Auto-ongeluk met fatale afloop meegemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Auto-ongeluk met fatale afloop meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:35

Je kunt dit inderdaad het beste via slachtofferhulp regelen.

Echt doen hoor! Contact zoeken met slachtofferhulp kan je een hoop rust geven.

Slachtofferhulp kan er wel degelijk zijn ook voor de 'daders' van een verkeersongeval. Ook ik heb bij slachtofferhulp gewerkt en bij ons konden ook de 'daders' terecht.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:41

wat erg om mee te maken zeg. en weer een voorbeeld van ons vreemde rechts regeltjes hier in nederland. wil je heel veel sterkte wensen met alles

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:44

Oh jeetje wat een verhaal.... Heel veel sterkte ts..
Mijn vader heeft iets soortgelijks gehad. Heeft 2 jaar geduurd met een hoop gezeur en ellende maar uiteindelijk hebben ze gewoon gelijk gekregen en is het allemaal toch opgelost

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:06

suuzepuus schreef:
wat erg om mee te maken zeg. en weer een voorbeeld van ons vreemde rechts regeltjes hier in nederland. wil je heel veel sterkte wensen met alles

Terecht dat er een onderzoek gaande is/was. Hoe vervelend ook voor de TS omdat zij in feite niks verkeert heeft gedaan.
Stel dat jouw gezinslid ergens oversteekt en wordt aangereden, dan wil jij toch ook weten hoe en wat?

Als ik dan aan het verhaal denk van die man die 2 grootouders en hun kleinkind dood reed en mensen boos werden dat hij in eerste instantie alleen een taakstraf kreeg en terecht want deze man bleek te hard gereden te hebben.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:30

Lieve TS, ik moest laatst weer aan je denken, en aangezien het inmiddels bijna een halfjaar geleden is dat je online bent geweest, even op deze manier.... Hoe is het met je?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:00

Dat is ook toevallig, ik dacht er van de week ook nog aan doordat ik 2 jongens de snelweg zag oversteken... Wel iets anders dan dit, maar het herinnerde me wel weer hieraan. Ik ben ook heel benieuwd hoe het met TS is.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:57

Ik had het er van de week nog over met iemand. Over hoe snel je iemand eigenlijk over het hoofd ziet in het verkeer. Ben ook heel benieuwd hoe met de ts is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:58

Onze hersenen zijn in feite ook helemaal niet geschikt voor autorijden. Ze zijn verplicht te 'filteren' en dat proces gaat automatisch, met gevolg dat ze wel eens dingen weg filteren die we eigenlijk wel hadden moeten zien, (ze filteren op basis wat belangrijk is voor ons voortbestaan..) omdat ze die wandelaar als onbelangrijke info klasseerden waardoor ze nooit in ons werkgeheugen komen. (We zien in werkelijkheid veel meer dan we denken te zien door die filter omdat onze hersenen niet alle informatie kán verwerken)

En wanneer mensen zich dan ook nog donker kleden en op gaan in de achtergrond beschouwen je hersenen ze zeker als 'onbelangrijke info' waardoor die dus weg gefilterd wordt...

Ben ook benieuwd hoe de TS het ondertussen verwerkt heeft. Heb veel gedacht aan dit topic doorheen de maanden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:45

Ayasha schreef:
Onze hersenen zijn in feite ook helemaal niet geschikt voor autorijden. Ze zijn verplicht te 'filteren' en dat proces gaat automatisch, met gevolg dat ze wel eens dingen weg filteren die we eigenlijk wel hadden moeten zien, (ze filteren op basis wat belangrijk is voor ons voortbestaan..) omdat ze die wandelaar als onbelangrijke info klasseerden waardoor ze nooit in ons werkgeheugen komen. (We zien in werkelijkheid veel meer dan we denken te zien door die filter omdat onze hersenen niet alle informatie kán verwerken)

En wanneer mensen zich dan ook nog donker kleden en op gaan in de achtergrond beschouwen je hersenen ze zeker als 'onbelangrijke info' waardoor die dus weg gefilterd wordt...

Ben ook benieuwd hoe de TS het ondertussen verwerkt heeft. Heb veel gedacht aan dit topic doorheen de maanden.

Man wat moet ik als ADHD-er dan voor speciaal autorij talent zijn. :P

Ik ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat TS! :(:)

bokker12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 03:23

Wat ontzettend lief dat er nog aan mij gedacht wordt... Ik vind dat echt heel bijzonder en mooi.

Met mij gaat het inmiddels weer goed. Ik heb ruim een jaar last gehad van flashbacks voor het slapen gaan en ook echt nog wel wat erover gedroomd en veel over nagedacht. Inmiddels heb ik het aardig kunnen afsluiten, alhoewel het iets is wat je toch voor altijd bij je draagt. Zeker als ik in het donker rij en zwaailichten zie, komen die nare gevoelens weer een beetje naar boven. Maar inmiddels kan ik er goed mee omgaan. Ik heb er ook veel over gepraat met vrienden en familie en dat helpt erg in het verwerkingsproces. Ik heb voor mijzelf besloten dat deze man dan misschien wel zijn eigen lot bezegeld heeft, maar dat ik het zeker niet toelaat dat hij mijn lot bezegelt.

Ik heb onlangs alle verslagen van de politie ontvangen over het ongeluk (VOA) en dat was wel confronterend, maar ergens ook fijn omdat het voor mij dat extra stukje bevestiging was dat dit ongeluk nooit voorkomen had kunnen worden. Zeker in het begin kamp je met grote schuldgevoelens en denk je constant aan "Wat als dit, wat als dat... Wat als ik niet zo traag was geweest met douchen dán was het wellicht niet gebeurt" maar uiteindelijk heb ik dat echt los kunnen laten, ook al was dat moeilijk.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:37

Fijn dat je het allemaal een plekje hebt kunnen geven. Is de schade nu ook netjes afgehandeld?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:57

Fijn dat het nu beter gaat! Ik snap heel goed dat dit iets is wat je heel lang zal meedragen. Sterk van je!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:03

Gelukkig heb je het een plaatsje kunnen geven.
Verschrikkelijk om mee te maken.
Maar inderdaad, wat je zelf ook al aangeeft, je kunt er echt niets aan doen.

Ik hoop voor je dat het financieel ook netjes is opgelost door het COA of zo.

bokker12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 14:17

De man bleek geen asielzoeker maar gewoon een Nederlands paspoort te hebben. Daarnaast was hij netjes AVP verzekerd. In theorie zou deze verzekering de dus door hem veroorzaakte schade moeten uitbetalen.

Helaas weigert zijn verzekering gewoon doodleuk uit te betalen. Mijn rechtsbijstandsjurist krijgt het ook niet voor elkaar. Het wordt dus zeer waarschijnlijk een civiele procedure... Echt bizar, want daar heb je na zo'n ongeluk ook helemaal geen zin in! Maar de financiele schade is dermate groot dat ik het er niet bij wil laten zitten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:25

Jeetje dat is ook wel echt ontzettend vervelend zeg...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:29

Fijn dat je wil updaten TS. Ook fijn om te lezen dat je het wel een plek hebt kunnen geven. Natuurlijk is dit iets wat je mee blijft dragen maar ik denk dat je er heel realistisch en sterk in staat als ik het zo lees. :) En ik hoop dat je jezelf ook toe laat die nare gevoelens op te laten komen en je ze niet weg drukt... :)

Jammer om te lezen van de verzekering. :\

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:44

WAAROM had die man dan een verzekering? Als die niet wil betalen, belachelijk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:35

Ik weet dat levensverzekeringen niet uit keren bij zelfdoding, wellicht gooit deze verzekering het ook op iets van dien aard?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:42

Dat gaat om uitkering naar familie, is toch echt wel iets anders dat dat iemand schade toebrengt bij een ander en daarbij om het leven komt. Dan hoort de verzekering alsnog uit te keren

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:46

lifaya schreef:
Dat gaat om uitkering naar familie, is toch echt wel iets anders dat dat iemand schade toebrengt bij een ander en daarbij om het leven komt. Dan hoort de verzekering alsnog uit te keren

Niet perse. Ik ken meer verhalen waarbij de verzekering zich terug trok. Dan komt het op zijn weduwe. Dat is TS haar probleem op zich niet maar wél als die 'niks' heeft. Van een kale kip kan je niet plukken. Hier in de buurt zijn mensen hun huis aant 'heropbouwen' na dat iemand er binnen reed. Verzekering trekt zich terug, dader heeft niks om af te pakken........ Verhaaltje is 'af'... Mensen zijn zelf aan het heropbouwen.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 00:46

Ik lees dit verhaal echt met een open mond.
Bij nieuwsberichten nooit gedacht aan de andere kant van het verhaal.
Wat heb je iets verschrikkelijks meegemaakt zeg.
De grootste nachtmerrie van iedereen.
En dan ook nog zo'n strijd achteraf.

Ik wil je heel veel sterkte toe wensen ook al is het even geleden dat het is gebeurd!