verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:57

Maar jongens, daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat er toch niet om dat zijn mobiel nog boven lag? Het gaat er toch niet om dat ze medicatie in heeft genomen? Het gaat er toch niet om dat ze een film hebben gekeken en een biertje hebben gedronken? Het gaat erom dat TS verkracht is! En hoe dat gebeurd is, doet er i.m.o niet toe!
Als zij alle details achterwege had gelaten, had ze ws. hele andere reacties gekregen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:58

Suzanne F. schreef:
KoudbloedKim schreef:
Maar al had TS naakt op bed gelegen, hem bij zich geroepen, hem gevraagd zich uit te kleden en seks met haar te hebben en op het laatste moment toch 'nee' gezegd; had hij niet het recht gehad om dit te doen!

99,9% van de mannen haakt echt niet af op dat moment hoor.

Al ben ik al een half uur aan het aankloojen met mn vent....
En ik zeg Nee om welke reden dan ook....
Dan zal hij ook stoppen!
En zo hoort het...andersom ook!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:59

KoudbloedKim schreef:
Maar jongens, daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat er toch niet om dat zijn mobiel nog boven lag? Het gaat er toch niet om dat ze medicatie in heeft genomen? Het gaat er toch niet om dat ze een film hebben gekeken en een biertje hebben gedronken? Het gaat erom dat TS verkracht is! En hoe dat gebeurd is, doet er i.m.o niet toe!
Als zij alle details achterwege had gelaten, had ze ws. hele andere reacties gekregen!

Dan werd er wel gevraagd hoe het gekomen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:59

Maar waarom is dat zo belangrijk?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:02

Als ik TS was zou ik niet eens meer gaan lezen. Als een vriendin van mij met dit verhaal aan de deur zou staan zou ik het niet in mijn hoofd halen om te gaan vertellen wat ze allemaal wel fout heeft gedaan. Want eigenlijk zeg je dan gewoon 'het is je eigen schuld' Alle andere opmerkingen om dat zogenaamd weer wat af te zwakken komen niet binnen, alleen maar 'het is je eigen schuld blijft hangen'. Ik mag alleen maar hopen dat deze man naast TS geen andere slachtoffers gemaakt heeft of gaat maken.

Heel veel sterkte en kracht TS!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:03

KoudbloedKim schreef:

Is het niet. Op bokt doen we niet een soort onderzoek of reconstructie, je hebt hier altijd maar 1 kant van het verhaal waar je vanuit gaat. Die details zijn ook verder niet relevant, wij zijn niet de rechtbank of professionele hulpverleners.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:03

KoudbloedKim schreef:

Omdat dat lekker veilig is, als we onszelf ervan overtuigen dat verkrachting te voorkomen valt als je maar geen domme dingen doet. Ook het afschilderen van verkrachters als afgrijselijke monsters draagt daaraan bij, want dan heb je wel bijzonder pech als je zo'n zeldzaam monster tegenkomt. De waarheid is helaas een stuk enger, namelijk dat ook normale mensen vreselijke dingen kunnen doen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:04

NatasjavE schreef:
bigone schreef:
Natuurlijk wel, geen enkel probleem maar een getrouwde kerel met kinderen komt niet om half één s 'nachts even een bakkie koffie doen, dat kun je ook op de zaak doen, kom nou, wie is hier nu naief.

Los van het feit dat hij getrouwd is. (laten we aannemen dat hij en z'n vrouw een open relatie hebben)

Hij mag wel hopen op sex met TS. Hij mag wel een poging wagen om haar er toe te verlijden.

Maar hij mag haar niet verkrachten.

Ook als TS hierin naïef is mag dat niet. Het mag nooit.

Een echte vent had haar zelfs niet geprobeerd te verlijden als hij weet dat ze slaapmedicatie genomen heeft.

Ik zeg nergens dat het handelen van ts verkrachting rechtvaardigt maar naief is het wel degelijk en haar handelswijze ook. Waarschijnlijk kijkt ze nu zelf terug op het geschrevene en denkt ze zelf ook, hoe had ik zo stom kunnen zijn. Niet nodig want haar nee had voldoende moeten zijn, dat was het niet en ze was onder invloed van medicatie. Waarbij ik me dan ook weer afvraag waarom ze slaappillen nodig heeft op deze jonge leeftijd. Ik vermoed dat er verder ook nog heel wat meer speelt bij ts, echter, ook al zou ze als aanhalig katje op zijn schoot krullen, nee is nee.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 13-03-15 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:04

KoudbloedKim schreef:
easygoing schreef:
@koudbloedkim dus jij gelooft zomaar elke willekeurige vreemde vrouw die van alles beweert over je man/vriend?
Als er een vrouw bij mij aan de deur komt die zoiets over mijn verloofde verteld, zou ik dat zéker niet negeren en hem daarmee confronteren!!

En dan?Zegt hij nee schat,het is een collega die verliefd op me is en wat meer van me wil.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:06

Kinke schreef:
Cowgirl schreef:
Ts meld zich ook niet meer.

Ehmm…die is misschien aan het werk?

Ik denk eerder dat zij wellicht niet meer durft te reageren. En dat snap ik wel. Meerdere bokkers die bijna letterlijk zeggen dat TS het zelf heeft uitgelokt. Mensen, verkrachting LOKT NIEMAND UIT. Nooit niet. Ja, TS had die collega wellicht beter niet om half 1 nog binnen kunnen laten, alvast in pyama te gaan en de slaapmedicatie in kunnen nemen maar dat is nog GEEN legitieme reden voor hem om maar door te drammen om zijn eigen behoeftes te kunnen bevredigen. Alleen het feit dat meneer getrouwd is had genoeg moeten zijn om Willy in z'n broek te houden.

Maar als advies voor TS, wat dat is het enigste waar zij nu ècht wat aan heeft, zou ik toch zeggen: ga in ieder geval met de politie praten. Kijk even wat er mogelijk is. Als jij dan nog steeds geen aangifte wilt doen dan hoeft dat ook niet. En ga ook met je baas praten. Het is volslagen krankzinnig dat die collega nog werkzaam is bij dat bedrijf als de baas hier van op de hoogte is. TS....heel veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door friendly op 13-03-15 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:06

beatje schreef:
En dan?Zegt hij nee schat,het is een collega die verliefd op me is en wat meer van me wil.
Wat voegt dit überhaupt toe aan dit topic? :?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:07

Jezus, sommige reacties hier.... :')

TS, mijn tip is, doe ALSJEBLIEFT aangifte, het is erg belangrijk dat je dat doet, ookal denk je dat er niks uit rolt. Wie weet gebeurt dat juist wel!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:08

KoudbloedKim schreef:
beatje schreef:
Wat voegt dit überhaupt toe aan dit topic? :?

plus dat hij het hele verhaal heeft toegegeven bij zijn baas.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:08

KoudbloedKim schreef:
easygoing schreef:
@koudbloedkim dus jij gelooft zomaar elke willekeurige vreemde vrouw die van alles beweert over je man/vriend?
Als er een vrouw bij mij aan de deur komt die zoiets over mijn verloofde verteld, zou ik dat zéker niet negeren en hem daarmee confronteren!!

Meen je dat echt? Als iemand dat over mijn vent zou zeggen, zou ik het zeker uitzoeken en zou zeker zo'n lelijk duiveltje op mijn schouder meekijken. Maar daarnaast zou ik toch ook denken dat het zou gaan om een jaloerse vrouw die wat met / van mijn vent wil, dit niet heeft gekregen en nu wraak wenst te nemen op deze manier.

Ik weet dat TS zich hier niet hoeft te verdedigen, maar ik vraag me nog steeds af hoe die telefoon / spullen van de collega boven kwamen. Ik ben door mijn mannelijke (getrouwde en kinders hebbende) collega's ook wel eens naar huis gebracht op een onooglijk tijdstip (lees ergens tussen 1 en 3 's nachts na een bedrijfsfeestje), maar daar bleven zowel collega's als de spullen beneden in de woonkamer, voordat ze het huis uit gebonjourd zijn.

Laat ik voorop stellen dat TS hier het slachtoffer is en die college de dader. Dat wat er gebeurd is, hartstikke fout is. En dat ze echt aangifte moet doen. Al is het alleen maar om haar verhaal kwijt te kunnen en goede hulpverlening te krijgen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:13

TS je verhaal goed doorgelezen.

Mijn advies wijkt af als het advies dat je hier in het topic krijgt.

Ik zie je als slachtoffer. Een slachtoffer dat zo in haar vertrouwen beschaamd is en verkracht. :(:) :(:)

Ik heb het gevoel als ik je posten lees dat je vast aan het lopen bent door deze gebeurtenis. Ik heb niet de indruk dat jij nu al toe ben om aangifte te doen bij de politie. Iets dat je zelf ook aangeeft.

Je bent nog niet toe om dit met je ouders te bespreken. Dat begrijp ik want ouders kunnen heel emotioneel reageren en dan krijg je hun emoties er ook nog eens bij.

In een mannenwereld op het werk zou ik denk ook niet met dit verhaal naar mijn collega's gaan. Dat begrijp ik goed.

Ik ken slachtoffer hulp vrij goed. Mijn advies is ga daar naar toe. Vraag of iemand met ervaring van verkrachtingszaken naar jou kan luisteren en jou kan helpen.

Misschien dat je over een tijd zo sterk zult zijn dat je het wel aankan om aangifte te gaan doen. Maar dan doe je dat samen met iemand van slachtoffer hulp. Misschien dat je over een tijd wel met je ouders kunt praten over wat er met jou aan de hand was. Nu is het daar allemaal nog veel te vroeg voor.

Je bent te gekwetst, te veel in de war en hier kom je alleen niet uit en dat hoeft ook niet.

Sterkte hé meid.

Rocamor

minikatje schreef:
plus dat hij het hele verhaal heeft toegegeven bij zijn baas.

Maar WAT heeft hij toegegeven aan zijn baas? Dat hij haar verkracht heeft? Of dat hij en TS een soort van relatie hebben buiten het werk om en ze ook sex hebben?

Ik kan me niet voorstellen dat TS naar haar baas gaat met het verhaal verkracht te zijn door de collega. Baas gaat verhaal halen bij de collega en collega geeft toe dat dat hij TS heeft verkracht. Hooguit geeft hij toe dat ze sex hebben gehad en dat hij dacht dat TS hierin meestemde.

Amaris

Ik denk dat TS een andere huis-inrichting heeft. Mijn directe collega woont bijvoorbeeld ook in een appartement met bij binnenkomst direct de slaapkamer, dan een trap naar boven en daar de huiskamer/keuken ed.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:14

KoudbloedKim schreef:

Omdat dingen uitdagend kunnen overkomen??

Mannen hebben ook gevoel...

Maar vind in dit geval dat TS zeer duidelijk nee heeft gezegd..
En dat vertrouwen is verstoort...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:16

Verkrachting is verkrachting, wát de omstandigheden ook zijn; als één van de twee (of meer) niet wil, hoort het niet te gebeuren!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:18

Killyenn schreef:
TS moet helemaal niets. Als zij zich er niet goed over voelt aangifte te doen dan is dat geen noodzakelijkheid.

Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Het gaat om haarzelf in de eerste plaats, maar in de tweede plaats ook om andere jonge vrouwen die gevaar zouden kunnen lopen. Daarom moet wel onderzocht worden waarom hij heeft gedaan wat hij heeft gedaan en of hij in therapie moet.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:19

Over die spullen die boven lagen: is er niemand op het idee gekomen dat TS misschien in een drive-in woning woont en dus de woonkamer op de eerste verdieping heeft?

En wat betreft de dingen die je 'noooooit moet doen als er een man in huis is': het is gebeurd, TS kan er niets aan veranderen, Bokt kan er niets aan veranderen, dus hameren op wat de TS wel en niet had moeten doen is compleet zinloos.

TS: Ik zou je wel aanraden om hulp te zoeken. Hoe en wat is aan jou, maar het is wel belangrijk dat je dit leert verwerken, want het gevoel dat je nu hebt en de ideeën over jezelf zijn geen dingen waar je de rest van je leven mee rond wilt en kunt lopen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:20

Bah. Somige mannen. Als eenmaal hun... Staat. Moet er iets gebeuren.
Ok al ben je in eigen huis. En je loopt in pyama of wat dan ok.
Ts. Vind echt erg wat er is gebeurd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:21

KoudbloedKim schreef:
Verkrachting is verkrachting, wát de omstandigheden ook zijn; als één van de twee (of meer) niet wil, hoort het niet te gebeuren!

Maar hee...dr zijn altijd twee kanten aan een verhaal....! Wij horen er nu maar een.

Je kan op zn minst dingen proberen te voorkomen..

Ik blijf erbij dat ik niet snap wat een 22 jarige met een getrouwde man om 00.30 in dr pyama moet.....
En dan ook nog zelfstandig t huis uit laten gaan?

Denk dat TS wat te goed van vertrouwen is geweest...
En dat heeft verkeerd uitgepakt...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:21

Jolliegirl schreef:
KoudbloedKim schreef:

Omdat dingen uitdagend kunnen overkomen??

Mannen hebben ook gevoel...

Gevoel? Wat voor een gevoel hebben we het dan in deze over?

Hij heeft haar verkracht. Daar is geen twijfel over mogelijk.

Hoe uitdagend de situatie voor hem ook was(kikte hij op overmeesteren? Macht?) het blijft verkrachting.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:24

Natuurlijk hebben mannen gevoel, maar toch ook een gezond verstand?

Ik vraag me echt af of sommige bokkers niet een beetje wereldvreemd zijn, zo apart wordt er over mannen gesproken. Je hebt toch ook vaders, broers, vrienden? Dat zijn ook mannen.