Het Huisgenoten Klaagtopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Huisgenoten Klaagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:41

Ook in een studentenhuis moet je toch een beetje rekening met elkaar kunnen houden? Ik weet nog wel dat mijn ene huisgenoot een keer midden in de tentamenweek van mij en m'n andere twee huisgenoten besloot om pak 'em beet 15 vrienden uit te nodigen en in de woonkamer te gaan zitten. Dat heeft hij absoluut gehoord hoor, en niet een beetje ook.

Als je weet dat anderen aan het studeren zijn kan je toch ook een klein beetje rekening houden met een ander, of vragen of iemand anders er last van heeft? Als wij dat niet op die manier zouden doen in ons studentenhuis zou het echt complete anarchie worden :=

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:12

unihorses schreef:
SummerLess schreef:
Even klagen hoor.

Er is een huisgenoot die heeft zoveel afval en bende op zijn kamer dat het er zo in z'n kamer stinkt dat je niet in de keuken kan staan koken. Zijn kamer grenst aan de keuken en de geur komt door de deur heen. Niet te houde!! Maar hij vindt zelf dat het niet stinkt en doet er niets aan. Afgelopen week met die hitte had hij z'n raam ook nog dicht. Toen hij z'n deur open deed kwam er een zwerf van die vliegen uit die meestal op rotte dingen zitten of op paarden mest.. Zo ranzig!!!!
-O-

jij woont niet toevallig op dijkgraaf in wageningen?

Nee ik woon in in het noorden van het land.
Het is nu redelijk. Nog wel af en toe wat rot fruit op z'n kamer en een wat aparte geur maar dat is nog redelijk te doen. Momenteel heeft hij geen werk en zit hij dag in dag uit op z'n kamer.
Momenteel rustig in huis. Er is net een nieuwe jongen. En binnenkort gaan er twee meiden weg en er komt sowieso 1 meid voor in de plek en voor de andere geen idee. Hoop een meid want we hebben nu 4 jongens en 3 meiden. Die verdeling vind ik wel oke. Die nieuwe jongen bij ons nog maar 1 keer gezien en woont hier bijna 2 maand. Z'n ouders wonen een paar meter verderop.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:15

Ik heb hele lieve huisgenootjes, maar echt heel rot dit, ik kom net thuis en de deur van de keuken naar het dakterras stond wagenwijd open.. Er was verder niemand thuis, dus ik was heel bang dat er misschien iemand had ingebroken of iets dergelijks, dakterras zit op de eerste verdieping dus is makkelijk te bereiken. Daarnaast hangt de thermostaat in de keuken, waar de deur open stond, en gezien de kou buiten zullen die verwarmingkosten wel lekker aantikken.. Ik kan al wel raden welk huisgenootje het heeft gedaan, de rest was namelijk al weg, ze is heel lief maar wel echt heel verstrooid :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:50

even weer leven in het topic blazen.

vinden jullie dat ik hiervn wat kan zeggen? het zijn examens in heel belgië dus al mijn huisgenoten hebben ook examens. wij wonen met 4 en delen onze douche/toilet per 2 personen. nu heeft de persoon waarmee ik de badkamer deel al elke dag 2/3 vrineden over de vloer die hier ook slapen. ze zitten hele dagen in de gemeenschappelijke keuken te studeren, waardoor ik amper kan gaan koken, want dan krijg ik de opmerking dat ik stoor (van die vrienden dus huisenoot zit gewoon op zijn kamer) ik de ochtend wil ik met graag douchen voordat ik met naar het examen begeef maar dat gaat dus vaak niet. ze nemen ieder douches van ene half uur of langer en dat allemaal na elkaar... kan ik hier over klagen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:11

Ja. Vind ik wel. JIJ woont daar en hoort dus van alle faciliteiten gebruik te kunnen maken. Die vrienden kunnen prima thuis douchen. Studeren a la, maar als dat in de keuken is en jij wilt koken...pech voor ze.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:15

Ja daar kan je zeker wat van zeggen. Het is jouw huis en niet die van hun. Ik zou eerst gewoon netjes zeggen tegen je huisgenoot, en anders tegen die personen zelf. Je moet gewoon kunnen koken toch?!

Bij mij in het huis is het wel lekker rustig op dit moment, af en toe wat geklaag in de groepswhatsapp van de mensen in de andere keuken (we hebben 2 gedeelde keukens voor in totaal 12 personen, 7 in de ene en 5 in de ander). Daar bemoei ik mij verder niet mee. Op dit moment ben ik ook erg druk met het afronden van dit schooljaar en iedereen wel in het huis merk ik. Niet veel mensen gaan op dit moment nog uit of hebben veel vrienden over de vloer :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:07

Ik vind dat je er wel wat van kan zeggen. Ik zou het gewoon rustig bespreken met je huisgenoot(e), en als die slecht reageert dan de huisbaas vragen om er wat van te zeggen.

Jij betaald daar huur, jij betaald daar GWL, dus je mag ook zeker gebruik maken van de faciliteiten.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 11:40

Ow jeetje, ik vind dat ook absoluut niet kunnen. Dat je hier en daar iemand hebt te logeren of dat de partner van je huisgenoot er logeert, oké. Maar zoveel mensen, die ook nog de hele dag de keuken bezet houden, is echt belachelijk en daar mag je zeker wel wat van zeggen. Je moet rekening met elkaar houden. Dat zij wil studeren met een groepje in de keuken, in de middag, oké, maar als jij daar wilt koken, moeten ze maar gewoon even wijken voor jouw. Het is ook jouw huis, jij hoort daar te kunnen koken, punt.

Zeker wat van zeggen tegen je huisgenoot. Is ze nou helemaal...

Sowieso raar trouwens, waarom heeft ze haar vrienden daar? Samen studeren oké, maar zij zit gewoon op haar slaapkamer en de rest in de keuken? En dan durven zij, terwijl ze in JOUW huis zijn, ook nog tegen jouw te zeggen dat je hun stoort. Wow... Absoluut niet meer laten wegjagen! Maar als jij gaat koken jaag je ze maar gewoon uit de keuken. Brutaal zeg.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:56

Pff, ik kom ook even klagen hoor..

Ik woon in een oud, groot herenhuis en deel de 1e verdieping met 1 huisgenoot. Samen hebben wij een badkamer en een keuken. Op de 2e verdieping woont 1 jongen apart en beneden delen nog 2 kamers een keuken en een badkamer.

Nu wonen er sinds een week nieuwe mensen in de kamer onder mij. Het is een kamer waar je alleen moet wonen, samenwonen is niet toegestaan. Maar er wonen nu een jongen en een meisje samen. Het probleem: Deze mensen zijn ontzettend luidruchtig.. Niet in de zin van tot 24.00 keihard de muziek aan. Maar ze maken elke dag ruzie, slaan dan met de deuren, schreeuwen, bonken etc. Daarnaast hebben ze bijna de hele dag muziek aan, opzich niet heel hard, maar wel verstaanbaar. Ook roken ze als ketters en dat trekt door naar mijn kamer, ze roken trouwens gewoon, maar ook vrij vaak een jointje ertussendoor. Verder hebben ze in een week tijd al 3-4 avonden behoorlijk wat vrienden over de vloer gehad, met het nodige rumoer.

Nu het toppunt was dat ik vanochtend om 7.00 wakker werd van hun geruzie. Ik weet niet wat ze doen, maar mijn bed trilde gewoon... En weer schreeuwen en met de deuren slaan.

Het vervelende is dat al die dingen alleen niet voor overlast zorgen. Een keer ruzie kan gebeuren. Muziekje op praatniveau aan is prima. Roken, tja, ik kan het ze moeilijk verbieden als het van de huisbaas mag. Een jointje op zijn tijd, geen punt.
Maar alles bij elkaar wonen ze hier nu een week en ik betrap mezelf erop dat ik er niet meer tegen kan.
Het is gewoon ook lastig dat het huis behoorlijk gehorig is.. Maar ja, aan de andere kant denk ik dan: Ze wonen hier niet alleen, dus als je om 8.00 weg moet om te werken, dan zul je toch rekening met mij en de anderen in huis moeten houden, netzoals in een gezin in een rijtjeshuis.