Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:59

Erin schreef:
Vandaag zei mijn mentor: 'ik heb pas acht stageverslagen binnen' (betreffende verslagen moesten twee weken geleden al ingeleverd zijn) 'dus willen jullie allemaal een beetje opschieten?'
Ik voelde nét de druk ontstaan om dat ding dit weekend af te maken, maar als nog bijna niemand het gedaan heeft... Doei motivatie :+

Poeh, jullie krijgen de kans om het op de lange baan te schuiven. Bij ons verslag of taak te laat binnen = 0.
De deadline van de paper die we deze week hebben opgekregen is gelukkig wel uitgesteld.
Vandaag na school met hoofdpijn thuis aangekomen. Eerst wat geslapen en iets ingenomen. Zit ik net achter de laptop en begint het weer. Niet echt bevorderlijk. Maar wil vandaag toch nog graag 2 lesvoorbereidingen klaar hebben. Heb deze al wel gelukkig in grote lijnen opgeschreven.

Ik heb trouwens die pdf van in het begin in het topic nog steeds niet gelezen :+
Morgen of overmorgen toch maar eens doen.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:16

tesseke schreef:
Erin schreef:
Vandaag zei mijn mentor: 'ik heb pas acht stageverslagen binnen' (betreffende verslagen moesten twee weken geleden al ingeleverd zijn) 'dus willen jullie allemaal een beetje opschieten?'
Ik voelde nét de druk ontstaan om dat ding dit weekend af te maken, maar als nog bijna niemand het gedaan heeft... Doei motivatie :+

Poeh, jullie krijgen de kans om het op de lange baan te schuiven. Bij ons verslag of taak te laat binnen = 0.
De deadline van de paper die we deze week hebben opgekregen is gelukkig wel uitgesteld.
Vandaag na school met hoofdpijn thuis aangekomen. Eerst wat geslapen en iets ingenomen. Zit ik net achter de laptop en begint het weer. Niet echt bevorderlijk. Maar wil vandaag toch nog graag 2 lesvoorbereidingen klaar hebben. Heb deze al wel gelukkig in grote lijnen opgeschreven.

Ik heb trouwens die pdf van in het begin in het topic nog steeds niet gelezen :+
Morgen of overmorgen toch maar eens doen.

haha zelfs het lezen over uitstellen stel je uit :+

Slagroomsoes

Re: Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:01

Hier ook eentje :n

Ik ben geen extreme uitsteller maar stel wel vaak dingen uit. Ik kan wel plannen maar me er aan houden is wel lastig. De eerste toetsweek dit jaar had ik heel goed gepland en geleerd maar dat heeft niks opgeleverd. Ik heb nog nooit zulke lage cijfers gehaald maar dat had ook met concentratieproblemen te maken. Vorige toetsweek had ik echt niet de motivatie en heb het meeste ook uitgesteld tot leren een dag van te voren. Het laagste wat ik gehaald heb is een 5.2 dus best gek :')

Ik wil aankomende toetsweek wel weer gaan plannen omdat het nu gewoon veel meer is en dat niet in een dag lukt. Ik stel het alleen steeds uit om de planning te maken :')

Lezen van boeken voor school stel ik ook tot het laatste moment uit.. Nu moet ik ook nog een Engels boek lezen die ik al sinds januari heb en die moet maandag uit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:27

Hier ook, maar ik ben 27 en het is nog niet verbeterd. Ik vind de meedte dingen gewoon te saai en zie er geen nut, lol of uitdaging in.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:06

Mag ik me hier ook melden? Ik ben professioneel uitsteller, en dat zonder speciale opleiding :')

Onlangs nog een prachtvoorbeeld. We hadden 3 weken projectwerk op school waarbij onze volle inzet, aandacht en tijd werd geëist (ja zelfs weekends mochten we niet volplannen met leukigheid) en daartussen vond school het volstrekt normaal om ook nog een soort voorbereidende stageopdracht op te leggen die binnen die weken af moest. Resultaat? Stageopdracht heb ik bijna 2 weken te laat ingeleverd... Ik had op zich nog wel wat tijd tussendoor en na het project om het op z'n minst ietsje eerder te doen maar ik was telkens afgeleid en vaak moe dus voila! Uiteindelijk is het dan alsnog nachtwerk geworden omdat het langer duurde dan verwacht, oeps. Meestal gaat het wel goed eens ik bezig ben, maar dat beginnen... *zucht*

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:50

Ik zit ook lekker alles uit te stellen nu :P

Ik moet een docent nog een mailtje sturen over het wisselen van SLB'er, maar ik lees in haar forward reply dat ze afwezig is tot 16 maart. Mijn hersenen stellen dit mailtje dan dus ook maar uit aangezien ze het toch niet kan lezen nog :+ Al had ik het mijn decaan afgelopen week al beloofd om te doen. Pfft.

Ook bloggen, creatief zijn en studeren stel ik uit. Ik heb echt 1001 ideeën voor alle categorieën wat ik ook écht leuk vind om te doen maar ik durf gewoon niet te beginnen.

Stom.

*gaat dat artikel lezen/scannen, misschien lezen*

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:08

Ik lees net die OP, en het is alsof ik mijn levensverhaal lees... :oo Ik lees mee voor tips!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:20

Sheran schreef:
Hier ook, maar ik ben 27 en het is nog niet verbeterd. Ik vind de meeste dingen gewoon te saai en zie er geen nut, lol of uitdaging in.

Heeft iemand ook een tip voor dit verschijnsel? :P Ik denk heel snel 'jaaa, nu weet ik het wel, nu door met wat anders.'

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:24

Ehm... je werk zoeken in de dingen die je wél leuk, nuttig en uitdagend vind? :D

Een doel stellen zal al helpen denk ik. Wat zijn de dingen die je echt leuk vind om te doen en wat moet je nu doen wat je niet leuk vind?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:29

Flux schreef:
Ehm... je werk zoeken in de dingen die je wél leuk, nuttig en uitdagend vind? :D

Een doel stellen zal al helpen denk ik. Wat zijn de dingen die je echt leuk vind om te doen en wat moet je nu doen wat je niet leuk vind?

Leuk vind ik: paardrijden, muziek maken, reizen... dat soort dingen waar je je werk niet echt in kan vinden. Niet leuk vind ik bijvoorbeeld dat hele universitaire gedoe... ik kan me volledig focussen op iets wat ik leuk vind, maar als het mijn interesse niet heeft floep ik er gewoon overheen :'). Maar tijdens mijn studies was ik 1 grote uitstelfabriek en haalde ik het allemala wel, maar het was niet leuk en ik had het zoveel beter kunnen doen als ik me er echt voor had ingezet. Ik doe het liefst heel veel dingen ernaast om het dan interessant te houden :P

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:57

Sheran herkenbaar, alleen doe ik er dan zoveel dingen naast. Dat er geen tijd meer over blijft voor school :))

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:26

kwii schreef:
Sheran herkenbaar, alleen doe ik er dan zoveel dingen naast. Dat er geen tijd meer over blijft voor school :))

dit dus :Y)

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:53

Dat heb ik inderdaad ook :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:01

Ik ook hoor, maar ik kom er nog wel mee weg :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:11

Daar heb ik zeker ook last van. Maar op het moment gaat het heel goed. Sowieso werkt dit topic motiverend. En ik merk voor mijzelf dat het ontzettend belangrijk is om (hele) kleine doelen te stellen. Vrijdag wilde ik BT1.3 gaan maken, ondanks dat het geen vreselijk groot verslag is, is de drempel dan wel dusdanig groot dat ik het bestand alleen maar geopend had.

Nu zeg ik tegen mijzelf, ik moet 1 paragraaf van BT1.3 maken. Dat heeft vandaag al geleid tot 2 paragrafen en ik wil vanavond/eind van de middag nog 1x er aan gaan zitten in ieder geval en misschien wel 2x. Met 2x is hij namelijk af. Maar als dat het niet meer gaat worden, ben ik toch tevreden. Want ik heb mijn doel voor vandaag gehaald, ik heb 1 paragraaf gedaan.

Voor de rest is vandaag weer een nieuwe week begonnen met dus een nieuwe weekplanner. En dan begin ik altijd met een aantal taken voor de hele week af te ronden en wat achterstallige dingen weg te werken. Als grote achterstallige dingen heb ik nu nog 2x informatieboek lezen (2x10p), 3 tijdschriften lezen en afwassen. Zeker die tijdschriften lezen gaat vandaag niet helemaal lukken denk ik. Maar goed, ik zal het zien.

Zo meteen naar de Gamma om 2 boekenrekken te kopen. En ik moet nog wat doen aan een oude administratiemap zodat die morgen weg kan (naar mijn vorige afdeling) wanneer ik de pakketten op ga halen die ik per ongeluk op hun afdeling laat bezorgen morgen. Ik heb er binnen een kwartier achteraan gemaild, maar zooplus kon er niks meer aan veranderen. Ik heb namelijk eindelijk ook caviakooien besteld, want ik heb besloten te stoppen met de losse ren. Ze gaan wel flink terug in de ruimte (van 3m2 naar 1.4m2) maar goed, ze komen alsnog niet bepaald krap te zitten, het gaat om 2 cavia's namelijk.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 00:31

JA ik heb motivatie gevonden! Ik moet morgen twee kiezen laten trekken, en daarna ben ik waarschijnlijk wel ziek. Dus ga ik nu nachtbraken om alvast huiswerk in te halen van de dagen er na.. Of eigenlijk ben ik gewoon aan het uitstellen om naar bed te gaan, omdat ik bang ben :+
Maar er is niemand meer wakker om mee te praten, dus ben wel redelijk productief.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 01:53

kwii schreef:
JA ik heb motivatie gevonden! Ik moet morgen twee kiezen laten trekken, en daarna ben ik waarschijnlijk wel ziek. Dus ga ik nu nachtbraken om alvast huiswerk in te halen van de dagen er na.. Of eigenlijk ben ik gewoon aan het uitstellen om naar bed te gaan, omdat ik bang ben :+
Maar er is niemand meer wakker om mee te praten, dus ben wel redelijk productief.

Oh bah bah bah :=
Ik heb zojuist een formulier ingevuld, zoek een nieuwe tandarts hier in de regio. Maar ben een behoorlijke tijd niet geweest en ben bang dat mijn verstandskiezen eruit gaan moeten := Gelukkig heb ik het verstuurd voor ik jouw post las, anders had ik het waarschijnlijk nog langer uitgesteld :+

Succes met het inhalen/vooruitwerken van schoolwerk!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 02:08

Verschrikkelijk he.. Maar hé je kan natuurlijk gewoon naar de tandarts gaan, als ze dan zeggen dat ze er uit moeten, blijf je daarna toch weg :P

Dankje, ik vind dat ik genoeg heb gedaan.. Nog even lekker noodles eten met een serie en dan naar bed.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 02:30

Pff mag ik me ook melden? Sinds mijn ouders zijn gaan scheiden (ik zat toen in de 4de klas) en ik daardoor ben moeten stoppen met het fanatiek beoefenen van mijn hobby paardrijden, heb ik nergens meer zin in en stel ik alles uit. Ik zit nu in de 6de klas (eindexamen) maar het uitstellen gaat van kwaad tot erger. Vroeger kon ik niet plannen, nu maak ik wel planningen maar voer ik ze gewoon niet uit. En waar ik vroeger voor een toets van een moeilijk vak verschrikkelijk ging leren (faalangst), stel ik het nu zo lang mogelijk uit om de moeilijke stof maar niet onder ogen te hoeven zien. Heeft er iemand tips voor mij?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 08:52

Weinig tips, dat is ongeveer waar we allemaal mee kampen, of tenminste ik doe dat ook met moeilijke stof.

Maar kom op, je moet nog héél even, dit kun je. Hoelang duurt het nog tot je laatste toetsweek? Leg je focus daar op, en nog even niet op de eindexamens.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:53

Zo, ik ben even een tijdje niet actief geweest. Maar heb veel gedaan en ingeleverd.

Alleen nu ben ik echt onwijs kwaad! Normaal moet er echt heel wat gebeuren voordat iemand mij boos heeft, maar wat er gebeurde is zo oneerlijk. Ik had vorige week mijn plan van aanpak naar mijn docent opgestuurd. Kwam een klein beetje feedback op. Dus dat aangepast en officieel ingeleverd. Nu komt het er op neer dat ik precies hetzelfde stuk, wat ze dus vorige keer ook heeft gelezen, bijna helemaal moet gaan veranderen. Niks is goed, alles moet anders en overal moet een andere/ betere onderbouwing bij.. Bah.
Zo stond er bij de omschrijving van de opdracht de opmerking dat ik wat meer de psychologische kant moest belichten, dus ik dat gedaan. Nu staat er bij de inleiding dat ze daar de psychologische kant mist, dat die meer uitgewerkt moet en onderbouwd moet worden met literatuur..

Nou, de moed zinkt me al weer in de schoenen.. |( |(

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:55

san4nie schreef:
Zo, ik ben even een tijdje niet actief geweest. Maar heb veel gedaan en ingeleverd.

Alleen nu ben ik echt onwijs kwaad! Normaal moet er echt heel wat gebeuren voordat iemand mij boos heeft, maar wat er gebeurde is zo oneerlijk. Ik had vorige week mijn plan van aanpak naar mijn docent opgestuurd. Kwam een klein beetje feedback op. Dus dat aangepast en officieel ingeleverd. Nu komt het er op neer dat ik precies hetzelfde stuk, wat ze dus vorige keer ook heeft gelezen, bijna helemaal moet gaan veranderen. Niks is goed, alles moet anders en overal moet een andere/ betere onderbouwing bij.. Bah.
Zo stond er bij de omschrijving van de opdracht de opmerking dat ik wat meer de psychologische kant moest belichten, dus ik dat gedaan. Nu staat er bij de inleiding dat ze daar de psychologische kant mist, dat die meer uitgewerkt moet en onderbouwd moet worden met literatuur..

Nou, de moed zinkt me al weer in de schoenen.. |( |(

dat werkt inderdaad helemaal niet motiverend nee
heel veel sterkte daarmee :(:)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:17

Dat is inderdaad balen zeg! Zo kreeg ik vannacht een mail dat ik i.p.v een debat toets. Die je dus met zijn tweeën maakt, ik een betoog moet doen.. Omdat mijn debatpartner mij in de steek gelaten heeft! Nou lekker eerlijk, op het vorige betoog had ik een onvoldoende.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:15

Al even geleden dat ik hier gepost heb.
Door omstandigheden heb ik 4 lessen helemaal uitgewerkt die ik niet moet geven -O-
Gisteren nog gauw 3 andere lessen gemaakt, dus goed gewerkt. Ik had vandaag om 13 uur gedaan, wou in de namiddag aan een taak werken maar nog steeds niets gedaan.. Zo meteen toch maar eens beginnen denk ik. Dan hoop ik dit vandaag nog te kunnen afwerken.

Edit: Ik heb ondertussen de pdf gelezen :D Ik ben blijkbaar een overwerker (niet omdat ik niet nee kan zeggen, maar omdat we dit niet mogen van school) en ook wel wat een adrenalinezoeker.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:06

Uuuh getverdemme, ik ben weer veel te lui geweest afgelopen weken.

De laatste keer dat ik hier heb gereageerd had ik een begin gemaakt aan een product voor school. Daarvoor moet ik op mijn stage een Task Based Lesson geven, maar dat kan pas de 23e. Laat dat nou ook de dag zijn dat ik het product moet inleveren... En het is al een herkansing! |o
Goed, motivatie daarvoor is dus helemaal verdwenen, dus ik ga straks maar verder aan mijn lessenserie voor literatuur.
Morgen meld ik me denk ik ziek, zodat ik echt een dag aan al die achteropgeraakte projecten kan gaan zitten...
Ik ben echt zo kwaad op mezelf dat ik het allemaal op herkansingen aan laat komen dit jaar! _-:(