kunnen zich totaal niet inleven in hun zoon. Ze zijn teveel bezig met zichzelf en hun werk. De jongen hangt er maar een beetje bij en gaat nu interessant proberen te doen bij leeftijdgenootjes (wordt volgestopt met dure cadeaus, maar aandacht ho maar). Erg sneu.
De keuze of je wel of geen moeder wilt worden, is volledig aan jouzelf. Daar heeft een ander niets over te zeggen. Alleen zou ik niet te lang wachten met een beslissing nemen, want - zoals ik al zei - je biologische klok gaat in zijn eigen tempo door en voor je het weet lukt het zeker niet meer of is de kans dat het op een heel moeizame manier geprobeerd moet worden (kunstmatig geklooi) groter.
Wow wat vind ik dit een 'afschuwelijke' post zeg.

) dan dat gezellig even een maaltje wegdrinken en weer lekker genietend verder slapen
cooper schreef:Shenavallie schreef:Oh jee, ik voel me bijna bejaard met deze opmerking (en bedoel het absoluut niet op een rot manier), maar toch: TS, pas 26? Je bedoelt vast AL 26. Ik vind het al aardig wat worden hoor en je wordt er niet jonger op (en de biologische klok tikt voor iedereen in een ander ritme. Ik ben bijvoorbeeld nog geen 40 en zit al in de overgang). Wel wordt je van kinderen geestelijk jonger, mits je op een normale leeftijd 'drachtig' wordt. Ken genoeg oude personen die op latere leeftijd nog even snel een kind in elkaar gingen zetten en erachter kwamen dat ze toch niet meer zo kwiek waren om met het kind mee te denken. Sterker nog: bij mijn zoon zat een jongen in de klas, waarvan de ouders pas rond hun 40e gingen 'fokken' en die ouders kunnen zich totaal niet inleven in hun zoon. Ze zijn teveel bezig met zichzelf en hun werk. De jongen hangt er maar een beetje bij en gaat nu interessant proberen te doen bij leeftijdgenootjes (wordt volgestopt met dure cadeaus, maar aandacht ho maar). Erg sneu.
Wow wat vind ik dit een 'afschuwelijke' post zeg.
pmarena schreef:Echt een totaal ander plaatje (360 graden zeg maar) dan dat gezellig even een maaltje wegdrinken en weer lekker genietend verder slapen

anneliesdj schreef:Shenavallie schreef:Oh jee, ik voel me bijna bejaard met deze opmerking (en bedoel het absoluut niet op een rot manier), maar toch: TS, pas 26? Je bedoelt vast AL 26. Ik vind het al aardig wat worden hoor en je wordt er niet jonger op (en de biologische klok tikt voor iedereen in een ander ritme. Ik ben bijvoorbeeld nog geen 40 en zit al in de overgang). Wel wordt je van kinderen geestelijk jonger, mits je op een normale leeftijd 'drachtig' wordt. Ken genoeg oude personen die op latere leeftijd nog even snel een kind in elkaar gingen zetten en erachter kwamen dat ze toch niet meer zo kwiek waren om met het kind mee te denken. Sterker nog: bij mijn zoon zat een jongen in de klas, waarvan de ouders pas rond hun 40e gingen 'fokken' en die ouders kunnen zich totaal niet inleven in hun zoon. Ze zijn teveel bezig met zichzelf en hun werk. De jongen hangt er maar een beetje bij en gaat nu interessant proberen te doen bij leeftijdgenootjes (wordt volgestopt met dure cadeaus, maar aandacht ho maar). Erg sneu.
Woesh nou inderdaad zeg, dat had wel iets genuanceerder gekund.
En op je 26e ben je nog jong genoeg om na te gaan denken of je misschien ooit...
Niets mis met na je 30e gaan proberen of het lukt.
anneliesdj schreef:pmarena schreef:Echt een totaal ander plaatje (360 graden zeg maar) dan dat gezellig even een maaltje wegdrinken en weer lekker genietend verder slapen
Zo ging het bij mij wel, maar ik heb dan ook bijzondere kinderen
Shenavallie; ik denk dat ze vooral bedoeld dat het niet prettig geschreven is.
En of je op latere leeftijd moet gaan klooien met kunstmatige ingrepen is voor jou misschien net zo erg als dat het voor een ander is om op jonge leeftijd met een schare kinderen achter zich aan te lopen.
Shenavallie schreef:anneliesdj schreef:
Woesh nou inderdaad zeg, dat had wel iets genuanceerder gekund.
En op je 26e ben je nog jong genoeg om na te gaan denken of je misschien ooit...
Niets mis met na je 30e gaan proberen of het lukt.
Er staat toch duidelijk dat TS zelf moet weten of ze al dan niet moeder wil worden, echter de kans dat het 'zomaar' lukt op latere leeftijd is niet vanzelfsprekend. En waarom genuanceerder? Je begrijpt toch wat er staat? Ik schrijf alleen wat ik ervaar in mijn omgeving. Vrienden van ons kozen er ook voor om laat ouders te worden en die zijn volledig door de malle molen gehaald, omdat het niet meer op de normale manier lukte. Zij hebben door alle ellende er uiteindelijk maar voor gekozen om het bij één te houden, want het was allemaal geen pretje.
Tijdens ouderavonden op school moeten mijn man en ik ieder jaar weer lachen, omdat we de gemiddelde leeftijd van de ouders nog steeds aardig naar beneden halen.
Sammie schreef:Gezien de wallen bij sommige moeders met pasgeboren kinderen vraag ik mij af of je er ook wel echt geestelijk jonger van wordt
als ik niet om 23:00 naar bed ga of halverwege de nacht wakker word denk ik soms echt in de ochtend nee ik kan het niet