Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij met iemand naar bed gaan waarvan je van te voren weet dat je er geen relatie mee wil

Ja
730 (59%)
Nee
503 (40%)

Totaal aantal stemmen: 1233

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:28

Kwanyin schreef:
RaafSmits schreef:
Ik vraag me dan oprecht af wat voor een normen en waardes je je kinderen meegeeft.

Daar zie ik nu niet direct een probleem in?

Gewoon, dat seks iets is wat leuk moet zijn en waar je plezier aan moet beleven? En dat je wel moet uitkijken met anticonceptie en soa's?
Ik denk trouwens niet dat ik zoiets ooit zou moeten meegeven. Nu ben ik wel een van de relatiemensen, maar als ik 50 partners had gehad, had ik dat niet moeten vertellen aan mijn kinderen later. Mijn moeder heeft mij ook nooit verteld wat ze heeft afgehobbeld in haar jeugd of wat niet. Dus ik zou niet weten hoe ik dan een slecht voorbeeld zou zijn voor mijn kinderen. Ook niet als ik er wel open over zou zijn. Ik vind seks tussen twee volwassen en willende mensen nu eenmaal niet iets wat slecht is, dat heeft de Kerk de mensen lang genoeg proberen wijs te maken.

Amen!! }>

Courses

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:29

Raaf, no offence maar je hebt het niet alleen tegen mensen die complete familie's hebben lopen he :+ Ik ben zelf 21, heb net een lange relatie gehad waar ik vrij bruut door gedumpt ben en dan zit je absoluut niet te wachten op een nieuwe relatie, laat mij dan maar lekker m'n eigen ding willen doen :Y) Maakt dat mij nu ineens een slecht mens?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:31

Oh, maar ik geef ook geen kritiek op mensen die een andere visie hebben als ik.
Zelfs niet aan de schoolpoort.
Zal ook nooit iemand persoonlijk daarover aanvallen/veroordelen.

Ik deel daarin alleen een andere mening, zo ook hier.
En wat die testen betreft, zoek er de polls in de tienerbladen /damesbladen/nieuws maar eens op na.
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 25-09-15 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:31

Ik denk dat niemand zijn lijf als onderdeel ziet.

Ik heb mijn " afgelikte boterham" status aangenomen met trots, maar dat betekent overigens niet dat dat erg aardig of respectvol is.

Prima dat jij een mening hebt, maar om anderen die hun * niet laten verstoffen tot verlaten vleermuizengrot zo te veroordelen vind ik erg gemeen en onnodig.
En dan hebben we het nog wel over normen en waarden, waar respect voor anderen misschien nog wel de belangrijkste is.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:33

RaafSmits schreef:
Oh, maar ik geef ook geen kritiek die een andere visie hebben als ik.
Zelfs niet aan de schoolpoort.
Zal ook nooit iemand persoonlijk daarover aanvallen/veroordelen.

Ik deel daarin alleen een andere mening, zo ook hier.
En wat die testen betreft, zoek er de polls in de tienerbladen /damesbladen/nieuws maar eens op na.

Nou ja, het is al weer wat jaren geleden voor mij, maar heb het nooit onveilig gedaan en er is ook nooit raar opgekeken dat ik dat wilde. De bedpartners waren daar gewoon op voorbereid, was vrij vanzelfsprekend.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:36

PowerReiner schreef:
Ik denk dat niemand zijn lijf als onderdeel ziet.

Ik heb mijn " afgelikte boterham" status aangenomen met trots, maar dat betekent overigens niet dat dat erg aardig of respectvol is.

Prima dat jij een mening hebt, maar om anderen die hun * niet laten verstoffen tot verlaten vleermuizengrot zo te veroordelen vind ik erg gemeen en onnodig.
En dan hebben we het nog wel over normen en waarden, waar respect voor anderen misschien nog wel de belangrijkste is.

Zo als je kunt lezen veroordeel ik niemand.
Ik sluit ook nooit iemand buiten die een andere levensstijl heeft.
Ik deel alleen niet hun levenswijze......en zij hoogstwaarschijnlijk niet de mijne.
Prima, maar laat iedereen in zijn of haar waarde.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:39

RaafSmits schreef:
Zelfs veilige sex is niet meer nodig, nu ze ook voor ziektes als aids een pilletje hebben gevonden wat goed lijkt te werken.

Er is meer.
Er zijn meer SOAs :)*
Ook een aantal medicijn (ab) resistente varianten.

Verder is medicijngebruik niet gratis en ook niet zonder bijwerkingen.

Geen reden voor hysterische toestanden en bangmakerij zoals met ´terrorisme´ maar wel alle reden voor het gebruiken van gezond verstand. Net als een cap opzetten eigenlijk. Jammer dat de Wingman reclame van Bokt af is.
Wel aanmoedigingsbeleid voor caps maar make safe love not war is????

Overigens is er onderweg i deze draad een heel interessant punt opgeworpen: Hoe doé je met sex, verliefd, liefde etc. ervaring op zonder je diep in de vingers te snijden?
Het antwoord is ook al gegeven trouwens, maar niet zo voor de hand liggend als causaal verband wellicht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:41

RaafSmits schreef:

Je noemt mensen 'afgelikte boterhammen.' Als dat geen veroordeling is...

Dat je het alleen maar hier zegt en niet rechtstreeks maakt dat oordeel echt niet ook maar iets respectvoller of minder veroordelend. Het is een denigrerende term, en dat gaat heel wat verder dan 'da's nou eenmaal mijn mening'

Wat jij met je eigen seksleven doet is helemaal aan jou. Dat je het hebben van seks met anderen zonder relatie afkeurt, dat kan. Maar vervolgens veroordeel je niet alleen dat gedrag, maar ook nog eens de mensen die het doen met een bijzonder onaardige en respectloze term.

'Ik veroordeel niemand' gaat echt niet op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:42

Goof schreef:
PowerReiner schreef:
Ik heb me altijd afgevraagd, waarom? Je koopt toch ook geen auto zonder testrit? Stel je voor, je wacht je hele leven op iemand, trouwt daarmee, en in bed is het helemaal niks.....tja, zit je dan met je goeie gedrag.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dat dus.
Ik ben ook wel benieuwd naar reacties hierop.

Daar wil ik nog wel op reageren hoor. Ik mag hopen dat de partner in leven meer is dan om op te paaldansen of andere standjes mee te oefenen. Je grootste gedeelte van je leven zul je anders dan in elkaar doorbrengen, maar wel mét elkaar. Imo lijkt het dan ook verstandiger om verder te kijken dan hoe de seks is. Seks kun je nl. ook leren. Ff testrijden laat het overkomen alsof je zo weg zal scheuren met elkaar, terwijl je irl toch ook elkaar moet leren kennen en rekening gaat houden met elkaar. Weinig vijftienjarigen die volleerd vol zelfvertrouwen met tig orgasmes nadromen over hun eerste keer.

Bovendien zou ik het erg naïef en kortzichtig vinden om na twintig jaar huwelijk en door omstandigheden een gortdroge doos of hangend preitje maar uit elkaar gaat, want ja... Je wil niet droog komen te staan. Want zo komt nu wel een beetje over. Als de seks niet goed, dan moet ik die persoon niet.. Dankzij seks sterft de mens niet uit, maar om het nu prio 1 in je leven te stellen.. ? Ik denk dat je zelf dan nog wel tegen gaat komen op latere leeftijd.

Je staat samen in een relatie en die heb je dus ook samen. dat is dus niet enkel, wat heb ik aan die ander.. Maar ook wat heeft die ander aan mij.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 25-09-15 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:42

Huertecilla schreef:
RaafSmits schreef:
Zelfs veilige sex is niet meer nodig, nu ze ook voor ziektes als aids een pilletje hebben gevonden wat goed lijkt te werken.

Er is meer.
Er zijn meer SOAs :)*
Ook een aantal medicijn (ab) resistente varianten.

Verder is medicijngebruik niet gratis en ook niet zonder bijwerkingen.

Geen reden voor hysterische toestanden en bangmakerij zoals met ´terrorisme´ maar wel alle reden voor het gebruiken van gezond verstand. Net als een cap opzetten eigenlijk. Jammer dat de Wingman reclame van Bokt af is.
Wel aanmoedigingsbeleid voor caps maar make safe love not war is????

Overigens is er onderweg i deze draad een heel interessant punt opgeworpen: Hoe doé je met sex, verliefd, liefde etc. ervaring op zonder je diep in de vingers te snijden?
Het antwoord is ook al gegeven trouwens, maar niet zo voor de hand liggend als causaal verband wellicht.

Oh zeker zijn er meer Soa's......maar sommige gaan zover dat ze ook daarin de grenzen verleggen.
Die maken er een soort Russiche roulette van.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:43

Shadow0 schreef:
RaafSmits schreef:

Je noemt mensen 'afgelikte boterhammen.' Als dat geen veroordeling is...

Dat je het alleen maar hier zegt en niet rechtstreeks maakt dat oordeel echt niet ook maar iets respectvoller of minder veroordelend. Het is een denigrerende term, en dat gaat heel wat verder dan 'da's nou eenmaal mijn mening'

Wat jij met je eigen seksleven doet is helemaal aan jou. Dat je het hebben van seks met anderen zonder relatie afkeurt, dat kan. Maar vervolgens veroordeel je niet alleen dat gedrag, maar ook nog eens de mensen die het doen met een bijzonder onaardige en respectloze term.

'Ik veroordeel niemand' gaat echt niet op.

en daarbij ventileert ze óók nog een veeg uit de pan over de manier van opvoeden van kinderen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:45

RaafSmits schreef:
Ik bedoel daarmee dat er tussen het vrije gescharrel van pa en ma ook nog eens kinderen zitten.
Ik ken dus mensen in mijn omgeving waarbij ik de namen van "hun liefde van het leven "soms niet meer kan bijhouden.
Hoeveel "ware "er dan niet gepasseerd zijn of fotootjes van "hunks "me dan weer onder de neus geduwd worden vanaf dating sites
Ik vind dat triest voor de kids.......kan niet anders zeggen.

Ik ben heus geen voorstander van klassieke huwelijke, maar dat gehop van de een naar de ander kan er bij mij niet in.

Ik denk dat hier vooral een communicatieprobleem is.
Weten de kinderen er zelf vanaf? Komt mama elke 2 weken met een ander vent thuis waarvan ze zegt "kinderen, dit keer is dit wel echt jullie nieuwe stiefpapa hoor", oid?
Ik kan me namelijk voorstellen dat zoiets erg onduidelijk en verwarrend is. Ik zou zelf ook niet elke twee weken een andere kerel in ons huis willen zien die denkt dat hij mij gaat even gaat helpen opvoeden.

Maar als mijn moeder gescheiden was, dan had ik ook niet per se op de hoogte moeten zijn van haar scharrels. Had ze perfect kunnen rondfladderen zonder mij dat te melden. Dat die foto' van hunks op datingsites wel bij haar vriendinnen terrecht kwamen, maar niet bij mij. Dan geeft ze mij daar ook helemaal geen waarden of normen mee door.

Of juist het omgekeerde. Ze kan dat ook heel eerlijk en open zijn. En gewoon zeggen dat zij nu eenmaal graag zo leeft en gelukkig is. Dat die mannen een deel van haar leven zijn en niet van mij, en ik zelf helemaal dat voorbeeld niet moet volgen als ik zelf liever bij een lange vaste relatie hou. Zolang alles maar eerlijk is en niemand gekwetst.
Als je kinderen mogen meegenieten van al je avonturen terwijl papa denkt dat hij nog steeds gelukkig getrouwd is, ja dat zijn dan weer andere normen en waarden die je doorgeeft :+ .
Maar ik zou gewoon willen dat mijn kinderen later leren dat er geen 1 juist pad is voor seks en dat je gewoon zelf moet weten wat jij graag hebt.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:46

Een afgelikte boterham is niets meer of minder dan uiting aan een denkwijze geven.
Zoals hier eerder ook over stoffige vleermuisgrotten werd gesproken.

Dat wil niet zeggen dat ik overal om me heen "afgelikte boterhammen zie lopen "
Ik zie nog steeds ménsen, anders denkende mensen......maar daarom niks meer of niks minder.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:49

Winged schreef:
Maar... Even zwart-wit: seks is seks toch?

Wat als iemand al jarenlang een vaste partner heeft en ze duiken nog steeds 3x per dag bovenop elkaar. (hey, bed is soooo overrated). Offff je hebt een eeuwenoude vrijgezel die er per jaar 8 ONSjes op na houdt. Na 5 jaar zit de 1 op 1 partner, en de ander op 40 partners. Maar: De vaste relatie zit op zo'n 5500 keer seks en de single op 40. Wie is dan de afgelikte (gelubberde) boterham? :Y)

Dat dus.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:51

RaafSmits schreef:
Een afgelikte boterham is niets meer of minder dan uiting aan een denkwijze geven.

Onzin. Het is beledigend en respectloos, en dan kun je dus niet meer zeggen dat je niemand veroordeelt.

En wat HC ook zegt trouwens: het verbinden aan wel of geen goede ouder zijn is OOK erg veroordelend en onaardig en respectloos en bovendien slecht onderbouwd. Hoe iemand wel of niet handelt in z'n seksleven zegt niets over hoe iemand wel of niet goed met z'n kinderen omgaat.

Citaat:

Vond ik zeker geen sportieve opmerking. Maar die opmerking kwam na die van jou. "Hunnie doen het ook" gaat dus niet op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:53

Sammie schreef:
Bovendien zou ik het erg naïef en kortzichtig vinden om na twintig jaar huwelijk en door omstandigheden een gortdroge doos of hangend preitje maar uit elkaar gaat, want ja... Je wil niet droog komen te staan. Want zo komt nu wel een beetje over. Als de seks niet goed, dan moet ik die persoon niet.. Dankzij seks sterft de mens niet uit, maar om het nu prio 1 in je leven te stellen.. ? Ik denk dat je zelf dan nog wel tegen gaat komen op latere leeftijd.

Poep gebeurt ja en soms kan een partner door wat voor reden ook niet in de seksuele behoefte van de ander voorzien. Afgezien van dat dit ook een drama voor die persoon zelf kan zijn, zie ik niet waarom dan tot verbreken van de relatie zou moeten leiden.
Er zijn meer wegen naar Rome.
Je wil toch dat je partner gelukkig is? Dan kan je toch ook voorstellen je voor dat deze buíten de relatie aan diens trekken komt.
Geldt imo wanneer ook dit in een relatie speelt; praat er gewoon over en wees vóór elkaar.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:59

Shadow0 schreef:
RaafSmits schreef:

Onzin. Het is beledigend en respectloos, en dan kun je dus niet meer zeggen dat je niemand veroordeelt.

En wat HC ook zegt trouwens: het verbinden aan wel of geen goede ouder zijn is OOK erg veroordelend en onaardig en respectloos en bovendien slecht onderbouwd. Hoe iemand wel of niet handelt in z'n seksleven zegt niets over hoe iemand wel of niet goed met z'n kinderen omgaat.

Citaat:

Vond ik zeker geen sportieve opmerking. Maar die opmerking kwam na die van jou. "Hunnie doen het ook" gaat dus niet op.

Nee inderdaad ook niet helemaal netjes, ik geef toe. Maar moet zeggen dat het wel lekker voelt een sneer te geven als je zelf voor afgelikte boterham uitgemaakt wordt :D
Maar nee, ik zou erboven moeten staan. Excuse me, ik ben ook nog steeds lerende in dit leven :)

Overigens valt het imo wel in een ander kader maar goed, laten we on topic blijven

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:01

Helemaal voor. Als je geen relatie hebt ga je toch niet zitten wachten tot prins charming voorbij komt en aan al je seksuele behoeftes voldoet. Toen ik nog niet samen met mijn huidige man was had ik een aantal mannen die ik altijd kon bellen en andersom. Lekker doen waar je je goed bij voelt hoor.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:03

ShadowO

Dat zie jij dan anders.
Verder kan ik daar niks mee.

Ik vind het ook typerend hoe dit topic nu even nieuw leven is ingeblazen.
Moet er bijna gewoon om lachen.
Zo herkenbaar nog steeds, als er een onderwerp over SEX gaat.

PowerReiner

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:09

Ja is een hele goede reden voor, sex is leuk!!!!!
Zo leuk dat het zonde is Jaren op de ware te wachten.

Nee even zonder gein, het is logisch dat dit een goedlopend topic is. Het is een onderwerp dat iedereen aanspreekt en iedereen heeft ermee te maken. En ja iedereen heeft er een mening over.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:10

PowerReiner schreef:
Maar moet zeggen dat het wel lekker voelt een sneer te geven als je zelf voor afgelikte boterham uitgemaakt wordt :D

Het is allemaal slechts virtueel.
Wat maakt jou het nu uit wat een ander aan waardeoordeel meent te moeten ventileren?
Wanneer jij daar aanstoot aan neemt, omvat dit het werkwoord ´nemen´; iets wat je zelf doet. Nergens voor nodig ;)
Wanneer iemand met een gesloten geest binnen een klein kadertje wil leven, is dat niet joúw probleem +:)+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:11

Maar tijdens je zoektocht naar de ware kan het inderdaad zijn dat je een paar kikkers moet kussen. Dit wil alleen imo niet zeggen dat je bij voorbaat maar met kikkers die je niet kent in bed moet duiken :P

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:12

Maar wat mij dan zo verbaast is dat veel mensen zich aangesproken lijken te voelen over die boterham terwijl ik van dat grotje of kaas tosti niet warm of koud wordt.

Ik vraag me dan wel eens af waar dat mee te maken heeft.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:14

RaafSmits schreef:
Er over fantaseren vind ik prima, maar met een soort van ball boekje van de een naar de ander gaan.......absoluut niet.
Noem het zoals je noemen wilt, maar om als een afgelikte boterham in het schap te liggen "omdat ik anders droog sta" .........sorry, dat gaat er bij mij letterlijk en figuurlijk niet in.

RaafSmits schreef:
Pantykous schreef:

Wel met pindakaas dan, anders likt het zo droog. *\o/* *\o/*

Zie je andere vrouwen dan ook zo, als ze veel seks hebben?

Absoluut.
En ja.....dan heeft bokt veel afgelikte boterhammen.... als de poll naar waarheid is ingevuld.

Ik vind je hier thans heel duidelijk dat je vrouwen die veel seks hebben afgelikte boterhammen vindt. Net zoals je even verder je afvraagt wat voor waarden en normen je dan voor kinderen doorgeeft. Dat geeft toch weer dat je een heel negatief beeld hebt van iemand die veel partners heeft gehad (anders dan iemand die zei dat ze zichzelf een afgelikte botherham zou voelen).
Of bedoelde je dat helemaal anders?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:15

Huertecilla schreef:
PowerReiner schreef:
Maar moet zeggen dat het wel lekker voelt een sneer te geven als je zelf voor afgelikte boterham uitgemaakt wordt :D

Het is allemaal slechts virtueel.
Wat maakt jou het nu uit wat een ander aan waardeoordeel meent te moeten ventileren?
Wanneer jij daar aanstoot aan neemt, omvat dit het werkwoord ´nemen´; iets wat je zelf doet. Nergens voor nodig ;)
Wanneer iemand met een gesloten geest binnen een klein kadertje wil leven, is dat niet joúw probleem +:)+

O.... jij hebt nooit zin om iets terug te zeggen als iemand jou ergens voor uitmaakt.

Wie ben jij dan.... Ghandi?