Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
AfricanLady schreef:En wat betreft geld eerlijk verdelen.
Mensen die rekeningen niet meer kunnen betalen en steeds dieper in de schulden en problemen komen, of mensen die hulp nodig hebben, mensen helpen die echt hulp nodig hebben dus en daar wat meer heen en minder naar die rijke lui maar ja wie ben ik om dat te bepalen
M_i_R schreef:Tja mensen voor niks gaat de zon op. Studeren is in Nederland in vergelijking met bijv. De VS spotgoedkoop, ouderen zorg is voor de mensen die zelf niet iets extra op zij hebben gezet of hebben kunnen zetten niet zoals we het zouden willen zien maar ik zie ook bijna niemand zijn of haar ouders dan maar in huis nemen en ja: we hebben daklozen en mensen die het niet breed hebben. Maar zelfs de daklozen krijgen een uitkering en voor de minima zijn diverse toeslagen, subsidies, potjes en de voedselbank.... Het is geen wedstrijd inderdaad maar als je empathie kan opbrengen voor alle minder begenadigden in Nederland snap ik werkelijk niet hoe je een hulpzoekend medemens die op de vlucht is om zichzelf en zijn familie te redden zo hard kan afwijzen.
Muppett schreef:M_i_R schreef:Tja mensen voor niks gaat de zon op. Studeren is in Nederland in vergelijking met bijv. De VS spotgoedkoop, ouderen zorg is voor de mensen die zelf niet iets extra op zij hebben gezet of hebben kunnen zetten niet zoals we het zouden willen zien maar ik zie ook bijna niemand zijn of haar ouders dan maar in huis nemen en ja: we hebben daklozen en mensen die het niet breed hebben. Maar zelfs de daklozen krijgen een uitkering en voor de minima zijn diverse toeslagen, subsidies, potjes en de voedselbank.... Het is geen wedstrijd inderdaad maar als je empathie kan opbrengen voor alle minder begenadigden in Nederland snap ik werkelijk niet hoe je een hulpzoekend medemens die op de vlucht is om zichzelf en zijn familie te redden zo hard kan afwijzen.
Helemaal mee eens. Mooi verwoord.
Lithya schreef:AfricanLady schreef:En wat betreft geld eerlijk verdelen.
Mensen die rekeningen niet meer kunnen betalen en steeds dieper in de schulden en problemen komen, of mensen die hulp nodig hebben, mensen helpen die echt hulp nodig hebben dus en daar wat meer heen en minder naar die rijke lui maar ja wie ben ik om dat te bepalen
Er zijn ook genoeg die door hun eigen mentaliteit de rekeningen niet meer kunnen betalen. Daarnaast zijn er rijken genoeg die harder werken dan bijv Jantje in de fabriek. Waarom moet iemand die erg hard voor zijn geld werkt altijd gekort worden? Het probleem van de vluchtelingen kan echt niet worden opgelost door de rijken.
Jennifuur schreef:Hoe kom jij tot jouw punt 1? Ooit gehad dat wij pas door schrijnende omstandigheden moesten vluchten naar een land als Syrië?
Musiess schreef:Jennifuur schreef:Hoe kom jij tot jouw punt 1? Ooit gehad dat wij pas door schrijnende omstandigheden moesten vluchten naar een land als Syrië?
Nog niet.. nog ff dan wel.
Ze helpen onze dakloze toch ook niet.
ik heb syrie nooit in onze minderbedeelde geld zien inversteren... jij wel?
Het enige wat wij doen is schuiven (betalen)
Musiess schreef:Ingrid de oplossing voor de asielzoekers is het zelfde als hoe we in NL onze werkeloze/uitering en voedselbank loze helpen...
Daarnaast zijn de crimineeltjes tegenwoordig 'blij' als ze vast komen te zitten. Eten onderdak en dagbesteding
Wat ze soms niet krijgen als ze los lopen...
dat ze daar in dat land zelf nog niet opgekomen zijn he!? Enig idee hoe de regering en situatie in dat land daar in elkaar steekt? En trouwens... ik dacht dat het systeem volgens jou in Nederland zo slecht was met het oog op werklozen, uitkering, voedselbank etc.? Dat Nederland werklozen en ouderen niet hielp? En nu moeten ze dat ook maar gaan doen in Syrië, Eritrea etc.? Terwijl het in Nederland volgens jou ook niet blijkt te werken? LindyH schreef:Ik snap eigenlijk niet dat er opeens zo'n ophef is over die foto. We weten toch al veel langer dat er mensen, en dus ook kinderen, verdrinken? Waarom zijn we nu opeens geschokt?
Eigenlijk is het diep triest dat er nu opeens allerlei mensen geraakt zijn en door die eerdere beelden en verhalen dus blijkbaar niet.
Musiess schreef:Jennifuur schreef:Hoe kom jij tot jouw punt 1? Ooit gehad dat wij pas door schrijnende omstandigheden moesten vluchten naar een land als Syrië?
Nog niet.. nog ff dan wel.
Ze helpen onze dakloze toch ook niet.
ik heb syrie nooit in onze minderbedeelde geld zien inversteren... jij wel?
Het enige wat wij doen is schuiven (betalen)
.