FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:03

Mij hoor je niet dat nederland het o zo slecht heeft.
Alleen dat er nog veel verbeterd moet worden voor het weer in balans is.
Vluchtelingen zijn voor mij welkom maar dan moet er iets gelijmatiger gedeeld worden.
En de banen die bschikbaar zijn de werkgevers worden steeds veeleisender.
Ze willen meer ervaring en diplomas maar zo jong mogelijk.
Sommige dingen zijn erg krom de meeste willen graag werken maar krijgen de kans niet omdat ze afgewezen worden om hun leeftijd of omdat ze mischien geen goed diploma hebben maar ze hartstikke goed kunnen werken.

Maar over dit en vele andere onderwerpen zullen mensen het nooit eens worden, de een is voor de ander tegen.
Dus het enige wat je dan kan doen is je erbij neerleggen en andermans mening respecteren.
Ik duik lekker mijn bedje in want ben erg blij dat ik een bed heb, en leef met hen mee die het niet hebben maar wat verander ik eraan niks...

En wat betreft geld eerlijk verdelen.
Mensen die rekeningen niet meer kunnen betalen en steeds dieper in de schulden en problemen komen, of mensen die hulp nodig hebben, mensen helpen die echt hulp nodig hebben dus en daar wat meer heen en minder naar die rijke lui maar ja wie ben ik om dat te bepalen

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:09

AfricanLady schreef:
Mensen die rekeningen niet meer kunnen betalen en steeds dieper in de schulden en problemen komen, of mensen die hulp nodig hebben, mensen helpen die echt hulp nodig hebben dus en daar wat meer heen en minder naar die rijke lui maar ja wie ben ik om dat te bepalen

Er zijn ook genoeg die door hun eigen mentaliteit de rekeningen niet meer kunnen betalen. Daarnaast zijn er rijken genoeg die harder werken dan bijv Jantje in de fabriek. Waarom moet iemand die erg hard voor zijn geld werkt altijd gekort worden? Het probleem van de vluchtelingen kan echt niet worden opgelost door de rijken.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:12

M_i_R schreef:
Tja mensen voor niks gaat de zon op. Studeren is in Nederland in vergelijking met bijv. De VS spotgoedkoop, ouderen zorg is voor de mensen die zelf niet iets extra op zij hebben gezet of hebben kunnen zetten niet zoals we het zouden willen zien maar ik zie ook bijna niemand zijn of haar ouders dan maar in huis nemen en ja: we hebben daklozen en mensen die het niet breed hebben. Maar zelfs de daklozen krijgen een uitkering en voor de minima zijn diverse toeslagen, subsidies, potjes en de voedselbank.... Het is geen wedstrijd inderdaad maar als je empathie kan opbrengen voor alle minder begenadigden in Nederland snap ik werkelijk niet hoe je een hulpzoekend medemens die op de vlucht is om zichzelf en zijn familie te redden zo hard kan afwijzen.

Helemaal mee eens. Mooi verwoord.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:20

Ingrid de oplossing voor de asielzoekers is het zelfde als hoe we in NL onze werkeloze/uitering en voedselbank loze helpen...

Daarnaast zijn de crimineeltjes tegenwoordig 'blij' als ze vast komen te zitten. Eten onderdak en dagbesteding
Wat ze soms niet krijgen als ze los lopen...

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:25

Muppett schreef:
M_i_R schreef:
Tja mensen voor niks gaat de zon op. Studeren is in Nederland in vergelijking met bijv. De VS spotgoedkoop, ouderen zorg is voor de mensen die zelf niet iets extra op zij hebben gezet of hebben kunnen zetten niet zoals we het zouden willen zien maar ik zie ook bijna niemand zijn of haar ouders dan maar in huis nemen en ja: we hebben daklozen en mensen die het niet breed hebben. Maar zelfs de daklozen krijgen een uitkering en voor de minima zijn diverse toeslagen, subsidies, potjes en de voedselbank.... Het is geen wedstrijd inderdaad maar als je empathie kan opbrengen voor alle minder begenadigden in Nederland snap ik werkelijk niet hoe je een hulpzoekend medemens die op de vlucht is om zichzelf en zijn familie te redden zo hard kan afwijzen.

Helemaal mee eens. Mooi verwoord.

Ik snap dat wel.

1 omdat zij ons ook niet helpen waar nodig.
En 2 vol=vol.
Er is bijna geen plek meer voor ze. Geen woonruimte.. eend houd het op

Jennifuur

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:27

Hoe kom jij tot jouw punt 1? Ooit gehad dat wij pas door schrijnende omstandigheden moesten vluchten naar een land als Syrië?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:29

Lithya schreef:
AfricanLady schreef:

Er zijn ook genoeg die door hun eigen mentaliteit de rekeningen niet meer kunnen betalen. Daarnaast zijn er rijken genoeg die harder werken dan bijv Jantje in de fabriek. Waarom moet iemand die erg hard voor zijn geld werkt altijd gekort worden? Het probleem van de vluchtelingen kan echt niet worden opgelost door de rijken.

Het hele vluchtelingen probleem kan niet worden opgelost.
Helaas is het altijd wel ergens gevaarlijk. En zijn wij voor die mensen een 'groei punt' voor hun. Nl zal altijd blijven binnen halen.. maar hoeveel gaan er nou werkelijk ooit terug als de ellende in hun land opgelost is? En hoe word de ellende in hun land opgelost?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:31

Jennifuur schreef:
Hoe kom jij tot jouw punt 1? Ooit gehad dat wij pas door schrijnende omstandigheden moesten vluchten naar een land als Syrië?

Nog niet.. nog ff dan wel.
Ze helpen onze dakloze toch ook niet.
ik heb syrie nooit in onze minderbedeelde geld zien inversteren... jij wel?

Het enige wat wij doen is schuiven (betalen)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:32

1. Dat is onzin: het overgrote deel van de vluchtelingen staat te popelen om een bijdrage te leveren aan de maatschappij maar helaas wordt hen dat onmogelijk gemaakt omdat ze niet mogen werken.
2. Ook onzin. Wie die uitspraak bedacht heeft is kennelijk nooit buiten Koninginnedag in Amsterdam op straat geweest. Er zijn genoeg plekken waar zeker voor tijdelijke opvang zeeën van ruimte is.

En voor veel vluchtelingen is dit echt niet hun gehoopte toekomst. Veel zullen als het weer veilig is graag terugkeren, zeker als fatsoenlijke mensen enkel vanwege hun lot uitgekotst worden door een groot deel van de Nederlandse maatschappij...

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:36

Musiess schreef:
Jennifuur schreef:

Aannames, aannames, aannames. Als je nou een mooie glazen bol had, had je nog op basis van IETS punt 1 kunnen formuleren. Waarom zouden zij onze daklozen moeten helpen, in Syrië ligt normaal gezien het daklozenaantal wel hoger, daar doen wij ook amper iets aan. Dus waarom zouden zij onder normale omstandigheden ons moeten steunen bij zo'n relatief klein probleem?
Wat een non-argumenten..
Ondanks dat 'schuiven', heb jij het denk nog redelijk goed voor elkaar, of typ je dit vanaf de computer in de plaatselijke bibliotheek?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:41

Nee getypt via de telefoon van mijn moeder die ik tijdelijk leen op haar kosten omdat ik momenteel geen telefoon heb. En idd naar de bib. moet voor een computer. Aangezien ik niet altijd op mn mama dr computer kan. Aangezien alles voor mij betaald moet worden na een flinke domper 2 jaar geleden.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:53

Ten eerste: ik vind het schokkend dat de mening van sommige bokkers 'walgelijk' wordt genoemd. Iemand met een andere mening is net zo zeer een mens die respect verdient als welke vluchteling dan ook. Je kunt niet oordelen over andermans mening voordat je al zijn ervaringen kent.

Voor mij ook geen vluchtelingen over de vloer. Ik gun elk mens en elke groep mensen het allerbeste maar ik denk niet dat de grote instroom in de 9 landen die relatief gezien de meeste vluchtelingen opvangen 'het beste' is. Voor hen niet en voor de mensen in deze 9 landen ook niet.

Waarom kiezen mensen die al in veiligheid zijn alsnóg voor het op het sspel zetten van hun leven en het leven van hun kinderen? Omdat 'veilig+ gratis geld' beter is dan 'veilig'. Dat lijkt me logisch en ik kan het geen vluchteling kwalijk nemen. Bovendien zijn deze mensen ook niet gek; ze hebben ook contact met familie/landgenoten die er al wonen.

Ik vind het nogal arrogant, op grote en kleine schaal. Op grote schaal omdat deze rijke landen zeggen: kom maar hier; wij verwelkomen jullie met open armen en geven jullie meer dan onze eigen armen. Gisteren nog een discussie o de Duitse zender gezien waarin de ene politicus helemaal los ging tegen een andere politicus omdat die had getwitterd dat het geld toch ergens vandaan moest komen en dat het de wachtlijsten in de zorg of voor huurwoningen op termijn geen goed zou doen. Als politicus mocht hij dat niet zeggen want dat was ophitsen van mensen die toch al rellen vanwege de massa instroom. En die rellende mensen waren allemaal 'walgelijk', 'reaguurders' of 'criminelen'. Ja, lekker makkelijk als je zelf een politicus bent met een dik huis en een mercedes voor de deur. Dan voel je het inderdaad niet, maar de mensen met minder inkomen wel!

Op kleine schaal vind ik het ook arrogant. 'Mensen die niet mee willen doen aan dit initiatief zijn harteloos', 'Hoe kan iemand zulke harde uitspraken doen?' etc. Maar wie van de mensen die dat roept kent ook écht mensen uit een cultuur zoals Syrië? Wie van die mensen heeft echt diepgaand contact met bijvoorbeeld moslims of christenen uit het midden oosten? Wie heeft er wel eens echt een gesprk aangeknoopt met een verkoper op vakantie in Tunesië, Marokko of Turkije (en dit zijn landen die veel 'westerser' zijn dan Syrië)? Hoe veel verkopers heb je in die landen gezien die vrouw waren? Heb je wel eens een homo gesproken uit een religieus (eender welke religie) gezin in het midden oosten?

Dat deze vluchtelingen in Nederland gebruik willen maken van de voorzieningen betekent niet dat ze de Nederlandse normen en waarden omarmen. Be careful what you wish for want hier willen zijn betekent niet hetzelfde als onze mening delen. Als je zelf zou vluchten zou je misschien ook wel hulp aannemen van een oudere man die getrouwd is met een vrouw die op haar 15e al 3 kinderen van hem heeft, als je geen keuze had; dan zou je ook zo vriendelijk zijn als je kon. Maar zou dat betekenen dat je prompt vóór kindbruidjes bent? Ik neem aan van niet. Ik zal de laatste zijn die zegt dat de ene cultuur beter is dan de andere, want anders betekent niet 'beter' of 'slechter', maar ik denk wel dat het mengen van zulke ver uiteenliggende culturen minder troetelbeerachtig uit kan pakken dan sommige mensen hier denken.

In de politiek en hier op bokt doen mensen net alsof dat cultuurverschil een kleinigheid is waar je met genoeg tolerantie níets van merkt. Het beeld is te rooskleurig als je het mij vraagt. Want als die zonen of dochters over 10 of 15 jaar te westers zijn (lees bijvoorbeeld; iets krijgen met een Nederlands meisje of -God forbid- homo blijken te zijn) worden ze in veruit de meeste gevallen genadeloos afgestraft door hun familie hoor, maak je daar maar geen illusies over. En dan hebben we het niet over een oorvijg.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:56

Musiess schreef:
Ingrid de oplossing voor de asielzoekers is het zelfde als hoe we in NL onze werkeloze/uitering en voedselbank loze helpen...

Daarnaast zijn de crimineeltjes tegenwoordig 'blij' als ze vast komen te zitten. Eten onderdak en dagbesteding
Wat ze soms niet krijgen als ze los lopen...

Oooooh ja natuurlijk :)* dat ze daar in dat land zelf nog niet opgekomen zijn he!? Enig idee hoe de regering en situatie in dat land daar in elkaar steekt? En trouwens... ik dacht dat het systeem volgens jou in Nederland zo slecht was met het oog op werklozen, uitkering, voedselbank etc.? Dat Nederland werklozen en ouderen niet hielp? En nu moeten ze dat ook maar gaan doen in Syrië, Eritrea etc.? Terwijl het in Nederland volgens jou ook niet blijkt te werken?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 00:00

@sallandval: goed gezegd!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 00:00

Euh.. t zal om die reden ook licht sarcastisch bedoeld zijn? :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 00:06

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 00:10

Wie heeft hem niet gezien,,,,de foto van het verdronken jochie Aylan,,,,nat en levenloos op dat Turkse strand,in zijn rode shirtje en blauwe broekje.
Je kunt het geen eens een vluchteling noemen....mee met papa en mama en de grote zus,op weg naar een betere toekomst....
Ik heb zelf kinderen weliswaar ouder,maar toch zie ik mijn eigen kind daar liggen...mijn maag speelt op,mijn hart begint te bonzen,brok in de keel,,,ik kan het niet aanzien,en klik de afbeelding weg.
En dan de schaamte,,,ik kan het niet aanzien en klik de afbeelding weg...verstop het leed van mijn medemensen met simpel weg een muisklik,,,walging,,,,altijd een grote mond over menslievendheid,solidariteid,etc,etc,en wat doe ik....ik klik het weg...wat een vreselijke kerel ben ik.
Laatst bijgewerkt door papagroom op 04-09-15 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 00:12

Sammie: Nobel idee moet ik zeggen, dan zou je mensen nog daarheen kunnen overplaatsen omdat er weinig vrijwillig heen zullen gaan.

Maar ja tegen de tijd dat het eiland er is, zijn we jaren verder en tja, als daar helemaal geen werk is... Mijn familie is ook naar Canada gegaan omdat daar meer ruimte was voor een boerderij dan in Nederland. Je gaat wel naar een ander land voor een betere toekomst immers en je betaald je niet scheel aan een flut bootje om ergens te belanden waar puur en alleen de basis is.

Zolang mensensmokkelaars grof geld blijven verdienen door het verkopen van die gouden bergen, zal Calais vol zitten, de stations in Duitsland overstromen en de Griekse stranden bezaaid zijn met reddingsvesten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-09-15 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 00:17

Ik snap eigenlijk niet dat er opeens zo'n ophef is over die foto. We weten toch al veel langer dat er mensen, en dus ook kinderen, verdrinken? Waarom zijn we nu opeens geschokt?

Eigenlijk is het diep triest dat er nu opeens allerlei mensen geraakt zijn en door die eerdere beelden en verhalen dus blijkbaar niet.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 00:29

LindyH schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat er opeens zo'n ophef is over die foto. We weten toch al veel langer dat er mensen, en dus ook kinderen, verdrinken? Waarom zijn we nu opeens geschokt?

Eigenlijk is het diep triest dat er nu opeens allerlei mensen geraakt zijn en door die eerdere beelden en verhalen dus blijkbaar niet.

Ik begrijp dat ook niet, poosje geleden nog kind onthoofd door IS, daar hoor je niemand over...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 06:35

Musiess schreef:
Jennifuur schreef:

Zoveel onwetendheid... triest hoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:46

Das niet moeilijk. Aan IS wil men op die manier niks doen. Vluchtelingen wel en met de juiste foto kan de media veel. Geen enkele krant heeft zich objectief gehouden in deze kwestie... media kan veel en met deze foto in handen konden de mensen achter die kranten een Samaritanen boodschap verkondigen.

Is doet gruwelijke dingen met gevangenen, maar dat komt maar mondjesmaat in de media. Dat is zoeken met een vergrootglas.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:01

ik lees vooral veel onwetendheid van vele hier. jeetje zeg vluchtelingen vergelijken met ouderen hier?

iedereen grote mond maar niemand die oudjes gaat helpen toch? en ja er zullen er heus bij zitten die het minder hebben ouderen of niet maar er zijn er ook genoeg hier in nederland die thuis zitten niks doen en toch geld verdienen!.
uitkering krijgen en toch een paard onderhouden bijv. ammahoela das lekker zo ja. kunnen we die 250 euro per maand niet beter dan aan de ouderen geven!? niemand staat toch op om het te doen ( even een kleine voorbeeld)

nee sorry ik denk dat vele niet weten wat het inhoud en wat deze mensen voor leed is aangedaan.

overigens dacht ik er jaren geleden hetzelfde over, maar niks doen schieten we niks mee op dus laten we met zijn alle iets doen om te kijken of de mensen dan alsnog terug kunnen ( want ja mensen het liefst gaan ze terug naar hun huis).

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:12

Ingrid mijn opnerking was idd sarcastisch.

In nederland word de nederlandse ellende ook niet opgelost. Maar hun kunnnen we wel 'ff' helpen..
als ze het zo oplossen als wij 'niet dus.. want nl los zn eigen ellende ook niet op' en als ze het willen vragen we geen 'ander land om weeeet ik hoeveel geld p.p per week'

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:20

sorry ik kan jou berichten echt enorm moeilijk volgen :o .