Homoseksualiteit. Erfelijk/genetisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:40

bigone schreef:
Het maakt me geen bal uit of een man en man, een vrouw en vrouw, een man en vrouw samen zijn. Ik zou volgens de stereotypes die er heersen absoluut een lesbienne moeten zijn. Haatte poppen, reed vroeger op stoere brommers en daarna motoren, speelde voetbal en klom altijd in de hoogste bomen. Een van mijn dochters net zo, alletwee zo hetero als maar kan zijn. Een zoon was een ontzettende zachtaardige knuffeldoos , had altijd vrouwelijke speelkameraadjes en ook hetero. Het zou mooi zijn wanneer er eens een tijd aanbreekt waarbij niemand meer in een hokje geplaatst word en het heel normaal gevonden word over hoe iemands persoonlijke voorkeuren zijn.
Alleen al het feit dat mensen zich afvragen hoe het toch komt dat iemand niet op iemand van het andere geslacht valt en of het genetisch is, vind ik al jammer.

En hier ben ik het dus helemaal mee eens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:24

bigone schreef:
Alleen al het feit dat mensen zich afvragen hoe het toch komt dat iemand niet op iemand van het andere geslacht valt en of het genetisch is, vind ik al jammer.

Waarom dan?

Ik vind dat niet anders als afvragen waarom de een blauwe en de andere bruine ogen heeft.
Of is dat ook jammer?

Klaasje

Re: Homoseksualiteit. Erfelijk/genetisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 00:39

Ik geef uit 'gein' mijn moeder altijd de schuld, maar heb werkelijk geen flauw idee eigenlijk.
Vroeger speelde ik inderdaad altijd met meiden, mijn broer en zus waren al snel uit huis waardoor ik eigenlijk alleen met mijn moeder woonde en werd aangekleed met sjaaltjes en dergelijke. Maar speelde ik met meisjes omdat ik dat leuker vond? Of omdat wij paarden hadden? Geen idee. Ben (voor zover ik weet tot nu toe.. hihi) de enige in de familie.

Ga dit even volgen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:30

Jah de stempels van tegenwoordig vind ik een beetje ver gaan...Als je dit doet ben je dit, als je dat doet ben je dat...hetzelfde met als je iets niet doet. Typisch jongens of typisch meiden is in principe ook belachelijk. Mensen moeten zich gaan schamen omdat iemand heeft bedacht wat normaal zou moeten zijn of niet (waaruit achteraf vaak ook nog blijkt dat ze zelf niet onder hun eigen 'normaal' vallen).
Wanneer alle vooroordelen en alle hokjes plaatsingen de wereld uit zouden zijn, zouden er ook normaal discussies als deze gevoerd kunnen worden, zonder dat mensen zich aangevallen of beledigd voelen :) .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:57

Ik denk dat je normaal moet vervangen door gemiddeld of door meest voorkomend en dan vervalt al de helft van de discussie :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 16:01

Gea99 schreef:
bigone schreef:
Het maakt me geen bal uit of een man en man, een vrouw en vrouw, een man en vrouw samen zijn. Ik zou volgens de stereotypes die er heersen absoluut een lesbienne moeten zijn. Haatte poppen, reed vroeger op stoere brommers en daarna motoren, speelde voetbal en klom altijd in de hoogste bomen. Een van mijn dochters net zo, alletwee zo hetero als maar kan zijn. Een zoon was een ontzettende zachtaardige knuffeldoos , had altijd vrouwelijke speelkameraadjes en ook hetero. Het zou mooi zijn wanneer er eens een tijd aanbreekt waarbij niemand meer in een hokje geplaatst word en het heel normaal gevonden word over hoe iemands persoonlijke voorkeuren zijn.

En hier ben ik het dus helemaal mee eens.

Wat vind je daar jammer aan? Ik vind de genetica interessant, het zegt niks over mijn voorkeuren/gedachtes omtrent homoseksualiteit. Ik vind het jammer dat ik uit je post kan halen dat ik homoseksualiteit niet normaal vind.

Dat zou hypocriet zijn in mijn geval omdat ik het met zowel mannen als vrouwen doe.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:03

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:05

Misschien kan ze in de volgende serie wel een andere geboortenationaliteit nemen per aflevering. :')