Relatie met een boer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Relatie met een boer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:18

Nena je hebt pb.

Nee geen ervaring mee. Wij doen dat met de trekker.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:15

Je mag mij evt ook nog pben hoor.
We zijn echt al jaren hiermee bezig.
ben dan ook enorm blij dat het as vrijdag achter de rug is

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:34

Wij zijn momenteel aan het kijken voor een voerrobot.
inmiddels bij trioliet en wasserbauer wezen kijken.
Zijn er nog niet uit, en moeten nog een vergunning aanvragen zodat we een voerkeuken kunnen bouwen.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:18

carola schreef:
Zijn er ook mensen met een zelfrijdende voermeng-wagen? Wij staan op het punt om zo'n ding te kopen en onze grote shovel eruit te doen. Ervaringen?

Nena; jammer dat het allemaal zo gedateerd is en dat er niet geinvesteerd is in de loop van de jaren. Het is dan bijna niet te doen om dat nu nog te doen, dat is financieel bijna voor niemand haalbaar....
Wij hebben de 'mazzel' gehad dat we zijn uitgekocht op de oude boerderij, nu hebben we alles splinternieuw gebouwd op een nieuwe plek, incl. splinternieuw woonhuis, paardenstallen, enzovoorts. Bij de bedrijfsverplaatsing is mijn schoonmoeder ook uit het bedrijf gestapt (schoonvader is al lang overleden helaas).
Alles nieuw bouwen is ook heel wat geregel enzo, maar nu alles zo goed als af is, is het helemaal naar onze zin en echt genieten! Alleen deze herfst word er nog een eb en vloed bak aangelegd en dat is het laatste 'grote' project.

Wij hebben een zelfrijdende Storti Dobermann voermeng-wagen. Niet als boer zijnde, maar als loonbedrijf. Diverse merken geprobeerd en bij gekeken, Deze bevalt ons super! Dit is tot nu toe het enige merk wat de beloftes waar maakt. Voor meer info; pb box staat open!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:09

En nog steeds in de oogst? Hier zitten we nu in de piepers, daarna nog bieten, wat cichorei en mais.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:37

hier is alles binnen sinds woensdag!
maïs en perspulp zitten in de kuil.
we kunnen er weer een jaartje tegenaan!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:17

Nog wat suikerbieten. Wij zijn aardig klaar. Nu ploegen en zaaien, meeste ook van klaar.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:23

Hier zijn we nog wel even bezig denk ik.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:37

Hier alles aan het ploegen. We hadden dit jaar alles snijmais, ook aantal ha verhuurd en daar stonden aardappels op. Dat was een prima oogst en is er twee weken geleden af gegaan.

Bij ons zijn ze begonnen met de nieuwbouw! De heipalen zitten er in en de muurtjes van de loods zijn in beton gestort, dus ze zijn echt gestart. Retespannend zeg! :):)

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:11

Heey, wat leuk!
Ik hoop dat ik me hier ook mag melden, ik ben ruim 4 jaar samen met een boer.
Hij werkt samen met zijn vader, met het idee om het straks over te nemen.
Ze hebben een akkerbouw-bedrijf in de Wieringermeer, ze telen aardappels, uien en tarwe. Daarnaast word er veel land geruild en staan er elk jaar weer andere gewassen rond de deur (lees: kool, bollen en mais e.d). Het gaat om zo'n 50 bunder (groeiende).
Sinds een jaar of 3 is de pluimveetak erbij gekomen, mijn vriend was toen klaar met school en ging het bedrijf in, om wat meer werk te creëeren (daar lijken ze nooit genoeg van te hebben :P ) is er toen een stal gebouwd welke word gebruikt voor het opfokken van leghennen en ruimte bied voor 100.000 hennen.

Allemaal ontzettend leuk en interessant! Mijn opa heeft vroeger ook geboerd maar de boerderij is al verkocht voordat ik geboren was, van huis uit dus niet mee gekregen maar wel altijd al veel interesse gehad.
Komende twee naar doe ik een versnelde versie van de opleiding plantenteelt.
Door het samen zijn met mijn vriend ben ik veel beroepen tegen gekomen die er indirect bij komen kijken.
Zo ben ik ontzettend nieuwsgierig geworden naar het vak als keurmeester, dit schooljaar loop ik dan ook stage bij de NAK hierbij loop ik met de keurmeesters mee.

Als ik tijd heb ben ik ook actief op de boerderij, van trekkerwerk tot aardappelen sorteren, net wat er moet gebeuren!

JessicaHanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:06

Missbeauty30 schreef:
Wij zitten op de boerderij samen met mijn schoonouders. Dus als we even een dagje weg willen zijn mijn schoonouders er altijd nog. We hebben de boerderij door 2en gedeeld. Ik bedoel dan het huis :D

Hee dat heb ik ook.

JessicaHanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:20

.
Laatst bijgewerkt door JessicaHanny op 15-08-21 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:25

Het topic is 6 jaar lang niet in gereageerd, misschien een idee om een nieuw topic te openen?

JessicaHanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:43

Daphara schreef:
Het topic is 6 jaar lang niet in gereageerd, misschien een idee om een nieuw topic te openen?

Dat is een goeie