Ladybird schreef:Nou ja, ik heb het ook niet op JehovaGetuigen, maar sommige reacties vind ik ook ronduit onbeschoft die hier zijn. Jullie willen allemaal dat zij het geloof niet opdringen en met respect om gaan, maar ik zie hier reacties waarvan ik denk, okee? en dat is wel respectvol dacht je?
Ik weet zeker als ik aan hun deur zou staan met de vraag of ze willen stoppen met hun geloof dat ze ook de deur dicht gooien hoor.
Als men zich zo opdringt bij mensen die al vaker gezegt hebben er niks van te willen dan kun je zulke reakties verwachten.
respect komt van twee kanten.
Voor mijn part hangen mensen de grote smurf aan, zolang ze het niet aan mijn deur doen dan zeg ik ze eerst lief weg te gaan en als dat niet helpt minder lief om te hoepelen maar het interesseert me dan in principe niet of ze van de johova's, de gereformeerde of groenlinks zijn, mensen die je naar je huis komen om je te vertellen dat je het verkeerde denkt mogen wat mij betreft gewoon samen op een eiland worden gezet, kunnen ze daar samen eikels zijn