Een leuk gesprek met Jehova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van Jehova's?

Interessant, ik nodig ze binnen uit.
6 (1%)
Interessant, ik voer het gesprek maar laat ze niet binnen.
77 (14%)
Ik ben door hun in het geloof gestapt.
2 (0%)
Ik doe gewoon niet open als ik denk dat ze voor mijn deur staan.
141 (27%)
Ik doe wel open maar ben bot en kap ze af.
194 (37%)
Ik doe wel open, luister netjes maar durf ze niet af te kappen.
99 (19%)

Totaal aantal stemmen: 519

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:43

Ladybird schreef:
Nou ja, ik heb het ook niet op JehovaGetuigen, maar sommige reacties vind ik ook ronduit onbeschoft die hier zijn. Jullie willen allemaal dat zij het geloof niet opdringen en met respect om gaan, maar ik zie hier reacties waarvan ik denk, okee? en dat is wel respectvol dacht je?

Ik weet zeker als ik aan hun deur zou staan met de vraag of ze willen stoppen met hun geloof dat ze ook de deur dicht gooien hoor.

Als men zich zo opdringt bij mensen die al vaker gezegt hebben er niks van te willen dan kun je zulke reakties verwachten.
respect komt van twee kanten.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:51

funnyhorses schreef:
Ladybird schreef:
Nou ja, ik heb het ook niet op JehovaGetuigen, maar sommige reacties vind ik ook ronduit onbeschoft die hier zijn. Jullie willen allemaal dat zij het geloof niet opdringen en met respect om gaan, maar ik zie hier reacties waarvan ik denk, okee? en dat is wel respectvol dacht je?

Ik weet zeker als ik aan hun deur zou staan met de vraag of ze willen stoppen met hun geloof dat ze ook de deur dicht gooien hoor. (-)

Dat zouden ze dus zeker niet doen, zij zouden juist de discussie aan gaan aan hand van de bijbel.
Ik ben geen JG, en ik ben verbaasd over het gebrek aan respect voor de medemens in dit topic.
Ongeacht of die JG, RK, Protestants, Joods, Moslim, Hindoestaan of atheïst is.

Edit type-foutjes
Laatst bijgewerkt door Myca op 12-04-15 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:52

kennelijk heb ik gewerkt voor Jehova's getuigen, nooit een moment iets van gemerkt. Geen vooroordelen mijn kant op gewoon top mensen. Harde werkers met een top instelling.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:53

Precies Myca :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:15

Ladybird schreef:

Hangt wellicht van de definitie van respect af, geen behoefte hebben om met wildvreemde mensen te praten en dat duidelijk communiceren is imo prima zolang je ze maar niet uitscheld oid. Wildvreemde mensen lastig vallen om je mening aan hen op te dringen vind ik juist een teken van erg weinig respect voor anderen en dan kan je je wel beleeft je mening komen opdringen je komt nog steeds je mening opdringen. Ik vind het trouwens zelfs een beetje oneerlijk om zo'n johova een beetje aan het lijntje te houden uit nieuwsgierigheid oid want die mensen komen daar ook met een doel en hebben wellicht ook gewoon iets beters te doen dan als maar tegen mensen praten die ze toch nooit gaan bekeren, in duidelijke termen aangeven dat je geen behoefte aan ze hebt lijkt me dan juist zo eerlijk :P

Maar hier zijn het trouwens nooit johova's maar gewoon irritante "normale" christenen die aanbellen :?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:52

liedje89 schreef:
Maar hier zijn het trouwens nooit johova's maar gewoon irritante "normale" christenen die aanbellen :?

Ik denk dat die heel vaak voor jg worden aangezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:56

__Nathalie__ schreef:
liedje89 schreef:

Vind het heel fijn dat je overal zo aangenaam antwoord op gaf, maar misschien kan je de optie ook openhouden dat er echt wel jg zijn die irritant en opdringerig zijn? :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:59

__Nathalie__ schreef:
liedje89 schreef:

Dus die zijn over het algemeen wel irritant?
Nu zakt me broek toch bijna af.

Anoniem

Re: Een leuk gesprek met Jehova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:01

Dat zegt ze toch helemaal niet :')

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:07

Niemand zou hele bevolkingsgroepen over 1 kam mogen scheren.
Daar zijn in het verleden ongekende tragedies mee aangericht.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:30

Wat ze zegt is dat als mensen aan de deur staat om over God te praten, men waarschijnlijk automatisch er vanuit gaat dat het Jehova getuigen zijn. ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:33

Myca schreef:
Niemand zou hele bevolkingsgroepen over 1 kam mogen scheren.
Daar zijn in het verleden ongekende tragedies mee aangericht.

Zijn mensen die je in je eigen huis lastig komen vallen met informatie die je nog minder interessant vind dan het idee de hele dag naar een stoeptegel te kijken tegenwoordig een bevolkingsgroep? :o? Voor mijn part hangen mensen de grote smurf aan, zolang ze het niet aan mijn deur doen dan zeg ik ze eerst lief weg te gaan en als dat niet helpt minder lief om te hoepelen maar het interesseert me dan in principe niet of ze van de johova's, de gereformeerde of groenlinks zijn, mensen die je naar je huis komen om je te vertellen dat je het verkeerde denkt mogen wat mij betreft gewoon samen op een eiland worden gezet, kunnen ze daar samen eikels zijn :evaw:

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:50

Ik heb ook positieve ervaringen met JG.
Zelf ben ik erg gelovig en ben ik lid van De kerk van Jezus Christus van de heilige der laatste dagen.
Vaak wordt er gezegd dat die twee geloven elkaar niet kunnen zien of luchten.
Niets is minder waar.
Alle gesprekken die ik tot nu toe heb gevoerd zijn vriendelijke, gezellige, vrijblijvende en interessante gesprekken.

Het wisselt in de koppels die er langs komen.
Vroeger kwamen ze wel eens binnen en spraken we echt uitgebreid met elkaar.
Maar tegenwoordig blijft het vaak bij een kort praatje aan de deur. We wisselen wat van ideeën. Ze brengen een boodschap die ze op dat moment vertellen willen en dan delen we daar onze meningen over en meestal komen we tot de conclusie dat we het wel eens zijn met elkaar.

Vervolgens geven ze mij foldertjes en nodigen ze mij uit.
Ik bedank ze altijd vriendelijk en ik zeg altijd vriendelijk dat ik blij ben met het geloof waar ik in geloof.
En zo gaan we weer uit elkaar.
Wanneer ik zeg dat het op dat moment niet zo goed uit komt, dan zeggen ze tot ziens.

Persoonlijk heb ik dus geen negatieve ervaringen.
Vanuit ons geloof gaan de zendelingen/Missoinairies ook langs de deuren. Dit doen ze vaak op de momenten dat ze wat tijd over hebben.
Wij als kerk streven er naar om mensen zo min mogelijk 'lastig' te vallen. De leden van de kerk kunnen mensen aandragen die mogelijk geïnteresseerd zouden kunnen zijn, mensen kunnen ons op alle mogelijke manieren 'vinden' op social media en internet.
Maar er zijn ook nog altijd mensen die op zoek zijn naar geloof, het doel in hun leven, de waarheid (net hoe je het allemaal noemen wil)..
En soms zijn er mensen die echt bidden om een teken en soms kan een huisbezoek van een Jehova's getuige of iemand van mijn kerk, of welke kerk dan ook, het teken zijn voor die persoon.

En wie zijn wij dan om die mensen dat te onthouden? Er zijn altijd mensen die geïnteresseerd zijn en mensen die dat niet zijn. Wat mij betreft prima.
En ik ga er ook van uit dat onze zendelingen met fatsoen weer weglopen, met opgeheven hoofd, met vriendelijkheid en liefde.
Want dat is waar geloof voor zou moeten staan, naastenliefde.
Helaas zijn er altijd mensen die het voor de echte 'christen' verpesten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:52

"En wie zijn wij dan om die mensen dat te onthouden?"
Nou ik zie het meer als, wie zijn we om dat mensen op te dringen.

Waarom moeten mensen op mijn terrein komen om mij iets te vertellen, als ik het wil weten dan kom ik wel naar bijeenkomsten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:54

Maar dan blijft bij mij toch altijd weer de vraag hangen: waarom de deuren langs. Waar komt die drang tot evangeliseren vandaan?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:54

rien10 schreef:
Maar dan blijft bij mij toch altijd weer de vraag hangen: waarom de deuren langs. Waar komt die drang tot evangeliseren vandaan?

Omdat ze willen delen waar zij intens gelukkig van zijn/worden ?
Dat is wat ik vermoed...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:55

MarlindeRooz schreef:

Waarom moeten mensen op mijn terrein komen om mij iets te vertellen, als ik het wil weten dan kom ik wel naar bijeenkomsten.

"Hier hebt u een paarse onderbroek". "Beste meneer, ik wil helemaal geen paarse onderbroek". Zoiets dus.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:56

Fem schreef:
rien10 schreef:

Omdat ze willen delen waar zij intens gelukkig van zijn/worden ?
Dat is wat ik vermoed...

Dat vind ik oprecht fijn. Maar ik wil dat niet, anders was ik wel lid van de club geworden

vuurneon

rien10 schreef:

Blijkbaar werkt het wel: als het nooit wat zou opleveren, zou het stoppen. Net als met colportage immers.

Fem

MarlindeRooz schreef:

Opdringen en onthouden zijn dingen die los van elkaar staan in mijn ogen.
Er zijn mensen die er naar 'op zoek' zijn maar niet weten hoe ze het vinden moeten.
En er zijn mensen die ABSOLUUT niet op zoek zijn.... Die kunnen gewoon vriendelijk bedanken wat mij betreft.

Vanuit ons geloof gaan ze echt alleen nog maar een tweede keer langs als mensen op deze vraag JA hebben geantwoord:
'Vind u het goed/wilt u dat we nog een keer langs komen?'.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:57

vuurneon schreef:
rien10 schreef:

Blijkbaar werkt het wel: als het nooit wat zou opleveren, zou het stoppen. Net als met colportage immers.

Denk je?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:58

Ja, want er zullen zeker mensen zijn die zoekende zijn en er wel belang bij hebben :)

De baptisten die in de stad mensen een roos aanbieden krijgen er ook wel wat mensen geintresseerd voor om minstens een keer te komen kijken. Dus het heeft zin.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-04-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:58

Maar je gaat er wel langs Fem. Ooit eens voor de eerste keer. Dat blijf ik vreemd vinden. Niet rot bedoeld, echt niet, maar ik begrijp het gewoon niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:59

vuurneon schreef:
Ja, want er zullen zeker mensen zijn die zoekende zijn en er wel belang bij hebben :)

En dat betwijfel ik dus ten zeerste

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:59

rien10 schreef:
vuurneon schreef:

Denk je?

Ik weet wel zeker dat het wat oplevert, maar dan spreek ik voor mijn geloofsovertuiging.
Het levert overigens niet 'veel' op, want de mensen die écht op zoek zijn weten wel waar ze het kunnen vinden/ het zoeken moeten..
Maar er zijn altijd mensen die wel geinteresseerd zijn en graag meer willen weten en voor die mensen gaan ze langs de deuren.
Al zijn er 1000 deuren waar ze 'bedankt' worden (vriendelijk of onvriendelijk).. als er maar 1 is waar iemand graag luisteren wil, dan blijven ze het doen.
Laatst bijgewerkt door Fem op 12-04-15 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt