"Ik heb een boodschap van God."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:34

Gewoon_Sam schreef:
Niet? Als ik naar de poorten van één of ander metalfestival loop en ik vervolgens wordt aan geklampt door een groepje Christenen die heul dramatisch en heul hard beginnen te bidden voor mijn ziel, me ter plekke willen bekeren, handen op mijn voorhoofd willen leggen om één of andere duvel uit te drijven, irriteert hun geloof mij rechtstreeks. Dat vind ik behoorlijk, of gewoon te ver gaan.

Mensen die bij aan de deur komen om mij te vertellen over hun geloof, vind ik niet erg. Zoals eerder gezegd kunnen die zelfs nog een bakkie koffie erbij krijgen en ik ga graag de discussie met ze aan over mijn geloof en het geloof wat zij komen verkondigen.

Gunst.. Naar welk metalfestival ga jij? Mijn vrienden hebben dit nog nooit meegemaakt. Tja of dat komt omdat ze naar bands zoals 666-the nightmare gaan en bij voorbaat als verloren worden beschouwd :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:42

och zo had je ook zo groepje fel kleurtjes kledij gelovigen voor het centraal station in Amsterdam vroeger, die zongen er vrolijk op los en probeerden je ook de blijde boodschap mee te geven..

weet even niet meer wie dit waren zucht.

edit:
Hare Krishna! was het

ze zijn nog lang niet verdwenen zie ik :)

vind ze altijd wel gezellig klinken hehe
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 21-09-15 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:45

ik snap niet waarom sommige mensen alles wetenschappelijk bewezen willen hebben :')

kwamen tijdje geleden ook 2 mensen bij ons aan de deur met foldertjes :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:50

Hare krishna is een sekte. Dat heeft weinig met blijde boodschap van doen.
Met hun 70 poppetjes of hoeveel het er ook zijn die ze 3 of 4 keer per dag om kleden..

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:58

Sammie schreef:
Gewoon_Sam schreef:
Niet? Als ik naar de poorten van één of ander metalfestival loop en ik vervolgens wordt aan geklampt door een groepje Christenen die heul dramatisch en heul hard beginnen te bidden voor mijn ziel, me ter plekke willen bekeren, handen op mijn voorhoofd willen leggen om één of andere duvel uit te drijven, irriteert hun geloof mij rechtstreeks. Dat vind ik behoorlijk, of gewoon te ver gaan.

Mensen die bij aan de deur komen om mij te vertellen over hun geloof, vind ik niet erg. Zoals eerder gezegd kunnen die zelfs nog een bakkie koffie erbij krijgen en ik ga graag de discussie met ze aan over mijn geloof en het geloof wat zij komen verkondigen.

Gunst.. Naar welk metalfestival ga jij? Mijn vrienden hebben dit nog nooit meegemaakt. Tja of dat komt omdat ze naar bands zoals 666-the nightmare gaan en bij voorbaat als verloren worden beschouwd :=

Verschillende :) ik ben door de jaren heen o.a. naar Fields of Rock in de Goffert (daar was het dus heul erg), Graspop Metal Meeting, Wacken open air, Eindhoven Metal Meeting, Dymano open air, Pagan Fest, Dokkum open Air, Waldrock geweest. Bij de kleinere death- en black metal "festivalletjes" zie ik ze overigens nooit.
Laatst bijgewerkt door Fehu op 21-09-15 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:01

Niet alleen met geloven, ook met veganisme, vegetarisme , en dingen als of je bitloos of met bit rijdt, met of zonder zweep of sporen. Vind dat iedereen een andere visie heeft prima, maar andere visies gaan afkraken of je eigen visie opdirngen, nee daar kan ik niet tegen.
Laat iedereen gewoon in zijn waarde. O:)

Van dat eerste nooit last van gehad, maar de rest wat ik op noem... vooral op bokt O:) , ander onderwerp, zelfde principe. :=

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:02

Ik ga juist naar festivals waar veel gospel wordt gezongen. De meeste liefhebbers daar zijn niet gelovig. In tegendeel zou ik haast zeggen :o. Het is gewoon een genre. Als je zingt over dat je verliefd bent wil dat ook niet zeggen dat dat zo is. De meeste mensen zijn ook nog nooit in West Virginia geweest, of komen uit Brabant, om het dichter bij huis te houden.:D

Maar de evangelist moest dan weer met zijn zogenaamd vaderlijke, zalvende toontje zeggen 'Je zult merken' (ik kan dat toontje niet goed opschrijven) 'dat daar veel gospel wordt gezongen.' Ja duh! Ik weet zelf wel waar ik naartoe ga (weer een onderschatting van mijn kennis). Thuis blèr ik het keihard mee. Ik vind het mooi, maar het heeft voor mij helemaal niets te maken met gelovig zijn of niet. Dus je hoeft niet te verwachten dat ik dichter bij God ga komen ofzo. Alsjeblieft zeg.

In die zin vind ik het vervelend om als atheïst naar dat soort optredens te gaan, want bepaalde christenen zien dat als een overwinning van het geloof op mij. En dat is het dus absoluut niet. Je zou daardoor bijna de gospel gaan mijden, en dat zou dan weer jammer zijn.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:05

Metaxa schreef:
Niet alleen met geloven, ook met veganisme, vegetarisme , en dingen als of je bitloos of met bit rijdt, met of zonder zweep of sporen. Vind dat iedereen een andere visie heeft prima, maar andere visies gaan afkraken of je eigen visie opdirngen, nee daar kan ik niet tegen.

Van dat eerste nooit last van gehad, maar de rest wat ik op noem... vooral op bokt O:) , ander onderwerp, zelfde principe. :=

Helemaal mee eens met "laat iedereen gewoon in zijn waarde". Het probleem is dat de meeste gelovigen dat nu juist niet doen. En daar ontstaan veel problemen en oorlogen door.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:07

ik geloof wel in god maar ga niet naar de kerk. so what? kreeg een keer de opmerking dat ik dan niet echt gelovig was ouzo :') :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:09

Bloodymary schreef:
Het probleem is dat de meeste gelovigen dat nu juist niet doen. En daar ontstaan veel problemen en oorlogen door.

Heb je een bron voor deze stelling? Ik weet niet of je mijn post met de zeven meest gruwelijke oorlogen heb gezien?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:11

Ik ken iemand die bij bijna alle muziek over liefde, vertrouwen etc beweerd dat het christelijke muziek is.
En ook de hele tijd 'ja die en die (beroemdheid) is ook christelijk :j'.
Idem betreft symbolen en noem maar op.
En beweren dat zij een goede christen is omdat ze niet vloekt oid, maar ondertussen is ze bijna het meest achterbakse figuur wat ik ooit heb meegemaakt.

BeSen schreef:
ik geloof wel in god maar ga niet naar de kerk. so what? kreeg een keer de opmerking dat ik dan niet echt gelovig was ouzo :') :')

Geloven doe je vanuit je hart en de kerk kan een middel zijn om je geloof te uiten en gelijkgestemden te ontmoeten maar is geen moeten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:12

WO I en 2 waren zo halvelinge vervolgingen; de joden. Dat ging toch echt ook om een geloof.
De huidige oorlogen in Syrië en Afghanistan, hoeveel doden zouden daar al bij gevallen zijn?
En hoeveel doden zouden de christenen in de tijd van de romeinen op hun geweten hebben? De kruistochten?
Geloof heeft imo wel degelijk vaak ook tot doden geleidt. Wat overigens niet aan de goden te verwijten is maar aan hun fanclub.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:13

allereerst gebruiken we het woord sekte vooral in 'negatieve' zin..
ik neem aan dat je dat bedoelt?

geloofsgemeenschap met opvattingen en gebruiken die zich onderscheiden van overige geloofsgemeenschappen die behoren tot dezelfde stroming als de sekte. (want de meeste nieuwe stromingen in een geloof zullen als 'sekte' beginnen).

Hare Krishna zit op of over de rand van wat men een negatieve structuur binnen een geloofsgemeenschap noemt.

in beginsel is het niet anders dan een afsplitsing van het hindoeisme..
IsKcon kent vooral in het verleden een aantal schandalen (t lijkt net een gewoon geloof), waardoor het verder richting een negatieve vorm van sekte is geschoven.

echter,
De meeste ISKCON-leden beoefenen de oefeningen gewoon thuis, in combinatie met hun dagelijkse leven en werken in de gewone maatschappij. Ook komen zij regelmatig samen in tempels voor verering.

dat ze betalen voor hun lidmaatschap.. tja, ik krijg ook ieder jaar een acceptgiro van mijn kerk. of de collectebus gaat rond.. dat is in principe ook niet echt een kenmerk van een sekte..

het intern gaan wonen en het niet hebben van eigen bezittingen, is eigenlijk ook weer niet anders dan in een klooster gaan wonen.

wat je op straten hoort is de mantra die ze gebruiken waarbij ze de energie van de hoogste god aanroepen (bij ons heet dat god, bij hen heet dat krishna, bij de islamieten heet die allah).

ik zou er persoonlijk geen deel van uit willen maken, en dagelijks tig keer verschillende soorten mantra's afratelen.. ook al een van de redenen dat ik niets voor het katolieke geloof voel met de verschillende gebeden en weesgegroetjes en rozen kransen.. of voor het boedisme en hindoeïsme waar uren gebeden wordt met mantra's, of jehova's waar de kerkdiensten urenlang duren.. Ieder geloof of asplitsing waar je diep in betrokken wordt waarbij je afstand neemt van het leven en in de kerk treedt (zoals de in oranje gehulde en geschoren hare krishna) is een vorm van wereldvervreemding. Iedere vorm van geloof waar zoveel tijd in gestoken moet worden dat ik geen sociaal leven kan leiden naast mijn werk, slaap en geloofsbelijding is niets voor mij.

dat neemt niet weg dat het gezang, de mantra dus.. vrolijk klinkt als het door de straten komt.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:15

Bloodymary schreef:
Metaxa schreef:

Helemaal mee eens met "laat iedereen gewoon in zijn waarde". Het probleem is dat de meeste gelovigen dat nu juist niet doen. En daar ontstaan veel problemen en oorlogen door.

precies,, komen alle oorlogen daar niet uit voort??!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:16

Wo 2 ging echt niet om geloof. Hitler wilde een perfect ras en voor de slechte crisis in DE waren de joden de klos. Zij waren wat afzijdig in de gemeenschap, erg gesloten en hadden weinig 'last' van die crisis. woI was wel de indirecte aanleiding voor WOII, maar haar aanleiding was een dode prins!

Enig idee hoeveel christenen door de Romeinen zijn gedood, eer het de staatsgodsdienst werd en het de andere kant opging. Het gaat niet om het ontkennen van op geloof gebaseerde oorlogen, maar dat dat de meeste zijn.. Nee die vlieger gaat niet zomaar op. Mensen hebben geen geloof nodig voor een oorlog. Kijk eens in hetlijstje, de eerste vind je op nummer zes.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 21-09-15 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:17

Ik meen dat Hare krishna's toendertijd meer dan eens op hun vingers getikt zijn omwille van het sekte zijn maar ik las net toen ik ging op zoeken dat ze wel opener geworden zijn. :) In de tijd dat wij daar "op bezoek" gingen in Antwerpen was het nog echte en sekte waarin contact met de buitenwereld ernstig ontmoedigd werd. De "toeren" waren enkel buiten de "heilige gedeeltes" of hoe ze het ook noemde (ik was nog jong dus vergeef me dat ik niet de exacte verwoording heb onthouden want volgens mij noemden zij het niet heilige kamer maar anders.) daar mochten we wel binnen kijken maar in geen geval binnen treden. En de "leden" werden ver van ons vandaan gehouden. Enkel de "gids" mocht contact hebben met ons.
Tuurlijk hebben we daar geen geloof voor nodig maar ontkennen dat geloof veel doden veroorzaakt heeft is gewoon flauwekul. Het enige "probleem" dat joden hadden was dat ze in het verkeerde geloof geloofden. Niets meer of minder. WO II was niks meer of minder dan de vervolging van een groep met een bepaalt geloof.

Oorzaak van WO I lag wel ietsje dieper dan de moord op een prinsje ook trouwens maar bon.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-09-15 18:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:18

ff_stud schreef:
Citaat:

precies,, komen alle oorlogen daar niet uit voort??!!!

Nee dus!!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:18

lor1_1984 schreef:
Ik ken iemand die bij bijna alle muziek over liefde, vertrouwen etc beweerd dat het christelijke muziek is.
En beweren dat zij een goede christen is omdat ze niet vloekt oid, maar ondertussen is ze bijna het meest achterbakse figuur wat ik ooit heb meegemaakt.

Die ervaring heb ik dus ook best vaak. Hoe zou dat toch komen?

Zou het komen doordat mensen die weten dat ze fout bezig zijn, juist hun mond vol hebben van het geloof, ter compensatie? Of zijn wij onevenredig kritisch op die mensen omdat ze zo met het geloof te koop lopen? Of zijn sommige mensen die denken dat ze God achter zich hebben staan meer geneigd tot fout gedrag?

Er zijn vast nog wel meer mogelijkheden te verzinnen...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:23

Ik heb ooit een keer een jehovagetuige aan de deur gehad, en toen stond AC/DC - Highway to Hell op mijn laptop :+.
Toen vonden ze mij niet meer zo aardig..

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:24

Metaxa schreef:

Ik heb een aantal veganistisch kennissen die zich altijd erg verheven voelen boven de vleeseters en hun complete tijdlijn op fb met dergelijke qoutes volgooien. Als je iets goeds doet voor dieren maar je eet wel vlees ben je als nog de Sjaak bij ze.

LindyH schreef:
Ik ga juist naar festivals waar veel gospel wordt gezongen. De meeste liefhebbers daar zijn niet gelovig. In tegendeel zou ik haast zeggen :o. Het is gewoon een genre. Als je zingt over dat je verliefd bent wil dat ook niet zeggen dat dat zo is. De meeste mensen zijn ook nog nooit in West Virginia geweest, of komen uit Brabant, om het dichter bij huis te houden.:D

Maar de evangelist moest dan weer met zijn zogenaamd vaderlijke, zalvende toontje zeggen 'Je zult merken' (ik kan dat toontje niet goed opschrijven) 'dat daar veel gospel wordt gezongen.' Ja duh! Ik weet zelf wel waar ik naartoe ga (weer een onderschatting van mijn kennis). Thuis blèr ik het keihard mee. Ik vind het mooi, maar het heeft voor mij helemaal niets te maken met gelovig zijn of niet. Dus je hoeft niet te verwachten dat ik dichter bij God ga komen ofzo. Alsjeblieft zeg.

In die zin vind ik het vervelend om als atheïst naar dat soort optredens te gaan, want bepaalde christenen zien dat als een overwinning van het geloof op mij. En dat is het dus absoluut niet. Je zou daardoor bijna de gospel gaan mijden, en dat zou dan weer jammer zijn.

Jammer dat mensen ze zo het plezier van anderen moeten vergallen. Het zou toch zonde zijn als je daarom een dergelijk festival niet meer bezoekt omdat een klein clubje "God" er weer bij moet gaan halen.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:31

Sammie schreef:
Wo 2 ging echt niet om geloof. Hitler wilde een perfect ras en voor de slechte crisis in DE waren de joden de klos. Zij waren wat afzijdig in de gemeenschap, erg gesloten en hadden weinig 'last' van die crisis. woI was wel de indirecte aanleiding voor WOII, maar haar aanleiding was een dode prins!

Enig idee hoeveel christenen door de Romeinen zijn gedood, eer het de staatsgodsdienst werd en het de andere kant opging. Het gaat niet om het ontkennen van op geloof gebaseerde oorlogen, maar dat dat de meeste zijn.. Nee die vlieger gaat niet zomaar op. Mensen hebben geen geloof nodig voor een oorlog. Kijk eens in hetlijstje, de eerste vind je op nummer zes.

daar gaan we dus, nu de christenen in de slachtofferrol tegen de romeinen, we zijn toch allemaal mensen , nee in werkelijkheid is het de protestanten tegen de katholieken/Moslims tegen joden en de rest vd wereld,allemaal gevoed door haat en gehersenspoeld door de "koran/Bijbel?Talmoed whatever.. en t mooiste is nog dat t allemaal door mensenhanden is geschreven... ieder zn geloof en dat wil ik best respecteren maar dring niet een ander als wetenschap op waar je mee bent grootgebracht, immers ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.. :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:33

Lees jij wel goed? Of alleen selectief omdat je zo 'gebekt' ben? Ik zie niks over een slachtofferrol hoor. " eer het de andere kant opging. Het gaat niet om het ontkennen.." .
Laatst bijgewerkt door Sammie op 21-09-15 18:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:34

Sammie,
Vind het erg knap dat jij als "niet-gelovige" zo goed ziet wat er gaande is. De standaard verhaaltjes over hoe mensen reageren als er één voor de deur staat. het is hilarisch. Mensen denken een origineel verhaal te vertellen over iets stoers wat ze hebben gedaan, maar dat verhaaltje is hier al meerdere keren voorbij gekomen. Er gaat altijd zoveel onzin rond en ik wordt daar zo moe van he :+ en ik probeer mezelf iedere keer te vertellen om er niet op in te gaan omdat het verspilde energie is, maar je kunt het eigenlijk niet laten omdat het onrechtvaardig is. Ik ben zelf niet Jehova's getuigen, ben er wel in opgevoed. Mijn hele familie is zo goed als JG. Ben er natuurlijk niet voor niets uitgestapt, maar weet er wel alles van, heb er zolang intensief midden in gezeten. Als jullie toch eens wisten hoeveel % van de dingen die mensen denken te weten over JG gewoon echt niet kloppen. En al ben ik het zelf niet meer (verre van) voel ik me toch altijd aangesproken. Het is heel vermoeiend. In het vorige topic heb ik nog op iedereen gereageerd en uitgelegd waarom ze lariekoek verkopen, maar dat ga ik dus echt niet meer doen.

Blijf vooral het verhaaltje vertellen dat ze god in de gang mogen zetten :Y) die wordt echt nooit oud namelijk hahaha :7

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:36

Caoilfhinn schreef:
hanny_jelke schreef:
Ik erger me eigen altijd vreselijk aan. Zo ook aan die Jehova getuigen die deur aan deur komen. na ze een aantal keer vriendelijk te woord gestaan te hebben. Maar toch altijd wel met de mededeling ik respecteer ieders geloof, en verwacht van jullie het begrip dag ik niet wil geloven. een kleine 2 jaar geleden was ik het Bijde 3 de die maand. en trouw op zondag was ik het behoorlijk beu. mijn gft afval (kliko) stond naast de voordeur. ik maak open goede morgen mevrouw wij komen u God brengen. ik heb de klep van de kliko open getrokken en gezegd dat is mooi smijt hem hier maar in. en het heeft geholpen, want ik heb er geen meer aan de deur gehad. :')

Stuiptrekkingen van het lachen.

Ik geloof dat ik op mijn voorhoofd geschreven heb staan dat ik wel ontvankelijk ben voor een preek. Niet dus. Koude kermis voor hoopvolle ronselaars.

Dit heb ik dus met mensen die donateurs zoeken voor goede doelen. Ze staan dan op het stationsplein en ik ben bijna altijd de klos. Helaas voor hun ken ik alle treintijden vanaf dat station uit mijn hoofd, dus dan noem ik een willekeurige trein op en zeg ik dat ik haast heb.

Als iemand wil geloven, dan bekeerd hij of zij zich vanzelf tot een geloof. Daar hebben de meeste mensen echt geen opdringerige types voor nodig

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:37

LindyH schreef:
lor1_1984 schreef:

Die ervaring heb ik dus ook best vaak. Hoe zou dat toch komen?

Zou het komen doordat mensen die weten dat ze fout bezig zijn, juist hun mond vol hebben van het geloof, ter compensatie? Of zijn wij onevenredig kritisch op die mensen omdat ze zo met het geloof te koop lopen? Of zijn sommige mensen die denken dat ze God achter zich hebben staan meer geneigd tot fout gedrag?

Er zijn vast nog wel meer mogelijkheden te verzinnen...

Ik denk een beetje van beide opties die je noemt. :)
Ik vind het geen christelijk gedrag maargoed. :)