Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:46

Dank jullie dames :)

Kim: Ik heb je een Pb terug gestuurd.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:34

Wat een ongelooflijke moeilijke situatie Fleurtje, heel veel sterkte.

Ik ben ook ongepland zwanger, maar wel een heel andere situatie. Maar omdat ik 2 enorm zware zwangerschappen gehad heb, mijn lichaam absoluut niet mee werkt en we een kindje met een beperking hebben, heb ik ook erg getwijfeld of we het wel moesten houden.
Mijn man heeft nooit getwijfeld, die was gelijk super blij met de zwangerschap. Maar ik ben nog wel naar de huisarts gegaan om alles te bespreken. Maar ik kon het niet om het weg te laten halen.

Ik ben nu ruim 17 weken zwanger en ik ben er nu wel erg blij mee, maar dat heeft wel een tijdje geduurd, ook nog na mn beslissing om het kindje te houden.
Ik begin het nu te voelen en mijn buik is de laatste 2 weken enorm gegroeid, dus het begint nu echter te worden.
Maar er blijft een beetje een schaduw hangen, zou dit kindje gezond zijn? Zo niet, kunnen we het aan, 2 kindjes die extra zorg nodig hebben?
En ik kan nu al bijna niet meer uit de voeten door mn bekken instabiliteit, dus dat helpt ook niet.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:34

Veel sterkte met je beslissing, maar laat je alsjeblieft niet teveel door meningen van mensen om je heen leiden. Volg je hart! Ook een abortus is geen garantie voor een fijne toekomst. In mijn omgeving heb ik gezien dat dit emotioneel heel zwaar kan zijn. Wat je ook beslist, veel sterkte.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:27

Heel erg veel sterkte de komende tijd, Fleurtje. Ik vind het een erg dapper besluit van je. Ben je stiekem nu niet opgelucht dat je moeder er van weet nu?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:05

Ik vind het nu wel fijn dat mijn moeder het weet inderdaad :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:05

Ik lees hier al een tijdje mee, heel veel sterkte Fleur. Wat een ontzettende moeilijke beslissing.

Je vraagt mijn mening niet en ik heb ook helemaal niet de bedoeling om je om te praten, zoals gezegd, het is JOUW beslissing. Ik vind het knap dat je denkt aan de toekomst van je kind en wat je je kind wil bieden...

Maar ik ben zelf mama, mijn dochter is anderhalf en ik studeer nog. Ik heb het ontzettend zwaar op sommige momenten. Mijn vriend heeft wel een goed inkomen en we krijgen veel steun van familie enzo om eens op ons kindje te passen. Ik had ook liever meer tijd met haar kunnen doorbrengen. Maar geloof mij, ook mama's die gewoon werken, kunnen amper tijd doorbrengen met hun kind en moeten het grootste deel van de tijd beroep doen op andere mensen om voor hun kind te zorgen. Dus als dat jou grootste bekommernis is, dan zou ik zeggen, laat het daarvan niet afhangen.

Hier in België zijn er trouwens tal van mogelijkheden, zo is de opvang voor mensen met weinig inkomen, heel goedkoop. Verder heb ik zelf heel veel spullen tweedehands gekocht. Je maakt een kind zo duur als je zelf wil, is mijn ervaring.

Ik heb mogen meemaken hoe zo'n hoopje cellen (met wellicht al een kloppend hartje) mag uitgroeien tot een minimensje. Een minimensje dat "mama" roept en dan stevig haar armpjes om je heen klemt. Voor mijn kind stond ik heel open tov abortus en uiteraard vind ik nog steeds dat het ieders eigen keuze is, maar nu is mijn idee er wel helemaal over veranderd. Als je door zet (waar ik je absoluut niet op afreken, zoals ik zeg, ieder zijn keuze) ga je volgens mij (zeker als een kinderwens hebt) later nog verscheurd worden door allerlei gevoelens...
Wat je ook kiest, het zal niet eenvoudig worden!

Heel veel sterkte!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 13:41

Oh ik ga vandaag mee stagebezoeken doen bij de leerlingen van mijn stage en net dus mee naar een kinderdagverblijf. Al die schattige peuters enzo. ..is natuurlijk niet allemaal rozengeur en maneschijn dat weet ik maar ik zat me ook meteen te bedenken hoe ik dat zou doen op zulk werk...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:01

Nou, vandaag heb ik een gesprek in de stad over mijn opties en mogelijkheden.
En hoe het zou gaan als ik besluit af te breken.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:31

Good luck!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 13:43

Heel veel sterkte Fleur! Luister naar je gevoel!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:48

Sterkte!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:03

Heel veel sterkte!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:15

Bedankt dames

Ik heb net de afspraak gehad.
Er was niks te zien op de echo, kan zijn dat het te klein is, of dat ik een miskraam krijg.
K moet over 2 weken terugkomen, tenzij ik in tussentijd een miskraam krijg en daarna negatief test.
Mijn vriend was mee, wat erg fijn was gezien ze ook een inwendige echo moest doen..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 16:18

Oh goh jeetje dus nog wel heftig en nog steeds onzekerheid, moeilijk hoor!!
Sterkte ermee!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:19

Helemaal niks? Geen vruchtzakje, of een leeg vruchtzakje? Hoe ver zou je nu zwanger zijn dan?
Dat zou betekenen dat je geen moeilijke keuze hoeft te maken maar de natuur het oplost... Wel heftig hoor.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:22

Echt helemaal niks te zien.
En ze heeft uitgebreid gezocht :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:43

Bijzonder, heb je misschien al een miskraam gehad zonder dat je het gemerkt hebt misschien? Toen ik destijds een overtijdsbehandeling kreeg was het vruchtje c.a. 4 weken en ik dus 2 weken overtijd, konden ze al precies zien en meten toen.

Het HCG hormoon (zwangerschapshormoon) blijft overigens ook na een miskraam nog wel even in je lichaam aanwezig..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:44

Of wellicht een valse positief zoals ik in het begin al zei gebeurd dat wel eens.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:49

Hoe kan een test vals positief zijn? Het meet hcg, dat heb je wel of niet, als het er niet is kan hij dat toch niet meten?

Bij mij was er met 6wkn zwangerschap met de inwendige echo ook al duidelijk een vruchtje te zien. Een miskraam heb ik ook ervaring mee maar dat merk je echt, volgens mij gaat dat ook niet zonder bloed :?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:51

Laatste 2 dagen wel minimaal 'bloedverlies' gehad.
Heeeeeeel licht roze, bijna niet.
Dus misschien een aankomende miskraam..
We zullen het zien, we zullen nu moeten wachten, meer kan ik niet doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:52

Een miskraam in een heel vroeg stadium wordt vaak genoeg niet opgemerkt/ aangezien voor menstruatie. Dus op die manier kan het ongemerkt gaan..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:53

Ik heb geen bloedverlies gehad rond de tijd dat ik ongesteld had moeten worden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:56

Ik heb een keer van de 7 tests 2 positief en 5 negatief gehad. Dus het kan wel degelijk. (Was niet zwanger overigens).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:56

Heel veel sterkte Fleurtjeuh.

Hoe voel je je als je eraan denkt dat het misschien een miskraam/vals alarm is? Ben je dan toch wat opgelucht dat het vanzelf voorbij is, of ben je toch wel aangedaan dat "een beginnend leven" het niet gehaald heeft? Misschien helpt het een beetje in je keuze als straks blijkt dat je toch nog zwanger bent...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:17

Het gevoel is heel dubbel, zoals altijd.
Er is voor mij een grote angst dat ik onvruchtbaar of slecht vruchtbaar ben, en als ik een miskraam zou krijgen wordt dat verergert denk ik.
En als ik geen miskraam zou krijgen, dan zou ik het alsnog weg laten halen..
En toch zou ik misschien ook wel een beetje opgelucht zijn als de keuze voor mij wordt weggenomen als ik een miskraam zou krijgen....