relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:24

Wat ik me ondertussen afvraag: Ben je met je man ongelukkig omdat je alleen maar thuis zit en niets beleeft? Want dat is wat ik tussen de regels door vooral lees... Dat er geen enkele uitdaging of spanning in je leven zit.
En eerlijk? Dat is iets wat uit jezelf moet komen! Je moet zelf op zoek naar uitdaging, zoek zelf een hobby, een baan of een sport en ga iets doen. En wacht niet af tot je man of nu vriend dat voor je aan komen leveren. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:26

Palmera schreef:
Cinderella schreef:
Ennnn er gaat weer een topic naar zn gootje.
Ik heb gewoon al een hekel aan polygamie, door sommige bokkers :').

TS ik wilde nog serieus reageren, maar gezien dit het 1000ste topic ongeveer is wat overgenomen wordt door polygamische activisten zal het wel weer op een rel uitlopen:+.

Ik vind het bijzonder dat je respectvolle reacties storender vindt dan bokkers die beledigende opmerkingen maken, TS een slechte moeder noemen etc.... ;)

Niemand is verplicht iets te doen wat hij/zij niet wil. Maar het zou een optie kunnen zijn voor TS als alle partijen erachter staan. ;)

Neehoor het gaat me niet om het feit of het wel of niet respectvolle reacties zijn. Het gaat mij erom dat dit het zoveelste topic is wat uitdraait op een discussie over polygamie.
Iets wat compleet zinloos is en niet de intentie van de TS.
Ze is namelijk niet gelukkig met de situatie, zoals ie nu is.

Ik snap TS ergens wel hoor. Als je niet gelukkig bent met iemand, waarom dan blijven? Komende jaren doodongelukkig zijn omdat je kinderen hebt en dan maar daar moet blijven wonen?
Worden kids er zo blij van als ouders doodongelukkig zijn en veel ruzies maken?
Nee. Je moet een goede middenweg vinden. Je kinderen kunnen nogsteeds opgroeien met twee ouders, daar hoeven ouders niet per se voor samen te zijn. Het is net wat je eigen instelling is..
Ik vind het debiel dat mensen maar vinden dat TS daar moet blijven met een man die haar doodongelukkig maakt.
Ik laat express heel N. hierbuiten. Ik vind dat hij niet in het verhaal hoort van de TS. TS moet uitgaan van eigen gevoel, ook als N. toch niet is wat ze zoekt. Misschien blijf je wel alleen TS, zou je dat ook oke vinden? Heb je nu niet N. gewoon om maar iemand te hebben?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:34

Inderdaad jammer dat de polygamie fanatiekelingen de boel weer verdraaien naar hun ideaalbeeld.

Ze zetten nog net geen voet tussem je deur en komen zich opdringen met hun geneuzel.

Ieder zn ding hoor, maar diegene die leest weet dat TS niet op zoek is naar een discussie daarover.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:11

Huertecilla schreef:
Kiwipitje schreef:
TS valt van de ene relatie in de andere. Dat is een recept voor drama en op die manier zal alles echt niet in harmonie verlopen. Hoe lang tot ze zich weer verveelt en een andere man ziet die nog leuker is, die haar nóg vaker mee neemt op spannende uitjes..

_O-
Jij bent grappig.
Ik neem aan dat je dit niet serieus schrijft tenminste.

Bedankt Shenavallie.
Pssst; ik ´ben´ (hobby)boer {:}

:D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:41

Eulogy schreef:
Volgens mij heeft weggaan voor een ander vrijwel altijd levenslange gevolgen voor de kinderen. Denk daar goed over na.

Mijn ouders zijn heel lang bij elkaar gebleven terwijl ze elkaar jarenlang haatten, dat heeft net zo goed levenslange gevolgen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:59

Ik vind ook zeker dat de gevolgen van deze situatie, of het bij elkaar blijven, niet onderschat mogen worden. Mijn ouders hebben ook nog vrij lang gevochten voor het huwelijk, wat ik eigenlijk wel prima vond. Het ergste was niet dat, maar het feit dat mijn moeder elke keer mijn vader brak als hij erachter kwam dat ze toch weer contact had met haar vriend en wéér had gelogen. De hel waar ik hem doorheen zag gaan heeft voor mij de meeste schade achtergelaten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:02

Jilletje schreef:
Ik heb er geen ervaring mee, maar hoe zouden jij en je man tegen een open relatie aan kijken?
Zelf moet ik er niet aan denken en zou het ook niet kunnen.

Maar het zou mogelijk zijn om van meer mensen te houden.

Ik zat idd ook te denken aan eeb open relatie.
Maar dan moet jij het ook kunnen handelen dat jouw man met een andere vrouw slaapt...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:50

Palmera schreef:
En dat komt weer door de met de paplepel ingegoten en afgedwongen theorie dat we monogaam móeten zijn. Dat merk je alweer aan de reacties die TS hier krijgt: ze móet bij haar man blijven en móet bij N weg.
Terwijl imo TS het ondanks haar twijfel goed aanpakt.
En twijfel in een nieuwe situatie is natuurlijk best normaal.

Nou nee hoor, been there; tried that! Mijn ouders waren niet bepaald trouw wat dat betreft, dus heb ik met de paplepel geen monogamie ingegoten gekregen, laat staan dat het opgedrongen zou zijn. in mijn vorige relatie dacht ik ook dat een open relatie wel iets voor mij was. Later bleek dat die gedachte gewoon voortkwam uit het feit dat ik mijn ex 'gewoon' niet zo leuk vond. Wat mij betreft mocht hij elke avond wel 'erop uit' (niet dat ij dat deed trouwens, ik ook niet; maar het was voor allebei geen probleem).

Toen leerde ik mijn man kennen en beek toch dat ik toch echt monogaam ben. Ons idee in het begin was dat niet, we maakten heel open afspraken... maar bij geen behoefte aan anderen is het in 10 jaar nooit gekomen tot 'iets' met een ander.

Wat ik nu herken is dat ik in de tijd met mijn ex ook graag verkondigde hoe goed een open relatie is en dat iedereen dat zou moeten doen. Nu besef ik dat dat gewoon een kwestie was van mezelf willen overtuigen en een roep om bevestiging van anderen.

Kortom; er zijn echt ook mensen die 'gewoon' geen zin hebben in meerdere partners, niet bij iedereen is het onderdrukking van lusten door maatschappelijk opgelegde normen en waarden.

Als TS echt polygaam zou zijn dan had ze die behoefte vast al eerder opgemerkt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:42

In een polygame situatie moet je net zo goed in je vel zitten en je eigen intereses kennen anders raak je volledig verloren in hobbies en interessen van anderen. Hoe meer mensen, hoe meer meningen en hoe belangrijker het is om je eigen standpunten te kennen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:07

Al met al is er bij relaties geen beter/beste, alleen slechtste; gebrek aan bespreekbaarheid, bedrog.

Open en sexclusief zijn op dit punt volstrekt gelijk; zonder eerlijk praten, écht! heeft geluk geen duurzaam leven.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:26

Een ieder moet voor zichzelf uitmaken wat werkt, polygamie zou voor mij een doodsteek zijn. Ik vind het juist heerlijk dat dat ene intieme slechts voorbehouden is aan mij en mijn partner.
Niemand anders mag daar iets van hebben, het maakt ons, ons.
Keur ik het daarom af, nee hoor als je denkt dat het iets toevoegt, doen!
Ikzelf zou er echt stok-ongelukkig van worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:27

MissDD schreef:
Een ieder moet voor zichzelf uitmaken wat werkt, polygamie zou voor mij een doodsteek zijn.

Even voor een goed begrip: Niet sexclusief houdt NIET gelijk polygamie in. Er is meer, heel veel meer :)*
Niet sexclusief monogaam bijvoorbeeld.
Of wel sexclusief polyamoor.
En dat zijn nog maar twee van de vele mogelijkheden.

Indien het een duurzame betekenisvolle relate betreft met meer dan twee personen kan het zelfs heel goed overlappen; polyamoor niet sexclusief in combinatie met wel sexclusief monogaam en niet sexclusief monogaam.
Hoe zich dat dan verhoudt is geen raketwetenschap ;)

Je kan iets ánder intiems exclusief delen met twee verschillende betekenisvolle relaties. Van twee mensen houden en met beiden duurzaam iets heel bijzonders delen. Dat kán lichamelijk zijn maar hoeft niet. Liefde is niet hetzelfde als verliefdheid als sex en over tijd is dat nog minder als in steen gebeiteld voor altijd.

Ik begrijp de absolute waarde van sexclusiviteit niet.
Imo is duurzaamheid een veel groter goed.
Je maakt geschiedenis met iemand, geeft diepgang aan de relatie, aan delen. Dat is imo meer waard dan sexclusiviteit.
Let op!!! Ik schrijf NIET dat het niet kán of niet zou moeten. Ik schrijf wél dat het imo beter geen halszaak is waar je een verder waardevolle relatie aan ophangt.
21 jaar in harmonie sexclusief betekenisvol samen is +:)+ met als perspectief imo beter 21 jaar niet sexclusief een betekenisvolle relatie dan 3 x 7 jaar serieel wel sexclusief. Zoals ík dat zie is de eerste optie drie keer zo diepgaand, - zo waardevol.
Ik heb liever dat mijn lief een minnaar (m/v) heeft en verder mijn lief/ouder/gezinsdeel blijft waarmee ik samen ervaringen en diepgang toevoeg dan dat ze dit voor een welzijnsverlangen moet opgeven.
Het kind met het badwater weggooien heet dat.

In het geval van de OT lees ík dat ze de relatie met haar man, het gezin, heel goed in stand zou kunnen houden. Dat haar man itt veel mensen niet rigide de deur dichtgooit; heel empatisch zijn vrouw geluk gunt. Dat zij eígenlijk alleen met ´zichzelf´ over ingeprente normen en waardes worstelt.
Imo en ervaring zijn er legio manieren om duurzaamheid voor het gezin en geluk voor de betrokkenen te combineren. Ja en dat hoe dan zál over tijd verdanderen.
Dat veranderen wordt door sommigen als een bedreiging ervaren en door anderen als motiverend.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:09

Ja HC in een goeie verstandhouding en communicatie kan alles werken. Maar afspraken over niet sexclusief maar niet polyamoor kunnen snel door 1 van de partijen vergeten worden waardoor de andere dan achterblijft als kinderverzorg(st)er en klusjesman/vrouw die al blij mag zijn als de ander een avond in de week thuis is waarop hij/zij dan moe is en in de zetel in slaap valt. Gunt haar man het haar of is het uit angst haar helemaal te verliezen? Of is hij zelf liever alleen? Wil hij eigenlijk liever met iemand anders zijn leven voortzetten? Dat weten we allemaal niet. Jij bekijkt het vanuit een bepaalde visie, maar kan evengoed helemaal anders zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:16

Callisto04 schreef:
Ja HC in een goeie verstandhouding en communicatie kan alles werken. Maar afspraken over niet sexclusief maar niet polyamoor kunnen snel door 1 van de partijen vergeten worden waardoor de andere dan achterblijft als kinderverzorg(st)er en klusjesman/vrouw die al blij mag zijn als de ander een avond in de week thuis is waarop hij/zij dan moe is en in de zetel in slaap valt. Gunt haar man het haar of is het uit angst haar helemaal te verliezen? Of is hij zelf liever alleen? Wil hij eigenlijk liever met iemand anders zijn leven voortzetten? Dat weten we allemaal niet. Jij bekijkt het vanuit een bepaalde visie, maar kan evengoed helemaal anders zijn.

Oók de afspraak om monogaam te blijven kan zomaar spontaan vergeten worden. ;) Gebeurt vaak zat....

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:20

Palmera schreef:
Callisto04 schreef:

Oók de afspraak om monogaam te blijven kan zomaar spontaan vergeten worden. ;) Gebeurt vaak zat....

Daarom dat ik zei dat in een goeie verstandhouding alles kan werken, alleen is open en gelijkwaardig communiceren meestal moeilijk.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:22

Ik denk dat de TS gillend weggerend is uit dit topic ondertussen :Y)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:23

Ja, onbegrijpelijk dat topics totaal verklooid mogen worden....

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:24

Cinderella schreef:

Met of zonder glazen muiltje ? :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:26

betadine schreef:
Cinderella schreef:

Met of zonder glazen muiltje ? :+

_O- _O-
1 ding weet ik zeker: in ieder geval niet met mijn glazen muiltjes, want die staan in mijn slaapkamer!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:46

Heel boekwerk :') Jammer van het topic dit.. Hopelijk laat ts nog wat weten ondanks dat haar topic verpest is :z

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:19

Hoezo is haar topic verpest. Juist Door posters met een andere mening kun je je een beeld vormen van wat je nu eigenlijk zelf wilt.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en door de verschillende meningen wordt de routekaart steeds completer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:10

Rocamor schreef:
Hoezo is haar topic verpest. Juist Door posters met een andere mening kun je je een beeld vormen van wat je nu eigenlijk zelf wilt.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en door de verschillende meningen wordt de routekaart steeds completer.

In mijn visie gebaseerd op heel wat meer levenservaring dan veel posters hier hebben, zijn het juist de beperkende en de facto hypocriete normen van de samenleving welke triest veel relaties verpesten.
Minder hokjesgeest binnen rigide wanden en er kan meer écht gepraat worden, zijn er meer flexibele oplossingen mogelijk en hebben relaties een duurzamer leven zónder bedrog.

De geest werkt net als een parachute; het beste open.

Bij een open geest hóeft er niets, moét er niets :)*
Kom daar maar eens om bij de dubbele moraal voorgeprogrammeerd door de tot nachtmerrie verworden Disney-droom waarin het kind met het waswater weggemikt wordt.

Nee, een open geest verpest niets. Geen topic, geen relatie. Ook geeft het betere manieren blijkbaar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:12

Callisto04 schreef:
Daarom dat ik zei dat in een goeie verstandhouding alles kan werken, alleen is open en gelijkwaardig communiceren meestal moeilijk.

Dat maken een paar recente reacties hier triest helder.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:13

Het is prima om één keer te opperen of polygamie of een open relatie niet iets is voor de TS maar er pagina's lang over doorzeuren, kom op, wat heeft TS daaraan? :roll:

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:19

Hardstikke leuk dat jij zo veel meer levenservaring hebt. (Moeten we nu tegen je op kijken?). Maar geen goede reden om het haar (of een ander) op te dringen. Zo komt het op heel veel mensen over, dat maken sommige reacties hier triest helder :+

'Monogaam zijn' opdringen vind ik ook zwaar irritant maar dat wordt hier niet gedaan. Je lijkt de polygaampolitie wel in elk topic waar je het kunt aanhalen zeg.