Twijfelen om iemands uiterlijk: is dat eerlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:20

Fiffill schreef:
Je hoeft uiteraard geen antwoord te geven als het te persoonlijk is, maar hoe doen jullie dat dan met seks? Kan je daar wel echt van genieten als je hem niet echt aantrekkelijk vindt?

WAT????

Heb jij 50 Shades gemist??!!

Blinddoekjuh...

;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:21

Huertecilla schreef:
Fiffill schreef:
Je hoeft uiteraard geen antwoord te geven als het te persoonlijk is, maar hoe doen jullie dat dan met seks? Kan je daar wel echt van genieten als je hem niet echt aantrekkelijk vindt?

WAT????

Blinddoekjuh...

;)

Dit klinkt inderdaad prettiger dan het 'zak over het hoofd' gebeuren. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:22

SpeechLess schreef:
Ik ben een relatie aangegaan met iemand die ik onaantrekkelijk vond :j Hij was een huisgenoot destijds en ik moet eerlijk toegeven dat wanneer hij dat niet was geweest ik hem denk ik nooit een kans had gegeven.. Maar ik ontdekte dat hij echt super lief was en ik kon echt geweldig goed met hem praten. En ben hem, geheel onverwachts voor mezelf, echt leuk gaan vinden. Nu, 3 jaar later, nog steeds samen.
Ik vind hem nog steeds niet aantrekkelijk (iig niet knap-aantrekkelijk), dit weet hij overigens ook. Maar ik hou echt ontzettend veel van hem en we wonen ondertussen samen.
Ik ben er ergens ook wel trots op dat ik een relatie kan hebben met iemand die ik niet knap vind :o Soms vind ik het wel eens lastig, vooral omdat anderen meestal wel erg op uiterlijk gefocust zijn, maar meestal niet.

tsja... als mijn partner trots zou zijn op zichzelf omdat ie een relatie met me kan hebben dan zou ik me daar toch niet zo goed bij voelen eerlijk gezegd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:23

Suzanne F. schreef:
Dit klinkt inderdaad prettiger dan het 'zak over het hoofd' gebeuren. :')

Of kies een vriend/vriendin met een bord voor zijn/haar hoofd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:25

Kana schreef:
Blijheid schreef:
Ik kan dat wel :j
Een vriend van mijn beste vriendin zag ik al jarenlang op verjaardagen etc. Vond hem vriendelijk en gezellig, maar niet aantrekkelijk. (ook niet lelijk ofzo trouwens maar hij viel me gewoon niet zo op) Ik was toen ook zelf helemaal nog niet toe aan een relatie, toen ik dat wel was en ik zag hem weer vond ik hem ineens wel heel aantrekkelijk :)
Had dus meer te maken met mijn eigen instelling, dan met hoe aantrekkelijk/onaantrekkelijk hij daadwerkelijk is :)

Er zit nog een groot verschil tussen lelijk en niet mega knap.
Voordat je je open stelde voor hem vond je hem niet onaantrekkelijk, verliefdheid kan hem dan heel aantrekkelijk voor je maken.

Maar als hij echt heel erg lelijk was (voor jou) was dan was de kans al kleiner dat je nu met hem had toch?

Dat kleine verschil, daar zit denk ik de gemixte gevoelens waar dit topic over gaat.

Klopt :j
Behalve het deel 'dat je nu met hem had' want ik heb niks met hem ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 18:38

Huertecilla schreef:
Fiffill schreef:

WAT????

Blinddoekjuh...

;)

Daar hoef je niet lelijk voor te zijn O:)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:40

:')

HC meestal als ik jouw reacties lees denk ik "pfff iets minder hoog van de toren blazen", maar je laatste posts. Ik lig dubbel _O-

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:43

Ayasha schreef:
tsja... als mijn partner trots zou zijn op zichzelf omdat ie een relatie met me kan hebben dan zou ik me daar toch niet zo goed bij voelen eerlijk gezegd.

Hmm ja als je het zo stelt klinkt het niet echt positief.. Ik bedoelde ook meer het feit dat ik innerlijk blijkbaar echt belangrijker vind dan uiterlijk. En ik ben gewoon heel blij dat ik mijn vriend ondanks dat hij voor mij niet aantrekkelijk is, ik hem toch een kans heb gegeven, aangezien hij echt een geweldig persoon is.
Veel mensen zouden dat misschien niet kunnen en ik ben er wel trots op dat ik dat wel heb gekund.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:32

Snorlex schreef:
:')

HC meestal als ik jouw reacties lees denk ik "pfff iets minder hoog van de toren blazen", maar je laatste posts. Ik lig dubbel _O-

Kijk, ik WOON nu eenmaal 7 x hoger dan de St.Pietersberg, doch ben verder blijkbaar prettig gezelschap {:}

Collie2008

Re: Twijfelen om iemands uiterlijk: is dat eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:08

Maarrrr speechless....Nu word ik wellicht te privé, maar als je hem ziet staan in de badkamer of in boxer....Heb je dan zin om aan hem te zitten of hem je bed in te sleuren?

Ook al ken ik mn vriend al jaren ik vind hem prachtig om naar te kijken en kan nog steeds niet van hem afblijven.

Ik zou het echt missen als dat er niet zou zijn...

Natuurlijk los van de emotionele chemie

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:59

Mijn vriend is qua lichaam heel anders als waar ik anders op 'viel'

Maar als ik hem zie lopen met alleen een spijkerbroek bv, heb ik echt wel zin om hem in bed te sleuren O:)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:52

@Collie2008: Het in bed willen sleuren heb ik niet echt, maar ik weet niet of dat daaraan ligt of dat ik gewoon niet zo ben. Denk zelf het 2e ;) Aan hem willen zitten heb ik dan zeker wel. We zijn sowieso best wel een klef stel :o Dus de fysieke aantrekkingskracht is er zeker wel :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:46

Oh Speechless, wat heb jij je vreselijk slecht verwoord.. Ik zou WOEST zijn als mijn partner dit zou zeggen.... Denk dat je het lang niet zo slecht bedoelt, maar jeetje... Het staat er echt héél cru..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:50

Ik vind juist dat ze zichzelf nog heel netjes verwoord? Wat had er nog beter gekund? :+
Waarheid is gewoon waarheid ook al is het soms minder leuk (en hoezo minder leuk eigenlijk... uiteindelijk zijn ze happy en is zij eerlijk erover?)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:54

Ik denk inderdaad dat je over zo'n beetje alles heen kijkt als je verliefd bent.

Yv_ schreef:
Oh Speechless, wat heb jij je vreselijk slecht verwoord.. Ik zou WOEST zijn als mijn partner dit zou zeggen.... Denk dat je het lang niet zo slecht bedoelt, maar jeetje... Het staat er echt héél cru..

Waarom? Ze is gewoon eerlijk. Ze houdt van hem en er is fysieke aantrekkingskracht; prima toch? :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:55

Yv_ schreef:

Dit ja, goh als ik dit over mijzelf zou lezen zou ik woest worden. Er is fysieke aantrekkingskracht maar je vindt hem niet aantrekkelijk? Die snap ik niet helemaal.

Ook mijn vraag was direct 'maar je moet er toch een kunstje op kunnen?'
Als dat gevoel er niet is, dan lijkt het me een kwestie van afwachten tot je valt voor iemand die je wel 'knap vindt' zoals het dan beschreven wordt.

Don't get me wrong, de Channing Tatums, Brad Pitts en al dat soort lui die aantrekkelijk gevonden worden door de maatschappij vliegen mij ook niet om de oren, maar 'dat gevoel' moet er wel zijn als je een relatie met iemand aangaat of iets in die trant.
Daarentegen zou ik wel gewoon op date gaan met iemand die mij op het eerste oog niet direct aanspreekt. Het is de uitstraling waar ik plat voor ga, niet het smoelwerk/achterwerk en/of ander werk. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:59

Hoe zou ze het anders moeten verwoorden? Ze is eerlijk. Dat jij woest zou worden als je haar partner was is jouw probleem. Het is juist daarom dat mensen maar niet helemaal eerlijk zijn.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:10

Geryon schreef:
Hoe zou ze het anders moeten verwoorden? Ze is eerlijk. Dat jij woest zou worden als je haar partner was is jouw probleem. Het is juist daarom dat mensen maar niet helemaal eerlijk zijn.

Precies.
Had het niet beter kunnen verwoorden.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:19

Roosch schreef:
Er is fysieke aantrekkingskracht maar je vindt hem niet aantrekkelijk? Die snap ik niet helemaal.

Ik kan me voorstellen dat je het niet snapt, maar toch is het echt zo..

Roosch schreef:
Als dat gevoel er niet is, dan lijkt het me een kwestie van afwachten tot je valt voor iemand die je wel 'knap vindt' zoals het dan beschreven wordt.

Maar dit is er dus wel.. Daarnaast heeft hij 100 andere dingen, waarin een 'knapper' iemand hem echt niet zomaar kan vervangen.

Fijn dat anderen vinden dat ik het wel goed verwoord heb :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:53

Las vd week een leuk stuk over een vrouw die besodemieterd was door haar man (kortdurende affaire) hoewel ze dat vreselijk vond opende het ook haar ogen. Vooral lezen (de appjes) dat die andere vrouw haar man als fysiek vreselijk aantrekkelijk vond maakte haar beweust dat zij daar al heel lang niet meer warm van liep (en hoewel ze vreemdgaan afkeurde dat ze wel inzag dat dit stukje fysiek aantrekkelijk en begeerlijk blijven dus onmisbaar is in een goede relatie)

Beetje offtopic misschien of toch niet, maar vond het wel mooi dat ze er xo tegenaan kon kijken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:55

Collie2008 schreef:
Las vd week een leuk stuk over een vrouw die besodemieterd was door haar man (kortdurende affaire) hoewel ze dat vreselijk vond opende het ook haar ogen. Vooral lezen (de appjes) dat die andere vrouw haar man als fysiek vreselijk aantrekkelijk vond maakte haar beweust dat zij daar al heel lang niet meer warm van liep (en hoewel ze vreemdgaan afkeurde dat ze wel inzag dat dit stukje fysiek aantrekkelijk en begeerlijk blijven dus onmisbaar is in een goede relatie)

Beetje offtopic misschien of toch niet, maar vond het wel mooi dat ze er xo tegenaan kon kijken.

Ojee.. NOOIT over dit soort dingen beginnen in een topic waar HC ook in mee leest! _O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:56

Okee, nu ik jullie reacties lees, kwam het bij mij misschien anders binnen.
Op mij kwam het over van: ja, ik vind hem onaantrekkelijk, maar ik deed het er maar mee. Uiteindelijk hou ik wel van hem nu.

Ging overigens alleen om die eerste post, die op deze pagina gequote is. Want juist door de andere postst, de aanvullingen, heb ik het idee dat het veel minder grof bedoeld is dat dat die eerste post op mij over kwam.

Maar nogmaals: wellicht is het op mij verkeerd overgekomen, gezien jullie er duidelijk anders over denken :).

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 00:01

Ik weet niet of ik een relatie zou kunnen hebben met iemand die mij onaantrekkelijk vindt. Dus ik vind het ergens ook wel knap van je vriend :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:03

SpeechLess schreef:
Roosch schreef:
Er is fysieke aantrekkingskracht maar je vindt hem niet aantrekkelijk? Die snap ik niet helemaal.

Ik kan me voorstellen dat je het niet snapt, maar toch is het echt zo..

Roosch schreef:

Maar dit is er dus wel.. Daarnaast heeft hij 100 andere dingen, waarin een 'knapper' iemand hem echt niet zomaar kan vervangen.

Fijn dat anderen vinden dat ik het wel goed verwoord heb :)

Het ging mij meer erom dat ik het echt heel tegenstrijdig vind.

Als er aantrekkingskracht tussen 2 personen is betekent dat voor mij dat ze elkaar aantrekkelijk vinden. Kijk, als je zegt, 'mijn vent is geen fotomodel maar ik vind dat ie een fantastische lach heeft, mooie ogen, een goedgevormde kont en hij is voor mij echt een fantastische kerel', dan had ik je volledig begrepen. Niet iedereen (sterker nog, haast niemand) voldoet aan het ideaalplaatje wat de maatschappij tegenwoordig schetst. Maar ik kan bijvoorbeeld niet inzien wat Channing Tatum nou losmaakt in bepaalde vrouwen, terwijl ik wel kan begrijpen wat iemand ziet in de medewerker bij de plaatselijke supermarkt bijvoorbeeld. Mijn punt is: Ik vind dat een bepaalde aantrekkingskracht wel noodzakelijk is. Zou er niet aan moeten denken om elke keer weer te denken 'tjoh, daar gaan we weer, ik vind hem eigenlijk niet aantrekkelijk maar laten we wel even de horizontale lambada doen'.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:09

Hahahahaha Geryon....Ik heb erover getwijfeld inderdaad, maar ik lees er gewoon overheen dan.

Gewoo op een berg wegzetten met zn geiten en harem