Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
leestmee schreef:Hij wilde pgb zodat hij zelf zorg kon inkopen (iets met zelf de touwtjes in handen ) en hij kan met behulp van rollator wel zelf lopen in huis maar als hij valt komt hij niet zelf meer in de benen. En even drinken pakken dus hooguit paar minuten staan is al teveel voor hem. Het lopen en het stilstaan kost teveel kracht. Hoe vaak ik hem al niet op heb moeten vangen of oprapen.
Dus een avondje weg is geen optie tenzij ik soort van oppas kan vinden.
Dus ben ik altijd aanwezig maar ik kan elke dag nu gelukkig een half uur tot een uur iets voor mezelf doen.
bigone schreef:leestmee schreef:Hij wilde pgb zodat hij zelf zorg kon inkopen (iets met zelf de touwtjes in handen ) en hij kan met behulp van rollator wel zelf lopen in huis maar als hij valt komt hij niet zelf meer in de benen. En even drinken pakken dus hooguit paar minuten staan is al teveel voor hem. Het lopen en het stilstaan kost teveel kracht. Hoe vaak ik hem al niet op heb moeten vangen of oprapen.
Dus een avondje weg is geen optie tenzij ik soort van oppas kan vinden.
Dus ben ik altijd aanwezig maar ik kan elke dag nu gelukkig een half uur tot een uur iets voor mezelf doen.
Pgb krijg je alleen als er 24 uur zorg nodig is en je vriend slaapt snachts dus dan hoef je hem niet te verzorgen. En wanneer jij een baan voor een groot gedeelte van de week hebt zou je ook in aanmerking voor een pgb komen, maar nu niet. En wat betreft huishoudelijke hulp, ook daar moet je tegenwoordig een eigen bijdrage voor neertellen, het is vaak goedkoper om zelf iemand in te huren.
Ayasha schreef:jammer dat je niet verder leest want TS haar aanvraag is afgewezen.