Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sammie schreef:Ik zeg niet dat je zielig bent hoor

Citaat:En dan komt er nog bij dat als ik er 1 wil ik er ook meteen 2 wil. Ik zou het mijn kind niet aan willen doen om enigst kind te zijn. De band tussen broer/zus is zo bijzonder en belangrijk.
Finliox schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar ik 'mis' toch een argument (als je het zo kan noemen).
Het risico om een kind met een beperking te krijgen. Mijn broertje is zwaar verstandelijk en lichtelijk lichamelijk gehandicapt en dat valt zowel mijn moeder, mijn vader en ik heel zwaar. Mijn ouders zijn inmiddels gescheiden, we nemen hem bewust niet mee op vakantie en hij logeert 1 keer in de 3 weken zodat wij een weekend hebben waarin we geen rekening met het hoeven te houden. Alles moet op hem afgestemd worden, en we kunnen nooit spontaan iets ondernemen als (een-ouder)gezin.
Nu weet ik dat de kans klein is, maar op het kinderdagcentrum waar mijn broertje naar 'school' gaat zijn er zo veel kinderen met een beperking. Als je ziet op hoeveel manieren het mis kan gaan, ik ben bang dat ik het nooit zal durven.
Nou ben ik erg jong en zijn kinderen nog lang niet aan de orde, maar ik denk er natuurlijk wel eens over na. Maar ik zou het niet durven.
Sammie schreef:Ja, maar goed.. Wat je niet weet wat je niet mist. Je zoon weet niet beter dus om daar nou op af te gaan vind ik wat riskant. Niet dat je perse aan twee kinderen moet beginnen, maar het argument hij vindt het prima zo.. Tuurlijk vind ie het prima. Kind weet ook niet echt beterIemand die uit een gezin komt heeft eerder moeite met de stilte. Die weet ook niet beter
Sizzle schreef:Tamara, heeeeeeel herkenbaar!!!!
Ik was in week 40 zo bang dat ik dadelijk een kind zou hebben en ik geen moedergevoelens zou hebben.
Ik had nog helemaal geen gevoel van binding met het ongeborene kind namelijk. Hoopte vooral dat weeen en bevallingshormonen zouden helpen maar ipv een bevalling kreeg ik een KS zodat ik ook nog eens geen 'moeite' hoefte te doen.
Maar gelukkig kwam het gevoel dan toch vanzelf in de eerste 2 dsgen uiteindelijk, al geloof ik dat er ook moeders zijn die meteen vanaf de eerste minuut een tijger worden
Werd echt helemaal gek, terwijl ik nog geen emotionele band voelde. Dat kwam pas na een maand of twee. In het begin was het puur instinct. Bijzondere ervaring, helemaal omdat ik juist nooit kinderen wilde en dacht dat ik dat soort gevoelens nooit zou hebben. Sizzle schreef:Je moet in iedergeval niet uit maatschappelijke druk of omdat het voor de ander leuker is voor een tweede kiezen.
Net zo goed kunnen die twee niet door 1 deur samen. Maar jij zit wel met twee kinderen.
Collie2008 schreef:Finliox......dat weegt bij mij idd ook mee..jaren gewerkt in de verstandelijk gehandicapten zorg...vlokkentest kan iets aangeven maar mijn ervaring is dat heel veel gevallen niet van te voren bekend waren.....ik kan dat niet aan

Gelukkig zo af en toe wèl een leuke tegengekomen, dat scheelde!
Het is een leuk ventje alleen dat hulpeloze vind ik niks hoor, wordt gelukkig wel steeds minder

Maar dan is het gewoon op als er met deze iets gebeurd...
Sammie schreef:Maar daar staan weer tig broers en zussenrelaties tegenover die allemaal prima gaan. Dus om op een potentiële ruzie nu een 'tweede keuze' af te laten hangen vind ik zelf een beetje overdreven. Soms gaat het niet zo als het moet, maar moet het maar zoals het gaat.