Huertecilla schreef:Door het geheim te houden word jij deelgenoot van bedrog. Bedrieg jij jouw ANDERE kennis. Speel jij het hypocriete toneel.
Zoals ik al schreef zou ik afstand nemen. Hen BEIDEN niet zien tot het morele dilemma niet meer speelt.
Verder vind ik:
- dat een bedrieger/ster inherent niet betrouwbaar is
- een echte vriend/-in je niet met een dergelijk moreel dilemma opzadelt
Nogmaals: Dit onderwerp geeft een realistische kijk op de moraal en integriteit van veel posters hier.
LEER ERVAN. Hypocrisie; list & bedrog zijn de ECHTE 'waarde' van ons westerse relatiemodel. Wees daar realistisch over.
Je kan hier lezen dat als jouw vrienden weten dat jouw partner jou bedriegt, ze waarschijnlijker wel dan niet mooi weer tegen jou spelen.
Als je zo zelf niet wil zijn, zo niet behandeld wil worden, hou er dan rekening mee dat dit zo wijd verbreid is; organiseer jouw relatie(s) ZO dat bedrog niet 'nodig' is; dat de kans erop zo klein mogelijk is.
Geheel mee eens

Ik zou niet meedoen aan bedrog en dus zou de vriendschap op het spel staan.
Als iemand een open relatie heeft (dus met instemming van beiden!) dan is er geen bedrog en dus geen probleem wat mij betreft.

), maar niet zo extreem als jij, ben meer 'zoekende' over hoe ik op bepaalde dingen zou reageren