In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:41

Lente, ik doelde ook meer met fb op "Bella en Truusje van Drunen" bv. Niet specifiek elkaar op fb hebben, maar samen 1 fb. Maar verder beschrijf je mijn gevoel perfect!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:42

Brainless schreef:
@Sallandval
Bij ons is dat zo gegroeid, wij waren bij elkaar voordat er internet was.
Wij hadden 1 huistelefoonnummer waar alle telefoontjes op binnen kwamen en later 1 fax.
Toentertijd kregen wij bij ons internet 1 mailadres toegewezen en die heb ik nog steeds.

Later hadden we een eigen site met daaraan gekoppelde mailadressen die op 1 inbox binnenkomt.
Dat is nog steeds zo, ondanks dat ik weet dat we dit wel zouden kunnen scheiden.

Mijn man heeft voor zichzelf nog een zakelijk adres (via zijn werk), maar privé loopt alles door elkaar.
We hebben jaren gedaan met 1 mobiele telefoon, omdat het toen heel duur was om er 1 te hebben.

Mijn vader heeft onlangs voor mijn moeder een aparte email aangemaakt. Hij werd gek van alle Epplejeck en Zalando mails. En andersom kan hij nu niet meer zien of ze iets online heeft gekocht. Nooit meer ''Eef, hoeveel zweetdekens heeft een paard nodig? Zo kan ik nooit een cabrio kopen verdorie!!'

:')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:43

Huertecilla schreef:
Damned schreef:
Maar wat nou als dat vertrouwen onterecht blijkt te zijn? :)

Wat als het wantrouwen onterecht is?

Mijn hemel, wat doen jullie elkaar aan.
Wantrouwen is geen basis voor een relatie en beschaamd vertrouwen in de regel een symptoom van gebrek aan bespreekbaarheid.
Zonder vertrouwen is geen kwaliteit van leven zeg.

Wees toch gewoon eerlijk en respectvol. Wees eens VOOR je lief.

Wie weg gaat als de deur open staat WIL niet blijven.
Als je van iemand houdt wil je diens geluk.
Ook wil je helemaal niet dat iemand zich gedraagt vanwege controle, bij je blijft vanwege een dichte deur.
Wat je wel wil is dat iemand bij je blijft zonder hek omdat deze bij je WIL blijven.
Kortom; het is in je eigen belang om je lief niet te controleren, diens privacy te respecteren etc.

Nou, het gebeurt niet vaak dat ik het echt geheel met jou eens ben, maar in dit geval wel!
En hoe je verder in je relatie je privacy vormgeeft moet ieder vooral zelf weten wat mij betreft.

Utixo

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:46

HC, juist omdat ik me absoluut niet kan voorstellen dat hij me wil controleren intereseert het me helemaal niet, ik heb immers niets te verbergen. Als mijn vriend beter kan krijgen moet hij dat doen. Mijn deuren staan altijd open, mijn telefoon ook. En in het idiote geval dat hij meent me te moeten controleren, hij geeft dus kennelijk zo veel om me dan dat hij bang is om mee kwijt te raken. En daar zou ik dan boos over moeten worden? Hell no.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:47

Utixo schreef:
HC, juist omdat ik me absoluut niet kan voorstellen dat hij me wil controleren intereseert het me helemaal niet, ik heb immers niets te verbergen. Als mijn vriend beter kan krijgen moet hij dat doen. Mijn deuren staan altijd open, mijn telefoon ook. En in het idiote geval dat hij meent me te moeten controleren, hij geeft dus kennelijk zo veel om me dan dat hij bang is om mee kwijt te raken. En daar zou ik dan boos over moeten worden? Hell no.

_/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:50

Utixo schreef:
En in het idiote geval dat hij meent me te moeten controleren, hij geeft dus kennelijk zo veel om me dan dat hij bang is om mee kwijt te raken.

Wie je lief hebt, laat je vrij.

Je wordt vrij geboren en een lief heeft de PLICHT dat zo te laten. Uit liefde WIL je dat zo laten.
Alle andere is egoisme.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:51

Huertecilla schreef:
Damned schreef:
Maar wat nou als dat vertrouwen onterecht blijkt te zijn? :)

Wat als het wantrouwen onterecht is?

Mijn hemel, wat doen jullie elkaar aan.
Wantrouwen is geen basis voor een relatie en beschaamd vertrouwen in de regel een symptoom van gebrek aan bespreekbaarheid.
Zonder vertrouwen is geen kwaliteit van leven zeg.

Wees toch gewoon eerlijk en respectvol. Wees eens VOOR je lief.

Wie weg gaat als de deur open staat WIL niet blijven.
Als je van iemand houdt wil je diens geluk.
Ook wil je helemaal niet dat iemand zich gedraagt vanwege controle, bij je blijft vanwege een dichte deur.
Wat je wel wil is dat iemand bij je blijft zonder hek omdat deze bij je WIL blijven.
Kortom; het is in je eigen belang om je lief niet te controleren, diens privacy te respecteren etc.

Is gelukkig niet mijn quote :D
Mijn antwoord: je vertrouwen kan ook onterecht zijn als je open met elkaar bent. Volgens mij is er zelfs al geen vertrouwen als je je partner constant moet vertellen waar je bent, hij in je gsm mag kijken, je facebook,... Ik zeg niet dat dat bij jullie zo is, maar komt dat niet ongelofelijk beklemmend en opdringerig over?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:53

Dat iemand in je telefoon en facebook MAG kijken betekent niet dat diegene dat dan 24/7 doet. Mijn vriend kijkt echt 1x in de 3 maanden op mijn telefoon ofzo. De optie is er, maar JUIST omdat er vertrouwen is wordt er dan weinig gebruik van gemaakt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:54

Damned schreef:
Is gelukkig niet mijn quote :D

Oeps :o

Mijn excuses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:55

Nee hoor, heerlijk om geen geheimen voor elkaar te hebben. :)
Wij zitten regelmatig naast elkaar te laptoppen, moet er niet aan denken om dat afgeschermd te houden voor mijn vriend.
Ik kan mij in mijn relatie op elk vlak helemaal geven en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest. :)

Wat werkt dat werkt en iedereen moet vooral lekker zelf weten hoe hij/zij een relatie wil onderhouden, als beide partners er maar achter staan.
Dat heeft overigens verder ook niks met niet of wel vrijlaten te maken...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:56

Dat klopt inderdaad Selina,
Juist omdat het mag, is die behoefte er totaal niet.

Heb je die telefoon toevallig wel omdat die nog voldoende belminuten heeft is het ook niet denken, ohoh heb ik dat ene appje er nog op staan.

Veel plezier met lezen, wat toch niet gebeurt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:56

Selina schreef:
Dat iemand in je telefoon en facebook MAG kijken betekent niet dat diegene dat dan 24/7 doet. Mijn vriend kijkt echt 1x in de 3 maanden op mijn telefoon ofzo. De optie is er, maar JUIST omdat er vertrouwen is wordt er dan weinig gebruik van gemaakt.
Hier alleen als iemand zich verveelt en echt niks beters te doen heeft. _O-

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:59

Maar omdat ik het niet erg vind dat hij in mijn telefoon kijkt betekend niet dat ik hem moet vertellen waar ik ben. Ik zie er alleen het nut niet van in om het hem niet te vertellen.

Maar, als hij me zou appen met de vraag waar ik ben, en ik antwoord "zeg ik niet", denkt hij hoogstwaarschijnlijk dat ik een geintje maak en gaat er verder niet op in. Andersom ook. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat hij bij een lekker wijf zit. Ik vind het wel hoogst onhandig als ik niet weet waar hij is, want moet ik nou voor hem koken of weet hij ergens anders?

HC, je hebt me stil gekregen, congrats. Ik weet daar echt niets op te antwoorden. Nog genoeg zuurstof op je berg?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:59

Fijn om van alle boktleden te weten of ze wel of niet in de telefoon van hun partner kijken. Ik denk dat er geen goed of fout is hierin, zolang je allebei maar weet wat je van elkaar kan verwachten en je daaraan houdt.

TS had een vermoeden, en in plaats van gewoon te vragen met wie hij zo zat te appen heeft ze voor een ogenschijnlijk gemakkelijkere (om)weg gekozen, maar daarmee heeft ze nu het vertrouwen van haar vriend misbruikt. Tja, jammer, foutje, maar wat hij doet lijkt me een stuk fouter. Veel doet het er denk ik niet meer toe want dit kan zo geen leuke valantie worden. Kun je niet gewoon met een goede vriendin op vakantie gaan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:02

Wonderlijk hoe elkaars privacy respecteren verward wordt met geheimen voor elkaar hebben.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:04

Oops, 10 pagina's met gelul eromheen.
TS, gooi het gewoon voor zijn neus, voor de vakantie. Als hij begint te ruziën over het feit dat je in zijn telefoon hebt gekeken, dan kaats je naar terug dat je daar een goede reden voor had.

Overigens vind ik het onderwerp interessant genoeg voor een eigen topic. Iemand interesse om hier een topic over te openen?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:06

Ik vind mijn telefoon, mail etc wel privé.
Niet dat ik wat te verbergen heb, maar als iemand om wat voor reden dan ook in m'n telefoon wil heeft diegene dat maar te vragen. :)
Moet overigens wel zeggen dat dat ook komt doordat een ex-vriend zich behoorlijk heeft misdragen op dit vlak:
continue telefoon controleren en dan heibel zoeken als ik een smsje had van een man waardoor ik dingen ging verbergen.
Op den duur was het zo erg dat ik bij aankomst m'n telefoon uitzette en bij thuiskomst de puc-code kon opzoeken omdat hij m'n pincode probeerde te achterhalen. :x
Uiteindelijk is dat uitgedraaid op gigantische bonje omdat meneer me betichte van vreemdgaan en ik dat niet (meer) pikte.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:09

Huertecilla schreef:
Wonderlijk hoe elkaars privacy respecteren verward wordt met geheimen voor elkaar hebben.

Dat zijn verschilde dingen, maar wat is privacy?
Dat is voor iedereen anders en wardt anders ervaren.

Daarnaast:
Huertecilla schreef:
Wie je lief hebt, laat je vrij.

Je wordt vrij geboren en een lief heeft de PLICHT dat zo te laten. Uit liefde WIL je dat zo laten.
Alle andere is egoisme.

Citaat:
Hetzelfde geldt voor een hele berg relaties meer hier.
Wat een ongezonde, onhoudbare toestanden.

Is dit jouw levensquote, maar is niet een algemeen feit.
Ook werkt dat niet voor iedereen.

Iedereen maakt bepaalde afspraken binnen een relatie, ook als jee een open relatie hebt zijn er "regels" die je afspreekt (zowel met je partner, als degene waarmee je "date").
Als er dingen niet volgens "de regels" gaan en je er met praten er niet uitkomt, is dat ook het einde van de relatie.
Dat staat los van het feit of iemand de vorm van je relatie slecht vindt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:10

arno8 schreef:
Fijn om van alle boktleden te weten of ze wel of niet in de telefoon van hun partner kijken. Ik denk dat er geen goed of fout is hierin, zolang je allebei maar weet wat je van elkaar kan verwachten en je daaraan houdt.

TS had een vermoeden, en in plaats van gewoon te vragen met wie hij zo zat te appen heeft ze voor een ogenschijnlijk gemakkelijkere (om)weg gekozen, maar daarmee heeft ze nu het vertrouwen van haar vriend misbruikt. Tja, jammer, foutje, maar wat hij doet lijkt me een stuk fouter. Veel doet het er denk ik niet meer toe want dit kan zo geen leuke valantie worden. Kun je niet gewoon met een goede vriendin op vakantie gaan?

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:10

Dat appen zal nog wel even zo doorgaan dus gewoon de eerstvolgende gelegenheid dat hij geheimzinnig doet aangrijpen om te vragen met wie hij nou de hele tijd zit te appen en waarom hij wegloopt bij het bellen. Dan hoef je niets te zeggen over dat je hebt zitten neuzen en kun je het doen zoals je het in eerste instantie beter gewoon had kunnen reageren. Aan zijn reactie merk je dan wel of het goed of fout zit en je heb opening voor gesprek.

Ik zou zo niet op vakantie gaan.

Die onzekerheid en het wantrouwen gaat wringen en dan loopt het niet lekker
Als hij nu zoveel appt heb je kans dat dat in de vakantie lekker door gaat en daar wordt het niet gezelliger van of de bom barst. dan is je vakantie en dat van het bevriende stel ook verknald.

Nu heb je nog kans om het uit te praten als dat zin heeft en hopelijk is de lucht dan geklaard voor jullie weg gaan en heb je ontspannen vakantie. En zo niet? Kan het beter thuis mis gaan dan op vakantie...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:15

joyce B schreef:

Ik zou niet met de ts op vakantie gaan nee.

Een relatie met wantrouwen gaat vroeg of laat toch fout. Beter vroeg, dat is minder verlies aan kwali-tijd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:18

Huertecilla schreef:
joyce B schreef:

Ik zou niet met de ts op vakantie gaan nee.

Een relatie met wantrouwen gaat vroeg of laat toch fout. Beter vroeg, dat is minder verlies aan kwali-tijd.

Alsof haar vriend zo eerlijk is en te vertrouwen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:18

Ik ben ook zo iemand die niet wil dat mijn vriend in mijn telefoon of facebook gaat neuzen.
We zijn +5 jaar samen, en ik kan eerlijk zeggen dat ik hem 100% vertrouw en NOOIT zijn telefoon of fb controleer.
Dat verwacht ik andersom ook. Ik heb NIKS te verbergen, maar ik heb mijn recht op privacy. Mijn vriendinnen trouwens ook, die smsen / pb'en MIJ, niet mijn vriend. Als iemand ons samen te spreken wil, bellen ze of openen ze een GROEPSgesprek. Een PRIVEbericht is privé, niet omdat er iets te verbergen valt, maar omdat die gesprekken gewoon persoonlijk zijn, simpel.

Ik geloof ik eerlijkheid en vertrouwen als basis van een relatie. Als die dingen er zijn, komt de rest vanzelf. Als er al één of andere troela hem zou smsen ofzo, zegt hij dat gewoon. Andersom ook.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:19

Brainless schreef:
Iedereen maakt bepaalde afspraken binnen een relatie, ook als jee een open relatie hebt zijn er "regels" die je afspreekt (zowel met je partner, als degene waarmee je "date").

Klopt, maar wat heeft een open relatie hiermee van doen?

Je lief vertrouwen en diens vrijheid respecteren betreft imo elke relatievorm.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:25

Ik heb niet alles gelezen, maar zou zeggen probeer het uit je hoofd te zetten, geniet van de vakantie en bekijk tijdens de vakantie objectief jullie relatie.
Als het "gedoe" na de vakantie nog steeds aan de orde is, dan hem erop aanspreken.

Een relatie hoort evenwichtig te zijn en natuurlijk is het geven en nemen, maar dat moet van beide kanten komen, cijfer jezelf niet weg voor hem, om hem maar gelukkig te houden, dat werkt niet en het zal je opbreken.

Sterkte, enne ik had hetzelfde gedaan hoor, ik had ook de telefoon bekeken.