Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:41

Komt wel goed TS en Jolmer +:)+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:50

Als ik dit zo lees allemaal, dan ben ik alleen nóg blijer met het feit dat mijn vriend en ik financieel onafhankelijk van elkaar zijn. Als ik iets van € 10.000,- wil kopen, dan doe ik dat... heb ik zijn toestemming niet voor nodig. En andersom ook!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:18

Ik denk dat vriendin erg verstandig is en TS een onverantwoordelijke jongen, waarmee ze beter geen toekomst gaat opbouwen. Een n persoon die in de "verkeringstijd" al vraagt of je zijn geld wil beheren, daar krijg ik het "Run Forrest, Run!" Gevoel bij.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:20

farahdiba46 schreef:
Ik denk dat vriendin erg verstandig is en TS een onverantwoordelijke jongen, waarmee ze beter geen toekomst gaat opbouwen. Een n persoon die in de "verkeringstijd" al vraagt of je zijn geld wil beheren, daar krijg ik het "Run Forrest, Run!" Gevoel bij.

Ik ben blij dat hij het vraagt, liever dat dan dat hij het zomaar uitgeeft. Nu kan hij dit alsnog, omdat ik hem niet zijn geld wil 'afnemen'.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 09:26

Heb niet alles doorgelezen, op dit bericht hoeft niet gereageerd te worden maar ik wil nog even iets kwijt.

Voor alle haters onder dit topic, ga je leven haten en een leven zoeken!

Voor iedereen die normaal gereageerd heeft heel erg bedankt voor jullie reacties!

Er zitten reactie's tussen waarvan ik zo iets heb van waarom reageer je uberhaupt, maar er zitten ook hele mooie, goeie en bruikbare tussen, voor die mensen, BEDANKT!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:28

Ricie schreef:

Gast, serieus? :') Misschien moet jij zelf een leven zoeken en je niet zo op de kast laten jagen door lettertjes op je beeldscherm. Ik heb alles gelezen en heb niks hatelijks gevonden.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:30

Kayleigh_ schreef:
Ricie schreef:

Gast, serieus? :') Misschien moet jij zelf een leven zoeken en je niet zo op de kast laten jagen door lettertjes op je beeldscherm. Ik heb alles gelezen en heb niks hatelijks gevonden.

Amen to that!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:32

Ricie schreef:
Heb niet alles doorgelezen, op dit bericht hoeft niet gereageerd te worden maar ik wil nog even iets kwijt.

Voor iedereen die normaal gereageerd heeft heel erg bedankt voor jullie reacties!

Er zitten reactie's tussen waarvan ik zo iets heb van waarom reageer je uberhaupt, maar er zitten ook hele mooie, goeie en bruikbare tussen, voor die mensen, BEDANKT!

Pardon? :') Oh, als je je leven moet haten, hoef je er nog niet eentje te zoeken toch? :o?

Anyway, ik voel me niet aangesproken, maar vind die reactie niet echt getuigen van volwassenheid.. Op een forum waar zo veel mensen zitten, deelt niet iedereen dezelfde mening, daar moet je mee om kunnen gaan.

Er zijn hier hele goede tips gegeven, Jolmer heeft heel netjes gereageerd (mijn complimenten!!) en ik heb er vertrouwen in dat jullie er samen wel uitkomen!
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 09-10-15 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:35

Ik denk dat je het hem niet kwalijk kunt nemen, hij komt over alsof hij wat heeft of in ieder geval wat jong denkt. Anders.. Heel overtrokken reactie :+
Laatst bijgewerkt door Nessie op 09-10-15 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:36

Nessie schreef:
Ik denk dat je het hem niet kwalijk kunt nemen, hij komt over alsof hij wat heeft. Anders.. Heel overtrokken reactie :+

Dat is het enige excuus voor zo'n reactie inderdaad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:37

jolmer20 schreef:
Ik ben blij dat hij het vraagt, liever dat dan dat hij het zomaar uitgeeft. Nu kan hij dit alsnog, omdat ik hem niet zijn geld wil 'afnemen'.

Ik vind de dynamiek ook eerder doen denken aan een ouder-kind-relatie dan die van twee gelijkwaardige partners die in vrijheid zelf keuzes maken, en meestal is dat geen gezonde/prettige basis voor een langdurige relatie.

Overleg is bv iets heel anders dan het vragen om toestemming / instemming. Uit zowel jouw als Ricie's reacties blijkt namelijk heel weinig vermogen om je te verplaatsen in de positie van de ander. Nu is het zo dat ieder z'n eigen positie lijkt te hebben en dat het dan gaat om de ander te overtuigen van jouw positie.

Maar bij echt goed overleg gaat het eigenlijk precies omgekeerd - je probeert juist te begrijpen waarom de ander iets wel/niet wil, en dan kun je uiteindelijk zeggen (en uit vrije wil, niet uit angst voor negatieve repressailles) 'ik begrijp jouw standpunt en daarom doe ik deze concessie' (ipv te verwachten dat de ander jou begrijpt en jou tegemoet komt.)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:52

Ricie schreef:

:wow: :? Wat een geweldige volwassen reactie. +:)+

Verwachten dat iemand eigenlijk 100% spaart is niet heel realistisch (zeker niet bij iemand die niet van nature graag spaart) tenzij zoals bij jolmer dat veel van haar zaken nog door haar ouders betaald worden.
Spreek een percentage af en naar mate er meer geld binnen komt dan kan je de verhouding sparen/ vrij uitgeven aanpassen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:24

Wauw dus als je een duur product eerst bespreekt zit je spontaan onder de duim?..

Lijkt me niet meer dan normaal dat je de visie van een ander vraagt binnen je relatie? Iets met communicatie :=

Betekend niet dat als een partner het afraadt je het gelijk maar niet moet doen, maar ik zou het een beetje raar vinden als mijn partner 10.000 euro uit zou geven, en daar niet even een advies/overleg telefoontje over zou plegen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:37

Wanneer je een vast inkomen hebt en de gewone kosten probleemloos kan betalen: doe wat je wil met je eigen geld.
Heb je geen vast inkomen? Tjah, jammer dan. Eerst een spaarpot voor de vaste kosten en dan pas kan je nadenken of er (op termijn) een leuk duur speelgoedje vanaf kan.

Jolmer krijgt de paarden betaald van haar ouders. Ze gaat bewust goed met dat geld om, ze spaart er ook van. Omdat ze weet dat het een keer kan tegenvallen. Dat doet TS niet als ik het goed begrijp. Wat nu binnenkomt moet gelijk naar buiten. Die mentaliteit moet veranderen. Nu kan dat idd nog omdat hij thuis woont. Later niet meer, maar zoiets is heel moeilijk af te leren.

Dus ik vind hun oplossing best goed. Zeker gezien hun leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:41

Nayomie schreef:
MariekeB schreef:
Oh meer voordelen van de apple watch, maar at is niet moeilijk hoor :

- naast wat jij noemt ( snel checken en neit overal je telefoon voor te hoeven pakken

- alleen belangrijke berichten naar je watch laten gaan
- van alles met sporten inclusief hartslag ( ik gebruik daar nee fitbit voor, maar de apple watch kan dat ook )
- dicteren met Siri
- google maps om je pols

En je telefoon blijft veel vaker uit je handen, omdat de belangrijke alerts op je pols binnen komen. Dus minder kans dat je opeens ... even facebook doet , even nu.nl kijkt even ... even .....

Het zou van de zotte zijn als we werkelijk afhankelijk moeten zijn van alleen een smartwatch of smartphone. Wat gebeurt er met de ouderwetse kaart? Mensen vragen? Plattegrond lezen? Berichten niet direct moeten lezen? Je zou stapelgek worden van al die meldingen joh.

Toevallig laatst een documentaire gezien over statistieken etc? Het blijkt zelfs ongezond te zijn en die gegevens gaan rondstromen waar jij ze niet wilt hebben.

Dat heet vooruitgang, zoals we ook afhankelijk zijn van stromend water en van elektriciteit. Dat waren we vroeger ook niet.
Zonder Google maps zou ik heel wat meer geld uitgeven in het buitenland. Ik ben daar vaak voor mijn werk en ipv dat ik overal taxi's naar toe neem, ga ik nu geregeld met de metro, trein of bus omdat Google maps je dat precies kan vertellen :) . Vaak ook sneller dan een taxi in grote steden.

En nee ik wordt er niet gek van, het is m'n werk,. een ouderwetse kaart ? Dan kan ik de hele wereld wel op kaart zien te krijgen. Dat is echt een stuk praktischer op je telefoon.

Het voordeel van de smartwatch is juist dat je kan instellen dat niet alle meldingen gelijk binnenkomen, maar dat je alleen de voor jou belangrijke ontvangt. Nu kijkt iedereen bij elke piep op z'n telefoon. Jij niet misschien ( een prachtige ondergewaardeerde eigenschap overigens) , maar een groot deel van de mensen wel .

Maar ik ben bevooroordeeld , ik werk in die branche en zie wat er nog allemaal gaat komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:42

Melisjeee schreef:
Ik snap niet waarom je perse een Apple watch zou willen hebben. Er zijn genoeg veel goedkopere modellen te vinden die ook voor Apple te gebruiken zijn! Zelf heb ik een Moto360, oud model, die met een prijskaartje van €180 toch een stuk leuker geprijsd is!

Echt functioneel is het niet kan ik je vertellen. Ja, berichten kun je lezen, maar even snel ergens op antwoorden wordt al snel lastig. Je moet vrijwel alles op spraak doen en op het moment dat er veel geluiden om je heen zijn wordt het toch een stuk lastiger om een goede tekst te sturen. In het verkeer is het ook niet al te veilig, met een klein scherm moet je toch echt goed kijken wat je doet en doe je al snel het verkeerde.
Verder is het wel handig voor het alleen bekijken van berichten die binnen komen, maar ik noem het eerder leuk vermaak dan een functioneel horloge!

Jij beschrijf hier precies waarom je wel een apple watch moet nemen en geen Moto360 :D , de apple watch kan echt veel meer.
en nee ik ben geen apple fan, ik ben van de android kant :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:43

Sababber schreef:
Wauw dus als je een duur product eerst bespreekt zit je spontaan onder de duim?..

Lijkt me niet meer dan normaal dat je de visie van een ander vraagt binnen je relatie? Iets met communicatie :=

Betekend niet dat als een partner het afraadt je het gelijk maar niet moet doen, maar ik zou het een beetje raar vinden als mijn partner 10.000 euro uit zou geven, en daar niet even een advies/overleg telefoontje over zou plegen :oo

Echt?
Dat zou mij dus niet boeien. Als hij dat kán (dus niet als ie zich in schulden steekt want dat heeft weerslag op ons beide nu.) waarom zou hij het dan moeten vragen. Daar heeft hij zelf voor gewerkt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:43

farahdiba46 schreef:
daar krijg ik het "Run Forrest, Run!" Gevoel bij.

:+

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:45

Ricie schreef:

Ja ik denk dat ik nu wel snap waarom ts zijn vriendin wat controlerend is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:47

Wauw ben ik blij dat ik vrijgezel ben. Hoef met niemand te overleggen waar ik mijn eigen geld aan uit geef.

En als ik ooit relatie krijg. Dan ben ik het ook zeker niet van plan. Mijn geld is mijn geld. Net zoals ik niet met zijn geldzaken zal bemoeien. En als diegene niet verstandig genoeg eens. Dan begin ik er niet eens aan.

Wil een vent die zijn zaakjes goed op orde heeft. En gewoon volwassen gedrag vertoond.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:04

Ik denk dat het juist goed is dat ze het bespreken. Als het nu al niet bespreekbaar is hoe dan later als ze samen wonen? niet iedereen heeft maar even het geld om zomaar even een dure uitgave te doen. En als je nu al leert te sparen en na te denken over impulsaankopen heb je daar later alleen maar profijt van. Klinkt ouderwets maar het werkt wel.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:25

Ik heb het hele topic gelezen en ik begrijp beide kanten, maar ik wil toch even kwijt dat ik het vrij sneu vind dat iemand op zo'n jonge leeftijd al spaart voor samenwonen. Je kunt je hele leven nog krom liggen voor je hypotheek. Op je 20ste hoor je lekker onverstandige dingen te doen en je geen zorgen te maken over zulke lange termijnzaken. Als je dat overslaat en je gelijk gaat bezighouden met grote mensenzaken dan krijg je daar later spijt van.
Het lijkt mij sowieso ongezond als je moet sparen om te kunnen samenwonen. Dat betekent namelijk dat je het niet echt kunt betalen. Dan moet je het eigenlijk al helemaal niet doen.

Ik zou zeggen: Laat dat samenwonen voorlopig even lekker zitten. Blijf bij je ouders wonen of ga op kamers als je dat wel kunt betalen. Als één van jullie een eigen plekje heeft kun je sowieso soort van samenwonen.
Als je allebei een echt inkomen hebt hoef je sowieso niet meer te sparen voor samenwonen want dan kun je een sociale huurflat makkelijk betalen, met misschien huurtoeslag. Jullie staan wel ingeschreven neem ik aan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:28

En wanneer mag je dan wel gaan denken aan samenwonen? :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:29

Ayasha schreef:
En wanneer mag je dan wel gaan denken aan samenwonen? :+

Vraag ik me ook af := ik ben 20 en woon ook samen, oeeeeh "grotemensenwereld"

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:32

LindyH schreef:
Ik heb het hele topic gelezen en ik begrijp beide kanten, maar ik wil toch even kwijt dat ik het vrij sneu vind dat iemand op zo'n jonge leeftijd al spaart voor samenwonen. Je kunt je hele leven nog krom liggen voor je hypotheek. Op je 20ste hoor je lekker onverstandige dingen te doen en je geen zorgen te maken over zulke lange termijnzaken. Als je dat overslaat en je gelijk gaat bezighouden met grote mensenzaken dan krijg je daar later spijt van.
Het lijkt mij sowieso ongezond als je moet sparen om te kunnen samenwonen. Dat betekent namelijk dat je het niet echt kunt betalen. Dan moet je het eigenlijk al helemaal niet doen.

Ik zou zeggen: Laat dat samenwonen voorlopig even lekker zitten. Blijf bij je ouders wonen of ga op kamers als je dat wel kunt betalen. Als één van jullie een eigen plekje heeft kun je sowieso soort van samenwonen.
Als je allebei een echt inkomen hebt hoef je sowieso niet meer te sparen voor samenwonen want dan kun je een sociale huurflat makkelijk betalen, met misschien huurtoeslag. Jullie staan wel ingeschreven neem ik aan?

Volgens mij is sparen heel normaal?? Mijn man en ik hadden ook beide gespaard al vanaf ca. 16 jaar voor later en zijn met 20 gaan samen wonen. En gelijk lekker buitenaf met de paarden aan de deur. En nu zijn we rond de 35 en nooit spijt van gehad in tegendeel....