Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Ik ken enkele vegetariërs en geen van hun vind vlees lekker.
Bij het idee dat het er dier was gaan ze over hun nek.
Dus lekker vinden... Nee.
Shadow0 schreef:Als jouw definitie van 'respect' is dat mensen gaan liegen over hun beweegredenen, dan zul je dat inderdaad niet krijgen.
Laten we het erop houden dat jij een totaal andere invulling hebt van 'respect' dan ik. En ook een totaal ander idee over 'visie opleggen'. Jij vindt het een visie opleggen als iemand (een volwassene) zegt 'ik vind dit of dit', ik vind het visie opleggen als je verwacht dat andere mensen hun beweegredenen moeten verloochenen en daarover moeten liegen omdat het jou niet aanstaat.
pmarena schreef:Ik vind het overigens wel knap als je een ècht lekker maaltje kan maken dan net zo lekker is en net zo goed vult en net zo lekker smakelijk en sappig is als bvb. een lekker biefstukje met champies.... want het is verrekte moeilijk om lekkere vlees (en zuivel) loze recepten te bedenken / vinden als je dus echt dat prakje met vlees gewend bent.
anjali schreef:Nergens hier wordt het tegenovergestelde genoemd,nl. dat vegetariers vlees opgedrongen krijgen.En dat gebeurt heel veel.
wendyenbram schreef:anjali schreef:Nergens hier wordt het tegenovergestelde genoemd,nl. dat vegetariers vlees opgedrongen krijgen.En dat gebeurt heel veel.
Ik heb dat juist andersomWij zijn echte vleeseters. (hebben eigen varkens die we slachten als de vriezer leeg is. slachten zelf kippen. en zo nu en dan een melkkoe die niet genoeg melk meer geeft, die in onze vriezer beland. Kopen zeer zelden vlees uit de supermarkt.)
Maar wanneer ik weet dat iemand geen vlees eet, om welke redenen dan ook, Dan zal er bij ons altijd een maaltijd op tafel staan zonder vlees. Andersom zie ik dat nog niet snel gebeuren.
wendyenbram schreef:Maar wanneer ik weet dat iemand geen vlees eet, om welke redenen dan ook, Dan zal er bij ons altijd een maaltijd op tafel staan zonder vlees. Andersom zie ik dat nog niet snel gebeuren.
jasz schreef:Hoezo is dat geen optie dan?
Het is idd heel ouderwets om te denken dat je niet gezond kan zijn zonder vlees. Ik heb als kind een tijdlang hoofdpijn gehad en toen werd het ook gelijk gegooid op het feit dat ik geen vlees at. Overigens ging dat gewoon vanzelf over en ben ik nu nog steeds zo gezond als maar kan.
jasz schreef:Ja klopt, tegenwoordig wordt het niet meer zo erg geroepen gelukkig, nu zijn er ook veel meer vegetariërs en er is gebleken dat die niet allemaal dood neervallen na een paar jaar zonder vlees.
Het is veel belangrijker om genoeg groente te eten en fruit. Iets dat mensen dan weer erg vaak niet doen, omdat ze dat vaak minder lekker vinden. Vlees vinden veel mensen wel lekker, dus krijg je wel van heel veel mensen te horen dat dat zo gezond is en je het niet kan missen. Dat vind ik altijd een beetje gek.
bruintje123 schreef:ZE liegen niet.
Een volwassenen die zegt ik vind tegen een kind om zijn visie door te drukken in de gezin waar vlees eten normaal is vind ik een egoïst.
Want een kind filtert geen zin met ik vind als verschil met een feit.
Je mening voor je houden is niet verloochenen maar fatsoen op bepaalde momenten.
jasz schreef:Nou inderdaad. Helaas blijkt dat ook in dit topic de vega’s het maar niet kunnen laten om hun mening als een feit te presenteren en een hele discussie over bijzaken te gaan voeren.Ik vind dat mensen elkaar lekker moeten laten eten wat iedereen wil, maar dat blijkt toch nog vaak lastig.
Sammie schreef:De vega-kant is ook een behoorlijke industrie geworden hoor. Ook daar geen illusies.. overal waar geld in te verdienen is, duiken 'onderzoekjes' op. De vega-aanbieders komt dus ook gewoon met onderzoekjes waarom elke dag vlees eten niet gezond zou zijn.