Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:@Sallandval
Bij ons is dat zo gegroeid, wij waren bij elkaar voordat er internet was.
Wij hadden 1 huistelefoonnummer waar alle telefoontjes op binnen kwamen en later 1 fax.
Toentertijd kregen wij bij ons internet 1 mailadres toegewezen en die heb ik nog steeds.
Later hadden we een eigen site met daaraan gekoppelde mailadressen die op 1 inbox binnenkomt.
Dat is nog steeds zo, ondanks dat ik weet dat we dit wel zouden kunnen scheiden.
Mijn man heeft voor zichzelf nog een zakelijk adres (via zijn werk), maar privé loopt alles door elkaar.
We hebben jaren gedaan met 1 mobiele telefoon, omdat het toen heel duur was om er 1 te hebben.
Huertecilla schreef:Damned schreef:Maar wat nou als dat vertrouwen onterecht blijkt te zijn?
Wat als het wantrouwen onterecht is?
Mijn hemel, wat doen jullie elkaar aan.
Wantrouwen is geen basis voor een relatie en beschaamd vertrouwen in de regel een symptoom van gebrek aan bespreekbaarheid.
Zonder vertrouwen is geen kwaliteit van leven zeg.
Wees toch gewoon eerlijk en respectvol. Wees eens VOOR je lief.
Wie weg gaat als de deur open staat WIL niet blijven.
Als je van iemand houdt wil je diens geluk.
Ook wil je helemaal niet dat iemand zich gedraagt vanwege controle, bij je blijft vanwege een dichte deur.
Wat je wel wil is dat iemand bij je blijft zonder hek omdat deze bij je WIL blijven.
Kortom; het is in je eigen belang om je lief niet te controleren, diens privacy te respecteren etc.
Utixo schreef:HC, juist omdat ik me absoluut niet kan voorstellen dat hij me wil controleren intereseert het me helemaal niet, ik heb immers niets te verbergen. Als mijn vriend beter kan krijgen moet hij dat doen. Mijn deuren staan altijd open, mijn telefoon ook. En in het idiote geval dat hij meent me te moeten controleren, hij geeft dus kennelijk zo veel om me dan dat hij bang is om mee kwijt te raken. En daar zou ik dan boos over moeten worden? Hell no.
Utixo schreef:En in het idiote geval dat hij meent me te moeten controleren, hij geeft dus kennelijk zo veel om me dan dat hij bang is om mee kwijt te raken.
Huertecilla schreef:Damned schreef:Maar wat nou als dat vertrouwen onterecht blijkt te zijn?
Wat als het wantrouwen onterecht is?
Mijn hemel, wat doen jullie elkaar aan.
Wantrouwen is geen basis voor een relatie en beschaamd vertrouwen in de regel een symptoom van gebrek aan bespreekbaarheid.
Zonder vertrouwen is geen kwaliteit van leven zeg.
Wees toch gewoon eerlijk en respectvol. Wees eens VOOR je lief.
Wie weg gaat als de deur open staat WIL niet blijven.
Als je van iemand houdt wil je diens geluk.
Ook wil je helemaal niet dat iemand zich gedraagt vanwege controle, bij je blijft vanwege een dichte deur.
Wat je wel wil is dat iemand bij je blijft zonder hek omdat deze bij je WIL blijven.
Kortom; het is in je eigen belang om je lief niet te controleren, diens privacy te respecteren etc.

Selina schreef:Hier alleen als iemand zich verveelt en echt niks beters te doen heeft.Dat iemand in je telefoon en facebook MAG kijken betekent niet dat diegene dat dan 24/7 doet. Mijn vriend kijkt echt 1x in de 3 maanden op mijn telefoon ofzo. De optie is er, maar JUIST omdat er vertrouwen is wordt er dan weinig gebruik van gemaakt.

Huertecilla schreef:Wonderlijk hoe elkaars privacy respecteren verward wordt met geheimen voor elkaar hebben.
Huertecilla schreef:Wie je lief hebt, laat je vrij.
Je wordt vrij geboren en een lief heeft de PLICHT dat zo te laten. Uit liefde WIL je dat zo laten.
Alle andere is egoisme.
Citaat:Hetzelfde geldt voor een hele berg relaties meer hier.
Wat een ongezonde, onhoudbare toestanden.
arno8 schreef:Fijn om van alle boktleden te weten of ze wel of niet in de telefoon van hun partner kijken. Ik denk dat er geen goed of fout is hierin, zolang je allebei maar weet wat je van elkaar kan verwachten en je daaraan houdt.
TS had een vermoeden, en in plaats van gewoon te vragen met wie hij zo zat te appen heeft ze voor een ogenschijnlijk gemakkelijkere (om)weg gekozen, maar daarmee heeft ze nu het vertrouwen van haar vriend misbruikt. Tja, jammer, foutje, maar wat hij doet lijkt me een stuk fouter. Veel doet het er denk ik niet meer toe want dit kan zo geen leuke valantie worden. Kun je niet gewoon met een goede vriendin op vakantie gaan?
Brainless schreef:Iedereen maakt bepaalde afspraken binnen een relatie, ook als jee een open relatie hebt zijn er "regels" die je afspreekt (zowel met je partner, als degene waarmee je "date").