Serieuze relatie als puber

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cheybinky

Re: Serieuze relatie als puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:53

inmiddels 2 maanden een gelukkige relatie, ik 16, hij 22.

ik vind zolang het goed gaat, de situatie oke is, er geen drang van de oudere of jongere kant komt, is er niets aan de hand :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:01

Ik vind het leeftijds verschil niet groot , 4 jaar. Maar het idee van een volwassen jongen en een jonger meisje vol in ontwikkeling is wat raar. ik keur het totaal niet af , maar het is niet normaal.

Zelf zit ik in een heel gelukkige relatie met een internationaal trucker van 25 , ik ben 17. Het gaat super en heb eindelijk een serieuze relatie met blik op de toekomst.

Kan alleen maar zeggen , geniet ervan , en weet wat je doet :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:12

Vind 15 en 18 niet heel raar opzich. Vaak zijn meisjes van 15 even volwassen als jongens!! Van 18. (Vaak, in ieder geval)

Ik was net 16 en mijn vriend bijna 20 toen we samen kwamen. Nu ben ik 18 en hij 21 (bijna 22) en wonen anderhalf jaar samen, gaat prima. Heb nooit iets gemerkt van het leeftijdsverschil, maar dat zal ook komen omdat we niet hele andere levens hebben. We zijn tegelijkertijd met een opleiding begonnen (hij wel zn tweede) en lopen wat school en werken betreft dus gelijk op.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 17:19

Leuk om te zien dat er veel positieve verhalen zijn! :)

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 17:43

Zijn er inmiddels nog meer mensen die hier wat over kwijt willen? :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:50

Ik vind het helemaal niet gek, mooi toch juist? Ook het leeftijdsverschil vind ik helemaal niet raar. Het is alleen wel een punt soms dat jongere meiden (vaak is de jongen de oudste) nog geen interesse hebben in sex en dat de jongens dan toch proberen of een beetje gaan pushen.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 17:52

antje_vip schreef:
Ik vind het helemaal niet gek, mooi toch juist? Ook het leeftijdsverschil vind ik helemaal niet raar. Het is alleen wel een punt soms dat jongere meiden (vaak is de jongen de oudste) nog geen interesse hebben in sex en dat de jongens dan toch proberen of een beetje gaan pushen.
Nee daarom, het is ook een mooi iets :j Wat je zegt klopt helemaal, gelukkig is dit bij ons niet het geval!

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 11:13

Zijn er verder nog mensen die wat kwijt willen over deze discussie?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:22

Twijfel je over jullie leeftijdsverschil?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:10

Nou hooguit dat ik het rot voor je vind dat je door omstandigheden zo vroeg volwassen moet zijn voor je gevoel. Ik was 17 toen ik mijn eerste serieuze relatie kreeg en ben inmiddels met een andere man getrouwd maar ik ben nooit alleen geweest. Achteraf was dat niet zo zeer volwassen gedrag als wel erg onzeker en eenzaam. Achteraf wou ik dat ik het wel had gedurfd om alleen te zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:15

Waarom blijf je iedere paar maanden vragen om meningen en reacties? Heb je bevestiging nodig?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:53

Ik denk dat ze inderdaad bevestiging zoekt dat het heel goed mogelijk is om als puber een serieuze relatie te hebben. Ik denk dat dit in de belevingswereld van een puber ook prima kan. Maar je moet je afvragen hoe serieus een relatie is als puber. En zodra het je gaat beklemmen of als je het gevoel hebt dat je dingen mist die je graag zou willen doen dan is het foute boel. Je moet je naar mijn idee niet willen vastleggen als je jong bent.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:56

Goof schreef:
Waarom blijf je iedere paar maanden vragen om meningen en reacties? Heb je bevestiging nodig?

Dit vroeg ik mij ook al af.
TS je blijft om de zoveel maanden in een ouder topic om reacties vragen. Wat is de reden hiervan?
Als mensen er nog iets over kwijt wilden hadden ze dit toch wel gedaan?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:31

Om gelijkgestemden te zoeken? Ik vind het niet zo gek dat je verhalen van een ander wilt horen. Vooral als je jong bent is positieve bevestiging fijn

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:41

Ik en mijn vriend waren 15 en 16 toen we elkaar leerden kennen en 16/17 toen we een relatie kregen.
Nu, 9 jaar later, zijn we nog steeds gelukkig en hebben we vorige week de sleutel van onze koopwoning gekregen.

Tuurlijk, we hadden ups en downs, maar dat heeft elke relatie denk ik wel, ongeacht hoe oud..

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:50

Tsja wat is überhaupt een serieuze relatie? :P

In die tijd had ik ook verkering met een jongen, vreemdgaan was not done, noem je dat dan al een serieuze relatie? :P

Grote deel van de jeugd heeft op die leeftijd wel een vriendje of vriendinnetje. Vind alleen 4 Jr wel iets te veel kijkende naar jou leeftijd. Maar dat is eigen keuze natuurlijk.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:52

Leeftijdsverschil, tja.. Ik ben de laatste die je kan zeggen dat dit niet kan. Ik ben 21 en mijn vriend is 38. We kennen elkaar nu 3 jaar waarvan we anderhalf jaar samen wonen.
Wel zitten we in diezelfde levensfase... we werken allebij fulltime en hebben dezelfde interesses. Samen hebben we een huis, dus er moet ook geld verdiend worden wat voor ons beide een grote prioriteit is in ons leven. Hebben alle twee een grote kinderwens en hebben het vooral gewoon enorm leuk samen. Wie kan mij dan vertellen dat wij fout zitten? Niemand...

Moet wel zeggen, toen ik 13/14 was ook relaties gehad met jongens van 17/18 en toen dacht ik: "dit is hem!" Uiteindelijk groei je nog zoveel door dingen die ee in je leven gebeuren dat je soms gewoon niet meer bij je partner past. Ik ben er van overtuigd dat deze man mijn ware liefde is, maar je weet nooit hoe het in de toekomst gaat lopen. Misschien grinnik je wel heel hard als je je eigen post over 4 jaar terug leest... dat doe ik namelijk wel altijd. :=

succes lieve ts, laat je niet gek maken en volg altijd je eigen pad.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:59

Het gaat maar net zoals in iedere relatie, ongeacht hoe oud je bent, zul je er toch voor moeten werken. Heel veel van de relaties op een jonge leeftijd gaat stuk, weinig die uiteindelijk hun leven samen opbouwen.Ik ben door omstandigheden snel(ler) volwassener geworden dan leeftijdgenootjes en denk dat ik hierdoor ook meer toekomstgericht kijkt. Mijn eerste 'echte' relatie was van mijn 13 tot 17 jaar, we gingen uiteindelijk uit elkaar omdat we uit elkaar groeiden en er steeds meer botsingen waren, we hadden allebei een andere kijk op het leven (achteraf gezien). Nu ben ik sinds mijn 17,5 jaar samen met mijn vriend, die net zoals mijn vorige die 2 jaar ouder is als mij, na 3,5 jaar gaat het nog steeds goed en stilaan zijn we zelf 'plannen' aan het maken voor in de toekomst. Ik merk ook dat ik met mijn vriend meer toekomst gericht denk, terwijl mijn ex en ik juist meer van dag tot dag 'leefden'. Hoe het nu is, zie ik een hele toekomst met mijn vriend..maar of het over 10 jaar nog zo zal zijn? Dat is afwachten, maar dat is bij alles zo..je hebt nooit zekerheid. :)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:09

Ik was 15 toen ik verkering kreeg met mijn man...ben inmiddels 56 en 34 jaar getrouwd twee kinderen en 1 kleinkind.
Ik denk dat wij beide van het trouwe soort zijn...zelfs onze vrienden komen al ruim 34 jaar elke maandag avond bij ons over de vloer.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:25

Ik was net 14 geworden toen ik verkering kreeg met mijn toen 18 jarige man. Paar weken later werd hij 19!

Inmiddels zijn we 26 en bijna 31, al vijf jaar getrouwd en al vier jaar papa en mama en onlangs zelfs geemigreerd. We hebben vele ruzietjes gekend (voornamelijk over het huishouden en werk :') ) en een baby in huis was ook even stressvol maar dat is allemaal heel normaal.

We zijn samen soort van opgegroeid ipv uit elkaar gegroeid. Gelukkig!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 04:40

speedfiets_2 schreef:
Om gelijkgestemden te zoeken? Ik vind het niet zo gek dat je verhalen van een ander wilt horen. Vooral als je jong bent is positieve bevestiging fijn

Dat is inderdaad logisch.
Maar dan had ik zelf een actievere houding van TS verwacht ik haar topic. En dat is sinds februari dit jaar al niet echt het geval, verder heb ik niet terug gekeken.
En dan om meningen blijven vragen zonder actieve bijdrage vind ik apart.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:53

Ik heb vrienden die 13 (jongen) en 16 (meisje) waren toen ze samenkwamen. Inmiddels zijn ze meer dan 10 jaar samen en heel gelukkig getrouwd. Het kan dus prima denk ik!