Het kinderkleding topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: Het kinderkleding topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:09

Bij ons hebben ze heel lang op leren slofjes gelopen, thuis en in de tuin op blote voeten, de jongens daarna op shoesme. Dochter had schoenen van de dolcis, omdat ik voor haar nergens schoenen kon kopen, alles was te groot. De maat erna dezelfde schoenen in een andere kleur omdat in haar opvolgmaat ook geen andere schoenen te vinden waren.

Ik snap dat je hele leuke schoentjes wil die bij haar outfit passen, maar een goede first step schoen is wel belangrijk. Ik vind de first step van shoesme echt fijn, vetgelijkbaar met leren slofjes

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:20

Wij kopen geen dure kleding(geen geld voor)dus ze mag en krijgt gewoon alles aan naar het kdv. Met schoenen let ik wel een beetje op.

Eerste schoenen. De enige die ze pasten waren van haren. Toen ze los liep ging ze richting maat 18. Drama.
Nu heeft ze shoesme woefies en adidas

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:22

Ohhhhh wat een leuk topic :D
Ik heb een dochtertje van bijna 9mnd, ze is van 16 juli

De eerste schoentjes hier zijn ook van shoesme, bij schoenen vind ik de kwaliteit echt belangrijker dan prijs/uiterlijk. Al vind ik toevallig haar schoentjes ook heel gaaf :))

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:29

Ik hoef dan nog geen kinderkleertjes te kopen voor mijn eigen, maar ben wel altijd aan het shoppen voor mijn nichtje. Standaard krijgt ze 2x per jaar een paar schoenen van mij en dat zijn naar haar keus altijd Adidas. Ze heeft nu zwarte Adidas Superstars met witte strepen. En een paar weken geleden heb ik haar 4 setjes Adidas kleren gekocht. Kind is helemaal weg van Adidas. Ze is ook geen meisje-meisje. Vind roze niets aan en heeft liever jongenskleren aan.

Van de week bij Esprit op de site nog een mooie spijkercapri en 2 leuke shirtjes besteld. Esprit blijft altijd mooi en de kwaliteit is ook goed en de prijs valt mee.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:37

Ik vind kwaliteit ook belangrijk, maar er zijn vast meer goede merken dan alleen Shoesme.
Heb nu mooie Bunnies en Jochies gezien, hoop alleen dat ze straks wel in een maat 19 past, maat 18 is er niet zo veel.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:04

Wij hadden elephanten als eerste schoentje :) Volledig leer met flexzool.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:12

Hier als 2e paar woeffies gehad. Ook erg fijn! En zien er leuk uit :D
Ik vind de kwaliteit ook het belangrijkste, maar wil ook wel mooie schoenen :P

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:22

Denk idd dat er zeker meer is in de wereld dan shoesme als goede eerste schoen.
Wij hebben ons gewoon laten voorlichten in een goede winkel.

Nu ben ik niet meer zo precies maar zeker voor eerste schoentjes wel.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:51

Voor schoenen ga ik altijd naar Koster, Nelson of Dolcis. Van Haren vind ik waardeloos, de schoenen zitten toch nooit helemaal goed of zijn na een paar weken kapot.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:38

VanHaren kan ik ook nooit slagen. Dolcis wel!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:31

Ik moet nog op zoek naar schoentjes. Ze begint nu met staan. Waar kopen jullie die schoentjes?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:22

Voor mijn oudste ging ik de eerste jaren naar een goede schoenenwinkel en liet ze regelmatig opmeten.

Bij ons op het dorp zit die. Wel erg duur maar vond het wel belangrijk.

Nu bestel ik vaak online bij omoda etc

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:57

Wij hebben ook shoesme's. Maar niet echt bewust. Mijn schoonmoeder had ze gespot in de uitverkoop en ze zijn erg stevig met een goede pasvorm en ook leuk. Ik kende het merk niet eens.
Voor als ze iets groter is heeft ze ook adidasjes van haar tante gekregen. Ik ben zelf niet zo van die merkjes, maar het zijn wel stoere schoentjes moet ik toegeven.
Hiervoor ja ze Vans van diezelfde tante(mijn schoonzusje), maar toen liep ze nog niet dus die waren meer voor de sier.
Nu heeft ze ook nog wel eens 'sierschoentjes' aan moet ik zeggen, maar ook vaak die shoesme's.
ZE loopt nog niet echt hele einden los ook. Hooguit een paar stappen, maar kruipen vind ze meestal nog veiliger, haha.

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:52

Hier als goede schoenen ook Develab en een paar van Kanjers. Verder Allstars en ook een paar gympen van de Zara. Voor echt langer lopen en op het kdv met buitenspelen draagt ze altijd dr goede schoenen. Vind ik erg belangrijk ook.

_Nathalie_; voor de aanschaf van de echte eerste schoentjes zou ik sowieso naar een goede schoenwinkel gaan. Dan meten ze dr voetjes goed op en kunnen ze je adviseren.

Met dit mooie weer weer helemaal zin om de echte zomergarderode te shoppen {:} Zie alleen nog niet heel veel leuks. Wel een leuk UV swimsuit voor dr gevonden, fijn voor op vakantie in juni. Hoe doen jullie dat, kopen jullie de hele garderobe in 1 keer of steeds een beetje? Ik koop meestal iets als ik wat tegenkom maar uiteindelijk hangen er daardoor ook dingetjes in dr kast die ik niet goed weet te combineren...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:58

Ik koop vaak wel "setjes", al draagt hij nu 9 vd 10 x een spijkerbroekje, toen hij nog echte newborn pakjes droeg wel altijd setjes..

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:01

Ik verschillend.. heb setjes maar ook een boel korte of driekwart spijkerbroekjes waar ik eigenlijk van allerlei soorten tshirts en en hemdjes bij kan doen.

En verder zijn t veel jurkjes bijv

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:21

Jongste heeft veel setjes. Oudste gewoon jeans met verschillende shirts

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:27

ik koop vaak wanneer ik iets leuks zie ( eerste zomerdingen in maart al gekocht)zorg dat ik altijd iets van basic broekjes koop en als ik iets aparts zie koop ik wel gelijk topje erbij zodat je een setje hebt.
gisteren nog 1 korte broek en shirt bij prenatal gekocht. nu nog schoenen en Z.oë is klaar voor de zomer.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:32

Afbeelding

Afbeelding

Onze man vandaag. Wou alleen die sleutels niet afgeven. Dan was het brullen :P

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:34

Ik houd juist niet zo van setjes. Heb wel aardig wat basics als spijkerbroekjes en leggings die ik combineer met een opvallender item. Of bijvoorbeeld een opvallende legging met een oversized sweater. Vaak vind ik de goede basics juist het lastigst te vinden hahah! Bijvoorbeeld een basic shirtje voor onder een vestje etc.

Hoeveel kleding hebben jullie eigenlijk?

Stoer mannetje simongek! :j

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:35

En de oudste met zijn nieuwe boetbal shirt.
Afbeelding

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:38

LittleMiss schreef:
Ik houd juist niet zo van setjes. Heb wel aardig wat basics als spijkerbroekjes en leggings die ik combineer met een opvallender item. Of bijvoorbeeld een opvallende legging met een oversized sweater. Vaak vind ik de goede basics juist het lastigst te vinden hahah! Bijvoorbeeld een basic shirtje voor onder een vestje etc.

Hoeveel kleding hebben jullie eigenlijk?

Stoer mannetje simongek! :j

Bedankt

Ik heb voor de oudste zo'n 7 spijkerbroeken en wat joggingbroeken. Longsleeves en t shirts wel stuk of 25 per soort denk ik. Veel te leuk allemaal.

Korte broeken niet te veel. 5 of zo. Koop toch ieder seizoen nieuwe.

3 paar schoenen meestal en zomers slippers erbij.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:39

Leuk Simongek! Schoenen hier altijd drama, beide meiden hebben erg smalle voeten. 1 winkelmedewerkster presteerde het zelfs om te melden dat wij nooit schoenen voor 1 van de 2 konden kopen omdat ze zo smal is.. Hoezo nooit? Het is een uitdaging, maar het lukt ieder seizoen toch weer. Overigens vind ik het verschil in advies in de winkels zo verschillend, dat het inmiddels lachwekkend is. Soms verschillen ze in advies gewoon een maat op dezelfde schoen.. Ik vertrouw op mijn eigen boerenverstand, moet lekker aansluiten, heel belangrijk dat het goed past. Kom overigens nooit bij de goedkopere schoenenwinkels, vreselijke pasvorm en kwaliteit.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:44

Dat heb ik ook wel eens gehad met schoenenwinkels idd. Moet toch niet kunnen.

Hier ook nooit bij goedkopere winkels iets gekocht. Is niet echt mijn smaak en vindt de kwaliteit ook vaak niets.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:25

Nathalie, schoenen zijn pas nodig als ze zo'n 3 weken zelfstandig en dus los kunnen lopen.

Setjes kocht ik in het verleden, nu niet meer. Neem wel vaak een shirt mee en ga dan op jacht naar een bijpassende legging bijvoorbeeld.
Sokken matchen altijd bij de kleding